|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
[צילום: איתמר לוין]
גם ללא צורך במרשם מרופא

רוקח יוכל לתת תרופות לחולה כרוני ומרשמים לתרופות יומיומיות

מדובר בהסדר שנחקק לפני מספר שנים, אולם בפועל לא יושם, וכעת הוכנסו מספר הקלות שיאפשרו את מתן המרשמים. ההסדר חל על רוקח בעל הרשאה אישית שעבר הכשרה, המטופל מסכים לחשיפת הרוקח לתיקו הרפואי והרוקח הסביר לו את השלכות התרופה
23/01/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

בשורה לחולים רבים: ועדת הבריאות של הכנסת אישרה (יום ג', 23.1.24) תיקון לתקנות הרוקחים, בו שורה של הקלות שיאפשרו לרוקח בעל הרשאה-אישית לתת תרופה לחולה כרונית, ללא צורך במרשם רופא, ובלבד שהמטופל מסכים לחשיפת תיקו הרפואי והרוקח הסביר לו את השלכות התרופה. חולה כרוני - הוא כל מי שמקבל תרופה בקביעות זה שלושה חודשים.

בנוסף אישרה הוועדה רשימה של תרופות רבות ובהן משחות לטיפול באקנה, כדורים לטיפול במגרנה, טיפול בדלקות אוזניים וחיסוני שפעת בתרסיס שיוכלו להינתן באמצעות מרשם של הרוקח, ללא צורך במרשם רופא.

יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי הדגיש את הצורך של משרד הבריאות לפרסם את השירות החדש - שיחסוך את הצורך שוב ושוב בקבלת מרשם מרופא. הוא דרש כי קופות החולים יסכימו להעברת מידע רפואי נדרש על המטופל - גם לבתי המרקחת הפרטיים.

שירלי אברמוביץ', מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות, הסבירה כי מדובר בהסרת חסמים ביורוקרטיים, ובשירות משמעותי לציבור רחב כמו אימהות לילדים. לדבריה, רוקח בעל הרשאה אישית הוא בעל לימודים ארוכים ומעמיקים יותר.

תקנות הרוקחים מאפשרות לרוקח לתת מרשם לטיפול המשכי וכן מרשם לתרופת רוקח. מטרת התיקון להסיר חסמים לשימוש וקבלת מרשם רוקח מרוקח בעל הרשאה אישית, כדי ליעל את תהליך קבלת המרשם ולמנוע את הצורך של מטופלים-כרוניים לפנות לרופא לצורך קבלת מרשמי המשך, ובמקום-זאת לאפשר להם לגשת ישירות לרוקח לצורך קבלתו. לשם כך, הוסרה הדרישה לקבלת הסכמת המטופל בכתב לחשיפה של הרוקח בעל ההרשאה האישית למידע רלוונטי בתיקו הרפואי, אשר מייצרת ביורוקרטיה וכן מעוררת רתיעה מיותרת מקבלת השירות. יודגש, כי החובה לוודא את קבלת הסכמת המטופל לחשיפה למידע הרפואי נותרה בעינה, והוסרה רק החובה לקבל הסכמה זו בכתב. כמו-כן, המנגנון הקבוע בתקנות לפיו על הרוקח בעל ההרשאה האישית להעניק הסבר למטופל בדבר מרשם רוקח, לרבות הסבר על עצם העיון במידע הרפואי, נותר בעינו.

כארם טהא, מאיגוד הרוקחים, בירך על התיקון ועל המגמה הכללית של המשרד לחיזוק מעמד הרוקח, התמקצעותו ומעמדו. אמיר ניצן, מנכ"ל הסתדרות הרוקחים סיפר על מעורבותו בהליך הנוכחי, ובירך עליו, וציין כי רק ל-160 רוקחים בארץ יש כיום "הרשאה אישית" - ועתה לאור האישור יוגדל מספרם.

שרון אלמקייס, נציגת "מאוחדת" סיפרה כי המידע המועבר כיום לרוקח בבתי המרקחת הפרטיים, הוא בסיסי ביותר ולא כולל תוצאות מעבדה ומועדי ביקור אצל הרופא. מרק לוין, נציג "כללית", תמך בתיקון החוק, ולדבריו, גם בתי המרקחת הפועלים בהסדר עם הקופה, מקבלים תוצאות מעבדה ומדדים קליניים שונים. בשנה הקרובה תתאפשר גם העברת רגישויות ואבחנות שונות.

