|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
רוב השבים ילדים
היום הרביעי לעסקה

הפנים והשמות

אלה 11 החטופים הישראלים שחזרו לישראל ביום שני בערב המידע עליהם נמסר ממטה משפחות החטופים והנעדרים
27/11/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


שרון קוניו

בת 34, עובדת כיועצת אישית לראש מועצת אשכול, גדי ירקוני. בנותיה, התאומות יולי ואמה, הן אהבת חייה. היא הכירה את בן זוגה דוד קוניו, בעת עבודת יח"צ על סרט בו גילם את הדמות הראשית. השניים התאהבו ומאז הם ביחד. דוד קוניו נחטף לעזה יחד עם אחיו אריאל מקיבוץ ניר עוז.

אמה ויולי קוניו

בנות 3. אמה ילדה מדהימה ומלאת אהבה. ילדת קיבוץ אמיתית, אוהבת לשחק במשאיות ובכלים מכאניים. יולי ילדה ביישנית, אך בשבועות האחרונים לפני חטיפתה הפכה להיות יותר פתוחה וחייכנית. יולי ילדה מלאת אהבה. כמו אחותה התאומה, אמה, אוהבת לשחק עם משאיות וכלים מכאניים.

אור יעקב

בן 17, נער רגיש שכולו לב. עדין נפש, רגיש לאחרים, מנומס, שקט, מופנם וביישן מאוד. אור נאיבי ואהוב על קרוביו וחבריו. הוא אוהב מאוד לשחק בפורטנייט, להתאמן בחדר כושר ועוקב אחר משפיענים ויוטיוברים בתחום הכושר. אור הוא נער בעל משמעת עצמית ונחישות שיודע להציב לעצמו מטרות ולהשיג אותן. הוא עצמאי וחשוב לו לעבוד כדי לממן את עצמו. אור משקיען, אכפתי ומצטיין בלימודים.

יגיל יעקב

בן 12, אוהב להיות תמיד במרכז העניינים, מוקף תמיד בחברים ובחברות. יקיר הבנות, ליצן הכיתה וילד עם חוש הומור מאוד מפותח. חריף ומהיר מחשבה, כריזמטי וסוחף אחריו אנשים. ילד מלא בחן שקשה לעמוד בפניו. יגיל אוהב לשמוע מוזיקה בפול ווליום - אוהב את עומר אדם ועדן חסון. בנוסף, הוא אוהב מאוד אופנה ומותגים ויש לו הרבה סטייל ואוהב לעדכן ולעלות תכנים בעמוד הטיקטוק שלו.

סהר קלדרון

בת 16, נערה מתוקה, ניחנת בקסם אישי, טוב לב ורגישות. חברותית ויצירתית מאוד - אוהבת אמנות, מציירת, מפסלת בחימר ואוהבת מוזיקה, אופנה ואיפור. היא אוהבת פופ קוריאני וגם אוהבת לשמוע את הזמרת בילי אייליש, והיא גם מנגנת על גיטרה בס.

סהר אוהבת אנשים וחיות, וקשורה מאוד לכולם במשפחה. עוזרת רבות להוריה בגידול אחיה הקטן, ארז. היא עושה יוגה והייתה מאוד מחוברת לסבתה שנרצחה ב-7 באוקטובר, כרמלה דן – הן נהגו לשחק יחד שחמט, קלפים, ולאפות עוגיות.

ארז קלדרון

בן 12, ילד שובה לב ומלא קסם אישי. ניחן בחוש הומור מדהים, ציני מאוד, סטנדאפיסט של ממש. ארז מנגן בחצוצרה, אוהב חיות וספורט. לארז סוסה בשם טינקרבל עליה אוהב לרכב ותמיד רוצה להביא הביתה ארנבות, אוגרים, חתולים וכלבים. ארז רוכב על אופני הרים, אוהב לנסוע בג'יפ עם אבא שלו, לשחק כדורגל, פינג פונג ולבלות עם חברים. כמו הרבה מבני גילו מבלה הרבה מזמנו במשחקי מחשב ובטלפון.

קרינה אנגל-ברט
יובל, מיקה וקרינה

בת 52, עובדת כמנהלת חשבונות. היא, בעלה ושתי בנותיה נחטפו מקיבוץ ניר עוז. בעלה, רונן, נותר בשבי חמאס. קרינה היא העוגן של המשפחה. היא החלימה לאחרונה מסרטן השד, לאחר שנתיים של טיפולים וניתוחים. למרות שעדיין מטופלת בתרופות, המשפחה שמחה על חזרתם לשגרה. קרינה ידועה בקרב חבריה כבשלנית והיא מכינה את האלפחורס הכי טעימים בעולם.

