|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שלא ידעת על הדפסה על חולצות
קבוצת ירדן
הצעה שאי אפשר לסרב לה: כך לתכנן הצעת נישואין מקורית
שריפה בקריית שמונה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
נציגת מועצת גליל עליון בוועדת הכלכלה:

"חבל ארץ שלם קורס כלכלית - הביורוקרטיה גומרת את האנשים"

הדברים נאמרו במסגרת ציון יום הפיתוח הכלכלי בקו העימות, ונציגי הרשויות בצפון הדגישו את הצורך בפיצויים, ביטול ביורוקרטיה ותמיכה עקבית להישרדות העסקים והעובדים יוזם הדיון ח"כ שוסטר קרא לממשלה להכין תוכנית גם לצפון ולרשות המיסים להאיץ טיפול בפניות רשות המיסים: גייסנו כ"א נוסף לטיפול במשימות
02/07/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה ציינה (יום ג', 2.7.24) את יום הפיתוח הכלכלי בקו העימות, ודנה בסיוע לעסקים שנמצאים באזורי העימות. בפתח הדיון, ציין ח"כ אלון שוסטר, שמילא את מקומו של היו"ר, כי זה יום שכולו ניסיון להשתלט על המצב: "המציאות היא שבחלוף החודשים יש תוכנית וארגון, יש תקציבים וניהול סדור ויש עם מה לעבוד באזור הדרום. בצפון אנחנו במצב מעורפל עדיין. מצב העסקים בצפון בירידה דרמטית עם השפעות משמעותיות מעבר לקו העימות. אי-אפשר להיות מדויקים עד הסוף לשלל הכאבים, וזה המקום לזהות את המקומות שצריך לטפל בהם".

ראש מועצת ראש פינה, מוטי חטיאל, אמר: "מינואר השנה עסקי התיירות לא מקבלים סיוע מהמדינה. גם רשתות קמעונאיות החליטו לעזוב את האזור שלנו למרות שאנחנו לא מפונים והתושבים נפגעים פעמיים, גם שהם צריכים לנסוע רחוק כדי לרכוש דברים וגם מבחינת הכנסות ותעסוקה". לדבריו הצטרף ראש מועצת גוש חלב, נג'ם שריף, שאמר כי "גוש חלב נכנסה לאחרונה להחלטת ממשלה אבל התברר שזה לא מספיק, אנחנו צריכים לרוץ אחרי כל משרד ובמקום שאנחנו נתמקד באוכלוסייה אנחנו רצים אחרי הממשלה. צריך לעזור לאנשים שלמרות הכל נשארו". נציג האוצר, אוראל פיין, השיב: "כל עסק שנמצא בקו העימות זכאי למאה אחוז פיצוי, אנחנו מכירים שיש בעיות של עיכובים של בעיות תפעוליות עד שהפיצויים מגיעים".

מנהל אגף הכספים במועצה אזורית מטה אשר, תומר גלעד, אמר: "אין פטור לעסקים מתשלום ארנונה והוחלט לתת להם מענקים אחרים. המציאות היא שהעסקים הגישו בקשות אבל אין מענה, וכדי להחזיק את הראש מעל המים הם מביאים מישהו שמשלמים לו 20% מהמענקים שהם מקבלים כדי שיסדר להם את העניינים. המטרה הייתה לפרוס רשת ביטחון לעסקים, התקנות אושרו אבל לא מיושמות בשטח בפועל".

נציגת מועצת גליל עליון, ענבר בזק, הוסיפה: "אנחנו מדברים על חבל ארץ שלם שקורס כלכלית, לא רק עסקים בינוניים וקטנים אלא גם גדולים, שפשוט לא מצליחים לעמוד על הרגליים. אנחנו מדברים על אלפי עובדים ביישובים שלא מפונים שלא זכאים לחל"ת ונמצאים כרגע בלי פרנסה מחודש אפריל. היום הכי אקוטי לראות איך מעבירים את ההחלטות שיתמכו וישמרו את העסקים בצפון. צריך לעבוד על איך לתת תמיכה ביום שאחרי ולעשות אפילו העדפה מתקנת. הביורוקרטיה והאיטיות של התהליכים גומרים את האנשים".

