חברת אגיס תוציא במסגרת מהפכת ה-GSL שלושה תכשירים מסדרת אגיסטן למכירה ישירה ובהם: אגיסטן לטיפול בפטריות; אגיסטן אלוורה; אגיסטן בייבי לטיפול בתפרחת חיתולים.
לדברי אורלי כהן, מנהלת תחום ה-OTC באגיס, מוצרי אגיסטן הראשונים לצאת במסגרת ה-GSL היות ומדובר במותג המוביל והחזק בקטגוריה שאגיס שואפת להגדיל את נפיצותו ונגישותו.
רקע
חברת אגיס הינה חברת התרופות השנייה בגודלה בישראל. אגיס הינה חברת התרופות היחידה, לה שני מרכזי הפצה המקנים לה יתרונות ביכולת להגיע למקסימום נקודות מכירה וזאת הודות לערוץ הפצה קלאסי של תרופות לבתי מרקחת, רשתות פארם וקופות חולים לצד ערוץ הפצה לרשתות המזון, סופרמרקטים וחנויות נוחות (באמצעות מותגי נקה וקרלין).
מגמות הצפויות בענף:
העצמת תפקידו של הצרכן: מכירת תרופות בנקודות ללא רוקח מעצימה את תפקידו של הצרכן ואת הנגישות שלו לתרופות. הוא יצטרך להיות פעיל ואקטיבי בתהליך הרכישה משמע, לקבל החלטות קנייה לבדו על בסיס היכרות מוקדמת עם התרופה/יצרן (SELF MEDICATION).
מיתוג תרופות: היות והבחירה עוברת לידי הצרכן יופנו מאמצים שיווקיים למיתוג תרופות. הצרכן יקנה תרופות שהוא מכיר שהם ב-top of his mind. המשמעות המעשית של המיתוג תהיה באריזה אטרקטיבית עם הבלטה לשם, פירוט רחב של כל התכונות והיתרונות של התרופה ובולטות על המדף. האריזות יהיו הרבה יותר ברורות בכמות המידע שיספקו - בשפה שתהיה ידידותית ומובנת לאדם הסביר.
התחזקות ה-private label: רשתות ישווקו מותגים פרטיים שיעמדו לצד המותג מוביל בקטגוריה.
מחיר: ההערכה כי תחול ירידה במחירי התרופות אינה עומדת במבחן המציאות. למרות שהתחרות תגדל מחירים לא ירדו בשל ההשקעות בעיצוב האריזות והשקעות במערך ההפצה: החברות נדרשות להשקעות בהתאמת אריזות וגרפיקה: האריזות צריכות להכיל מידע רחב; הכנת עלוני מידע - 4 שפות (עברית, אנגלית, ערבית ורוסית); הוספת מדבקות - TAMPER PROOF כל אלה ועוד לא יביאו להורדת מחירים.
פרסום: היקפי פרסום של המותגים המובילים יגדלו. בנקודות המכירה יחזיקו מותגים מוכרים ובמובילים בעלי גלגול מלאי גבוה. מעמדו של המותג הבינוני והקטן יצטמצם. מסיבה זו אגיס יוצאת בראש ובראש עם מותג מוביל בקטגוריה - אגיסטן.