מיקה אנגל

בת 18, עוסקת בחינוך ועשייה התנדבותית. היא מתנדבת עם ילדים בבתי ספר ובצהרונים, בעיקר עם ילדים עם צרכים מיוחדים. לכל מקום אליה היא מגיעה מיקה זוכה לאהבה והערכה והיא תמיד מוקפת בחברים. היא מעריצה את הזמר טונה, מכירה את כל השירים שלו בעל פה ומכריחה את כל המשפחה לשמוע אותם. למיקה יש אהבה מיוחדת לחיות. מיקה מוגדרת כפוסט-טראומטית בגלל ההתמודדות עם ההפגזות והטילים מאז שהיא ילדה קטנה. היא מקבלת טיפול תרופתי בהתאם.

יובל אנגל

בת 11. היא ילדה מדהימה, פיכחת מצחיקה ופלפלית. חבריה קוראים לה 'יובי'. יובל היא פצצת אנרגיה, היא מצחיקה ושובבה ואי אפשר שלא להתאהב בה. בזמנה הפנוי יובל אוהבת לשחות, להיות חלק מתנועת הנוער של הקיבוץ, לטייל בטבע עם המשפחה, לרכוב על סוסים ולגדל את שני כלביה המקסימים.

יובל היא פצצת אנרגיה מצחיקה ושובבה - אי-אפשר שלא להתאהב בה. אוהבת לשחות ו"חולה" על הבריכה.

איתן יהלומי

בן 12, הבן הבכור, הלב של המשפחה. ילד מאוד רגיש וגם חרדתי, בעל לב גדול ומאד אמפטי לאחר. תמיד שומר על החלשים. איתן אהוב על הסביבה, וירש את הכריזמה של אבא שלו. מבלה המון עם החברים, משחק כדורגל מגיל 6. הוא היה גאה שהתקבל לליגה של אשכול ושמח לקבל את חולצה מס' 11. איתן גם ילד חכם ותלמיד מצטיין. כבר בכיתה ב' התקבל לתוכנית מצטיינים של משרד החינוך. איתן מאוד אוהב לקרוא ספרים, בעיקר ספרי פנטזיה. הוא נחטף יחד עם אביו, אוהד יהלומי, מביתם בקיבוץ ניר עוז.

תאריך:  27/11/2023   |   עודכן:  27/11/2023
עידן יוסף
+כ-220 חיילים ואזרחים עדיין בשיקום מפרוץ המלחמה
12:27 28/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רוב הפגיעות במלחמה הן אורתופדיות, וחלקן הקטן גם פנימיות  ▪  בעוד שישה שבועות ייפתחו שתי מחלקות שיקום חדשות בהדסה הר הצופים  ▪  ח"כ יוני משריקי: נדרשות 500 מיטות שיקום נוספות בארץ, בפרט בפריפריה ובירושלים
[צילום: חיים צח /לע"מ]
+משפחתו של הנעדר רביד כץ עודכנה כי נרצח
12:17 28/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רביד כץ הוגדר כנעדר מאז שבת ה-7 באוקטובר  ▪  אתמול התבשרה משפחתו על הירצחו  ▪  אחותו דורון כץ שוחררה ביום שישי האחרון מעזה
משפחתו של רביד כץ [צילום: גיל יערי/פלאש 90]
+רכבת ישראל: תחנות לוד גני אביב, בת ים קוממיות ויבנה מזרח ייפתחו בשבוע הבא
11:56 28/11/23  |  עידן יוסף
רכבת ישראל מודיעה על שלב נוסף בתהליך חידוש השירות ברחבי הארץ. מיום ראשון 3.12.23, תיפתחנה מחדש לשירות תחנות לוד גני אביב, בת ים קוממיות ויבנה מזרח.

