|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

כן או לא: רוצים שינוי?

שאלת השבוע: האם אנו רוצים שינוי, ומה אנחנו מוכנים לעשות לקראת השינוי? היום הארוך בשנה - לא ב-21, אלא ב-20 ביוני שינויים ירוקים ואדומים בשווקים מצבו של מטבע האירו רק יילך ויחריף תחזית אסטרולוגית לשבוע 29.6.12-22.6.12
22/06/2012  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
אז מה החלטת? [צילום: פלאש 90]

השמיים מבטאים השבוע הרבה אנרגיה, הבשורה היא שיש שינוי המאפשר פתרון או לסגור כמה מצבים שלא היו ברורים. למעשה, אנחנו בפרק זמן שבו אנחנו מספרים לעצמנו סיפורים, על אודות עצמנו, על אודות מערכות היחסים בהן אנו נמצאים, איפה צריך לתקן ומה צריך לשפר. למעשה, ברור שהאחריות שלנו היא על עצמנו.

לספר לנו את אותם סיפורים על צער, כאב או כישלון, וכמו ילדים קטנים אנחנו חוזרים ומספרים את אותו הסיפור (כמה מסכנים אנחנו). ילד קטן חוזר ומבקש לשמוע את אותו הסיפור שוב ושוב אינספור פעמים או להקשיב לאותו שיר פעם אחר פעם. החזרה הזאת מרגיעה אותו, וכך קורה גם לנו, כי אנחנו יודעים איך הסיפור הזה ממשיך. אבל אנחנו לא ילדים (?), ובכל זאת ממשיכים לספר את אותו סיפור שוב ושוב. מה יקרה אם נשנה את הסיפור? אם נשנה את סוף הסיפור ו/או את מסקנותיו? אנחנו הם אלה העורכים וכותבים את הסיפור, והתוכן הוא השתקפות של מה שאנחנו חושבים על עצמנו, האם אנחנו יודעים להעריך את עצמנו באמת כמו שאנו שווים? מבנה הכוכבים מאפשר לנו גמישות. השאלה היא האם אנו רוצים את השינוי, ומה אנחנו מוכנים לעשות לקראת השינוי, ולמי מהמשתתפים בסיפור או במשחק לתת להיכנס לפרק החדש.

כל זה מושפע מעצירת כוכב סאטורן הבוחן במזל מאזניים, זה שמסמל את מערכות היחסים בחיינו, וחזרה שלו למסלול ב-25.6 עד 17.7.

למעשה, אנחנו בטיול לקראת החדש, לתת ולהביא את השינוי להשתלב בחיינו. השבוע, החל ב-24.6.12, צפוי הראשון מבין שבעה מפגשים מאתגרים (לאורך 33 חודשים) של הכוכבים החזקים אורנוס ופלוטו. אלה דורשים (!) שינוי, והמפגש בין שני אלה יוצר ויכוח בין שמירה על הישן והמוכר, ובין הצורך לעורר מהפך. בגלל אופיים הדומיננטי, אין לנו צ'אנס להתחמק מהם. האם נדע לנצל את ההזדמנות להגדיר לעצמנו את החזון האישי? האם אנחנו מבינים שהשינוי מביא בכנפיו את האפשרות להתפתחות? הפחד מהחדש ומהלא ידוע, מוכר, אבל הבגרות היא היכולת גם להיות זהירים, לקבל אחריות על עצמנו ועל חיינו ועל אלה שאנחנו אוהבים. הנשמה תעזור לכל להכיר בתהליך ולעזור לו להתרחש. זיכרו שכך אנחנו עוזרים לעצמנו. זה הזמן להתמקד ביעדים, לנשום עמוק ולתת לעצמנו לזרום עם הארועים בלי לחשוש.

כמו שכבר נכתב כאן לא אחת, השינויים מתרחשים כבר בפועל ברמה גיאופוליטית. כלכלית, חברתית ופוליטית. הכוחות החזקים האלה ימשיכו להתמודד עם הסטאטוס קוו.

החל ב-25.6 האווירה תהיה משולבת בהשראה ובשמחה. יש כאן גם שאלות ציניות המתעוררות בעיקר בנושאים שיש בהם שאלות על אמונה ו/או מה שכולנו משוכנעים בו. האם יש תשובות חד-משמעיות?

אבל כדאי גם להיזהר. הימים סביב התאריך הזה דורשים זהירות גבוהה עם ניהול כספים, מאחר שבימים האלה הכוכבים גורמים לחוסר אחריות וכספים נעלמים כהרף עין מהחשבון. הפרופורציות מעוותות, וייתכן שבימים האלה בחרתם להרכיב משקפיים דרכם אתם מביטים על העולם בצבעים ורודים. שימו לב לעובדות לפני שאתם עושים צעדים ללא שיקול דעת.

