תוכנית הרשת המסילתית כוללת בתוכה בין היתר קו רכבת חדש אשר יחבר את קריית שמונה וסביבותיה לרשת הרכבות הארצית, רכבת מהירה בין תל אביב דרך נתב"ג לבאר שבע, קו רכבת מהירה בין באר שבע דרך דימונה ועד אילת.
בהצעה נאמר כי יוקצה לטובת קידום התכנון של התוכנית תקציב חד-פעמי בסך 200 מיליון שקלים ממקורות
משרד התחבורה - 70 מלש"ח בשנת 2023 ו-130 מלש"ח בשנת 2024. בנוסף,
מוטל על המשרד להנחות את נציגי הממשלה השותפים להסכם המסגרת שנחתם בין הממשלה לבין חברת רכבת ישראל, לקבוע בהתאם להוראות ההסכם האמור את המיזמים שיופחתו מתוכנית פיתוח רב-שנתית לרכבת ישראל, אשר סוכמה בין משרדי האוצר והתחבורה, בעלות של 2.4 מיליארד ש"ח, זאת לטובת קידום המיזמים בהצעה, כפוף להוראות הסכם המסגרת.
התוכנית לחיבור ישראל תכלול את המקטעים הבאים:
1. מסילת הגליל העליון: קריית שמונה-כרמיאל
2.מסילת הערבה: דימונה-אילת - תת"ל 21א
3. מסילת באר שבע-דימונה
4. מסילות 5 ו-6 (שפיים-נתב"ג) תתייל 133
5. מסילות חיפה - תת"ל 65א
6. מסילות חיפה - תת"ל 65ב
7. מסילת מנשה דרום
8. עוקף לוד + פלשת שורק - תת"ל 79
9. מסילה מהירה לבאר שבע - תת"ל 111
10. חיבור מסילתי ישיר בין ירושלים לבייש (קשת 431 - נען)
לצד זאת מוקם צוות משותף של משרדי ראש הממשלה, התחבורה והאוצר, שיבחן את מקורות המימון לתוכנית ושלביות התוכנית. בהצעה מובהר שמימוש רכיבי התוכנית שלא תוקצבו מותנה בהבאת התוכנית לאישור הממשלה. הצוות יגיש את הדוח הסופי בתוך 9-6 חודשים.