|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
חצתה את הרף הפלילי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שישה בשישי / הממשלה ה-37

"הגן עליה מראשיה, שריה ויועציה"

שרים מיותרים, משרדים מלאכותיים, קדנציות קטועות, העדר כישורים וצביעות במינויים כך יוצאת לדרך ממשלת הבלהות, המסוכנת ביותר בתולדות המדינה
30/12/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   ממשלה 37   |   תגובות
גודל הממשלה ביחס למספר התושבים
המדינה
מספר תושבים
מספר שרים
תושבים לשר
ישראל
9.8 מיליון
33
296,000
ירדן
11.2 מיליון
27
410,000
קוריאה הצפונית
25.6 מיליון
46
560,000
הונגריה
9.7 מיליון
15
640,000
בלגיה
11.6 מיליון
18
640,000
סוריה
21.3 מיליון
30
710,000
ונצואלה
28.2 מיליון
34
820,000
מינאמר
53.8 מיליון
35
1.53 מיליון
מצרים
104.3 מיליון
34
3.1 מיליון
ארגנטינה
45.8 מיליון
19
2.41 מיליון
קוריאה הדרומית
51.8 מיליון
19
2.72 מיליון
בריטניה
67.4 מיליון
22
3.06 מיליון
מצרים
110 מיליון
34
3.23 מיליון
צרפת
67.8 מיליון
16
4.23 מיליון
טורקיה
85 מיליון
19
4.47 מיליון
אתיופיה
121 מיליון
23
5.26 מיליון


"ותעט אל השלל"
שום קווים אדומים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

לא נדבר כאן על הסכנות העצומות והקיומיות שממשלתו החדשה של בנימין נתניהו מציבה בפני מדינת ישראל ותושביה. לא נדבר על חתירתה תחת עקרונות יסוד של המדינה היהודית והדמוקרטית. לא נדבר על הקרע שהיא עלולה לגרום בין ישראל לבין העולם והתפוצות. לא נדבר על הפילוג הנורא שהיא יוצרת בעם. לא נדבר על סכומי העתק שהיא מתכננת לבזבז. על כל זה יהיו די והותר הזדמנויות לדבר כאשר התוכניות וההבטחות יתחילו להתממש. כן נדבר על הבסיס: המבנה שלה, הפגום מיסודו והמסריח משיקולים פוליטיים ואישיים, שאין כל קשר בינם לבין טובת הציבור או רוממות ה"משילות" שבפי מרכיביה ושריה. מבנה שלטעמי עובר את גבולות הפוליטיקה הלגיטימית ומגיע למחוזות הפרת האמונים והשוחד הפליליים.

"ותעט אל השלל ותעש הרע בעיני ה'", הגדיר שמואל הנביא את התנהגותו של שאול המלך אחרי מלחמת עמלק. זה בדיוק מה שעשו המפלגות החברות בממשלה ה-37, ובעיקר שותפותיו החרדיות של הליכוד ("הציונות הדתית" איננה ציונית ואיננה דתית; היא חרדית בתפיסותיה, בהתנהגותה ובדרישותיה). עוד שר, עוד ועדה, עוד כסף, עוד משרד, עוד תפקיד. עוד ועוד ועוד. כאילו המדינה היא פגר שלהקת צבועים עטה עליו ונוגסת בו בכל פה. כאילו שגורלו של העם היושב בציון תלוי בכך שכולם כולל כולם יקבלו משרה כלשהי, מופרכת ככל שתהיה.

האשם הראשון הוא כמובן בנימין נתניהו. לא היה לו שום קו אדום. לא הייתה שום דרישה שנדחתה. הוא חתם על הסכמים קואליציוניים חסרי תקדים, בני עשרות עמודים ומאות סעיפים. השותפים יודעים שהוא לחיץ וסחיט כפי שלא היה מעולם, בשל עננת משפטו. הם גם יודעים שאי-אפשר להאמין לאף מילה שלו, ולכן הציגו עשרות דרישות בתקווה שיקיים לפחות חלק. ואם זה מה שקרה במו"מ – מה יקרה בחיים האמיתיים? מה יקרה כאשר שותף זה או אחר יאיים להפיל את הממשלה אם לא ייענו דרישותיו? שאלות רטוריות. התשובות ידועות.