ב-27.6 כוכב ונוס, בשעה טובה, מסיים את הנסיגה, בחברתם של כמה כוכבים מאז אמצע החודש הנוכחי עד סוף יוני, וזה יהיה שלב בו קשרים אינטימיים ורומנטיים יכולים לקבל תפנית לא צפויה ולהיבחן שוב לעומק. הוונוס במזל תאומים אוהבת לפלרטט, ויכולה בזמנים האלה להתבטא גם בדרך חסרת מעצורים, לעורר קנאה או לבטא רכושנות לבן זוגה. 27.6 יסמל נקודת מפנה לפרשיות ומערכות יחסים רומנטיות. כוחה של ונוס בעצירה וחזרתה למסלול בתאריך הזה יהיה מועצם יותר, וזה טוב לכל אלה העוסקים בתחומי יופי ואמנות. זמן לפתוח בוטיק אופנה או סלון יופי.

הערה: בתקשורת האלקטרונית והכתובה נאמר פעם אחר פעם שהיום הארוך ביותר בשנה היה ב-21.6. נכון שלפי המסורת זה התאריך המוכר, אלא שתנועת השמש לאורך השנים גרמה לכך שהפעם השמש עברה למזל סרטן ב-20.6, ולכן היום הארוך ביותר השנה היה בתאריך הזה.

תזכורת: בעקבות הארועים הנפיצים לאחרונה בדרום הארץ. בכתבה שהופיעה כאן ב-27.4.12 בתחזית למדינה ערב יום העצמאות נכתב:

"ההיבט הביטחוני

"ייתכן שבמהלך חודש יולי 2012 אנו צפויים שוב להתלקחות בגבולות. האם זה יהיה עם רצועת עזה? סבב נוסף? הרגישות מתפתחת לאורך חודשי האביב והקיץ.

"במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר 2012 הכוכבים אינם נחמדים אלינו והרגישות בנושא הביטחוני גבוהה. הכוכבים רומזים שיש עצירה זמנית של השגרה, כאילו המדינה בפסק זמן וסבירות גבוהה שזה מעיד על כך שיש 'בעיה' הדורשת 'טיפול'.

"בכל המצבים הנ"ל, יופיטר, 'המיטיב הגדול', נמצא על ציר 4-10, שומר עלינו ומבטיח שלמרות אי-הנוחות אנחנו מאוחדים ואף זוכים לתמיכה בינלאומית".

בכתבה אחרת שפורסמה כאן ב-11.5.12 נכתב:

"כוכב ונוס נעצר בדיוק על כוכב אורנוס בהורוסקופ המדינה, במעלה 23 במזל תאומים. זו המעלה בה נעצר כוכב מארס בינואר האחרון, לפני שהתחיל את הנסיגה במזל בתולה במנעד לאורנוס וגם כוכב מרקורי נעצר במעלה 23 במזל דגים רגע לפני שיתיישר...

"זה נותן תחושה של נפיצות. מאחר שגם הציר 2-8 מופעל לאורך כמה חודשים, ניתן להבין שאנחנו במצב רגיש ופגיע. בנוסף, גם המנעד של אורנוס/פלוטו, המגיע לדיוק בחודש יוני, 'מנענע' את השמש במזל שור במפת המדינה וגם את השמש במפת ההכרזה על מדינה פלשתינית מנובמבר 1988. האם הטמפרטורה עומדת לעלות? האם נגיע שוב לנקודת רתיחה שתביא לסבב נוסף? האם יהיה זה עם הרשות הפלשתינית? בגבולות שלנו? שוב עזה? אנחנו נכנסים לרצועת זמן לא נחמדה ברמה הביטחונית. נקווה שזה רק איום ותו לא".

רבים מהקוראים חוזרים ושואלים על האיום האירני. אזכיר שבעבר נכתב כאן שהאלימות תהיה יותר מילולית, ואינני רואה בחודשים הבאים מעבר ממילים ואיומים לפעולות צבאיות. הלוחמה היא במישור הדיפלומטי ברובו. אני ממשיכה לעקוב אחרי הכוכבים בנושא, בינתיים אפשר להשמיע צפירת הרגעה (במושגים לוחמניים) מהכיוון הזה...

השבוע...

22.6 אתם מבלים בחברת אלה שאתם אוהבים, מוצאים זמן לשחק או לשוחח עם הילדים. האווירה טובה ומאפשרת לכם לבטא את הצרכים והרצונות שלכם.

