|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
הרשות המשפטית בישראל הפכה לפרשנית-מחוקקת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

דמוקרטיה או משפטוקרטיה

ישראל נתונה במשבר שיסודו האחד הוא: כשל-חינוכי ואינטגרטיבי של אוכלוסיות במדינת-הגירה והשני: כשל-משילות שמקורו בהעדר הסכמה על מהותו של משטר דמוקרטי במדינה יהודית. טרנספורמציה של התמהיל הדמוגרפי הפנימי וכשל חינוכי ביצירת סינרגיה בין השניים, מיתרגם בהעדר חוקה וביוזמת והובלת מערכת המשפט למגנון שלטוני/משטרי חלופי לדמוקרטיה. הבחירות האחרונות קוראות תיגר על מנגנון זה. פתרון המשבר המשולב מחייב רפורמה סימולטנית בשניהם
23/01/2023  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ישראל חייבת בראש ובראשונה לעצב דרך לחיים יהודיים משותפים לאותן קבוצות המבקשות לחיות במסגרת מדינתית בעלת תכונות יחודיות לעם היהודי, תרבותו, שפתו, מסורתו, דתו ואדמתו ומשטר דמוקרטי תואם. כל אלה בצרוף הזיכרון הקולקטיבי - הם הפרוש העכשווי שהעם נותן כקולקטיב לזהותו היהודית. יהדות לא הייתה מעולם חילונית במובהק מפני שהאלמנטים המרכיבים את ישותה הייחודית - אמונה באל אחד ותורת מוסר אוניברסלית הנגזרת מעשרת הדיברות - הם יסוד הדת היהודית הייחודית. שמירת מצוות התורה הטקסיות נדרשה ליצירת מכנה משותף לאומי לחוויות החיים השוטפים והקלה על שמירת עיקרי האמונה תחת אילוצי הגורל המשותף. קיום רציף וקפדני וייחודי של המנהגים לא היה קל לשימור ותפעול ועל כן אי-קיומם כלשונם נחשב כעבירה (עם מעט חריגים). זו מאידך לא פסלה את יהדותו של אדם ולא חייבה מיתה אלא בְסַכנָה את הקיום הקולקטיבי (בגידה בצורותיה השונות).

בן גוריון שהיה קרוב למסורת הבין תפיסה זו היטב כשם שהבין שחידוש חיים לאומיים במדינה יהודית מחייב את מציאת דרך המלך בין שמירת מסורת קפדנית למציאות ההפוכה לה בהשפעת הרפורמציה, האמנציפציה והחשיפה לפלורליזם אמוני ואידאולוגי שאינם מקיימים כמעט שום מצווה דתית. גם כיום חייבת הדרך המשותפת להיסלל תוך הידברות ופשרה בין השונויות החברתיות והאמוּניות על-מנת למנוע קיטוב הרסני המסתמן גם בימים אלה. לכך נדרשים חינוך, זמן, עקביות, הסתגלות, גמישות וסובלנות בחברה רבת-פנים.

על כן ויתר, בן-גוריון, על חקיקת החוקה לקראת הכרזת העצמאות, אך הציב אותה ב"מגילת העצמאות" כיעד דחוף ועקרוני לתקופה שמיד לאחר כינון העצמאות. אי-הגשמתו גם 75 שנים מאוחר יותר, מהווה שגיאה לאומית והיסוד הקשה ביותר של המשבר הנוכחי. לפיכך, במקום לעסוק בליכוד השורות ואיחוד העם אנו עוסקים בדיוני סרק שעיקרם כפיית החלפה בלתי-נחוצה ובלתי רצויה של היסודות היהודיים בזרים מתרבויות אחרות. בכך אנו מנתקים את שרשרת הדורות וזו כבר שגיאה מכרעת.

לצערי, שגתה הציונות הסוציאליסטית בראשית דרכה כאשר התרחקה מהיהדות הקלאסית, כאילו עניין זה אכן שרת את הציונות. כך גם בידלה עצמה מרוב העם עד כדי עויינות בין חלקיו בארץ ואף בחו"ל. התנהלותה של הציונות הדתית בעשורים האחרונים, ולאחרונה גידול ממשי בכניסתה של יהדות חרדית לתחום העבודה והשירות הצבאי והלאומי - מצביעות על קיום אפשרות אחרת ומחזקות את הדעה שהדרך הקודמת שגתה. יתר-על-כן, ההינתקות הקיצונית הורגשה בפועל פחות בתחילת דרך התקומה הריבונית, יען כי מוצאם של רבים מהחילונים היה במזרח אירופה, בבתים חרדים ושומרי מסורת, ורובם קיבלו בילדותם חינוך יהודי משמעותי. לשאריותיו של חינוך זה הייתה השפעה על התנהלותם של "הלא-צברים" גם כאשר השתייכו לתנועת העבודה. אולם, כשלון החינוך היהודי המתנכר של ילדיהם היה כבר בראשיתו סמל לבאות ורקע נוח ליצירת הקרע הנוכחי.1