ד"ר דניאלה רחמים-כהן, מנהלת מחלקת רפואת הקהילה ב"מכבי", תהתה כי "שינוי מ-6 ל-3 חודשים שתרופה קיימת ככרונית כדי לאשר הנפקה - מדובר על הנפקה אחת בלבד ככרוני (מרשם הניתן לשלושה חודשים), מה שמעלה את השאלה היכן המעקב על תופעות לוואי, מינונים ואפקטיביות של התרופה. כל זה מתרחש לאחר שהתרופה ניתנת לתקופה מסוימת, והנפקה מידית לאחר רבעון עלולה למנוע מעקב רפואי הולם על כל אלו". לדבריה, "הנפקת מרשמים כרוניים כרוכה בעבודה רפואית הכוללת בדיקת תיק המטופל, התאמת מינון, אינטראקציות, בדיקה האם המטופל ראה רופא אחר - ולאלו יכולות להיות משמעויות להנפקת התרופות".

ד"ר יוסי לומנציקי, יו"ר הוועדה המקצועית בארגון הרוקחות, הדגיש כי חשיפת הרוקח לשלושה חודשי היסטוריה רפואית הן מספיקות, כי אין כמעט תרופה שהשפעתה ארוכה יותר. לדבריו, בכל מפגש עם מטופל, הרוקח חייב לשאול על רגישויות ותופעות-לוואי קודמות.

תאריך:  23/01/2024   |   עודכן:  23/01/2024
מירב ארד
+ההיערכות לרמדאן: "לא תהיה הכלה לאירועי תמיכה בחמאס"
01:21 24/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במטרה למנוע הפרות סדר ופיגועים אפשריים ציין יו"ר הוועדה לביטחון לאומי איומים מוגברים מצד קבוצות כמו חמאס, חיזבאללה ואירן  ▪  המשטרה מאמצת גישה שונה - ממפה אזורי חיכוך פוטנציאליים, ומטפלת בנושאים כמו זיקוקים והסתה ברשתות חברתיות  ▪  צה"ל מתאם עם גורמים שונים ונערך למענה רב-זירתי  ▪  האתגרים כוללים עלייה במספר האסירים הביטחוניים והצורך בהגברת המוכנות הרפואית
אופיר שמול, טל טובים, ויסאם עלי, משה כהן, רפאל נגה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+למרות הסכמה עקרונית - עיכוב במימוש מתווה לעסקת חטופים
00:24 24/01/24  |  עידן יוסף
ישראל וחמאס מסכימות עקרונית לעסקת חטופים בתמורה לחודש של הפוגת אש, אך יש עיכוב במימוש המתווה בשל חוסר הסכמה (רויטרס).
+אובדן ההשקעות הזרות: "המדינה מעמידה 600 מיליון דולר, התחום צריך 16 מיליארד דולר"
23:32 23/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במהלך דיון בוועדת הכספים קראו הנוכחים להשקעה מידית וגדולה של המדינה בחברות ישראליות, בייחוד על חברות צומחות בשלבים רגישים, ובדגש על ענף ההייטק  ▪  מנהל קרן אמריקנית המשקיעה בישראל: "הזרים עזבו את השולחן ולא עונים לטלפון, החור השנה הוא של 10 מיליארד דולר, כל יום שעובר החברות שורפות עוד כסף ולבסוף בעוד 12-6 חודשים ייהרס מעגל שלם של חדשנות"  ▪  רשות החדשנות הציגה תוכניות שהשיקו נוכח המצב, אך גורמי השוק ציינו כי אין די בפעילותה
לבחון את נושא ההלוואות בערבות המדינה [בינג AI]
+שגריר ישראל באו"ם תקף את רוסיה
23:22 23/01/24  |  עידן יוסף
שגריר ישראל גלעד ארדן תקף את רוסיה באו"ם ואמר כי היא: "משתמשת ברחפנים אירניים כדי להרוג אזרחים אוקראינים".
+‏הפנטגון: השמדנו 20 טילים בתימן
22:36 23/01/24  |  עידן יוסף
‏הפנטגון על המבצע נגד החות'ים: השמדנו 20 טילים ו-25 אתרי שיגור טילים בתימן.
+ישראל טרם קיבלה אימות שהתרופות הגיעו לחטופים
22:06 23/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נתניהו אמר בפגישה עם נציגי משפחות החטופים שהוא לא מודה לקטר כי לשיטתו היא יכולה ללחוץ יותר על חמאס  ▪  נתניהו הביע אכזבה מממשל ביידן בגלל החוזה שחידש עם האמירות  ▪  "קטר מבחינתי יותר בעייתית מהאו"ם והצלב האדום"
אלוף אבי גיל, המזכיר הצבאי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל עדכן את נתוני הנפגעים: 556 הרוגים ו-2,689 פצועים
21:45 23/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בבתי החולים מאושפזים 392 חיילים שנפצעו במלחמה  ▪  מתוכם, 42 במצב קשה, 253 במצב בינוני ו-97 במצב קל
פינוי לוחם פצוע לבית החולים שערי צדק [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+לבנון: בית חולים בביירות ערך תרחיש למתקפה ישראלית
21:23 23/01/24  |  עידן יוסף
בלבנון נערכים להתרחבות המלחמה - אחד מבתי החולים הגדולים בביירות ערך תרגיל שמדמה תרחיש של מתקפה ישראלית (כאן חדשות).
+החות'ים הורו לעובדי סיוע זרים לעזוב את תימן
21:10 23/01/24  |  עידן יוסף
גורם רשמי באו"ם ל-AFP: המורדים החות'ים הורו לכלל עובדי האו"ם וסוכנויותיו, אזרחי בריטניה וארה"ב, לעזוב את תימן בתוך חודש.
+שר החוץ הרוסי קורא לישראל להפסיק את "הרציחות הפוליטיות"
21:04 23/01/24  |  עידן יוסף
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר בראיון ל-CBS האמריקנית: "אחרי הפגיעה בקציני משמרות המהפכה - רוסיה קוראת לישראל להפסיק את הרציחות הפוליטיות".