יו"ר האגודה החקלאית נטועה, יואב כהן, הציף בעיה נוספת: "המשכנתאות ליישובים שלא מפונים לא נעצרו והתושבים ממשיכים לשלם הלוואות ואילו ביישובים שכן מפונים עצרו את המשכנתאות אבל הריביות ממשיכות כרגיל. זה מפרק אותנו ואת העתיד שלנו. התפרנסנו בכבוד לפני המלחמה והתמודדנו עם הכל בגאון ובכבוד אבל פה יש פגיעה בחוסן הכלכלי".

ח"כ יוראי להב-הרצנו התייחס לנושא העובדים ביישובי קו העימות: "כשאני מסתובב ביישובים שלא פונו בקו העימות אין כמעט לימודים סדירים אין רווחה אין תגבור בבריאות וזה גוזר על העסקים והעובדים. לעסקים יש מתווה אבל לעובדים אין מתווה, הם לא זכאים לכלום ונותנים להם לקרוס. הם צריכים לנסוע רחוק כדי לקבל שירותים בסיסיים. זה חבל הארץ הכי יפה וזה עצוב שהמדינה ויתרה עליו. מה ששובר אותם זאת ההתעלמות שלא רואים את הצרכים שלהם. המינימום הוא להגדיר מתווה לעובדים".

יוסף חיים דיאמנט, נציג משרד הכלכלה אמר כי המשרד מנהל פרויקט שהמטרה שלו היא לסייע לעסקים מקומיים דרך הרשויות המקומיות כאשר הרשויות עצמן יתכננו את התוכניות לפי הצרכים הפרטניים שלהן, ומשרד הכלכלה יאשר וישלם. נציגה נוספת מהמשרד, נועה שפיצר, הוסיפה: "פתחנו חמ"ל תעסוקה שנתן מענה גם לעובדים וגם לעסקים, חלק מהמתווים נקבעו על בסיס אירועים שאנחנו העלנו מהשטח. קראנו לעסקים ולתעשיה להגיע לפגישות עם נציגים שיטפלו בבקשות תקועות והגשת בקשות".

נציגת רשות המיסים, יעל אסיף, השיבה לטענות שעלו בדיון: "יש מורכבות במסלולי הפיצוי, ניסו לתת מענה לפי השונות של האזורים. אנחנו מגיעים לשטח לימים מרוכזים לשטח ומסבירים את המסלולים וכיצד מגישים בקשות. אנחנו מגיעים עם מחשבים ופותרים בעיות פרטניות במקום. המקדמות משולמות באופן אוטומטי. יש מקרים בהם יש תקלות אז זה דברים שצריכים להיבדק ויש לנו מערכת שבוחנת בקשות. גייסנו כוח אדם נוסף למען המאמץ של המשימה".

ח"כ אלון שוסטר סיכם את הדיון, ואמר: "הוועדה מצפה מהממונה על שיקום הצפון וממשרד ראש הממשלה לקדם בשבועות הקרובים תוכנית מידית שתאפשר קיום עסקים בצפון ובדרום במציאות המורכבת. הבקשה השנייה מופנית לרשות המיסים, אנחנו מבקשים להאיץ את הטיפול בפניות. אנחנו פונים לממשלה ומבקשים לייצר תוכנית כוללנית מגובה בתקציב מתאים בנוסח מה שקיים בדרום וסוגיות שעלו פה כמו תמיכה בארנונה צריכים להיות מטופלים בתוכנית בראייה הכוללת לנוכח המשבר. אני מבקש מהרשות לעסקים קטנים מסמך סדור לוועדת הכלכלה, שמגדיר מהן הציפיות מתוכנית שיכין הממונה לשיקום הצפון".

תאריך:  02/07/2024   |   עודכן:  02/07/2024
מירב ארד
+ח"כ צבי סוכות ביקש להתגייס לצה״ל כבר בפגרה הקרובה
15:37 02/07/24  |  מירב ארד
ח"כ צבי סוכות פועל לביטול הפטור שניתן לו משירות בצה"ל, על מנת להתגייס לצה"ל כבר בשבועות הקרובים. ח"כ סוכות פנה לפני כחודש לייעוץ המשפטי של הכנסת על מנת לברר את האפשרויות החוקיות העומדות בפניו בבואו להתגייס לצה"ל.

בפגישה שנערכה בינו לבין גורמי הייעוץ המשפטי הוסבר לו כי בודקים את בקשתו, במטרה להביא לביטול הפטור שניתן לו בעבר ולאפשר לו להתגייס לצה"ל כבר בפגרת הקיץ של הכנסת. מדובר בגיוס ״שלב ב״, הכולל כשבועיים וחצי טירונות ולאחר מכן שילוב במערך המילואים של צה״ל.

