מנכ"ל שירותי בריאות כללית, זאב וורמברנד, הודה היום לראשונה (ג', 18.1.05) בוועדת הבריאות של הכנסת, כי הקופה הפלתה בין צעירים למבוגרים במתן תורים לרופאים מומחים.
פרשת אפליית האוכלוסייה המבוגרת נחשפה לפני כחודש (18.12.04)בחדשות HOT בכבלים.
תחקירני HOT בדקו חמישה מקרים בהם חולים המבוטחים בכללית נזדקקו לתורים דחופים, כגון: רופא אורטופד, עור ועיניים. מממצאי התחקיר עולה, כי כאשר מבוגרים התקשרו כדי לקבוע תור דחוף, מרכזניות הקופה דיווחו להם כי התור הקרוב ביותר הוא רק בסוף חודש ינואר. לעומת זאת, כאשר המבוטחים ניסו לקבוע תור לילדיהם, המרכזניות נתנו להם תור לחודש מוקדם יותר.
בתגובה לכתבה ששודרה לפני כחודש, הכחיש וורמברנד את הדברים ואמר כי לא קיימת מדיניות כזו ו/או הנחייה כזו למרכזנים.
"אני נחשפתי לשתי תקלות", אמר וורמברנד היום כשהודה בתופעה, "הראשונה היא הסיפור שהופיע בטלוויזיה... בעקבות זאת הוצאתי הנחייה לבטל את המדיניות הזאת...".
"אותה תקלה התגלתה גם במחוז תל אביב... שוחחתי עם מנהלת המחוז, ד"ר אורית יעקובסון, שחשבה להקדים תורים לצעירים בכמה מקצועות רפואיים. התקלה אצלה נמשכה שבוע עד 10 ימים... הוריתי לה להפסיק זאת"
וורמברנד ציין, כי לא היה זה מהלך גורף וכי לא בכל המחוזות היתה תופעה כזו.