ובינתיים במלחמה באוקראינה, רשת CNN פרסמה על מהלך נואש מצד צבא אוקראינה, שבהעדר תחמושת ארטילרית כתוצאה מהיעדר הסיוע מארה"ב, הכוחות הלוחמים באזור באחמוט נאלצים לירות פגזי עשן במקום פגזים נפיצים.
+אלהנדי: ישראל לא תוכל לשאת את תמונות ארונות חייליה לאורך זמן
21:00 23/01/24  |  עידן יוסף
סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, מחמד אלהנדי: "ישראל לא תוכל לשאת את תמונות ארונות חייליה לאורך זמן. אם ישראל תעבור לשלב של תקיפה מהאוויר בלבד היא לא תוכל להשיג את מטרותיה. במסגרת עסקת האסירים חייבת להיות הפסקת אש ונסיגה מעזה. אופי השלטון בעזה הוא עניין פלשתיני פנימי".
+הגרי: יותר מ-100 מחבלים חוסלו ביממה האחרונה
20:36 23/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל מסר כי מחבלים עדיין מסתתרים ומהווים איום מתמשך לכוחותינו  ▪  צה"ל עוסק באופן פעיל בפעולות בצפון, במרכז ובדרום הרצועה למלחמה בחוליות טרור בודדות, במטרה לפגוע ביכולותיהן וליצור תנאים לחזרת התושבים  ▪  לדבריו, הדרך למימוש מטרה זו חייבת להעשות באמצעות פעילות קרקעית
כוחות הצבא בלחימה [צילום: דובר צה''ל]
כוחות הצבא בלחימה [צילום: דובר צה''ל]
+שני שרים קוראים להגיע לכנס של תנועה שמעודדת התיישבות בחבל עזה
20:30 23/01/24  |  עידן יוסף
השרים חיים כץ ומיקי זוהר קוראים להגיע ל"כנס הניצחון" שמובילה תנועת "נחלה" שמעודדת התיישבות בחבל עזה וצפון השומרון (גלי צה"ל)
+הבית הלבן: הפסקה זמנית של הלחימה תאפשר להכניס עוד סיוע לעזה
20:22 23/01/24  |  עידן יוסף
דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג׳ון קירבי, על המגעים לעסקת חטופים: ״יש שיחות רציניות מאוד. נתמוך בהפסקה זמנית של המלחמה במסגרת עסקת חטופים. זו גם תהיה הזדמנות להכניס עוד סיוע לעזה״.
+נתניהו נגד הפרשנים: "אין תחליף לניצחון"
20:13 23/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ביקר בלשאביית אליקים ואמר לחניכי קורס מ"פ: "הציפייה העיקרית שלי היא ניצחון מוחלט - אין תחליף לניצחון"
נתניהו והחניכים [צילום: חיים צח/לע"מ]
+צה״ל השמיד נכס צבאי של חיזבאללה שהופעל בשיתוף כוחות אירנים
18:06 23/01/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר השלימו תקיפה של מטרות טרור בשטח לבנון, בתגובה על תקיפת בסיס יחידת הבקרה האווירית (יב"א) במירון. במסגרת התקיפה, הושמד נכס צבאי בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה ובתפעול כוחות אירנים.