+ח"כ שאשא-ביטון פורשת מהחיים הפוליטיים
14:07 02/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שאשא-ביטון נימקה את החלטתה פוסט שכתבה ברשת X: "לצערי, המציאות הפוליטית הנוכחית, לא מאפשרת לי להשפיע באופן משמעותי, אם בכלל, על דרכה של המדינה"  ▪  יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער: צר לי על החלטתה לקחת פסק זמן. אני מאמין ומקווה שעוד תחזרי לשרת את הציבור
יפעת שאשא-ביטון."תחושה שהכל עומד במקום" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+התחרות על פקדונות בבנקים: הרפורמה בשוק הכסף אושרה בכנסת
12:13 02/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במסגרת הרפורמה, יורחבו סוגי הקרנות הכספיות הקיימות, כולל הקמת קרנות מועדים קבועים המקבילות לפיקדונות בנקאיים. כמו-כן, יורחב מעגל הגופים המפוקחים שיוכלו להפיץ קרנות כספיות לציבור הרחב
[צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלון שוסטר / Schuster Alon   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חבל ארץ שלם קורס כלכלית - הביורוקרטיה גומרת את האנשים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ח"כ יפעת שאשא-ביטון ממפלגת הימין הממלכתי הודיעה (יום ג', 2.7.24) על החלטתה לפרוש מהחיים הפוליטיים. בעקבות ההחלטה, את מקומה של שאשא-ביטון בכנסת צפוי למלא מישל בוסקילה.
02/07/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
הכנסת אישרה אתמול בקריאה שנייה ושלישית (1 ביולי 2024) את הצעת החוק של שר האוצר להרחבת פעילות קרנות כספיות. החוק, שקודם על-ידי רשות ניירות ערך ומשרד האוצר, נועד לקדם תחרות בשוק הכסף ולאפשר לציבור הרחב להשיג תשואה גבוהה יותר על חסכונותיו לטווח קצר.
02/07/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (1.7.24) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להגנה על הצרכן מפני עוסקים המבצעים הפרות בנסיבות מחמירות. החוק החדש יאפשר לממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן לקבוע כי עוסק הוא "מפר בנסיבות מחמירות" ולהטיל עליו עיצומים שונים, ביניהן הפסקת שירותי סליקה והגבלות בהוצאה לפועל.
01/07/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה המשיכה (1.7.24) להכין לקריאה ראשונה את הצעת החוק להגברת התחרות בשוק השידורים, שהגיש ח"כ אריאל קלנר ונועדה לסייע לערוצים הזעירים. היו"ר דוד ביטן הזכיר כי ביקש לפני שלושה חודשים להגיע להסכמות. הוא הוסיף כי הצעת החוק לא תכלול את נושא התשלום על פרטי ארכיון רשות השידור, ולא תתייחס לחובות העבר של ערוץ 14, אלא תטפל רק בהחלפת מערך עידן פלוס ביישומון שידורים חדש.
01/07/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון התכנסה (1.7.24) לדיון נוסף בהצעת חוק שירות הביטחון - שירות תלמידי ישיבות. הדיון התקיים במתכונת חסויה ובמסגרתו התקיימה סקירה של שר הביטחון אשר התמקדה צרכי הצבא. בדיון השתתפו גם ראש אגף התכנון ובניין הכוח הרב-זרועי, אלוף איל הראל, וראש חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם, תא"ל שי טייב.
01/07/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
מזה תשעה חודשים אתה מקדם שלל תוכניות הזויות להחלפת השלטון האזרחי של חמאס ברצועת עזה. כל התוכניות שלך נכשלו ללא יוצא מן הכלל, משום שמלכתחילה הן היו מנותקות לחלוטין מהמציאות ברצועה. ...
אורי שהם. לא מונה מחליף מאז פרישתו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
איציק וולף
הנהלת בתי המשפט טוענת כי הצעת החוק המבקשת להעביר את מינוי נציב התלונות על השופטים מהוועדה לבחירת שופטים אל הכנסת מעוררת חשש לפגיעה משטרית עמוקה    "עלולה להוביל למינוי אדם שאינו כשי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
על המילה "בוגד", שהושמעה בכיכרות בשלהי המאה הקודמת, נאמר בשעתו כי היא זו שהובילה לרצח יצחק רבין ז"ל    כינית יריב "בוגד", הסתת לרצח שלו    היום לאנשי השמאל, משסעי החברה, מותר להגיד ב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il