אשמים גם יאיר לפיד ובני גנץ, הרואים כיצד הדמוקרטיה בסכנה וכיצד המדינה נמכרת למי שעלולים להפוך אותה לשילוב של אירן-ארדואן – ומכריזים שבשום מקרה לא יישבו עם נתניהו. כן, הוא נאשם. כן, הוא רימה אותם. כן, הוא שקרן. כן, הם הבטיחו לבוחרים. אבל המדינה אמורה להיות מעל לכל זה. אם לפחות היו מנסים, מאותתים, מציעים, רומזים – משהו שיאפשר לנתניהו להוריד את המחיר ואולי אפילו ליצור קואליציה שפויה יותר, מתונה יותר. אז עכשיו הם יישבו בצד ויצעקו. תודה רבה, זה מאוד יעזור.

שיא עולמי ביחס תושבים-שרים
אצלם: 3.1 מיליון. אצלנו: 310,000 [צילום: AP]

ראו את הטבלה המצורפת. כבר פרסמנו פעם טבלה דומה, כאשר בממשלת נתניהו-גנץ היו 37 שרים. עכשיו יש "רק" 31 (ועוד שישה סגני שרים). נהדר. במקום שר לכל 250,000 תושבים אז, יש כעת שר לכל 310,000 תושבים. ועדיין, מספרם המוחלט (לא היחסי!) של השרים אצלנו כפול מאשר בצרפת וגרמניה, גדול ב-50% מאשר בארה"ב ובריטניה, נמוך רק במעט מאשר במצרים. אכן, חלק מן המדינות המופיעות בטבלה הן פדרציות בהן יש ממשלות-משנה רבות חשיבות (ארה"ב, הודו, גרמניה). אך עדיין, אין שום סיבה הגיונית בעולם שהיחס אצלנו יהיה כזה.

זוהי הפגנה בוטה של זלזול מוחלט בציבור. הרי אי-אפשר לנהל מדינה עם ממשלה כזאת. הרי אם כל שר ידבר רק עשר דקות, כל ישיבה שלה תימשך חמש שעות. לכן ברור שהעניינים החשובים באמת ייחתכו בקבינט או אפילו בקבוצת שרים בלתי רשמית. אז בשביל מה לכל הרוחות צריך 31 שרים?! כן, בשביל לרצות את כל המפלגות ואת כל מי שרוצה תיק. ומה עם הציבור? זה שבחר אתכם (בחלקו) וזה שאותו אתם אמורים לשרת (כולו)?

מאחר שממש-ממש לא צריך כל כך הרבה שרים, הדרך היחידה היא ליצור משרדים מיותרים וכפילויות מיותרות (ומסוכנות) עוד יותר. אז יש משרד חדשנות, מדע וטכנולוגיה; ומשרד תפוצות ושוויון חברתי; ומשרד פיתוח הנגב והגליל; ומשרד לשיתוף פעולה איזורי; ומשרד מורשת; ומשרד משימות לאומיות; ומשרד מסורת; ושני שרים במשרד הביטחון; ושני שרים במשרד החינוך; ושני שרים במשרד הרווחה. וכל זה – על חשבוננו, מיליונים על מיליונים של שקלים שיישפכו על שרים ולשכות ומנכ"לים וסמנכ"לים ועוזרים ודוברים ונהגים ופקידים. אגב, עוד מיליונים יעלה לשנות את שמותיהם של שורת משרדים (הביטחון הלאומי, הרווחה והביטחון החברתי, הנגב הגליל והשכונות), שינויים שכל-כולם ענייני אגו של השרים הנכנסים. צריך להחליף ניירת ושילוט וצריך לשנות חוקים ותקנות בהם מופיעים השמות הנוכחיים. גם זה, כמובן, על חשבוננו.

במקביל, שני משרדים חשובים במיוחד – שחייבים להיות אפילו בממשלה המצומצמת ביותר – יינתנו לאריה דרעי: הפנים והבריאות (וגם תואר המשנה לראש הממשלה; שיהיה). הבנתם? משרדונים חסרי כל חשיבות מופקדים כל אחד בידי שר נפרד, אבל אותו שר אמור לנהל שני משרדים גדולים ומורכבים. כמה אפשר לצפצף על הציבור? כמה??? שוב, שאלה רטורית.