כמו-כן, הושמד אתר צבאי בו פעלו מחבלי הארגון. במהלך היום כוחות צה"ל תקפו מספר מרחבים נוספים בשטח לבנון.
+הרמטכ"ל על נפילת 21 הלוחמים: "נפלו בקרב סמוך לגבול; נלמד את הלקחים"
17:45 23/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התחקיר: הכוחות פעלו להשמדת מבנים באמצעות חומרי נפץ, כ-600 מטרים מהגבול באזור מרכז הרצועה. ירי נ"ט של מחבלים שהגיחו מהמטעים לעבר המבנים בהם שהו הלוחמים - הוביל לאסון  ▪  "הלוחמים נפלו במשימה שכל תכליתה לייצר את התנאים הביטחוניים לשובם של תושבי עוטף עזה לבתיהם בביטחון. לשם כך יצאנו למלחמה"
הרמטכ"ל בזירת האסון [צילום: דובר צה''ל]
הרמטכ"ל בזירת האסון [צילום: דובר צה''ל]
+לוחמי החטיבה הדרומית השלימו מבצע התקפי בפאתי ח'אן יונס
17:21 23/01/24  |  עידן יוסף
בימים האחרונים השלימו לוחמי גדוד המילואים 630 של החטיבה הדרומית באוגדת עזה מבצע התקפי בפאתי ח׳אן יונס. לוחמי המילואים של הגדוד, פעלו יחד עם צוותי הנדסה לאיתור והשמדת פירים התקפיים ותשתיות תת-קרקעיות. הלוחמים השמידו עשרות תשתיות טרור של ארגון חמאס בפאתי צפון ח'אן יונס.

+דיווח: חמאס דחה יוזמה לעסקת חטופים ישראלית
17:18 23/01/24  |  עידן יוסף
דיווח ב-AP: חמאס דחה יוזמה לעסקת חטופים ישראלית הכוללת הפסקת לחימה ברצועת עזה למשך חודשיים בתמורה לשחרור כל החטופים, כך לפי גורם מצרי בכיר.

מנגד, גורם ישראלי אמר כי "לא הגיע שום מסר מהמתווכות שחמאס דוחה מתווה מסוים, השיח נמשך". הוא ציין כי המתווכת היא קטר, ולכן לדברי הגורם המצרי אין שחר.
+צה"ל מתפקד ביעילות מדהימה בקרב רב-ממדי בעזה
14:40 23/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון של דיון עומק על מלחמת "חרבות ברזל", שבו טען סא"ל ד"ר דן שיאון, מפקד טייסת לשעבר: צה"ל מתפקד ביעילות מדהימה בקרב רב-ממדי בעזה, פי-10 ממלחמת לבנון השנייה. בכך הוא ראשון בעולם
מטוס חיל האוויר בדרך לתקיפה בעזה [צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]
+בהמשך לאזעקה בכפר גלעדי: זוהה שיגור מלבנון; ללא נפגעים
14:21 23/01/24  |  מירב ארד
בהמשך לאזעקה בכפר גלעדי: - זוהה שיגור אחד מלבנון. אין נפגעים
+הזמן אוזל
14:10 23/01/24  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

כל יום הופך מסוכן יותר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה שמונה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

