|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
זיהום אוויר ממפעלי תעשייה [בינג AI]

בכיר במועצה לכלכלה דיבר נגד מס הפחמן: "יביא לעלייה בתעריפי החשמל והמים"

הצווים שנידונו קובעים עלייה מדורגת במס על סוגים שונים של דלק משנת 2025, ככלי לגילום עלויות נזקיהם לסביבה, לעידוד הפחתתם ולמעבר לאנרגיות מתחדשות גורמי התעשיה הצביעו על התייקרויות בענפים רבים הצפויים כתוצאה מהמיסוי, שעלולות להביא עד כדי סגירת מפעלים שונים עוד עלה כי המיסוי יביא להתייקרות של החשמל ב-6-5 אחוז, ולעלייה של כאחוז במחירי המים
15/02/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכספים החלה (יום ה', 15.2.24) לדון בהצעת צווי הבלו על דלק (הטלת בלו) ותעריף המכס והפטורים ומס קנייה טובין, התשפ"ד-2024 (תמחור פליטות מזהמים מקומיים וגזי חממה), במסגרת תיקוני החקיקה להשגת יעדי התקציב לשנת 2024.

מוצע בצווים אלה, המוכרים כ"מס פחמן" לתקן את צו הבלו על הדלק, ואת צו תעריף המכס, כך ששיעורי הבלו ושיעור מס הקנייה המוטלים על סוגים שונים של דלק יועלו בהדרגה החל ב-1 בינואר 2025 ויגיעו להיקפם המלאה המלא מ-2030. האמור הוא בפחם, גז טבעי, מזוט 0.5%, מזוט 1.0%, גפ"מ ופטקוק.

מוצע שהעלאת המס תיעשה במתווה מדורג, אשר יאפשר לשוק תקופת הסתגלות וודאות כלכלית ואסדרתית, וכן יביא להפנמת העלויות החיצוניות של הפליטות ויתמרץ התייעלות אנרגטית ומעבר לדלקים נקיים.

הצווים מגיעים בהמשך להחלטת ממשלה מחודש ינואר בנושא "תמחור פליטות מזהמים מקומיים וגזי חממה", כאשר מצוין במסגרתם כי הם נועדו "לפתור כשל שוק משמעותי הנגרם כאשר המזהם אינו משלם עבור הנזק הסביבתי שנגרם מפליטות גזי החממה ומזהמים מקומיים להן גרם, ומשום שתמחור פליטות אלו נחשב להסדרה היעילה והאפקטיבית ביותר לעידוד הפחתתן וליצירת ודאות בשוק".

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, איליה כץ, הציג את המיסוי וציין כי היקף המיסוי הוא בהתאם להיקף ההוצאות סביב דלקים אלה, כאשר מדינות רבות נוקטות במיסוי פליטות וכל מדינה בוחרת את תמהיל המדיניות שלה ובנוסף המיסוי מובא גם נוכח העובדה שהוצאות המדינה הולכות וטופחות, גם בשל המלחמה, וכי זהו המס שהכי פחות פוגע במשק ובכלכלה.

עוד הציגו באוצר את נתוני מדינות ה- oecdלשנת 2021, לפיהם בישראל ישנו מיסוי נמוך מאוד של פליטות בהשוואה עולמית, וכי יש פער בין המס לעלויות החיצוניות.

כן הציגו באוצר כי ברצונם להרוויח ארבעה דברים:
  • גידול בהכנסות המדינה - כ-2.5 מיליארד שקל בהבשלה מלאה של המיסוי,
  • הפחתת פליטות והתייעלות אנרגטית עם תועלת משקית של כ-2 מיליארד שקל בשנה,
  • עידוד יצור חשמל באנרגיות מתחדשות כך שיוצר מגרש משחקים יותר שווה,
  • מניעת "זליגת מס" - הערכות התעשיה נוכח מס גבולות המתמחר עלות פליטות פחמן במוצרים המיובאים לאיחוד האירופי.
"זה הכלי הכי משמעותי להפחתת פליטות, למשרד האוצר גם חשובות הכנסות מיסים בעת הזו, יותר מבעבר" ציין כץ.