כך נראים משרדים מלאכותיים
ביקור אחד, שבעה משרדים [צילום: אריה אברמס, פלאש 90]

כדי להקים את המשרדים המלאכותיים הללו וכדי להשביע את רעבונם הבלתי-נדלה של עדת השרים וסגני השרים, יועברו שורה של יחידות ממשלתיות בין המשרדים. הרשימה המלאה מסחררת ותתפוס יותר מדי מקום, אז נזכיר רק את התנועות העיקריות. משרד החינוך פוצל בין לא פחות מחמישה ממונים: היחידות לתוכניות חיצוניות תועבר לאבי מעוז, האגף לתרבות תורנית יופקד בידי אורית סטרוק, החברה למתנ"סים תהיה באחריות אריה דרעי (שאגב, גם ימנה את השגריר במרוקו – כנראה משימה ששייכת לשר הפנים), המועצה לחינוך ממלכתי-דתי תהיה בידי בצלאל סמוטריץ', ויואב קיש וחיים ביטון קיבלו את השאריות (כן, שני שרים).

פלוגות משמר הגבול ביהודה ושומרון יועברו לאיתמר בן-גביר, שקיבל הבטחה שכל משמר הגבול יהיה כפוף לו (אם אתם מקבלים חלחלה, זה מוצדק לגמרי). מתאם הפעולות בשטחים והמינהל האזרחי יועברו מיואב גלנט לבצלאל סמוטריץ'. המשטרה הירוקה תעבור מהמשרד להגנת הסביבה למשרד לביטחון לאומי, וכך גם הרשות לאכיפה במקרקעין שבמשרד הפנים. אורית סטרוק תקבל גם את מינהלת הזהות היהודית שכיום במשרד לענייני דת. כאמור – רשימה חלקית.

אפשר בהחלט להעביר יחידות בין משרדי ממשלה. אבל זה צריך להיעשות אחרי עבודת מטה מסודרת, לאחר הנמקה משכנעת, תוך שמיעת העובדים ונציגיהם, בחינת ההיתכנות הפיזית של המעבר ובדיקת ההשלכות על השירות לציבור. כל זה כמובן לא נעשה כאן. השותפים דרשו – נתניהו נתן.

אחרי כל זה, מישהו יכול בבקשה לומר לי מי יטפל במשלחת מארה"ב של סטודנטים יהודים למדעים שתבקש לבקר בכותל המערבי? משרד החינוך, משרד המדע, משרד החוץ, משרד ירושלים, משרד התפוצות, משרד מורשת, המשרד לענייני דת? מישהו יכול לומר לי מהו ההבדל בין שר המודיעין, השר לעניינים אסטרטגיים והשרה למשימות לאומיות (ברור מה משותף להם: כולם מיותרים)? כן, גם אלו שאלות רטוריות.

רוטציות וכישורים
הימני יכהן שנה, השמאלי - שנתיים [צילום: רועי עלימה, פלאש 90]

אז ככה: אלי כהן יהיה שר החוץ שנה, ישראל כ"ץ יהיה אחריו שנתיים ואז נראה. בצלאל סמוטריץ' יהיה שר האוצר שנתיים, ואחריו אריה דרעי במשך שנתיים. עוד לא הבנתי מי יהיה שר הפנים ו/או הבריאות כאשר דרעי יהיה באוצר, אבל ברור שגם שם תהיה רוטציה. כנ"ל במשרד האנרגיה. כנ"ל במשרד הרווחה בין יעקב מרגי ליואב בן-צור.

אחרי כל מה שראינו בממשלת הבלהות הזאת, קצת קשה לומר מהו השיא – אבל הרוטציות הללו הן בהחלט מועמדות רציניות. לא במקרה קדנציה מקובלת בחיים הפוליטיים ברוב העולם היא ארבע-חמש שנים. לוקח זמן להיכנס לתפקיד, לוקח זמן להכיר את המקום והעובדים, לוקח זמן לגבש תוכניות, לוקח זמן לאשר אותן, לוקח זמן לבצע אותן. וזה כאשר לבעל התפקיד יש גם משברים בלתי צפויים, משימות רוחביות ושליחויות מפלגתיות.