14:09 23/01/24  |  מירב ארד
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה שמונה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והחרימו אמצעי לחימה וחומרים להכנת מטענים. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
+אזעקה הופעלה בכפר גלעדי שבגליל העליון
14:05 23/01/24  |  מירב ארד
בזמן שקבינט המלחמה מתכנס בצפון: אזעקות בכפר גלעדי שבגליל העליון.
+המוצא מהמשבר
12:14 23/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
צר לי, שכל מי שסבר כי עלינו לצאת מהשטחים הכבושים, הודבקה לו תווית של שונא ישראל ועוכר ישראל  ▪  במציאות הנוכחית היציאה מהמשבר מחייבת יציאה מיידית של מדינת ישראל מהשליטה על השטחים הכבושים והליכה בכיוון של ביינאום העיר ירושלים
עכשיו! [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מטח נורה לעבר בסיס הבקרה האווירית במירון: ישנה פגיעה קלה בתשתיות
11:46 23/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חיזאללהשיגר 12 רקטות לעבר הבסיס במירון, ארבע מהן יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים  ▪  צה"ל עדכן כי אין פגיעה ביכולות הגילוי של חיל-האוויר  ▪  באירוע לא היו נפגעים
פגיעה בבסיס חיל האוויר במירון [צילום: חיזבאללה]
+עדויות הזוועה: "המחבלים הפכו את הילדות האלה לבובות שלהם"
11:34 23/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אביבה סיגל שחזרה מהשבי סיפרה בכנס של השדולה למען נפגעות אלימות מינית שנערך בכנסת  ▪  חן גולדשטיין-אלמוג דיברה על החשש שנשים ייכנסו להריון: "יש בנות בשבי שלא קיבלו מחזור כבר תקופה, צריך להתפלל שגופן יגן עליהן"
גולדשטיין-אלמוג תיארה את החשש הכבד שנשים ייכנסו להיריון כתוצאה מאונס של המחבלים: "יש בנות בשבי שלא קיבלו מחזור כבר תקופה, צריך להתפלל שגופן יגן עליהן" •
אביבה סיגל בדיון בכנסצ [צילום: ערוץ הכנסת]
+יומן מלחמה, היום ה-108
11:15 23/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ישראל ניסתה כנראה להפעיל בח'אן יונס את הכוחות היבשתיים בתנופה שאפיינה אותם כאשר חיל-האוויר היה בשמיים  ▪  עיצום לחימה והיפוכו חייבים להתנהל ברמת פעילה זהה של כל יחידות הצבא
טעות מהותית [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+בית החולים סורוקה: 7 נפגעים פונו מהקרבות ברצועת עזה
11:10 23/01/24  |  מירב ארד
מבית החולים סורוקה נמסר כי 7 נפגעים פונו מהקרבות ברצועת עזה: שניים במצב קשה, שניים במצב בינוני והיתר במצב קל. בסך הכל, נכון לעכשיו, מאושפזים בסורוקה 33 פצועים, בהם 11 במצב קשה.
+לעילוי נשמת גיבורינו הי"ד
10:52 23/01/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
אם נהיה סבלניים מספיק נזכה לראות כיצד בסופו של התהליך, בוקע פרפר יפהפה הפורש כנפיו אל האור
הלוויתו של ירון אליעזר צ'יטיז [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מתקפה נרחבת בח'אן יונס: עשרות מחבלים חוסלו
10:45 23/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ביממה האחרונה חיסלו הכוחות עשרות רבות של מחבלים בקרבות פנים אל פנים, בסיוע תקיפות חיל-האוויר ובסגירת מעגלי אש תוך הכוונה מודיעינית
[צילום: דובר צה"ל]
+אחרי תשעים שנות שנאה
10:34 23/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
תשעים שנה, וההיסטוריה הנוראה מתגנבת אט אט, אך לדאבון הלב, בבטחה לחיינו. חוזרות בראש מורם, השנאה, הרדיפה, האנטישמיות
