חברת בלו סיסטמס, מפתחת מוצר התוכנה e-mail framer, המצויה בעלות ממשלת קובה ומשקיעים ישראלים, זכתה בהליך בוררות נגד חברת "מגזרים תקשורת שיווקית" בבעלות הפרסומאי רוני אריאלי אשר תבע עמלה תמורת עסקות עם לקוחות. בפסק הבורר נקבע כי אין די במשלוח דואר אלקטרוני או ביצירת קשר טלפוני כדי להיות זכאי לעמלה.
בשנת 2004 התקשרה בלו סיסטמס, המיוצגת ע"י עוה"ד מיקי שפיגלמן ונועם פורר ממשרד דן כהן, שפיגלמן, ברק, זמיר ושות', בזיכרון דברים עם הפרסומאי רוני אריאלי בהסכם שיווק והפצה לפיו ימונו הוא וחברת "מגזרים" שבבעלותו למפיצים בלעדיים של מוצר החברה. בעקבות זיכרון הדברים היה אמור להיחתם הסכם מפורט.
כעבור מספר חודשים פרץ בין הצדדים סכסוך ביחס לזכויותיו של אריאלי לקבלת עמלה.
לטענתו של אריאלי, הוא פנה לכ-150 לקוחות בישראל, בהן החברות הגדולות במשק, בהסתמך על שמו וקשריו והציג בפניהם את המוצר על-ידי שליחת דואר אלקטרוני. אי לכך, טען אריאלי, הוא זכאי לתשלום עמלות ממכירת המוצר עבור חברות אלה גם אם מכירות אלה יתבצעו בעתיד.
בלו סיסטמס טענה כי בידי אריאלי לא עלה כלל להקים ארגון שיווקי ראוי וכי זולת משלוח הודעות אלקטרוניות לרשימה גדולה של חברות לא סייע אריאלי למעשה כלל בתהליך המכירה.
בפסק הבורר שניתן בימים אלה מקבל עו"ד רובי בכר את עמדתו העקרונית של אריאלי לפיה נציג חברה יכול ליהנות מפירות המכירה ללקוח גם לאחר תום תקופת נציגותו, אלא שלפי בכר הקשר בין הנציג לבין הלקוח חייב להיות קשר ממשי ואינו יכול להתמצות בפניה חד-צדדית של הנציג.
במקרה זה, קובע בכר, כוונת הצדדים בהסכם ביניהם היתה כי אריאלי יסייע באופן פעיל בתהליך המכירה של המוצר, דבר שלא התקיים וכי משלוח דואר אלקטרוני או יצירת קשר טלפוני גרידא אין בהם די כדי להקנות לו זכות לקבלת עמלה מבלו סיסטמס.