המכרזים הראשונים להקמת קו הרכבת נתב"ג - מודיעין יהיו מוכנים לפרסום בסוף חודש אוגוסט 2002, כך מסר אתמול (יום ג', 11.6.02) שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה, במהלך ביקורו בעיר מודיעין.
השר סנה ציין, כי על-פי התוכניות, יושלם קו הרכבת נתב"ג - מודיעין במהלך שנת 2005. עלות הקמתו נאמדת ביותר מ-400 מיליון שקל. בהתאם לסיכום שהושג בין משרד התחבורה למשרד השיכון הוחלט, כי משרד השיכון ישתתף במימון העלויות בסכום של כ-100 מיליון שקל.
עוד מסר השר, כי קו הרכבת יכלול מסילת ברזל כפולה, באורך של 22 קילומטרים והוא יכלול שתי תחנות רכבת: האחת סמוך למרכז העיר מודיעין והשנייה בפאתי העיר.
ראוי לציין, כי לאחרונה הורה סנה להתחיל בתכנון מיידי של תחנות הרכבת במטרה להאיץ את הקמת הקו.
שר התחבורה אמר, כי פרוייקט הרכבת למודיעין הוא אינו חזון אוטופי או תוכנית דמיונית מאחר והפרוייקט כבר יצא לדרך. לדבריו, חיבורה של מודיעין לרשת המסילות הארצית יתן תנופה לעיר המתפתחת בקצב המעורר התפעלות.
קו הרכבת נתב"ג - מודיעין הוא חלק מקו רכבת מהיר בין תל אביב - לירושלים המתוכנן בימים אלה. זהו קו שיעבור דרך נמל התעופה בן גוריון, העיר מודיעין, שער הגיא ויגיע עד לכניסה לירושלים. זמן הנסיעה מירושלים לתל אביב יהיה 28 דקות. מסלול הרכבת יכלול 9 מנהרות, שאורכן הכולל 14 קילומטרים. העלות הכוללת של כל הקו נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקל.
בימים אלה הולך ומושלם הקטע הראשון של הקו מתל אביב לנתב"ג באורך של 7 קילומטרים. קטע הקו ישולם בחודש אוקטובר 2003. הקו יחל לפעול מיד עם פתיחתו של טרמינל נתב"ג 2000, בסוף השנה הבאה.