נעלי משתתפי הנובה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+רה"מ נתניהו: בשם גיבורינו, למען חיינו, אנחנו לא נפסיק להילחם עד לניצחון המוחלט
10:17 23/01/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאסון בדרום הרצועה: "אתמול חווינו את אחד הימים הקשים ביותר מאז פרוץ המלחמה. אני מבקש לחזק את המשפחות היקרות של לוחמינו הגיבורים שנפלו בשדה הקרב. אני יודע שעבור המשפחות הללו, חייהן ישתנו לעד. אני דואב על חיילינו הגיבורים שנפלו. אני מחבק את המשפחות בשעת יגונן וכולנו מתפללים לשלום פצועינו. צה״ל פתח בבדיקה של האסון. אנחנו חייבים להפיק את הלקחים הנדרשים ולעשות הכל כדי לשמור על חיי לוחמינו. בשם גיבורינו, למען חיינו, אנחנו לא נפסיק להילחם עד לניצחון המוחלט".
+לפיד: "בוקר קשה מנשוא, 21 אוהבי הארץ ומגיניה נפלו ברצועה"
09:33 23/01/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד שלח תנחומים למשפחות הלוחמים שנפלו באסון במרכז הרצועה, ומסר: "בוקר קשה מנשוא עם הבשורה המרה על נפילתם של 21 לוחמי צה"ל במילואים, גיבורי ישראל, אוהבי הארץ ומגיניה שנפלו ברצועת עזה. אני שולח חיבוק למשפחות הלוחמים. עם ישראל כולו איתכם בשעתכם הקשה. יהי זכרם ברוך".
+בן-גביר: בוקר קשה וכואב, את המלחמה אסור להפסיק
09:22 23/01/24  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "בוקר קשה וכואב, הלב שבור ומרוסק, שולח תנחומים וחיבוק ענק למשפחות. דווקא עכשיו ברור יותר מתמיד - את המלחמה אסור להפסיק, את הלחימה אסור לצמצם. חייבים להמשיך להכניע, לרסק ולכסח את האויב הנאצי בעזה, בכל הכוח. דמם של מאות מטובי בנינו הלוחמים הי"ד לא נפלו לשווא, הלוואי שנהיה ראויים להם ונקיים את צוואתם שנכתבה בדם - ריסוק ומיטוט החמאס והחזרת כל החטופים. יהי זכרם ברוך".
+עזה האחרת
09:18 23/01/24  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
עזה שלא הכרנו: תעשיית השקרים של החמאס, הנדסה את העולם כולו, כולל הנשיא ביידן, כולל אנחנו הישראלים, להאמין שבעזה חיים מזי רעב המשוועים לסיוע הומניטרי  ▪  ישראלי שחזר מבירת הרשע החמאסי: "עזה נראית הרבה יותר טוב מכל עיר ערבית אחרת מן הירדן עד הים, דומה יותר לתל אביב מאשר לכפר קאסם  ▪  מישהו עובד עלינו?
מקבלים מספיק [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+השר קיש: נמשיך להיות מאוחדים ולהילחם על זכות הקיום שלנו
09:12 23/01/24  |  מירב ארד
שר החינוך יואב קיש: "כאב עצום, קשה למצוא את המילים לצער הגדול שאני חש עם פרסום האסון הנורא שהתרחש אתמול. 21 לוחמים, גיבורים, טובי בנינו שנפלו במלחמת קיום על הארץ הזו. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול ותנחומים למשפחות ולחברים שאיבדו את החשוב מכל, מחויב ומבטיח שנפילתם של לוחמינו לא היתה לשווא!. אנחנו נמשיך להיות מאוחדים ולהילחם בכל הכוח על זכות הקיום שלנו כאן בארץ ישראל.
יהי זכרם ברוך."
+זהירות, מדינה פלשתינית!
09:10 23/01/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
נושא המדינה הפלשתינית בהחלט מונח לפתחו של ראש הממשלה, והנשיא ביידן החיה ברבים את הנושא הנפיץ
ביידן. טרוד במסע בחירות [צילום: איוון ווצ'י/AP]
+השר גנץ: בבוקר הקשה הזה עלינו להיות מאוחדים
09:09 23/01/24  |  מירב ארד
השר בני גנץ בעקבות האסון בדרום הרצועה: "זהו בוקר קשה לכל עם ישראל, עם היוודע האסון הנורא שאירע אתמול בדרום הרצועה. אני מבקש לחזק ולשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות הנופלים ולאחל החלמה לפצועים.