23.6 אתם רוצים להביא את המצב האופטימלי לסביבה הביתית. מצב הרוח החיובי משפיע על כולם ועוזר להעניק הבטחות הדדיות גם בהערכה למה שאתם עושים. אינכם שוכחים את האחריות שלכם.

24.6 הירח בטל משעה 01:16 עד שעה 14:43 בצהריים. המשיכו לשמור על פתיחות, בעיקר בשיחות משפחתיות. הומור זה תמיד נפלא, אבל אל תגזימו, מאחר שזה עלול להפוך למשהו מעיק.

25.6 חוסר מנוחה מאפיין את כולם בתחילת היום. יש לכם אמון באדם בתוך המערכת בה אתם נמצאים, אולי הצעה טובה שאתם מקבלים. אבל הציפיות או ההבטחות גדולות מהמציאות, ואינן מביאות את התוצאה המבוקשת. נסו לשחרר.

26.6 מישהו או משהו מעצבן אתכם. זה גורם כמובן להתפרצות כעסים בלתי מבוקרת. נסו לתקן את ההתפתחות הלא נוחה. הירח בטל משעה 13:52 עד שעה 20:15 בלילה. גישה חיובית מנצחת הכל.

27.6 כמה מהצרכים שלכם מתממשים ועוזרים לתחושת הביטחון. מאבקי הכוח או המניפולציות שלכם נועדו לפרוץ את הדרך, למרות שיכולה לפגוע ביציבות מערכות יחסים.

28.6 התחייבויות דורשות מכם אחריות, או שמתעוררת דאגה בכאלה. הירח בטל משעה 11:12 לפני הצהריים עד שעה 23:32 בלילה. אל תיכנסו היום לפעולות שמשמעותן חדש והתפתחות חדשה.

29.6 נסו לשמור על גמישות, ואל תגלשו להגזמות בשום נושא. אם אין ברירה, נסו לבחור בחוכמה במי אתם יוצאים להילחם, הלחץ או המרירות אינם מועילים. היום נפלא ליצירתיות. פנו זמן לבלות עם הילדים או הנכדים ותרגישו את חוויות האושר בענק.

כלכלה ושווקים

התפתחויות צפויות בימים הבאים בתעשיית התרופות, הנפט, הגז וכדומה. ייתכן שנראה שיתופי פעולה שיצרו תאגיד חדש וגדול בתחומים האלה.

לכאורה, מצבי הכוכבים מה-23-29.6 יוצרים התלהבות בשווקים. אבל כשכוכב אורנוס בתמונה, קשה לצפות את הכיוון. זיכרו שהפתאומיות בה יכול להיות השינוי מירידות לעליות וחוזר חלילה תהיה התמונה אותה תראו על המסכים במהלך השבוע הקרוב. מי שאוהב להתרגש, אלה הימים שלו... הפתעות יכולות להיות בגוון ירוק עז, אבל אלה יכולות להשתנות לגוונים אדומים. הכל יכול להתרחש במהירות ולכן אלה יהיו ימים רק לאנשים ערניים מאוד ולבעלי הלב החזק.

ב-25.6 מבנה הכוכבים אינו רציונלי. יש מצד אחד את הריבוע בין היופיטר והנפטון המסמל שמחה ואופוריה, ובאותם ימים הסאטורן בדרכו נוטה למצבי רוח, אכזבות ופסימיות, וכל התהליך יכול להתבטא בהיסטריה ואיבוד שליטה. ב-27.6 הוונוס משנה מגמה, וכל החגיגה של הכוכבים אינה הומוגנית כלל וכלל. כדאי לשים לב גם ל-29.6. לכן בהתייחסות לכל מצבי הכוכבים החל ב-24.6 יש לצפות לתנודות חזקות במיוחד בשווקים שישפיעו ברצועת זמן כשבועיים.

מעניין יהיה לעקוב בחודשים הקרובים גם אחרי מחירי הזהב. כוכב מארס הליוצנטרי במזל עקרב, בהמשך גם מרקורי הליוצנטרי, ייכנסו למזל קשת. המחירים יהיו תנודתיים. הכיוון יהיה חיובי בדרך כלל.

אפשר להניח שלמצב הפוליטי והמהפכים המתלווים לאי-השקט החברתי ברחבי העולם יש ותהיה להם השפעה על המתרחש בשווקים, ואנחנו רק בתחילתה של תקופה רגישה מאוד.

חוסר האמון בין מדינות ובין מנהיגים לא ידלג על מערכות היחסים בין האדם הפרטי כאינדיבידואל. החשדנות ההדדית תלווה מו"מ לסוגיו. השאלה - האם יש כיסוי למילים? תהיה ברקע, גם בין מדינות.