קדנציה קצרה יותר מזמינה התמקדות במהיר ובפופוליסטי על חשבון השקול והמהותי, רפורמות בזק וטלטלות בלתי פוסקות. מאחר ששרי ישראל כבר מזמן לא יודעים כמה זמן יכהנו, זה מה שהם עושים ממילא בכל הממשלות האחרונות. כעת, בכמה מן המשרדים החשובים ביותר, זה יהיה רשמי: שנה או מקסימום שנתיים, רוצו. במשרד האוצר זה גרוע במיוחד: סמוטריץ' ודרעי מחזיקים בתפיסות עולם שונות ואף מנוגדות, והמשרד הזה חייב לעבוד לטווח של שנים רבות קדימה. זה בוודאי לא יתאפשר בממשלה הנוכחית.

ועוד הערה: מה דעתכם על הרעיון ששר האוצר יהיה כלכלן או מנהל מנוסה? שר האוצר האחרון שהיה בעל השכלה אקדמית רלוונטית היה בנימין נתניהו, בשנים 2005-2003. כל השרים מאז היו בעלי תארים אחרים (אם בכלל) ולאיש מהם לא היה שום ניסיון ניהולי (חלקם היו קודם לכן שרים במשרדים אחרים). בצלאל סמוטריץ' הוא עורך דין בלתי פעיל שהיה שר התחבורה פחות משנה; אריה דרעי הוא בעל הסמכה לרבנות (שוב, בלתי פעיל) ושר מנוסה – אבל מעולם לא בתחום הכספי. איש מאיתנו לא היה נותן להם לנהל את חשבון העו"ש שלו, אבל מתברר שלא צריך שום כישורים כדי לנהל מאות מיליארדים של כולנו.

הכנסת והיו"ר
הרימו את היד והורידו את הראש [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

כמה מילים על הכנסת ה-25. עם 31 שרים ושישה סגני שרים, כמעט רבע מבין חבריה ישאו משרות ממשלתיות. נכון שהחוק הנורבגי אמור להחליף חלק מהם בחברי כנסת במשרה מלאה, אבל השורה התחתונה תישאר בעינה: הרשות המחוקקת שבויה בידי הרשות המבצעת. כאשר כהונתו של ח"כ "נורבגי" פוקעת ברגע בו השר מתפטר וחוזר לכנסת, ברור שיש לו מניע חזק מאין כמותו להבטיח את הישרדות הממשלה בכלל ואותו שר בפרט. זה ממש לא מתכון לבקרה פרלמנטרית ראויה על הממשלה, בלשון המעטה.

אנחנו גם לא יודעים עד כמה הרוב הדורסני של נתניהו והחרדים יתן ביטוי לאופוזיציה ויאפשר לכנסת למלא את תפקידה; לאור התנהלותו עד כה, קשה להיות אופטימיים. במצב הזה גוברת עוד יותר חשיבותה של הבקרה המשפטית על הממשלה. אבל כאשר ממשלה מודיעה שאחד הצעדים הראשונים שלה יהיה לעקר את הפיקוח המשפטי עליה, חזקה עליה שהיא יודעת שבכוונתה להיות פורעת חוק סדרתית.

כל זה מוכיח שוב, עד כמה המאבק על פסקת ההתגברות יהיה גורלי. האם יהיה צורך ברוב משמעותי של הכנסת שיבטא מינימום של קונצנזוס (למשל: 65 ח"כים ובהם שלושה-ארבעה מהאופוזיציה, או 70 ח"כים ללא דרישה כזאת), או שמא הממשלה תבקש להסתפק ברוב מינימלי של 61 (ונזכיר שבכוחה להפוך כל הצבעה להצבעת אי-אמון ולהבטיח את קבלת עמדתה). אם הממשלה תלך על המסלול השני, בג"ץ יהיה חייב לפסול אותו – אחרת אין כאן דמוקרטיה פרלמנטרית. פשוט אין.

נקודה שנייה: ראו את הצביעות של החרדים לסוגיהם, אשר הורידו את הראש אחרי שהרימו את היד. כולם תמכו במינויו של אמיר אוחנה, הומוסקסואל מוצהר, ליו"ר הכנסת. זה אומר שהוא ובן-זוגו אלון חדד יוכלו להשתתף בצוותא בטקסים ממלכתיים, בקבלת אורחים מהארץ ומחו"ל, במשימות שיוטלו על אוחנה כממלא-מקום נשיא המדינה. אחרי 120 הם יהיו זכאים לקבורה משותפת בחלקת גדולי האומה בהר הרצל. בשנת 2015 החרימו החרדים את השבעתו של אוחנה לחבר כנסת ואת נאום הבכורה שלו במליאה. עכשיו הם תמכו במינויו ליו"ר הבית. עוד הוכחה לכך שפורנוגרפיה היא עניין של גאוגרפיה.