לעניין הגידול בעלויות החשמל הצפויות כתוצאה מהמיסוי, הציגו באוצר כי הן צפויות להביא להתייקרות של 5 עד 6 אחוזים עד להשלמת הליך המיסוי ב-2030, וכי הצפי הוא שהעלויות יקוזזו נוכח הפסקת השימוש בפחם ותחרות במקטע האספקה הצפויים להביא להפחתת מחירי החשמל לצרכן, "כך שהצרכן הביתי לא ירגיש את העלייה". עוד ציינו כי מחיר החשמל בישראל נמוך בהשוואה בינ"ל, גם אחרי המס.

גם בבנק ישראל הצביעו על תמיכה במהלך וציינו כי בקרב העשירון התחתון, עומד סך ההוצאות על אנרגיה בממוצע על 7%, וכי "הגידול מדבר על פגיעה של פחות מחצי אחוז בעשירון זה, כ-200 שקל בשנה". ברשות המים ציינו כי ההשלכה הצפויה על מחירי המים תעמוד על אחוז אחד בלבד בהשלמת ההליך.

לעניין העלויות לתעשיה, אמרו באוצר כי יינתנו מענקי הסתגלות: תמיכה ישירה שנתית בשיעור פוחת, על-פי יעד התייעלות אנרגטית שנתית, וכי ככל שמפעל יתייעל מעבר לנורמה שנקבעה הוא יקבל מענק משמעותי יותר. כך הוצג כי יוחל מודל חדש ומשופר לפריסה של רשת חלוקת גז, הכוללת תמיכות בהתחברות והסבות לגז טבעי בתעשיה ובמסחר, וכי יש רצון דרך כך להסדיר התחברות של מאות מפעלים שקרובים לרשת לחלוקת הגז ולא מתחברים אליה. בסך-הכל הוצג כי התמיכה בתעשיה תגיע עד מיליארד שקל עד 2030.

לתהייה של ח"כ חמד עמאר וחברי כנסת נוספים מדוע המדינה מטילה מיסוי גם על הגז הטבעי, בעודה מרחיבה את השימוש בו כתחליף לדלקים האחרים, השיב גיא סמט, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה כי לצד כך שהגז מזהם פחות מיתר הדלקים ולכן הוא ממוסה בשיעור הנמוך ביותר, יש רצון לעבור לאנרגיות מתחדשות בעתיד, והגז עדיין מביא לזיהום סביבתי: "כדי להתמודד עם השלכות הזיהומים האלה צריך מנגנון כלכלי, מס הפחמן הוא המנגנון הכלכלי היעיל ביותר".

במשרד הרווחה הציגו כי ידעו לתת תקציב ממוקד לשכבות החלשות, בדגש על ייעול אנרגטי, דרך סיוע לרכישת מכשירי חשמל חסכוניים יותר. על כך הגיב יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, כי אם יש משפחות במצב כלכלי קשה שייפגעו מההתייקרויות כתוצאה מהמס, "יש להעביר אליהן סיוע בלי קשר למס פחמן או מס אחר, אי-אפשר להתנות זאת ברכישה כזו או אחרת".

עוד תהה יו"ר הוועדה מה השוני בהבאת הצווים שוב, לאחר שלא התקבלו בעבר, ונציג האוצר השיב כי "השוני שהמס הזה יביא 2.5 מיליארד שקל עם תועלות טובות. זה אותן מדרגות מס פחות או יותר. בנוסף אנחנו הרבה יותר צריכים את הכסף. יש התקדמות מאז הפעם שעברה למהלכים מול התעשיה, גם בראי הפליטות אנחנו בנקודה פחות טובה ממה שהיינו בה, שלוש נקודות מהותיות".

במשרד האנרגיה אמרו כי החוק יסייע להשיג כמה מהיעדים הלאומיים שמדינת ישראל התחייבה להם בכל הנוגע להקטנת פליטות והיא אינה עומדת בהם, וכי התייעלות כזו תורמת לחוסן האנרגטי של מדינת ישראל.

נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר אמר כי קיימים פערים במסגרת המגעים עם התעשיינים. לדבריו, "אם המס בא לשרת הורדת פליטות אז אין בזה כסף, הגבייה כנראה מדברת על זה שלא שהמס לא יוכל להוריד פליטות לכן הוא יגבה יותר כסף. לא רק התייקרות החשמל, אם לא נעשה את זה נכון, המוצרים יתייקרו, ואם ייבאו יותר מטורקיה שם אין מס פחמן, זה יפגע בתעשיה ויביא לסגירת מפעלים ולאבטלה. המצב בעולם רחוק ממה שהוצג, מס פחמן בסין זה רק על הדלק, יש המון מכוניות אבל על התעשיה שם יש אפס מס, ככה בטורקיה וארה"ב. יש מפעל עם 100 עובדים שאני מכיר שמייצר קוסקוס, לשם הכנה של המוצר הוא חייב להשתמש במזוט. הוא מתחנן לגז טבעי אבל למרות שהוא במרכז הארץ לא מחברים אותו, ואין לא שום אופציית אנרגיה אחרת. אם תטיל עליו גם מס על השימוש במזוט, הוא יהפוך ללא-תחרותי ויעדיפו לקנות מזון זול יותר מטורקיה, שם אין מס פחמן. התוצאה תהיה שהוא ייאלץ בוודאות לסגור את המפעל ולפטר את העובדים. זה מה שאנחנו רוצים? לחסל פה את המפעלים?"

עוד הוסיף תומר כי בהשוואה לאירופה, לישראל אין חלופות אנרגיות ירוקות: "חשוב שכל צו שיעבור לא יעבור עם הבטחה שיהיה טוב ובסדר, או שיעבור יחד עם הפתרונות לתעשיה, או שיהיה מתונה בזה שלא יכנס לתוקף עד אז. אחרת נפגע בציבור, בתעסוקה ובמחירים", אמר והתייחס להסדר המוצע, כאשר לדבריו "את מנגנון ההחזרים אפשר לטייב, משרד האוצר מבקש שיחול על מפעלים גדולים ולא על קטנים ובינוניים, מה שיקרה זה סגירה של המפעלים הקטנים והבינוניים".

ח"כ עמאר: "המטרה של הצו הזה היא להביא הכנסה למדינה, זו המסקנה שלי. אני מציע שיישבו וידונו, לא להביא את הצו הזה להצבעה עכשיו, וכאשר יגיעו לתוצאות עם התעשיה, אז נוכל להצביע על הצו".

איתן פרנס, איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל: "זה לא מס, זה תיקון עולם. מי שרוצה מים זולים מקבל אנשים מתים, 2,400 איש מתים בשנה מזיהום אוויר. כשהתעשיינים שהולכים לחו"ל הם 'שחורים', המס הצפוי באירופה יתפוס את כל היצוא הישראלי. כבר 15 שנה מחשבים לא נכון את האנרגיה הירוקה, וזה מה שמפריע לתעשיה, וסוף-סוף עושים תיקון עולם".

אמיר לנג, מבעלי חברת ההתפלה IDE שזכתה במכרז להקמת מפעל התפלה בצפון ל-25 השנים הבאות, הציג כי כ-70 אחוז מהאנרגיה שמפעילה את המתקן הינה גז טבעי, וכי במסגרת החוזה שסוכם עמו שנים קדימה, לא נלקח בחשבון ייקור הגז הטבעי וכי המשמעות תהיה אי-הפעלת המפעל, על התעריפים הנמוכים שסוכם עליהם לטובת הציבור.

ח"כ רון כץ: "המטרה של המס - ואומר את זה האוצר ביושר - היא הטלת מיסים נוספת על האזרחים, חסר כסף אז מעלים מיסים על מי שלא יכול להתנגד. במקום לנסות למסות כל דבר שזז, תעשו עבודה רצינית במשרד האוצר".

סגן הממונה על התקציבים: "אתה מתנגד להחלטות ממשלה?!"

בהמשך הדיון התפתח ויכוח חריג בין נציגי הממשלה לאחר שנציג המועצה הלאומית לכלכלה הביע את התנגדותו למיסוי המוצע ועורר ביקורת מצד סגן הממונה על התקציבים באוצר.

דוד בדל, ראש אגף מחקר במועצה הלאומית לכלכלה: "המיסוי יביא לעלייה בתעריפי החשמל והמים, המנגנון לתמיכה בתעשיה יש בו רעיונות טובים, אבל הוא לא בשל בעת הזו".

