בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
לכל עסק יש סל מוצרים פחות או יותר קבוע, שהעסק מנוסה בו. יחד עם זאת יש צורך לרענן מדי פעם את ההיצע ולהחדיר מוצר חדש לשוק. איש העסקים עדי פלאוט ממליץ על נוהל עבודה פשוט, שכולל את כל הדברים הבסיסיים
|
להגדיר נוהל עבודה תקין [צילום: איגוד לשכות המסחר]
|
|
|
|
|
לכל עסק יש סל מוצרים פחות או יותר קבוע, שהוא "הלחם והחמאה" - נתון יציב ומוכר שהעסק ממש מנוסה בו, שמוכר היטב ללקוחות ואף זוכה לשביעות רצון. יחד עם זאת, בגלל שינויים תמידיים בסביבה העסקית - טכנולוגיות חדשות מופיעות וישנות דועכות, נורמות צריכה משתנות, כניסת מתחרים חדשים לתחום, או מסיבות רבות אחרות, יש צורך לרענן מפעם לפעם את ההיצע ולהחדיר מוצר חדש לשוק. זה גם מבטיח צמיחה וגם שומר על הרלוונטיות של העסק מול תנאים דינאמיים. "הלחם והחמאה" של "חרוז כזה" היו עד לפני כמה שנים, מכירת חרוזים וסדנאות חריזה מזדמנות. ב-2007 החליטה מנכ"לית החברה לפתח מוצר חדש - "אקדמיה לתכשיטנות", כדי לפנות לפלח נוסף של לקוחות עם הצעה לקרירה מקצועית. בדרך כלל כל החדרת מוצר כזו, בפני עצמה, מהווה הוצאה אדירה - בעל העסק עצמו משקיע שעות ארוכות בתכנון, בדיקות ומחקרים, ואם הוא משתף את חלק מהעובדים שלו בחקר הפוטנציאל העסקי הרי שיש כאן השקעה לא מבוטלת. ב"חרוז כזה", החליטו המנכ"לית ומנהלת השיווק, לאחר תחקיר, על השקה הדרגתית כדי לא לזעזע את הקיים וגם כדי לא להכניס את העסק להוצאות כבדות ובלתי הפיכות בפרק זמן קצר. אט-אט במהלך שלוש השנים האחרונות הושק המוצר על-ידי שורת צעדים כגון: מיתוג, קידום ותקשורת שיווקית עם זהות עקבית ומסר אחד - "תכשיטנות כמקצוע!". לאחר ביצוע כל צעד בתוכנית נבחנו התוצאות. המדרג המתון אפשר לחזור בקלות על פעולות מוצלחות ומנגד לבטל פעולות שלא הוכיחו את עצמן. אסנת פלאוט, מנכ"לית ומיסדת חרוז כזה: "העסק קיים מאז 1996 ומוכר בזכות מוצרים ותיקים ומוכרים, לכן החלטנו על מהלך הדרגתי וזהיר שהוכיח את עצמו. לפני שבועיים קיבלנו הכרה ואישור רשמי לפיקדון חיילים משוחררים וזה הישג גדול מבחינתנו". השקת מוצר או שירות היא נקודת הזינוק שלו בדרך להחדרתו לשוק - נקודת זמן חשובה במחזור החיים שלו. היא גם משפיעה על מיתוגו ומיצובו בהמשך, ובנוסף מהווה חשיפה ראשונית, מודעות והנעת גלגל המכירות. אז אחרי שהשקעתם זמן ומאמצים בפעולה שיווקית כה חשובה - לא תרצו שזה יצליח?
