שיתוף פעולה חדש ומאתגר בין המחלקה ללימודי עיצוב פנים HIT מכון טכנולוגי חולון, לבין
קניון עזריאלי בחולון, במסגרתו עיצבו סטודנטים מהמחלקה לעיצוב פנים את חלונות הראווה של חנויות בקניון. בימים האחרונים, לאחר שבועות ארוכים של עבודה מאומצת, הושק הפרויקט בשטח וכעת יכולים המבקרים בקניון להתרשם מחלונות הראווה שעוצבו על-ידי הסטודנטים.
החנויות שביקשו להשתתף בפרויקט הוגרלו בין הסטודנטים, שקבלו משימה הכוללת עיצוב וביצוע בזמן ובמקום נתונים מראש. לצורך כך הם עבדו באופן שוטף מול בעלי החנויות תוך למידת הצרכים הייחודיים שלהם. כמו-כן, למדו הסטודנטים לעבוד בתקציב מוגבל לצורך הפקת החלון ובכלל זה תמחור ובניית הצעות מחיר לחומרים אותם הם מבקשים להשתמש לעבודתם.
מנחת הקורס והפרויקט, גיליאן גולן: "לחלון ראווה יש את החשיבות הגבוהה ביותר בקביעת הרושם הראשוני על העובר ושב כלקוח פוטנציאלי. רוח צעירה ומרעננת של סטודנטים ודור צעיר מכניסה לחנויות משב רוח חדשני ומעניין שדן בסוגיות התצוגה ותכולת החנות כמו גם בהגדרת קהל היעד הצרכני של החנות. במהלך כל הסמסטר לומדים הסטודנטים את ערכי העיצוב והשיווק בחשיבות של חלון ראווה של העסק וכל זאת יישמו הסטודנטים בעבודת בעיצוב חלון הראווה. המחלקה לעיצוב פנים ב-HIT מכון טכנולוגי חולון שמה דגש על ערכי העיצוב והמחקר האקדמי אך במקביל רואה חשיבות גבוהה ביכולת של הבוגרים להשתלב בשוק החופשי לאחר תום לימודיהם. פרויקט מסוג זה הוא דוגמה אחת מיני רבות שיוזמת המחלקה על-מנת לחזק את החיבור בין האקדמיה לבין העולם "האמתי" בחוץ".
אמית עמיר, מנהלת השיווק של קניון עזריאלי חולון: "אנו רואים את עצמנו חלק מהקהילה ושמחים מאוד לשתף פעולה עם שכנינו, HIT מכון טכנולוגי חולון. חשוב לנו מאוד למנף בצורה יצירתית את העסקים השונים בקניון ואין ספק ששיתוף הפעולה הזה הצליח. חלונות הראווה לא משאירים אף אחד אדיש וכמעט כל מי שעובר לידם נעצר ומתבונן, אשמח לשיתופי פעולה נוספים בעתיד"
סטודנטים המשתתפים בפרויקט - חוויות אישיות
רותם גליקשטיין וישי בן-דוד: שיתוף פעולה עם חנות בגדי ילדים
"כשנתבקשנו לעצב חלון ראווה עבור חנות בגדי ילדים ניסינו למצוא מוטיב אשר מצד אחד יאפיין את רוח המקום וקהל היעד ומצד שני ישתלב היטב עם מלאי הסחורה בחנות. לאחר בחינת מספר אפשרויות החלטנו להקים חלון אשר יהיה עשוי כולו מנייר. הסצנה כולה, מהפרט הכי גדול ועד לפריטים המשלימים, עשויה נייר על גווניו השונים. מעבר לצבעוניות בולטת ונעימה לעין, הקמה אשר לא דורשת בעלי מקצוע וחיסכון כללי בעלויות, התקבל חלון אשר כל פריט המוצב בו משתלב היטב עם הצבעוניות הכללית, אך עדיין בולט על-רקע טקסטורת הנייר האחידה. הרעיון שלכל חלון ראווה ניתנים מספר מועט של שניות בכדי למשוך את הלקוח אל תוך חלל החנות מתורגם ישירות לצורך לבחור את המוצג בו בקפדנות ובדקדוק, מתוך ניסיון לייצר קומפוזיציה אטרקטיבית שתתקשר מידית עם הלקוח החולף".