עוד מציינים ברכבת כי הם ממשיכים לפעול כל העת לחידוש השירות בתחנות נוספות וצמצום השפעות המצב הבטחוני ובדגש על מחסור בצוותים כתוצאה מגיוס של עובדים למילואים, מחציתם אנשי אבטחה המהווים אוכלוסייה קרבית וצעירה המגויסת בד"כ ראשונה: מגייסים ומכשירים צוותים נוספים, מסיטים כוח אדם ממטה החברה, מגייסים עובדים אשר פרשו לגמלאות ומקפיאים פרישות עובדים.
+הרמטכ״ל בשיחה עם ראשי הרשויות בצפון: נמשיך להילחם ומוכנים להתפתחויות גם בצפון
11:53 28/11/23  |  מירב ארד
הרמטכ״ל נפגש (יום ג'( לשיחה עם ראשי הרשויות בצפון. הרמטכ״ל אמר לראשי הרשויות שזהו מפגש משמעותי, וכי הוא רואה חשיבות רבה לקשר בין צה״ל למנהיגות המקומית.

״קיבלנו החלטה קשה לפנות את התושבים בצפון, ואני מלא הערכה לאופן שבו אתם מפגינים חוסן ואורך רוח, ומאפשרים לנו להילחם. אנחנו נתכנן יחד עם ראשי הרשויות את החזרה של התושבים ואת העיתוי שלה, בשיח ומתוך הבנה, שלא נוכל לחזור למציאות שהייתה כאן לפני המלחמה. מזה שמונה שבועות לוחמי צה״ל ומפקדיו נלחמים בנחישות ומגנים על הבית. אנחנו נמשיך להילחם ומוכנים להתפתחויות בזירות נוספות, גם בצפון", אמר רא"ל הלוי.

הרמטכ״ל הודה לפורום על המפגש החשוב והמלמד, ועמד על כך שהשיח ימשיך להתקיים באופן שוטף כל הזמן.
+מחיר המלחמה
11:44 28/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