בבוקר הקשה הזה עלינו להיות מאוחדים, לזכור את המחיר הכבד שאנו נאלצים לשלם על המלחמה הצודקת כל כך ואת המטרה הנעלה עליה נפלו גיבורינו - להבטיח את עתידנו, להשיב את בנותינו ובנינו ולדאוג לנצח ישראל. במיוחד היום, אנו שולחים חיזוק לכל חיילי צה"ל ומפקדיו. כולנו מאחוריכם".
+השר בן צור: ‏המלחמה שנכפתה עלינו גובה קורבנות רבים על מנת שנוכל לחיות בביטחון
09:07 23/01/24  |  מירב ארד
שר העבודה יואב בן צור: "הבוקר, אומה שלימה מרכינה ראש וממררת בבכי על נפילתם של חיילנו גיבורי העוז והרוח שנפלו אמש ברצועת עזה במערכה העיקשת והבלתי מתפשרת מול אויבנו. ‏המלחמה שנכפתה עלינו קשה מנשוא, היא גובה מאיתנו קורבנות רבים על מנת שנוכל לחיות בביטחון ובשלווה על אדמתנו. מי ייתן ונהיה ראויים להם"
+סמוטריץ' על האסון ברצועה: "המחויבות שלנו היא שנפילת הבנים לא תהיה לשווא"
08:49 23/01/24  |  מירב ארד
יו״ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ התייחס לאסון בדרום הרצועה: "בשורות קורעות לב הבוקר. תנחומים מעומק הלב למשפחות הגיבורים, עם ישראל כולו מחבק אתכם בלב שבור ודואב. המחויבות שלנו היא שנפילת הבנים לא תהיה לשווא. הגיבורים הללו הם עמוד האש לפני המחנה שמורים לנו את הדרך להמשך המערכה המוסרית של עם ישראל, עד שננצח את פני הרוע, עד שנגדע את החושך. יהי זכר הנופלים ברוך".
+בחירות: רק אחרי ועדת חקירה לאסון
08:42 23/01/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
בישראל משוטטת רוח רעה שאינה עוסקת בשאלות-יסוד מהותיות ובהוויות המלחמה, אלא בדמויות היותר ביזריות השותפות לשלטון ובשייכותן הפוליטית אידאולוגית  ▪  כפי שהוכיחו אירועי ה- 7.10.2023 זו מציאות מסוכנת  ▪  עריכת בחירות חוזרות בטרם הוקמה ועדת חקירה ממלכתית לבחינת האסון הלאומי ובטרם סיימה את עבודתה ופרסמה את מסקנותיה - כמוה כרצון לדלג על מהות הכשלים וסיבותיהם ולהסתירם - לא בא בחשבון
מה הבהלה? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+בית פלשתיני ייהרס אחרי 20 שנה - בשל המלחמה
08:07 23/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פלשתיני הקים מבנה בלתי חוקי בן שש קומות, צו הריסה הוצא ב-2004 אך לא מומש  ▪  המבנה ייהרס כעת בשל קרבתו ליישוב אפרת והסכנה הביטחונית הנובעת מכך
שוכן 100 מטר מאפרת [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90]
+נתניהו, גלנט וגנץ: "מרכינים ראש לזכר נופלינו, חותרים להשגת הניצחון"
07:20 23/01/24  |  איתמר לוין, מירב ארד   |   לרשימה המלאה
21 חיילי המילואים נהרגו בעת פעילות להריסת מבנים כחלק מהכנת רצועת הביטחון ברצועה  ▪  תשעה מבין ההרוגים הם לוחמים בחטיבת המילואים 261  ▪  קודם לכן פורסם ששלושה קצינים נהרגו אתמול  ▪  מספר החללים מאז תחילת הפעולה הקרקעית מגיע ל-221, ובמלחמה כולה - ל-556
[צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוקח יוכל לתת תרופות לחולה כרוני ומרשמים לתרופות יומיומיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בתמונה: מפגינה מציגה את ידיה עליהן כתוב ב"דם" כי הזמן אוזל לחטופות ולחטופים בשבי החמאס. ההפגנה התקיימה מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים.
23/01/2024  |  יפעת גדות  |   תמונות מיוחדות
אין סליחה ומחילה לחמאס, שחטף יהודים מבתיהם ביניהם קשישים וילדים. אין סליחה ומחילה לחמאס, המעמיד יום-יום 137 אזרחים ישראלים מול היד הגרומה של המוות.
חיזבאללה קיבל אחריות לירי הבוקר (יום ג') לעבר בסיס הבקרה האווירית במירון. ארגון הטרור שיגר 12 רקטות לעבר הבסיס במירון, ארבע מהן יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים. "בתגובה לחיסולים האחרונים בלבנון ובסוריה, ולתקיפות נגד אזרחים ובתים בכפרים שלנו", לשון הודעת חיזבאללה.
23/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
"הפכו את הילדות האלה לבובות שלהם שאפשר לעשות איתם מה שרוצים", סיפרה אביבה סיגל, שנחטפה ושוחררה מהשבי, בכנס של השדולה למען נפגעות אלימות מינית ומגדרית במלחמה, שנערך (יום ג', 23.1.24) בכנסת. לדבריה, גם הבנים עוברים את ההתעללות בשבי: "הם אולי לא נכנסים להריון אבל הם גם בובה על חוט".
23/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
אם/ רודיארד קיפלינג
23/01/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il