|
הנה נוהל עבודה קצר, פשוט, שכולל את כל הדברים הבסיסיים: 1. הגדרות להשקה - המנהל מגדיר את השקת המוצר (מהו המוצר, מי קהל היעד, וכו'). 2. גיבוש הצוות – המנהל מגדיר את האחראים להשקה, לשלב הפיילוט בלבד. כלומר, בתום הפיילוט אנשים אחרים יהיו אחראים להמשך הפעולה השיווקית. המנהל יגדיר את האחראים בתחומים רלוונטיים שונים. למשל, אם מדובר במוצר מזון שמשווק לסופרמרקטים - העובדים הרלוונטיים יהיו: מנהלי שיווק ומכירות, מנהל תמחור, המפיץ שמביא את המוצר ממש פיזית עד לעסק של הלקוח, וכו'. 3. נוהל השקה הכולל: א) רצף פעולות - מערכת צעדים עם קדימויות ברורות. ב) שרשרת פיקוד - הגדרות כתובות לגבי: מי מנהל, מי מקבל הוראות, מי אחראי לביצוע, מי מדווח למי. ג) יעדים לביצוע, יעדי זמן וכו'. 4. תדרוך א) תדרוך לצוות הפרויקט - המנהל הבכיר מתדרך את צוות הפרויקט לגבי הנהלים. כעת הצוות המצומצם מתואם, וניתן להתחיל לבצע את הדברים בפועל. ב) תדרוך קצר לכלל הצוות - מטרתו לאותת לעובדים: "משהו שונה קורה עכשיו. אנא עזרו לזה להצליח, כל אחד מכם בתחומו". 5. פיילוט - יש לבחור בלקוח ראשון להתנסות– הלקוח מספק לצוות הפרויקט הזדמנות לבדוק את פס הייצור וליצור אב טיפוס. כאן צוות ההטמעה רואה מה הקשיים, מה לא עובר היטב מהנייר אל המציאות וכו'. 6. תחקיר - בסיום הפיילוט יש לבצע תחקיר להסקת מסקנות ולאחריו להוציא נוהל סופי וסגור. 7. יש לתדרך את כל הצוות לגבי התחלת השירות בפועל, ולוודא שכל אחד יודע מה לעשות. זה נראה מאוד בסיסי, כמו א'-ב', אבל לפעמים החדרת מוצרים נכשלת בדיוק בגלל חוסר שימת לב לכל הפרטים הללו על קו הזינוק. כדי לוודא שכל מוצר מצליח להימכר יש צורך בנוהל אחיד ותקין. וכעת, אחרי הגדרת הנוהל, העסק יכול לסמוך על החדרת מוצר שקטה ויעילה.
|
ההשקה של וובוקס: מהלך מרוכז מהיר ומוצלח
|
|
וובוקס, חברה לשירותי מחשוב עננים, היא דוגמה לחברה שהצליחה לבצע השקה מוצלחת. בשונה מההשקה של חרוז כזה, ההשקה של וובוקס הייתה מהלך מרוכז ומהיר והתבצעה בשני אירועים שהיוו את יריית הפתיחה של עידן חדש בחיי החברה. וובוקס שנרכשה ב-2009 על-ידי חברת קומסקיור-מקבוצת קומליין, הוקמה ארבע שנים קודם לכן. במהלך שנותיה הראשונות היא הצליחה לגייס פחות מעשרה שותפים עסקיים (מפיצים) ורק חלקם היו פעילים. מיד לאחר הרכישה יצר המנכ"ל החדש, תוכנית עסקית שהתבססה על יצירת רשת שותפים, שיפיצו את מוצרי החברה וייהנו מעמלות. בהתאם לכך בנתה מנהלת השיווק, רחלי נטע, תוכנית שיווקית-אסטרטגית מפורטת, שעיקרה היה השקת תוכנית השותפים ויצירת באז במשק. בעלי עסקים שכבר התנסו בהחדרת מוצרים חדשים לשוק אולי עברו חוויה שטלטלה את העסק לזמן מה, הכניסה "רעשים" ולפעמים הצליחה ובמקרים אחרים אולי פחות הצליחה... יתכן שחלק מהמוצרים נקלטו בשמחה, חלקם לא נמכרו למרות שהלקוחות דווקא אהבו את מה שהם קיבלו, ואחרים מעולם אפילו לא זכו להגיע עד ללקוחות עצמם ואיך שהוא התהליך לא