בשלושת החודשים האחרונים שלאחר ההינתקות נרשמה עלייה של 20% מספר הפלשתינים שיצאו לחו"ל. זאת בהשוואה למחצית השנה שקדמה להינתקות. כך עולה מנתונים שמסרה חברת אלדין טרוול הישראלית, המשווקת לפלשתינים שירותי תיירות לחו"ל. על-פי נתוני החברה, היעדים המבוקשים ביותר לתייר הפלשתיני הם מצרים ומלזיה.
מנגד, טוענות חברות התיירות הערביות בשטחים כי מדובר בסך-הכל בשינויים בהרגלי הצריכה של התיירים הפלשתינים, וכי אין לכך שום קשר לסיום תקופת ההינתקות. לטענת סוכנות התיירות הפלשתינית 'אלריחאל', המצב הביטחוני השורר באזור לא השפיע על העלייה במספר התיירים הפלשתינים היוצאים לחו"ל וכי הגידול נבע בעיקר כתוצאה מהמלצות תיירים שחזרו מחו"ל לשטחים.
עוד מוסרת הסוכנות הפלשתינית כי קיים ביקוש גדול לשירותים דרך אתר האינטרנט של חברת אלדין טרוול הישראלית, אשר מופיע גם בשפה הערבית.
34% מהישראלים יצאו לחופשה בחו"ל ב-2005
אלדין טרוול מוסיפה כי על-פי סקר שערכה, 34% מהישראלים יצאו לחופשה בחו"ל השנה. הטיולים המאורגנים לסין הוכתרו כיעד המפתיע של השנה וארה"ב נבחרה כיעד המבוקש ביותר בקרב הישראלים. אירופה, לעומת זאת, נבחרה כיעד הכי פחות מוזמן העונה.
הסקר בוצע באמצות חברת Market Watch לסיכום עונת התיירות 2005.
"מסתבר כי שער היורו הגבוה דחק את אירופה מרשימת היעדים החמים", אומר משה מרום, מנכ"ל חברת אלדין טרוול. "הופתענו לגלות כי טיולים מאורגנים לסין הפכו לטרנד חזק העונה".