קבוצת התוכנה הנורווגית המפתחת את דפדפן האינטרנט Opera, הפסיקה אתמול (ג',20.9.05) לגבות תשלום כספי מהמשתמשים בעד הדפדפן והורידה את הפרסומות והבאנרים מהתוכנה.
צעד זה נעשה כדי להרחיב את בסיס המשתמשים של החברה, וכדי להגדיל את רווחיה כתוצאה משימוש בחיפושים ברשת. חדשות אלו הקפיצו את המניות של החברה ביותר מ-8%.
בימיה הראשונים החברה גבתה ממשתמשי הדפדפן תשלום בסך 39 דולר - כ-170 שקל. בשנת 2000, החלה להציע גרסה חינמית אך שהציגה פרסומות בצורת באנרים ברחבי חלון הדפדפן.
הורדת הפרסומות והתשלום הכספי - שבחצי הראשון של 2005 הכניסו כ-55% מרווחי החברה - ישאיר את הדפדפן במצב בו הכנסותיו היחידות הן מחיפושים ב-Google, Amazon וכדומה, ורווחי החברה כנראה יירדו באופן דרסטי, כך טענו בכירים בחברה.
"אולם אנו צופים שהרווחים בטווח הארוך יעלו מכיוון שנתח השוק של הדפדפן יתרחב מאוד", מסרה החברה בהצהרה לעיתונות.
הון החברה מוערך כרגע ב-330 מיליון דולר.
החברה, שמקורה באוסלו, השיקה את דפדפן האינטרנט שלה בשנת 1996 כדי להתחרות עם Microsoft ועם Netscape, הדפדפן של חברת האינטרנט America Online.
כ-20 מיליון אנשים ברחבי העולם משתמשים בדפדפן האינטרנט של Opera. דובר מטעם החברה טען כי היא מתכננת לשלש את המספר הזה.
דפדפן האינטרנט של Opera מציע מגוון פוצנקציות מתקדמות לגלישה, ביניהן הפעלה בעזרת פקודות קוליות והגנות שונות מפני גניבת מידע ופריצות.