הושלם. ובכן, השקה דורשת תכנון וסדר, אחרת בעל העסק מהמר על זמנו וכספו. אבל אם אין נוהל קבוע להחדרת מוצר חדש, זה אומר שבכל פעם נעשה משהו אחר, דברים נשכחים, העובדים לא יודעים מה עושים ואלא אם כן נאמר להם בכל פעם "עכשיו אתם אמורים ל..." שום דבר לא קורה וכן הלאה. אילו העובדים רק ידעו על קיום פעולת ההשקה, ואילו לקוחות יזמינו את השירות וגם יקבלו אותו לשביעות רצונם זה יכול להיראות אחרת. במקרה של וובוקס - כצעד ראשון נבחר צוות היגוי שהכין מערכת צעדים מפורטת לאישור ולביצוע. התוכנית כללה את מיתוג תוכנית השותפים, שיתוף פעולה עם מייקרוסופט וקידום אישי וממוקד של ההשקה לרשימות נמענים שנבחרו בקפידה. באירועי ההשקה נחשפו המוזמנים למיתוג החדש, שמעו הרצאות על התחום המתפתח של מחשוב עננים, וקיבלו מידע לגבי תוכנית העמלות. מספרת רחלי נטע, מנהלת השיווק: "לאורך כל הדרך נשמרה מערכת הצעדים בקפדנות - היא הגדירה לוחות זמנים, מטלות, ותחומי אחריות לכל בעלי התפקידים. אני מאמינה שדבקות בתוכנית, יחד עם החיבור למייקרוסופט שנתן את ההילה הנכונה, הביאו לכך ששני אירועי ההשקה היו מוצלחים ביותר". כ-100 אנשי מחשוב חתמו על הסכם שותפות עם ווובוקס, הישג מרשים לחברה שיצאה זה עתה לדרך עם מעט מאוד שותפים. אירועי ההשקה נתנו לוובוקס מעמד חדש, והחברה הקטנה והאנונימית פרצה לתודעתם של אנשי התחום כמעט בן לילה. לאחר שלב ההשקה, המשך ניהול תוכנית השותפים עבר לאנשי הצוות של וובוקס אשר ממשיכים לתחזק אותה ברמה שוטפת.
|
|
|
הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין - חברת אחזקות וניהול עסקי הפועלת משנת 2004.
|
|
תאריך:
|
29/12/2010
|
|
|
עודכן:
|
29/12/2010
|
|
עדי פלאוט
|
|
בתאריך ה- 02.12.2010 החלה שריפה בכרמל אשר כילתה מעל ל-50 אלף דונמים והביאה לנזק רב לבתים ביישובים שנפגעו מהשריפה, וזאת מבלי לתת את הדעת על חיי האדם היקרים אשר גבתה.
|
|
|
שוב אנו נחשפים לאסון. נהגי קטר, המתריעים במשך שנים ארוכות על חסרונם של כלים לזיהוי שריפה בקרונות רכבת. הנהלת הרכבת מתנהלת בעצלתיים, מתחילה את בדיקותיה, אך בפועל אינה מתקינה מערכות לגילוי עשן ברכבות, קל וחומר אינה מתקינה מערכת אוטומטית לכיבוי אש. ושוב תקום סערה ציבורית, ייכתבו דוחות בדיקה, ואולי אף יוגש דוח מבקר חמור. עד האסון הבא.
|
|
|
"הוא היה מגדולי העורכים שידעה התקשורת הישראלית", כך הגדיר אמש עיתונאי ידיעות אחרונות נחום ברנע את דב יודקובסקי, עורך ידיעות אחרונות לשעבר, שנפטר אתמול בגיל 87. ברנע הספיד את יודקובסקי בנאום שנשא במסגרת אירוע השקת אתר האינטרנט "עיתונות יהודית היסטורית", בספריה הלאומית בירושלים.
|
|
|
השופט: אשר גרוניס, ביהמ"ש העליון
|
|
|
עוד לפני שהילד לומד לקרוא ולפענח אותיות ומילים, הוא מביט בתמונות ומתרשם מציורים. אחר כך יוכל גם לשלב את התמונה עם הסיפור. במקרים רבים התמונה היא שתיחרט בזיכרונו והסיפור יבוא כאילוסטרציה לתמונה.
|
|
|
|