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, איליה כץ: "אתה מתנגד להחלטות ממשלה?! אבי שמחון אמר את דעתו בממשלה ודעתו לא התקבלה. יש הוראות מכוח חוק שאני מחויב אליהן, אסור לי לבוא לכנסת ולהביע עמדה".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "שכל אחד יגיד את דעתו האמיתית. מי שמחויב להחלטת הממשלה - מחויב, אדם אמר את דעתו ואנחנו נחליט בסוף".

גם בחברת המלט "נשר" הצביעו על קשיים הצפויים לחברה, וציינו כי המשמעות הכלכלית היא הפסד של 100 מיליון שקל וההשלכה בפועל היא סגירת נשר כמפעל המלט האחרון בישראל: "ההשלכה תוביל לעליית הפליטות ולירידת המיסים בישראל. אנחנו משלמים את הארנונה הגבוה ביותר ב-5 רשויות בישראל, אני לא מדבר את המיסים שאנחנו משלמים. החוק הזה יסגור את נשר".

ח"כ אלי דלל: "צריך להגיע להסכמות עם התאחדות התעשיינים ולהגיע להסכמות עם נשר. אנחנו מדינה שמוקפת עובדים, אני לא רוצה להביא מלט מטורקיה, כי הוא לא יהיה יותר זול. אם ייסגר המפעל היחידי למלט, זו תהיה פגיעה בייצור פה. כל המהלך צריך להיעשות בצורה נכונה, טובה".

ח"כ ולדימיר בליאק: "תמכתי בחוק, גם בקדנציה הקודמת חשבתי שהוא לא מתאים לחוק ההסדרים, הוא מורכב וארוך, אני מתקשה לראות איך הוא עובר עכשיו, אין לנו מספיק זמן. אסור להפעיל אותו לפני שמגיעים להסכמות, גם מול התעשיינים, גם מבחינת מנגנון של תחרות הוגנת, גם מול מדינות שלא מיישמות היום מיסוי כזה, גם מבחינת מפעלים שאין להם חלופה מבחינת מעבר לגז טבעי. אני לא יודע למי יש את המידע והיכולת לפצות את האוכלוסיות החלשות, צריך לבדוק גם את זה. אם נגיע להסכמות בנוגע לכל הנקודות האלה אפשר יהיה לקדם את החוק הזה".

ח"כ נעמה לזימי: "אסור שמס, שהוא מס חשוב, יגיע לכאן מסיבה של כסף, ואז הוא מגיע בצורה לא נכונה ולא מוכן. צריך לתקן סדרי עולם. החוק צריך להיות לעולם ולא רגעי, לא נוחה דעתי גם מההסדר לשכבות החלשות. גם הכנסות ממיסוי כזה ראוי שייעודו לשיפור המצב הסביבתי. לצד גורמי תעשיה, חייבים לצרף גם גורמי חברה אזרחית שישתתפו בהסדרת המנגנון".

ח"כ ינון אזולאי: "האם הרצון שלנו בימי מלחמה זה לייבא מטורקיה מלט ולחזק אותם? הפטקוק לא משנה מה תעשה, יש אחוז שתצטרך להישאר אתו. האמירה צריכה להיות ברורה, המיסוי לא יתקדם, שקל לא תראו מהמס הזה אם המנגנון לא יוסדר, שאנחנו נשמע שמצד משרד הרווחה זה בסדר, שהתעשיינים יגידו זה מקובל עלינו. לא ייתכן שהאזרח ישלם, התעשיינים ישלמו, ובסוף האוצר יקח את הכסף".

ח"כ יצחק פינדרוס: "אם לא ייפתרו הבעיות, גם לא תראו כסף כי המפעל כמו נשר ייסגר, תפסידו את המס הזה וגם מיסים אחרים שהם משלמים, וגם הפליטות יעברו לטורקיה, וזה לא משנה אם זה פה או שם מבחינת הזיהום. אתם חייבים להתבסס על העקרונות שאתם קבעתם".

ח"כ חנוך מילביצקי: "אתם שוב הולכים על המיסים שהחלשים נפגעים מהם, מה עם פנסיות תקציביות, תוספת רמטכ"ל שאמרו שזה לא חוקי, כל מערכת התמיכות והסובסידיות היא מעל 100 מיליון שקל בשנה. שיש 255 מיליארד שקל שאנחנו צפויים לשלם עד תום 2025 ושיש אירוע בלבנון עם השלכה תקציבית משמעותית, בואו נראה איפה אנחנו מייצרים מנגנוני צמיחה במשק ולא רק לוקחים כספים".