גשמי ברכה? [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+יומן מלחמה, היום ה-52
11:36 28/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
תהיתי אם בימים אלה של חידוש גל האנטישמיות אין ביבי וסמוטריץ' והחרדים מנפקים הוכחות למי שרואים ביהודים תאבי כסף ללא הגבל
סמוטריץ'. תאוות כסף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ה"קונספציה" מכה שוב
11:11 28/11/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
ה"קונספציה" מכה בישראל שוב ושוב: 1973, 1993, 2023  ▪  חשוב ליצור מערכת אמינה של ניהול סיכונים למניעת "קונספציה" רביעית
הסכם אוסלו. לא ביקשו ועדת חקירה [צילום: סער יעקב/לע"מ]
+שר החוץ של תאילנד מגיע לישראל: ייפגש עם המשוחררים התאילנדים
10:48 28/11/23  |  מירב ארד
שר החוץ של תאילנד, פרנפרי בהידה-נוקרה, ינחת הבוקר (יום ג') בישראל. הוא צפוי להיפגש בבית החולים אסף הרופא עם החטופים התאילנדים ששוחררו מהשבי ברצועת עזה, בליווי שר החוץ אלי כהן ושר הבריאות אוריאל בוסו.
+תיעוד מרגש: אוריה, יובל ועפרי ברודץ פגשו את כלבם האהוב
10:43 28/11/23  |  מירב ארד
מפגש מרגש בשניידר: הילדים אוריה, יובל ועפרי ברודץ, שחזרו מהשבי, פגשו לראשונה את כלבם האהוב רונדי.
+כדי שתהיה משמעות להבטחה "לעולם לא עוד"
10:34 28/11/23  |  שוקי אמרני   |   לרשימה המלאה
חייבים להפסיק את המצב ההזוי שמאפשר לאנשים בלתי מתאימים בעליל להיבחר לכנסת ולהתמנות לשרים בממשלה  ▪  השימוש הגובר בשיח הציבורי באמירה "לעולם לא עוד" שהייתה שמורה בהתייחסות לשואה מלמד על עומק השבר ועוצמת החרדה בקרב הציבור הישראלי
[צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת]
+ליברמן: נתניהו העניק חסינות לסינוואר - מכיר את הנושא באופן אישי
10:02 28/11/23  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "קראתי שנתניהו הכחיש את הידיעה שפרסם
בן כספית על כך שנמנע לפחות שש פעמיים מלחסל את יחיא סינוואר. נתניהו יכול להכחיש ממחר ועד באב אל-וואד. הוא זה שהעניק חסינות ליחיא סינוואר ולראשי החמאס, ומנע כל ניסיון לסכל אותם. אני כותב את זה לא מתוך השערה, אני כותב את זה בה״א הידיעה כמי שמכיר את הנושא באופן אישי. וזה כמובן מתווסף לידיעה בעיתון הצרפתי לה פיגארו מהימים האחרונים, על כך שנתניהו סיכם עם ממשלת קטר שלא יהיו סיכולים ממוקדים של ראשי החמאס על אדמת קטר."
+איך נזהה סימנים למצוקה נפשית
09:47 28/11/23  |  ליאת גוטמן   |   לרשימה המלאה
מה נוכל לעשות עבור עצמנו או עבור האחר?  ▪  מציאת מקום בטוח שמגביר את תחושת הביטחון שלנו כאן ועכשיו, גם כאשר המציאות הכללית לא בטוחה
תחושת שייכות [צילום: מרקוס שרייבר/AP]
+"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (14)
09:11 28/11/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
אם אתה מפגין את רצונך לרכוש סחורה מסוימת, הסוחר יעלה מיד את מחירה פי כמה וכמה, וככל שתראה רצון עז יותר, כך גם יאמיר המחיר  ▪  המציג ראשון את תנאיו יהיה הצד המפסיד וזה נכון לכל משא-ומתן - בשוק, או ליד שולחן משא-ומתן מדיני
בעיית פליטים יהודים [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+היום ה-53: הודעות נמסרו למשפחות 10 החטופים שישוחררו היום
08:50 28/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ביומיים הקרובים צפויים להשתחרר 20 חטופים נוספים  ▪  ישראל אישרה לכלול 50 אסירות נוספות בין המיועדים לשחרור  ▪  מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להגיע לישראל ביום חמישי הקרוב
רגע כניסת השבים ארצה לשטח מדינת ישראל
הגעת החטופים לבית חולים איכילוב [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+בנק מזרחי הפריש 586 מיליון שקל בשל המלחמה
08:27 28/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההפרשה - לסיכוי אשראי קבוצתיים ולא בגין לווים פרטניים  ▪  גידול ניכר בהפרשות בשל אשראי לדיור ועסקים קטנים  ▪  עלייה של 14% ברווח מתחילת השנה ל-3.86 מיליארד שקל
ההפרשה - פי 6.5 מאשר אשתקד [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+האשמות כנגד נתניהו - צביעות ושקרים
08:22 28/11/23  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
"אתן העיניים של המדינה, לא הראש שלה", אמרו המפקדים לתצפיתניות, שהתלוננו על הנעשה מעבר לגדר  ▪  קומץ חיילות אמיצות, העומדות על המשמרת ניסו להתריע ובזמן על המחזה שהן רואות והמתרחש מעבר לגדר  ▪  שם באזור ה"צייד" שלהן, הן צפו ואיתרו פעילות חורגת מהמקובל  ▪  את ההתראה העבירו למפקדיהן בטרם הטבח ובטרם פרצה האש  ▪  מפקדיהן ביטלו טענותיהן בהנף יד, משל היו זבוב טורד
נתניהו. האשמות ללא הפסקה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+לפיד: "עשו את הפוליטיקה הכי קטנה ועלובה במקום להזיז את כל הכסף ללוחמים"
08:15 28/11/23  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס לאישור הצעת התקציב בממשלה, שכללה את הכספים הקואליציוניים חרף התנגדות חברי המחנה הממלכתי. "בזמן שישנתם - הממשלה העבירה את התקציב עם הכספים הקואליציוניים, השאירו את המשרדים המיותרים, עשו את הפוליטיקה הכי קטנה ועלובה במקום להזיז את כל הכסף ללוחמים, למפונים ולעסקים שקורסים. אין בושה", כתב.
+הראל: השפעה שלילית של המלחמה ב-130 מיליון שקל
08:12 28/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קבוצת הביטוח וההשקעות מדווחת על הפסד של 80 מיליון שקל בתיק הנוסטרו וצופה גידול של 50 מיליון שקל בתביעות בביטוחי חיים  ▪  עברה לרווח של 406 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים
המבורגר. עסקת ישראכרט - הבעת אמון [צילום: ורדי כהנא]
+אקונומיסט: הלחימה בדרום הרצועה תהיה קשה עוד יותר
08:01 28/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט מסביר שצה"ל לא יוכל להפעיל שריון כמו בצפון הרצועה, מצבם של האזרחים יחמיר וארה"ב הייתה רוצה שישראל תימנע ממתקפה כזאת - אבל אז חמאס ימשיך לשלוט באיזור
פליטים מצפון הרצועה בעיירה דיר אל-בלח [צילום: עאדל חאנה, AP]
+פורסמו שמות 50 אסירים ביטחוניים נוספים המיועדים לשחרור בשלב ב'
00:50 28/11/23  |  עידן יוסף
משרד המשפטים מפרסם את שמות 50 האסירים הביטחוניים נוספים המוחזקים במשמורת שירות בתי הסוהר, ועשויים להשתחרר בשלב ב' של המתווה לשחרור חטופים ישראלים, שקבעה הממשלה. זאת, בנוסף לרשימת 300 האסירים שפורסמה בהתאם להחלטת הממשלה מס' 1077.