מטבע האירו

השנה הקשה של המטבע במהלך 2012 זו רק ההתחלה. השמש המקודמת נמצאת במבחן שמציג לה כוכב סאטורן, והירח המקודם יחריף את המצב מתחילת יולי הקרוב. תוצאות הבחירות ביוון לא יביאו פתרונות קסם ועוד לא הזכרנו את ספרד ואיטליה.

הניסיון של האירו להתחרות על ההגמוניה של המטבע בעולם עדיין לא הוכיח את עצמו, למרות שהיו שנים בהן האירו התחזק מאוד ונתן הרגשה שהוא הולך מתחזק ועלול לאיים על הדולר.

התחרות על המסחר בעולם בין אירופה וארה"ב לא הסתיימה, אלא שהמציאות היומיומית היא ההתחזקות הכלכלית של דרום אמריקה ואסיה.

אני מנסה לחשוב איזו תגובה תהיה בכל העולם כאשר האורנוס והפלוטו ינענעו את השמש בהורוסקופ של ארצות הברית, במהלך 2014. הרמז הברור הוא שזה תהליך שישפיע בשינוי האיזון בעולם. אפריל 2014 יביא למבנה כוכבים הנקרא ריבוע גדול ותהיה לו השפעה על השמש במפה של ארה"ב ולא ידלג על המפה של גוש האירו. האם אלו יתבטאו בחוקים כלכליים חדשים שישנו את הכלכלה העולמית?

"כי הממון שקר, והון העולם בא במהרה וחולף במהרה" [ר' שלמה אבן גבירול].

תאריך:  22/06/2012   |   עודכן:  22/06/2012
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
21/06/2012  |  מאיר עוזיאל  |   כתבות
האם תוכלו להמשיך לגלוש באינטרנט גם אחרי התשיעי ביולי או שאולי המחשב שלכם נגוע בווירוס? הסיפור מתחיל בספטמבר 2011, כאשר בתום חקירה של שנתיים עצר ה-FBI שישה אזרחי אסטוניה באשמת יצירה והפצה של וירוס מתוחכם שהדביק מיליוני מחשבים ברחבי העולם במבצע שכונה Operation Ghost Click. ההונאה אותה הגו החשודים כללה שתילת תוכנה זדונית במחשבי הקורבנות כדי לשלשל לכיסם רווחים נאים על חשבון תעשיית המיליונים של הפרסום באינטרנט.
21/06/2012  |  קמרון קאמפ  |   כתבות
בתל אביב יש הרבה שלטי הנצחה על בתיהם של אמנים שגרו בה בעבר - סופרים ומתרגמים, משוררים ושחקנים וציירים. בשבוע שעבר נוסף שלט צנוע ברחוב ביל"ו 51 על ביתו של עורך ומשורר, ירוחם לוריא. ראש העיר, רון חולדאי, שיזם את מבצע ההנצחה הגדול הזה, הגיע לברך ופגש סופרים ואמנים קשישים, ידידיו של "יֶרוּ", כך הוא כונה, וגם סופרים נודעים שאותם ערך. "עורך דגול", אמר אחד הוותיקים. "עורך, שהקפיד על איכות העבודה וגם הקפיד שלא להבליט את שמו על הספרים. היו ימים אחרים".
21/06/2012  |  יאיר דקל  |   כתבות
"[יש] להזכיר לממשלת ישראל כי אין להטיל אחריות על עיתונאים המקבלים, מחזיקים או מפיצים מידע מסווג, שהשיגו באופן שאינו בלתי חוקי, כולל הדלפות ומידע שהושג ממקורות חסויים", כך כותב פרנק לה-רו, הדווח המיוחד של האו"ם (Special Rapporteur) לענייני חופש הביטוי והדעה.
21/06/2012  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
מטוס קטן, שבעה נוסעים, 55 דקות מבוקרשט לקישינב. ואיזה הבדל. אפילו שלט סטנדרטי בסגנון "ברוכים הבאים לקישינב, בירת מולדובה" לא היה שם. בתום עשרים שנות עצמאות מברית המועצות, מדינת מולדובה עוד בחיתוליה. אבל כאן התקיים, ביום ראשון השבוע, אירוע 'לימוד' של ארגון 'לימוד FSU' (חבר העמים), בהשתתפות כ-400 מאזינים יהודים מהקהילה המקומית ומיתר מדינות חבר העמים לשעבר. אירוע של לימוד יהדות בדרך פתוחה וחווייתית, "ממש כמו אירוע הלימוד בכפר-בלום" כפי שהמארגנים אוהבים להגדיר.
20/06/2012  |  צביקה קליין, קישינב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il