|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
שיטות מודרניות לשיווק דיגיטלי
כתיבת המומחים
מתנות המביעות הערכה: כיצד נבחר את המתנות?
לקוחות שאינם "כלכליים" לחברה

"חברות ביטוח פועלות שלא כחוק ומחריגות מבוטחים לפי אזורי מיקוד"

טענות שהחברות נוקטות אפליה של מבוטחים וסוכני ביטוח ערבים, כולל הפסקת התקשרות עם סוכנים ללא סיבה מוצדקת קיים קושי למצוא רופאים בפריפריה שמוכרים על-ידי חברות הביטוח, מה שפוגע בזמינות שירותי הבריאות לתושבים חברות הביטוח אינן מספקות תבחינים ברורים לבחירת רופאים והפסקת התקשרות עם סוכנים
11/06/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

טענות קשות עלו נגד חברות הביטוח בדיון ציבורי סוער, שממנו נציגי החברות בחרו שלא להשתתף. במוקד הדיון: אפליה לכאורה של מבוטחים וסוכנים מהחברה הערבית, קשיים במציאת רופאים בפריפריה, וחוסר שקיפות מצד חברות הביטוח.

"חברות ביטוח פועלות שלא כחוק ומחריגות מבוטחים לפי אזורי מיקוד", האשים נציג לשכת סוכני הביטוח בישראל, במהלך דיון שקיימה (10.6.24) הוועדה לצמצום פערים חברתיים בפריפריה. "במקרים רבים, הן מפסיקות לעבוד עם סוכני ביטוח מהחברה הערבית, כשנמצא שלקוחות שרכשו דרכן את הביטוח אינם 'כלכליים' לחברה, גם אם מדובר במספר לקוחות בודדים מתוך אלפים שהגיעו דרך אותו סוכן".

בישיבה נדונו פערים בפוליסת ביטוח בין הפריפריה למרכז וצויינו פערים בזמינות השירותים של חברות הביטוח בפריפריה בתחומי הרכב והבריאות. נציגי סוכני הביטוח הלינו על כך שחברות הביטוח יכולות לסרב או להפסיק לעבוד עם סוכן ללא הצגת נימוקים, באופן שמקשה בין היתר גם על סוכנים בראשית דרכם, וציינו כי בימים אלה הם מקדמים, בשיתוף פעולה עם חברי כנסת, הצעת חוק שתאסור על חברות הביטוח להפסיק עבודה עם סוכן ללא נימוק.

"חקירה כמו בשב"כ"

"אני 25 שנה בתחום", סיפר גבי מלכה, יו"ר מחוז הדרום בלשכת סוכני הביטוח. "פעם היו סניפים של חברות הביטוח בדרום. הכרנו אישית את מנהלי הסניפים, והיום סוכן שמקבל רישיון צריך לעבור חקירה כמו בשב"כ - מה חשבון הבנק שלו, מה יש לו ומה אין לו. אני לא מכיר דבר כזה.

הוא קרא לחייב בחוק את חברות הביטוח לעבוד עם כל סוכן ביטוח בעל רישיון בתוקף: "אם עשיתי עבירה - שיקחו לי את הרישיון, ומלקוח שלי שעשה שש תאונות בשנה - שיגבו יותר. אבל למה שיפסיקו לעבוד איתי ואותו לקוח יילך ויעשה את הביטוח דרך מישהו אחר?", תהה.

עאדל מחאג'נה, יו"ר ועד סוכני החברה הערבית, טען כי חברות הביטוח נוקטות דרך קלה ו"מורידות את השאלטר לסוכנים ערבים" כאשר יש להם מספר לקוחות "בעייתיים".

לדברי מחאג'נה, רמת התביעות בחברה הערבית גבוהה יותר, כי האוכלוסייה יוצאת לעבוד באזורי תעשיה רחוקים, ו"ככל שאתה נמצא יותר על הכביש אתה חשוף יותר לתאונות. "סוכן שיש לו 60 לקוחות בעייתים - חוסמים לו עבודה עם 2,000 לקוחות", אמר והציע לחסום את הלקוחות הבעייתיים ולא את הסוכנים, "שנותנים שירות בפררפריה, שגם ככה סובלת מפערי שירות ביחס למרכז".