באתר האינטרנט ישנה אפשרות לפנות באמצעות טופס מקוון לקבלת מידע בקשר לרשימת האסירים הביטחוניים, ובכלל זה האסירים הנוספים.

על-פי החלטת הממשלה, בשל הדחיפות הביטחונית הקשורה ביישום החלטת הממשלה, האסירים הנוספים לא ישוחררו לפני השעה 17:00.

הקישור לרשימת האסירים:
[קישור]

+צוות המודיעין שעוקב אחרי חמאס לא עבד בשבעה באוקטובר
00:36 28/11/23  |  עידן יוסף
קצין בדרגת סגן אלוף באגף המודיעין צמצם את צוות אנשי המודיעין שהיה אמון על איסוף המודיעין אודות פעילות חמאס, כך שהצוות לא עבד בלילות ובסופי השבוע, כך נחשף (ב') בכאן חדשות. אותו סגן אלוף הצהיר בהרצאה סגורה לפני כשנתיים כי "התרעה בזירת עזה לא תגיע מהמקורות הקלאסיים". כלומר, מודיעין על מה שמתכנן חמאס יגיע או ממקור מיוחד או באמצעות סייבר, ולא על בסיס האזנות טקטיות.

על-פי גורם מודיעיני המעורה בפרטים, קיומו של צוות כזה בשעות שלפני המתקפה, לא בהכרח היה יכול להתריע מראש, אך הדבר ייבחן בתחקירים שיבוצעו בהמשך. עם זאת, אותו צוות יכול היה לסייע במתן תמונת המצב בזמן אמת, בתוך התוהו ובוהו של השעות הראשונות למתקפה, כמו לדוגמה, היכן הסתתרו מחבלי כוח נוח'בה.

דבר נוסף שעלה, מדובר באותו צוות קטן של אותה נגדת ו', שהתריעה והבינה בדיוק מה חמאס מתכנן. צמצומו של הצוות ושעות הפעילות מעידים על כשל בסדרי העדיפות בתוך מערך המודיעין.
+מסוקי החטופים שהוחזרו נוחתים בבתי החולים
00:19 28/11/23  |  עידן יוסף
מסוקי החטופים שהוחזרו נוחתים בבתי החולים. מן המסוק שנחת על גג בית החולים איכילוב הוצאה אלונקה וכיסא גלגלים שבו ישבה יובל אנגל.
+רשימות החטופים למחר לא הועברו לישראל
00:17 28/11/23  |  עידן יוסף
עד לרגע זה לא הועברו לישראל רשימות החטופים למחר (גלי צה"ל).
+הממשלה אישרה לכלול 50 אסירות בטחוניות ברשימה
00:02 28/11/23  |  עידן יוסף
הממשלה אישרה לכלול 50 אסירות בטחוניות ברשימת האסירים האפשריים לשחרור, אם יתבצע שחרור חטופים ישראליים נוספים. לשכת ראש הממשלה הנחטה את השרים שלא לדבר על החטופים והעסקה כדי לא לחבל במאמצי השחרור.
+תיעוד שמפרסם החמאס מרגעי שחרור החטופים
23:47 27/11/23  |  עידן יוסף
בתיעוד נראה המחבל מסמן לילדים לנופף לשלום, וזאת המטרה להציג את ארגון הטרור כהומניטרי.
+תיעוד של רגע כניסת השבים ארצה לשטח מדינת ישראל
23:09 27/11/23  |  עידן יוסף

[צילום: דובר צה´ל]
+ממשלת ישראל: ופדויי השם ישובון
23:03 27/11/23  |  עידן יוסף
הודעת ממשלת ישראל מחבקת את 11 אזרחינו החטופים, ששבו היום לשטח ישראל. משפחותיהם עודכנו על ידי הגורמים הממונים כי הם שבו ארצה. ממשלת ישראל מחויבת להשבת כל החטופים והנעדרים.

