ענקית המזון האמריקנית היינץ הודיעה (20.09.05), כי היא מתכננת למכור מקצת ממותגיה ולארגן מחדש את פעילותה באירופה, וזאת כדי לאפשר לה להתמקד במכירות הקטשופ ושאר מוצריה המסורתיים.
מדובר בין היתר, במכירת חטיבות מזון הים, האוכל הצמחוני והאוכל הקפוא של החברה באירופה, וחברת העופות Tegel בניו-זילנד - שסך מכירותיהן השנתיות עומד על קרוב ל-1.4 מיליארד דולר.
במסגרת המהלך, שצפוי להכניס לקופת החברה כמיליארד דולר במזומן, יאבדו את עבודתם כ-10,000 מכלל 41,000 עובדי היינץ ברחבי העולם, עקב סגירתם של כ-20 מכלל 101 מפעלי החברה.
לניהול המכירות המתוכננות שכרה היינץ את חברות ניהול ההשקעות UBS וג'יי.פי. מורגן.
האירגון מחדש יאפשר להיינץ להתמקד בשלושה תחומים פעילות עיקריים - מכירות הקטשופ, התבלינים והרטבים המפורסמים שלה; ארוחות מוכנות וחטיפים; וסדרות המזון לתינוקות ולילדים.
החברה כבר הודיעה כי תרשום במאזני שנת הכספים הבאה הוצאות מיוחדות של כ-100 מיליון דולר בשל המכירות המתוכננות, וכן בשל הבנייה מחדש של מערכיה האירופיים, שמזכירה את זו שנעשתה במפעליה בצפון-אמריקה.
עם זאת, מדגישים בהיינץ, בניכוי ההוצאות המיוחדות תעמוד החברה בהערכותיה המוקדמות לגבי השנה הפיסקאלית שתסתיים באפריל הקרוב.
הערכות אלה עומדות כיום על רווחים של בין 2.35 ל-2.45 דולר למניה, אולם הן תלויות בהשפעות הסופיות של מחירי הנפט הגבוהים והתחזקותו היחסית של הדולר.
ציפיות האנליסטים בוול-סטריט מדברות על רווחים כוללים של 2.39 דולר למניה, ועליה במכירות של כ-6% לסכום של 9.47 מיליארד דולר.
מעבר להתמקדות במכירות המוצרים המסורתיים, מתכוונים בהיינץ גם להגביר את מאמצי השיווק וההפצה בשווקים מתפתחים כגון רוסיה ומזרח אסיה. לדעת פרשני השוק מדובר במהלך חיובי, משום שפוטנציאל הרווחים של החברה בשווקים אלה גבוה בהרבה מהשוק האירופאי הרווי ממילא.
מניות היינץ רשמו ירידה קלה של 28 סנט במהלך יום המסחר האחרון בבורסה הניו-יורקית, ונסגרו בשער של 35.14 דולר - קרוב למדי לקצה התחתון של טווח מחירן בשנה האחרונה, שנע בין 34.53 ל-40.61 דולר למניה.