שר התחבורה, מאיר שטרית, הודיע (יום א', 25.7.04) כי בכוונתו להגיש לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת את תוכניתו, לפיה תוקף רשיונות הנהיגה יוארך ל-10 שנים, במקום 5 שנים כפי שנהוג כיום.
לדבריו, הכפלת תוקף רשיונות הנהיגה נועדה לייעל את השירות ואף למנוע טרחה מיותרת מציבור הנהגים. "אין כל הצדקה לטרטר את האזרחים כדי שיחדשו את רשיון הנהיגה שלהם מדי 5 שנים", אמר שטרית.
יחד עם זאת, ציין שטרית כי לנהגים חדשים ומחזיקי רשיון נהיגה מעל גיל 50 לרכב ציבורי, משא כבד, רכב הצלה ומסיעי תלמידים מתחדש רשיון הנהיגה אחת לשנתיים וכך גם לבעלי רשיונות נהיגה לרכב פרטי שעברו את גיל 65. לדבריו, למרות תוכניתו החדשה, בעלי רשיונות אלה ידרשו להמשיך ולחדש את רשיונות הנהיגה מדי שנתיים.
ממשרד התחבורה נמסר, כי על-פי נתונים שנמסרו לידיהם עולה, כי במדינות הקהילייה האירופאית מונפקים רשיונות הנהיגה לתקופות ארוכות יותר ואילו במדינות אוסטרליה, בלגיה, בולגריה, צ'כיה, שוויץ, צרפת, גרמניה, הונגריה, פולין וטורקיה, מונפק רשיון הנהיגה לתקופה בלתי מוגבלת.
יחד עם זאת, במדינות כגון: אנגליה, הולנד, אירלנד, פינלנד ודנמרק, מונפק הרשיון לתקופה בלתי מוגבלת עד גיל 70 ולאחר מכן הוא מתחדש לתקופה מוגבלת.
כנוסף, במדינות רוסיה ושבדיה מונפק הרשיון ל-10 שנים ואילו בספרד ובאוסטרליה הוא מונפק לתקופה מוגבלת בין שנה ל-10 שנים - בהתאם לסוג הרשיון.
מנתוני משרד התחבורה עולה, כי כיום ישנם כ-3 מיליון בעלי רשיונות נהיגה לרכב בישראל. קצב הגידול השנתי של מחזיקי רשיון נהיגה לרכב גדול משיעור גידול האוכלוסייה ועומד בשנים האחרונות על כ-4% בממוצע. כמו-כן, כ-75% מבעלי רשיונות הנהיגה בישראל הינם בעלי רשיון לרכב פרטי ומסחרי עד 4 טון.