רשימת אזרחינו:
  • איתן יהלומי (בן 12)
  • משפחת אנגל:
  • קרינה אנגלברט (בת 51)
  • מיקה אנגל (בת 18)
  • יובל אנגל (בת 12)
  • משפחת קוניו:
  • שרון אלוני-קוניו (בת 34)
  • יולי קוניו (בת 3)
  • אמה קוניו (בת 3)
  • משפחת קלדרון:
  • סהר קלדרון (בת 16)
  • ארז קלדרון (בן 12)
  • משפחת יעקב:
  • אור יעקב (בן 16)
  • יגיל יעקב (בן 12)
הממשלה יחד עם כל גורמי הביטחון תלווה אותם ואת משפחותיהם. וּפְדוּיֵי ה' יְשׁוּבוּן (ישעיהו)
+החטופים נכנסים כעת לשטח המדינה
22:54 27/11/23  |  עידן יוסף
יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את 11 החטופות והחטופים השבים ארצה. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים.

מדובר צה"ל נמסר כי מפקדי צה״ל וחייליו מצדיעים ומחבקים את החטופות והחטופים השבים עם חזרתם הביתה.
+דובר צה"ל: "האחריות המלאה על משפחת ביבס היא על חמאס"
21:27 27/11/23  |  עידן יוסף
תא"ל דניאל הגרי: "גם עוד המון סרטונים מהונדסים של מחבלים מנופפים לשלום לא יסתירו את האכזריות של מחבלי חמאס. האחריות על החטופים בכלל, ובתוכם על משפחת ביבס הנמצאת אצל הפלגים האחרים ברצועה, היא אחראיות בלעדית של חמאס. מוטלת על כל הקהילה הבין לאומית והארגונים הבין לאומיים החובה להפעיל את מלוא כובד משקלם ולדרוש גישה לחטופים בעזה.

"בשעה זו נמשכים המאמצים להמשך מימוש המתווה בהובלת מצרים וקטאר שמחויבות למימושו גם בימים הקרובים כדי להמשיך ולהחזיר חטופים".
+נתניהו בישיבת הממשלה: ממשיכים במתווה - כפי שסוכם
20:56 27/11/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו התייחס לסוגיית החטופים בפתח ישיבת הממשלה: ״אנחנו ממשיכים במתווה כפי שסוכם ואנחנו ממשיכים גם ביעד המרכזי שאמרנו: להביא לשחרור חטופינו, להשלים את חיסולו של חמאס וכמובן גם להבטיח שבעזה לא יישנה האיום הזה, לא יהיה מה שהיה ולא יהיה גם משטר שמעודד טרור, מחנך לטרור ומשלם לטרור״.
+משפחות קלדרון, אנגל וקוניו התבשרו שיקיריהן ישוחררו הערב
20:39 27/11/23  |  עידן יוסף
המשפחות שחוזרות הביתה מתירות לפרסם: משפחת קוניו (שרון ובנותיה אמה ויולי). משפחת אנגל (קרינה ובנותיה מיקה ויובל). שתי המשפחות מותירות אבות בשבי. גם משפחת קלדרון התבשרה על חזרת שני הילדים סהר וארז לאמם.

11 החטופים הישראלים, כולם תושבי ניר עוז, וששת החטופים התאילנדים יגיעו למעבר כרם שלום ומשם יועברו במסוק לבית החולים איכילוב ולבתי חולים אחרים במרכז הארץ.