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, איליה כץ השיב לדברים: "כל החלופות האחרות הן פחות טובות, לעומת ההצעה הזו שמאוד בשלה. לגבי הבקשה של התעשיה שהמס לא יכנס לתוקף לפני שיש מענקים לתעשיה והסיוע לשכבות החלשות, זה ברור לנו, אנחנו מחויבים לזה, החלטת הממשלה מחייבת אותנו לזה. עד שלא יהיו מענקי סיוע המס לא יכנס לתוקף, זו עמדת שר האוצר והממשלה".

לעניין מפעל נשר ציינו באוצר כי המשרד להגנת הסביבה מכין תוכנית סיוע להעברת נשר משימוש בפטקוק לדלק בעל הדירוג האנרגטי הגבוה – RDF: "השילוב הזה יביא בשורה גדולה מאוד גם בראייה הסביבתית וגם לתושבי האזור. אילולא מס הפחמן אין אפשרות להבטיח שהמעבר יקרה".

מול הדברים הבהיר יו"ר הוועדה כי הוועדה תדרוש לעגן את ההתחייבות בנוסח התקנות, כאשר לא תתאפשר כניסתן לתוקף עד להסדרת הנושאים השונים מול גורמי התעשיה השונים, ומול משרד הרווחה והשכבות החלשות באוכלוסייה: "אנחנו מכירים את ההבטחות וההתחייבויות, גם אלה שתומכים בחוק אומרים שצריך למצוא פתרון, אתם צריכים לשכלל את התקנות בשבוע הזה".

תאריך:  15/02/2024   |   עודכן:  15/02/2024
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי שמחון / Avi Simhon   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus   יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בכיר במועצה לכלכלה דיבר נגד מס הפחמן: "יביא לעלייה בתעריפי החשמל והמים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
אחרי ההדלפה מדיוני הקבינט: חברי כנסת מהקואליציה הגישו הצעת חוק שתחייב את חברי ועדת חוץ וביטחון לעבור פוליגרף. כך פורסם (יום ה', 15.2.24) בכאן רשת ב'.
15/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה הבוקר (יום ד', 14.2.24) לישיבה דחופה שעסקה בהתנהלות הבנקים נוכח הצו האמריקני המטיל סנקציות כלכליות אישיות על אזרחים ישראלים, לבקשת חברי הכנסת עמית הלוי, משה פסל, אריאל קלנר ודן אילוז. כבר בפתח הדיון אמר היו"ר ביטן, כי מדובר בצעד שהממשלה צריכה להתייחס אליו ולטפל בו, אחרת זה לא ייפסק, והזכיר כי גם הבריטים והצרפתים הפעילו סנקציות אחרי האמריקנים. עם זאת, הוא הוסיף כי גם לפיקוח על הבנקים יש אחריות וגם הוא צריך לפעול לשפר את מצב הלקוחות, מבלי לפגוע בסנקציות.
14/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
יו״ר הכנסת אמיר אוחנה פנה לפני יותר מחודש (8.1.24) אל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בבקשה, שתורה על פתיחה בחקירה בשל הדלפת מידע מתוך פרוטוקול דיון סודי של ועדת החוץ והביטחון בכנסת אל התקשורת על-ידי חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה).
13/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כים מיש עתיד בשיחות סגורות מותחים ביקורת על החלטתו של לפיד שלא להיכנס לממשלה ואף לתקוף אותה בשעת מלחמה. הח"כים אומרים כי הם סופגים ביקורת רבה בהלוויות, בניחומי משפחות שכולות, בביקורים אצל חיילים פצועים ובשיחות עם פעילים רבים במפלגה הדורשים מהם אחדות וכניסה לממשלה בעת מלחמה (INN).
13/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
חבר הכנסת איימן עודה קיבל (13.2.24) אזהרה מוועדת האתיקה של הכנסת בעקבות התבטאותו כלפי חברת הכנסת גוטליב בישיבת המליאה ב-16 באוקטובר 2023.
13/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il