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי העדר אזורי תעשיה בחברה הערבית גורם לרבים לנסוע מרחקים גדולים אחרי שעות רבות של עבודה, וצריך טיפול שורש ולא בסימפטומים. "לכל לקוח חייב להיות שירות של ביטוח. אם הוא בעייתי, צריך לבנות לו פוליסה מתאימה שבה ישלם יותר, אבל לא לחסום לו את האפשרות לבטח ולהכניס אותו ואת משפחתו לבעיה גדולה יותר.

קשיים במציאת רופא בפריפריה

בנוסף לטענות על אפליה, עלו גם טענות על מחסור ברופאים בפריפריה המוכרים על-ידי חברות הביטוח. סיגל משאיוף, מנכ"ל ארגון הרופאים העצמאיים ארצ"י, הציגה נתונים מדאיגים על מספר הרופאים המוכרים על-ידי חברות הביטוח בערים כמו עכו, שבה מספר חברות ביטוח גדולות עובדות עם 2-0 רופאים בכלל התחומים בכל העיר. משאיוף: "גם בשב"נים המספרים נמוכים מאוד ועומדים על מספרים בודדים של רופאים בערי הפריפריה - וזה קריטי מאוד עכשיו, כשהרפורמה מעבירה את כל הניתוחים מחברות הביטוח לשב"ני. היא טענה כי "איש לא אומר איך הם בוחרים את הרופאים. אין תבחינים מקצועיים, אין אסדרה", וציינה כי קיימת עתירה לבג"ץ בנושא.

הד"ר רמי ג'ראח, רופא העיניים היחיד שגר בעכו, סיפר על הקושי האישי שלו להתקבל לעבודה בחברות הביטוח למרות הכשרתו, וטען כי "אין תבחינים. מי נכנס ואיך? איש לא יודע".

רים שוקחה, סגנית נשיא לשכת סוכני הביטוח, הוסיפה כי "יש לי אלפי לקוחות בפריפריה באזור נצרת, הם רוכשים ביטוח שאמור לאפשר להם לבחור רופא אבל אין רופאים באזור שעובדים עם הביטוח. הרבה רופאים בכירים מהחברה הערבית יכולים לתת את המענה הזה, צריך להרחיב את הרשימה". ח"כ עאידה תומא סלימאן: "זה כמו לסגור לרופא את הקליניקה בגלל שיש לו יותר מדי חולים".

שמואל זקן, מנהל מחלקת ביטוחי רכוש ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, הגיב לטענות וציין כי "התפקיד שלנו כמאסדר הוא קודם כל להגן על ציבור המבוטחים, לוודא שאין אפליות ושיש פריסה גאוגרפית נאותה. ככל שעולות טענות לגבי הדברים האלה, אנחנו בודקים אותן". הוא הוסיף כי "כל התקשרות בין הצדדים צריכה להתבצע על בסיס החלטה מקצועית ומסחרית", ו"סוכנים מצטרפים ועוזבים חברות, זה דבר שקורה לא מעט, ביוזמת שני הצדדים ומסיבות שונות ואני לא מכיר שיש חברת ביטוח שלא עובדת עם סוכנים ערבים. לגבי התקשרות עם סוכנים בראשית דרכם, גם כאן כמו בכל מקצוע אדם שמקבל רישיון צריך לצבור לקוחות ולהתקדם בענף".

יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם בצלאל, סיכם את הדיון ואמר כי "שמענו כאן טענות חמורות שצריכות להיבחן לעומק. אין סיבה שאזרחים בפריפריה לא יקבלו מענה זהה והוגן בתחום הביטוח, כמו גם בכל תחומי החיים ואין סיבה שפרנסתם של סוכני ביטוח תפגע בגלל דבר שאין להם יכולת לשלוט או לצפות אותו. הוועדה תמשיך לעקוב אחר הנושא ותקיים דיון נוסף בקרוב".