לאחר השחרור הצפוי, יישארו בשבי בעזה 49 חטופים מניר עוז ובהם ילדים, אימהות, אבות, סבים וסבתות.
+דיווח: עוד 6 תאילנדים ישוחררו היום
20:22 27/11/23  |  עידן יוסף
החטופים שישוחררו מתוספים לפועלים התאילנדים ששוחררו בתיווך טורקי ואירני.
+חטופה העידה: יחיא סינוואר ביקר אותנו במנהרות
20:16 27/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חטופה ששוחררה סיפרה למשפחתה כי בימים הראשונים לשבי הם הוחזקו במנהרה ומי שביקר אותם היה יחיא סינוואר  ▪  סינוואר הבטיח להם בעברית שלא יאונה להם כל רע וכי הם ״במקום הכי מוגן״  ▪  חטופים: הוכנסנו למבנים ובתוך זמן קצר הועברנו אל מתחת לאדמה; חלק מהמים ומהמזון היו מזוהמים
סינוואר. עברית טובה [צילום: מן הטלוויזיה]
+דובר צה"ל: חמאס העביר חלק מהחטופים לארגונים אחרים בתור שלל
19:51 27/11/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי חשף בריאיון לערוץ סקיי ניוז בערבית כי חמאס העביר חלק מהחטופים לארגונים אחרים בתור שלל. לדוגמה, משפחת ביבס נחטפה על ידי פעיל חמאס והם מוחזקים עכשיו על ידי אחד הפלגים באזור חאן יונס. חלק מהפלגים מעכבים ומפריעים למו"מ לשחרור.
+11 החטופים הגיעו לשטח לישראל
18:24 27/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הבית הלבן מאשר שהושגה הארכה של יומיים בהפסקת האש  ▪  גורם מדיני ישראלי אישר כי אם החמאס יעביר עד חצות 20 שמות של חטופים שהוא יכול לשחרר תהיה הארכה של הפסקת האש ביומיים
תמונות שמפרסם חמאס [צילום: אלג'זירה]
ילדים חטופים מועברים לידי הצלב האדום
+מחווה לצה"ל: יהורם גאון חידש את "לא תנצחו אותי"
17:56 27/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
את השיר שכתבה והלחינה נעמי שמר, הקליט חתן פרס ישראל עם הלהקות הצבאיות ביוזמת מערך החינוך של צה"ל  ▪  גאון: "זה מתאים לימים האלה, שאין בכלל מחשבה אחרת - אנחנו רק ננצח"
לא ינצחו אותנו [צילום: עידו שחם, איליה חנוכייב, יוסי ציפקיס/יח"צ]
+גורם ישראלי בכיר: ישוחררו 11 חטופים כולל שתי אימהות
17:29 27/11/23  |  עידן יוסף
המשפחות לא יופרדו. גורם ישראלי בכיר: ישוחררו 11 חטופים כולל שתי אימהות שנכנסו לרשימה.
+בג"ץ: התחבורה הציבורית בשבת בשל המלחמה לא תופעל מחדש
17:18 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה את עתירת התנועה לאיכות השלטון: הנתונים מלמדים על ביקוש נמוך מאוד, עלות גבוהה מאוד והעדר צורך ביטחוני  ▪  מציין שחזקה על המדינה שתעמוד בהתחייבותה לחדש את הנסיעות אם יהיה צורך
חיילי מילואים בתחנת רכבת השלום [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+יו"ר הכנסת הראה לאלון מאסק את תמונות החטופים במליאה
16:59 27/11/23  |  עידן יוסף
יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה נפגש היום (ב׳) עם אלון מאסק במשכן הכנסת. הוא הציג בפני מאסק את מיצג החטופים במליאת הכנסת וציין בפניו כי ישראל עושה הכל על-מנת להשיבם, הודה לו על תמיכתו בישראל, שיבח אותו על אמירתו כי ״מעשים חזקים יותר ממילים״ והוסיף בהקשר זה: ״עכשיו זה גם הזמן להשקיע בישראל, לפתוח מרכזי מו״פ ומיזמים מהסוג שאתה יודע לעשות הכי טוב״.
+כוח משימה בינלאומי יפעל נגד מימון חמאס
16:57 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
13 מדינות בראשות ארה"ב הקימו את כוח המשימה מיד לאחר 7 באוקטובר, במטרה לשתף מידע ושיטות עבודה במאבק נגד מימון טרור בכלל; מצהירות על רצונן לשתף את המגזר הפרטי
חילופי מודיעין ושיטות חקירה [צילום: מג'די מוחמד, AP]
+בנק ישראל: צמיחה של 2% בלבד השנה וב-2024
16:49 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התחזיות גרועות מאשר בחודש שעבר, בעיקר בשל עומק הפגיעה בנדל"ן ובצריכה הפרטית  ▪  ירון הותיר את הריבית על 4.75%  ▪  הבנק צופה שתידרש השנה תוספת תקציב כפולה מזו שעליה מדבר סמוטריץ' ושהגרעון יזנק בשנה הבאה ל-5% תוצר
ירון. הריבית ללא שינוי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מצרים: הפסקת האש תוארך ביומיים
16:32 27/11/23  |  עידן יוסף
מצרים מודיעה: יש הסכמה על הארכת הפסקת האש בעוד יומיים כנגד שחרור עוד 20 חטופים ישראלים. לפי המצרים, השחרור היום צפוי להתקיים כמתוכנן. נראה כי הרשימה להיום תשתנה לדרישת ישראל.
+הארכו תקופות ונדחו מועדים בנוגע להליכי מס ומענקי סיוע
16:30 27/11/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים (הוראת שעה – חרבות ברזל) הליכי מס ומענקי סיוע, התשפ"ד 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 21 חברי כנסת ללא מתנגדים.