חן פרל: שיתוף פעולה עם "דונה ויקטוריה", חנות להלבשה תחתונה ובגדי-ים
"היה מעניין, מרגש ומאתגר לראות איך הרעיונות נרקמים ונהיים מציאותיים. בתקווה הם אלו שיגרמו לעוברים בקניון להיעצר ליד החלון ולהיכנס אליה. ההשראה שלי החלה מהמנורה הגרנדיוזית והדומיננטית שנמצאת בחלון הראווה. המנורה מורכבת כולה מעיגולי זכוכית והיא זו שגרמה לי לחשוב על דרך חדשה ולא קונבנציונלית להציג את בגדי הים. דימיתי את גוף האישה לעיגולים מרובים ועליהם הלבשתי את בגדי הים. על-מנת לחסוך בעלויות חיפשתי חומר זמין וזול ולכן השתמשתי בכדורי קלקר שבנוסף נותנים אווירה קלילה, קופצנית וקיצית. הקורס היווה חוויה מאתגרת ומרגשת ונתן לנו כלים להמשך חיינו המקצועיים".
רעות אמסטרדם: שיתוף פעולה עם חנות האיפור איל מיקאג'.
"הפרויקט החל מפגישה ראשונית עם מנהלת השיווק של חברת האיפור במטרה להגיע להבנה מהו קהל היעד אליו מכוונים ומהי האסטרטגיה השיווקית של החברה. לפי נתונים אלו בניתי כמה אופציות אפשריות והעליתי רעיונות שונים ולבסוף הוחלט להראות את המגוון הרחב שיש באיפור, ועד כמה טיפה אחת של צבע משנה את המראה כולו. בחרתי להמחיש את זה על-ידי פס שמורכב מעיגולים אשר מתחיל מגוונים בהירים של צבע אחד ולאט-לאט עובר לכהים יותר ונותן הרגשה של volume של הצבע שמתחלף מחזק לחלש. זו הפעם הראשונה בה אני מתמודדת מול לקוח, רעיון, ביצוע, תכנון וגם הקמה בפועל בו זמנית, זה נתן לי כלים ואתגר אותי".
מעין פוקס: שיתוף פעולה עם אפרודיטה – הלבשה תחתונה ובגדי ים
"השלב הראשון בפרויקט היה לראיין את הלקוח ולהבין מה האג'נדה שלו ולאיזה קהל יעד הוא פונה ועל-פי הנתונים האלה להתחיל ליצור רעיונות שיתאימו לחנות. לאחר בחינה של כמה וכמה רעיונות שונים הרעיון שזכה לככב בחלון הראווה הוא יצירת העולם שמתחת לפני המים, עולם העשיר בשוניות, אלמוגים, צבעים, צורות, מרקמים – וכל זה יגיע אל חלון הראווה על-ידי שימוש בחומרים זמינים, יום-יומיים וממוחזרים שיתנו את התחושה הזו ויהוו רקע לבגדי הים של אפרודיטה לקיץ 2014! היה לי חשוב לאורך כל התהליך לייצר רעיון שיתאים ללקוח שלי וגם ללקוחות שלו, כלל הנשים בכל הגילאים שמגיעות לרכוש בגד ים או כל פריט הלבשה אחר.
פרויקט הקמת חלון הראווה בקניון חולון הוא חדש, מעניין ובעיקר מאתגר ומאפשר לנו הסטודנטים להתמודד עם רעיון יצירתי, תכנונו והקמתו בפועל".