משנה ותפילה
"ראשית צמיחת גאולתנו"? [צילום: לע"מ]

המשנה האחרונה במסכת סוטה (ט', ט"ו) מתארת מה יקרה "בעקבות משיחא", כלומר ערב הגאולה: "חוצפה יִסְגֵא [תגבר], ויוקר יאמיר, הגפן תתן פריה ו[למרות זאת] היין ביוקר, והמלכות תיהפך למינוּת ואין תוכחה [כי הכל יהיו חוטאים]. בית ועד יהיה לזנות... וחוכמת סופרים תסרח ויראי אמת יימאסו, והאמת תהא נעדרת. נערים פני זקנים ילבינו, זקנים יעמדו מפני קטנים... פני הדור כפני הכלב [החצוף], הבן אינו מתבייש מאביו. ועל מי יש לנו להישען? – על אבינו שבשמים".

המשנה הזאת כבר שחוקה מרוב שימוש, כי היא צוטטה בכל פעם שהעם היהודי נקלע לאחת מצרותיו המרובות ורצה להאמין שהן רק ההקדמה לגאולה. אבל הצרות נמשכו וחזרו והתגברו – ומשיח טרם בא. מכל מקום, התיאור הזה גרם לשלושה מגדולי האמוראים – עולא ורבה בבבל ור' יוחנן בארץ ישראל – לומר על המשיח: "ייתי ולא איחמיניה". שיבוא ולא אראה אותו; אני מעדיף להגיע באיחור למשיח ולא לעבור את ייסורי הגאולה.

כאשר כתב הרב הראשי ר' יצחק אייזיק הלוי הרצוג (סבו של נשיא המדינה, הקרוי על שמו) את התפילה לשלום המדינה, הוא כינה את ישראל "ראשית צמיחת גאולתנו". אז אולי הצרות שאנו עוברים מזה 75 שנה הן-הן חבלי המשיח? אולי גם הממשלה החדשה היא חלק מהן? אולי. הלוואי. אבל בינתיים, דומה שיש לאמץ שכתוב ציני לאותה תפילה שנשמע בשנים האחרונות. לא עוד "הגן עליה באברת חסדך... ושלח אורך ואמיתך לראשיה, שריה ויועציה" אלא "הגן עליה מראשיה, שריה ויועציה". כי אין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמיים.

תאריך:  30/12/2022   |   עודכן:  31/12/2022
איתמר לוין
+הרצוג על הממשלה: אין לאיש פריבילגיה לומר ש'הלכה המדינה'
14:10 30/12/22  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם (ו') בטקס האזכרה לרמטכ״ל אמנון ליפקין-שחק, והתייחס לממשלה ה-37: "אתמול בערב קיימנו בבית הנשיא את צילום התמונה המסורתי של הממשלה הנכנסת. אני יודע שעבור רבים כאן כמו עבור רבים במדינה התקופה הזאת לא פשוטה ובהחלט מאתגרת. אבל אני חייב להגיד לכם שכשאני שם את דמותו של אמנון לנגד עיניי אני מבין קודם כל שאין לאף אחד את הפריבלגיה להתנהג או לדבר על כך ש'הלכה המדינה' או לחפש את הדרכון.