יוארךך תוקפן של תקופות קצובות בזמן שנקבעו בהליכי מס שונים. אם מועד תחילת ביצוע הפעולה חל לפני תום התקופה הקובעת (תקופה של שלושה חודשים שתחילתה ביום 7 באוקטובר 2023) ומועד סיום ביצוע הפעולה, חל במהלך התקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה, תקופה זו לא תבוא במניין הימים לביצוע הפעולה. כמו-כן, יתוספו ימים למניין התקופות בעניין מכירת דירת מגורים מזכה לפי חוק מיסוי מקרקעין, שבח ורכישה, התשכ"ג–1963.
+משרד רה"מ: "המו"מ בנוגע לרשימת המשוחררים נמשך. להימנע משמועות"
14:52 27/11/23  |  מירב ארד
משרד ראש הממשלה עדכן כי "המשא ומתן בנוגע לרשימת המשוחררים הבאים במסגרת מתווה שחרור החטופים נמשך. אנו מודעים למתח שבו מצויות המשפחות, ונוסיף מידע כשהדבר ייתאפשר. אנו מבקשים להימנע מהפצת שמועות ומידע שאינו מהימן."
+מדוע אי אפשר לעשות שלום
14:48 27/11/23  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
הם, שונאי ישראל הרבים ברחבי העולם ובייחוד בארה"ב שוכחים לשאול את השאלה הבסיסית: למה? למה אי-אפשר לעשות שלום בין ישראל לפלשתינים? להגיע להבנות
תרבות של שנאה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
עדות מהתופת: אחת החטופות סיפרה לבני משפחתה כי בימים הראשונים לשבי הם הוחזקו במנהרה, ומי שביקר אותם היה יחיא סינוואר שהבטיח להם בעברית שלא יאונה להם כל רע וכי הם ״במקום הכי מוגן״.
27/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
השלב הרביעי בעסקת החטופים בעיצומו. 11 החטופים, שתי אימהות ותשעה ילדים ובני נוער, נמסרו על-ידי חמאס לידי הצלב האדום, ולאחר שעה ארוכה הגיעו (27.11.23) לשטח ישראל. הם לוו בידי יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים.
27/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף, דחה (27.11.23) את עתירת התנועה לאיכות השלטון, שביקשה להמשיך להפעיל תחבורה ציבורית בשבת במתכונת של שבתות המלחמה הראשונות. גרוסקופף דוחה את כל טענותיה של התנועה, ולצד זאת אומר כי חזקה על המדינה שתעמוד בהתחייבותה לחדש את התחבורה בשבת אם המצב הביטחוני יצדיק זאת.
27/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
13 מדינות ובראשן ארה"ב הקימו מיד לאחר 7 באוקטובר כוח משימה שמטרתו לסכל את זרימת הכספים הקשורים לחמאס. ההודעה על הקמת כוח המשימה נמסרה היום (28.11.23) ולא הוסבר פשר העיכוב. המאבק במימון הטרור הוא חלק מן המלחמה בהלבנות ההון, שכן מימון זה נעשה במידה רבה באמצעים הדומים לאלו המשמשים את המלבינים, ובמקרים רבים גם יש שיתוף פעולה ואף חפיפה בין המעורבים בשני התחומים.
27/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בנק ישראל מעדכן כלפי מטה את תחזיות הצמיחה לשנים 2023 ו-2024, בהשוואה לתחזיות שפרסם עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל. חטיבת המחקר צופה כעת (27.11.23), כי בשנתיים אלו תהיה הצמיחה 2% בלבד - דהיינו צמיחה שלילית לנפש, וזאת לעומת תחזיות ל-2.3% ול-2.8% (בהתאמה) בחודש שעבר. העידכון נובע בעיקר מפגיעה משמעותית בצריכה הפרטית ובכושר הייצוא בענף הנדל"ן.
27/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
לאחר שהצילום התפרסם ברחבי תבל, התחזקה בנו הסברה כי הצמדתה של אביגיל לחזהו של הנשיא ג'ו - הבטיחה לו את הזכייה בכהונה שניה של נשיאות
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il