הגיעו טכנאים לבתי לקוחות ללא תג עובד מזהה
כלקוח חברת הוט נאלצתי בשנה וחצי האחרונים לפחות שלוש פעמים להזמין טכנאי לביתי בשל תקלות טכניות כאלה ואחרות ברשת הוט. בכל שלושת הפעמים הללו כשביקשנו מהטכנאים, ומדובר בטכנאים שונים, להציג תג זיהוי או תעודת עובד המעיד כי הם עובדי "הוט" או פועלים מטעמה, הודו הטכנאים הנבוכים בגילוי לב כי אין להם תג זיהוי או תעודת עובד מטעם הוט וכי הוט לא מחייבת אותם גם בעת ביקורים בבתים לשאת תעודת עובד כזו.
באחת הפעמים הגיעו לביתנו שני טכנאי הוט יחד (אחד מתלמד). אשתי הייתה לבד בבית. השניים היו בעלי חזות מחשידה, לא מגולחים וכיוצא בזה והיא קצת חששה וביקשה מהם בנימוס ובאדיבות להראות לה תעודת עובד. הם השיבו לה כי הם לא מחזיקים תעודה כזו ואיש לא צייד אותם בתעודה כזו. "את הראשונה ששואלת", הם אמרו לאשתי בפליאה משהו. אשתי הסכימה בלית ברירה שיתקנו התקלה אבל חששה והייתה מתוחה. בדקתי את הנושא לעומק גם עם שכנים, חברים, בני משפחה ועוד לפני שאני מסיק מסקנות ברורות והתברר לי שאכן טכנאים רבים, נציגי "הוט", המבקרים בבתים אצל לקוחות החברה, אין ברשותם כל תעודה המעידה שהם נציגי הוט. יתרה מזו, התברר לי כי הטכנאים מגיעים הרבה פעמים ברכבם הפרטי או ברכב של חברה חיצונית שעליו אין סימן זיהוי והלוגו של "הוט".
חלק ניכר מטכנאי "הוט" הם עובדי חברת קבלן
רבים אולי לא יודעים אבל חלק ניכר מטכנאי "הוט" הם עובדי חברות קבלניות - עובדי חוץ, אבל גם כך, אין כל סיבה בעולם שעובדים אלה העובדים בשירות הוט לא ישאו תג זיהוי או תעודת עובד עם צילום, המעידים כי הם עובדים מטעם הוט. אחרי הכל טכנאי הוט מבקרים בבתים בהם מתגוררים לעיתים קשישים או נשים לבדן, הם מסתובבים בין החדרים, מטפלים בציוד בתוך הבית וגם למען הרגשת הביטחון של הלקוחות ראוי שטכנאים המבקרים בבתים ישאו עימם תגי עובד עם שם העובד וצילום שלו או יציגו תעודת עובד. והרי ידוע על מקרים לא מעטים שבם התחזו אנשים לטכנאי חברת חשמל, הוט וכדומה למטרות גניבה, שוד ולמטרות שליליות אחרות.
תגובת "הוט"
פניתי למחלקת פניות ציבור של חברת הוט כדי לקבל תגובתם בנושאים אלה והצגתי מספר שאלות בנושא:
1. מדוע לא מצוידים טכנאי "הוט" או טכנאים מטעמה בתעודת עובד עם פרטי העובד וצילום שלו, כפי שמקובל בחברת חשמל ובחברות שירות גדולות נוספות.
2. טכנאי הוט או שעובדים מטעמה מודים שאין ברשותם תעודת עובד של הוט ואיש לא דורש מהם שישאו תעודה כזו כאשר הם באים לבתי לקוחות. אני יוצא מנקודת הנחה שאתם מודעים לעניין. איפה האחריות של הוט בסיפור?
3. האם עובדי "הוט" החיצוניים עוברים סינון ובדיקה שתשלול אפשרות שיבצעו גניבות, ועבירות מין? במילים אחרות האם נבדק עברם הפלילי או נעשות בדיקות נוספות?
פניתי באימייל ליפתח לינדנר, מנהל מחלקת פניות ציבור ומדיה חברתית ב-HOT בנושא זה עוד ב-24 במרס 2019 וקיבלתי תגובה-מענה אוטומטית בזו הלשון "שמי יפתח לינדנר ואני מנהל מחלקת פניות ציבור ומדיה חברתית ב-HOT.אני שמח ומודה לך שפנית אליי, ואני אישית מוודא שפנייתך תטופל בהקדם על-ידי הצוות המקצועי שלי עד לשביעות רצונך המלאה".
נשמע מאוד יפה, הוט עונים מהר לפניות הציבור. אולם חלפו ימים רבים ולא הגיע תגובה או תשובה. רק בתאריך יום ד׳, 3 באפר׳ 2019 ב-16:17 טרחו לענות וזו התשובה ואני מביא אותה כלשונה ובמלואה: "שלום רב, תודה שפנית לשירות שלנו, בהמשך לשיחתנו הטלפונית ובהמשך לפנייתך המקורית, התשובה הינה כי הפנייה נבדקת מול הקבלן. עם זאת נדגיש כי כל הטכנאים המועסקים על-ידי הקבלן נדרשים לעבור בדיקות קבלה והכשרות מתאימות למתן השירות וכי כל ביקור בבית לקוח מתואם עמו מראש ונעשה בידיעתו ובאישורו. תודה שבחרת בנו. בברכה, טופז גרוס אחראית פניות הציבור.
סוף דבר
מתגובתה של טופז גרוס אחראית פניות ציבור בהוט, אינך יודע האם תופעת אי-נשיאת תגי זיהוי או תעודת עובד מצד טכנאי הוט המבקרים בבתי לקוחות היא נקודתית שכותב שורות אלה ואולי עוד כמה חוו אותה, או שמדובר בתופעה ארצית. בתגובתה אני לא קורא דברים מפורשים על כך שקיימת הנחיה וחובה מצד הוט לטכנאים מטעמה המבקרים בבתי לקוחות, לשאת תגי זיהוי או תעודת עובד. ראוי שהנושא יעלה לסדר היום ומשרד התקשורת יבדוק את הנושא לעומק.