בחודשים ינואר-יולי 2004 גדל היקף הרכישות של משקי בית בכרטיסי אשראי ב-11.8%, במחירים קבועים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
העלייה הגבוהה במיוחד שנרשמה בחודש מארס השנה לעומת מארס אשתקד, חלה בשל רמה נמוכה מאוד של יציאות לחו"ל במארס 2003, עקב המלחמה בעירק, וכן בשל העובדה כי חודש מארס השנה כלל בין היתר קניות לחג הפסח, שחל בתחילת אפריל השנה, בעוד בשנת 2003 חל באמצע אפריל.
כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על-סמך סדרת מדדי הרכישות של משקי בית בכרטיסי אשראי. לאור ההיקף הגבוה של רכישות בכרטיסי אשראי בארץ, גם בהשוואה למדינות אחרות, ייתכן שישמש המדד אינדיקטור נוסף לצריכה הפרטית.
הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל. ההוצאות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הקנייה הכולל של הלקוח בבית העסק, ומתייחס לקניות של ישראלים בארץ בלבד.