הוא הוסיף כי הוועדה תבקש מסוכני הביטוח ומרשות שוק ההון להעביר מידע נוסף לגבי מקרים של אפליית מבוטחים או נותני שירות, וכן על סירוב או סגירת חשבונות של סוכני ביטוח בחברות ללא נימוק.

תאריך:  11/06/2024   |   עודכן:  11/06/2024
עידן יוסף
+הכנסת אישרה: הממשלה תקדם את חוק הפטור מגיוס
08:14 11/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה ברוב של 63 מול 57 את החלת דין רציפות בחוק הגיוס שיזם גנץ בכנסת הקודמת  ▪  החוק יעבור לוועדת חוץ וביטחון  ▪  לפיד: "בעיצומו של יום קרב קשה, הועבר חוק השתמטות". ליברמן: "הכול למען הישרדות פוליטית"
נתניהו במליאת הכנסת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   לקוחות /  "   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חברות ביטוח פועלות שלא כחוק ומחריגות מבוטחים לפי אזורי מיקוד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) להחיל את דין רציפות בהצעת חוק הגיוס שעברה בקריאה ראשונה בכנסת ה-24. 63 חברי כנסת תמכו אל מול 57 שהתנגדו. גלנט היה היחיד מבין חברי הקואליציה שהצביע נגד. החוק יעבור כעת לוועדת חוץ וביטחון.
11/06/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, כינס (יום ב', 10.6.24) את ועדת החוקה לדון באי-מינוי נציב תלונות הציבור על שופטים. "אני מקיים את הדיון לאחר שיח בנושא עם ח"כים ופניות ציבור שהתקבלו", פתח רוטמן.
10/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה אישרה (יום ב', 10.6.23) תקנות משרד העבודה הנוגעות להנפקת אישורי מחלה דיגיטליים לעובדים ללא ביקור אצל רופא. על-פי התקנות, תעוגן בתקנות האפשרות הקיימת בנהלים להנפקת אישור מחלה קצרה על-ידי רופא ללא ביקור. בנוסף נקבע לראשונה כי עובד יהיה רשאי להציג תעודת מחלה קצרה שניתנה על-ידי קופת החולים שלא בחתימת רופא. תעודות מחלה אלה ('מחלה קצרה') יוגבלו לעד 4 ימים בתוך 7 ימים רצופים, עד 4 פעמים בשנה ועד 10 ימים בשנה בסה"כ.
10/06/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה המשיכה (9.6.24) להכין לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק בתי דין רבניים (קיום פסקי דין של גירושין) (תיקון מס' 10) התשפ"ג-2023. הצעת החוק הממשלתית נועדה להסמיך את בתי הדין הרבניים להשתמש בכלים משפטיים נוספים אל מול סרבנות גט, ולעגן את סמכות בתי הדין להפעיל בין היתר ”הרחקות דרבנו תם“ ותשלומי כפיית ציות.
10/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כ"ץ החליטו למנות את ח"כ דני דנון לתפקיד שגריר ישראל באו"ם. מאז חזר לכנסת, ולא קיבל תפקיד שר בכיר או יו"ר הכנסת כבקשתו, שימש דנון כאופוזיציה פנימית בליכוד והיה לעומתי למדיניות הממשלה.
09/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
רשתות הפארם הגדולות שולטות בחלק גדול מהקניונים המרכזיים דרך חנויותיהן ובעלות משותפת עם רשתות השיווק    הצעת חוק חדשה מבקשת להגביל פתיחת חנויות פארם חדשות בקרבת מקום לחנויות קיימות כ...
איתמר לוין
איתמר לוין
השופטת שרון הינדה מנהלת תיקי חדלות פרעון ברוגע וביעילות, אם כי היו אלו תיקים פשוטים של הסכמות בין הצדדים    היא צוללת לפרטים לפני אישור ההסכמות, אך אינה בקיאה בהם די הצורך בזמן הדיו...
רון בריימן
רון בריימן
מטרות המלחמה היו ונשארו: ניצחון על החמאס וחיסול שלטונו הצבאי והאזרחי ברצועה, ובמקביל החזרת החטופים    ניתוח הסיבות להתמסמסות מטרות המלחמה    התנאים העיקריים לפתיחת מלחמה בלבנון ולניה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il