"הדמוקרטיה הישראלית היא ארוכת שנים ויציבה. עולם הערכים של החברה הישראלית לא קל לערעור, וקווי המתאר היהודיים והדמוקרטיים של מדינתנו הם כנשמה באפינו, היו ויהיו. שוחחתי אתמול עם ממשלת ישראל ה-37, איחלתי להם הצלחה במשימתם החשובה והדגשתי שחובתם לפעול למען כל עם ישראל וברוח מגילת העצמאות. ביקשתי ודרשתי לגלות אחריות שבעת הזאת נדרשת מכולם״.
+מקצת השרים לא יקיימו טקסי חילופים
13:31 30/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בנימין נתניהו, יריב לוין ומירי רגב מהליכוד מוותרים על הטקס החגיגי ולא מעוניינים לקבל את המפתחות ישירות מהשרים שקדמו להם במשרדי ראש הממשלה, המשפטים והתחבורה
שרי הממשלה ה-37 [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בן-גביר: גנץ מטיף לממלכתיות כשביד השנייה הוא מבצע מחטף אנטי דמוקרטי
09:47 30/12/22  |  עידן יוסף
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר תוקף את הוראתו של שר הביטחון היוצא על צו שטח צבאי סגור על רמת מגרון: "בני גנץ יושב במליאה ומטיף לממלכתיות, כשביד השנייה הוא מבצע מחטף אנטי דמוקרטי של מי שאיבד את השלטון, והמשך ישיר למלחמה שהכריז גנץ על התתיישבות היהודית ביו"ש והמדיניות הקשה שניהל ממשרד הביטחון נגד ההתיישבות ביו"ש".
+חשיפה: ממשלת לפיד מנעה פתיחת מרכולים בשבת
09:17 30/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הממשלה היוצאת הודיעה לבג"ץ כי יש לדחות עתירות של עיריות שביקשו לא להחיל עליהן את חוק המרכולים  ▪  חברי הקואליציה לא מחו על השימוש שעשתה שרת הפנים כדי למנוע אישור חוק עזר לפתיחת עסקים בשבת, ונמנעו מדיון בהצעות חוק לביטול חוק המרכולים
לפיד וליברמן. הסכימו לסגירת מרכולים בשבת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלי כהן / Eli Choen   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רג'פ טאיפ ארדואן / Recep Tayyip  Erdogan   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הגן עליה מראשיה, שריה ויועציה"
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
30/12/22 10:56
 
ע_הראל
1/01/23 03:16
2
שלמה מחיפה
30/12/22 11:06
3
טירה
30/12/22 12:37
4
באום
30/12/22 13:30
 
ע_הראל
1/01/23 03:29
5
עובד 1
30/12/22 14:42
6
א.ל. רמת-גן
30/12/22 15:25
 
א. וינשטיין
31/12/22 17:21
7
AmWi
31/12/22 17:32
8
צבי ירושלמי
31/12/22 18:46
9
mozer
31/12/22 19:34
10
א. וינשטיין
31/12/22 23:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
עד יום חמישי הקרוב (5.1.22) אמורות עיריות ראשון לציון, גבעתיים, חולון ומודיעין מכבים רעות להגיש את התייחסותן לבג"ץ בעניין חוק המרכולים. בתחילת דצמבר הגישה המדינה את תשובתה לבג"ץ, במסגרת העתירה שביקשה לא להחיל עליהן את חוק המרכולים שיזם שר הפנים אריה דרעי להקשות על רשויות מקומיות לאשר חוקי עזר שיאפשרו פתיחת עסקים בשבת.
30/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, פרסם (יום ה', 29.12.22) הודעת ברכה ותגובה לאישור שנתנה הכנסת למינוי ממשלת נתניהו החדשה. בהודעתו הבהיר כי הממשל האמריקני יתנגד למדיניות שמסכנת את פתרון שתי המדינות.
29/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, חתם (יום ה', 29.12.22) על ביטול רפורמת הכשרות של השר כהנא. החתימה נעשתה שעות ספורות לאחר שהצהיר אמונים כשר בממשלת ישראל.
29/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכנס ללשכת ראש הממשלה (יום ה', 29.12.22) שנה וחצי לאחר שיצא ממנה. זאת, לאחר שקיים פגישת חפיפה בת כ-50 דקות עם ראש הממשלה לשעבר, יאיר לפיד. בישיבת החפיפה נכחו גם ראשי הסגל של לפיד ושל נתניהו.
29/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
שר האוצר הנכנס ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ נאם במליאת הכנסת במעמד השבעת הממשלה: "אני עומד פה לפניכם, ביום הזה בחיל ורעדה ובחרדת קודש, היום הזה אנו מקימים ממשלה שתשרת את אזרחי ישראל כולם. העם בישראל חכם ומבין שקמפייני ההפחדה הנבזים של החודשים האחרונים אין בהם אמת, אלא חוסר אחריות ושיסוי ציבורים בציבורים, לצערי יש מי שמתפרנס מלשסות ציבור בציבור. בנאומו התייחב סמוטריץ' לשרת את כולם - "באחריות, ומתוך תחושת שליחות לכל אחת ואחד מכם".
29/12/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il