התבוננות בקורה בתפוצות היהודיות העיקריות אחרי השואה - ארה"ב, רוסיה, מזרח אירופה, דרום אמריקה ומדינות נוספות - מדגים היטב את התהליכים שחודרים עתה ביתר-שאת גם למקומותינו. הקהילות הללו נכחדות עם הזמן ללא תלות במשטר השורר במדינותיהם, ובדמוקרטיות פוסט-מודרניות או סמי-דמוקרטיות, אף יותר מאשר במדינות אחרות. אלמלא ההתבוללות המסיבית, היה מספר היהודים כיום בעולם כ - 25 מיליון!2

השגיאה העיקרית בניהול האינטגרציה בתוך ישראל, היא החלפת המאבק למיזוג גלויות במאבק לשימור הגמוניה סקטוריאלית באמצעות דבקות בבידול המקורי. תהליך זה מגיע עכשיו לשיאו והינו שורש הצורך ברפורמה המשפטית של יריב לוין וברפורמות ממשליות נוספות. דחיקת היהדות הלא חילונית לשוליים, זלזול ביהדות יוצאת המזרח וניסיון לכפות עליה שינויים בדפוסי חיים "מערביים" מתוך גבהות-לב - אינם מוליכים לשום מקום. הכיוון צריך להינתן ע"י תוכנית לאומית אינטגרטיבית, לרבות מענה יעיל על הצרכים הכלכליים הגדלים עם ריבוי האוכלוסייה והעלייה ברמת החיים. שינויים באורחות החיים של עדות שמוצאן איננו במזרח אירופה חייבים להיות מעוגנים בהידברות ושכנוע ולא בכפייה. דרוש פיתוי במקום שיסוי; להערכתי גם שומרי מסורת וחרדים מעוניינים לחיות ברמת-חיים נאותה. קבועי הזמן שלהם שונים אך הניסיון מלמד שיגיעו בכוחות עצמם אך בלוח זמנים שלהם. ככל שהמדינה תסייע ותדרבן, יקצר קבוע זה. מקור התמרמרותם והמרד המתמשך ברשויות נובע מהשיח עימם שאינו נערך ב"גובה העיניים". גורמים אליטיסטיים שאצה להם הדרך מנסים להכתיב שינוי ולוח זמנים משלהם להתפתחות זו טרם זמנה.

אולם הסתירה הגדולה ביותר והיסוד העיקרי למשבר הנוכחי הוא הניגוד בין דיבור "גבוהה-גבוהה" של השכבות הנ"ל על דמוקרטיה, לבין נכונותן ליישם את הדמוקרטיה בפועל כאשר אין היא "מתנהלת" לפי ציפיותיהם. אלו כושלות בשנים האחרונות פעם אחר פעם במבחן הדמוקרטי האולטימטיבי של בחירות לכנסת. זהו יסוד משבר האמון הקולוסלי וההרסני כיום שלא ניתן לטאטאו עוד מתחת לשטיח. יסודות הפער בתפיסות בין דמוקרטיה ליברלית קלסית לבין דמוקרטיה פוסט-מודרנית שלא יושבו קודם לכן בהסכמה, דוחפים כיום להכרעה פורמלית בחקיקת-רוב כששני הצדדים רואים בכך את ציפור נפשם.

פרשת דרכים זו הינה יסוד המשבר הגדול בו אנו נתונים עתה. ברור לי שהברירה היחידה של גוש הימין המייצג את רוב מניינה ובניינה של היהדות האמיתית בישראל כיום - על כל השונויות שבה - היא לנצח במאבק על ההגמוניה. התחליף לניצחון כזה הוא הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה. ניצחון יכול להיות בכנסת ובמערכות הממשל אך אם נחוץ, אזי גם ברחובות. הדרך השנייה אינה מומלצת כי סכנות רבות לאובדן שליטה טמונות בה ואין סיבה להיסחף אליה בעקבות האופוזיציה.3

צפיתי בנאומה של נשיאת העליון בטלוויזיה (12.1.2023)4 שהיה בסה"כ ריכוז דברים שאמר נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר השופט אהרן ברק בהשתלחויותיו השונות בהקשר לתוכניתו של שר המשפטים לוין לרפורמה במערכת המשפט. חלק אחר של הנאום היה פרשנות לשאלה מהי דמוקרטיה. בהבהרותיה אלה נפל בלבול שלדעתי היה מכוון בין דמוקרטיה ליברלית קלאסית - כפי שאמורה להיות גם זו הנהוגה בישראל על-פי החוק, לבין דמוקטטורה משפטנית מבית מדרשו של ברק ושותפיו לדעה. במקום חוקה קיים בישראל אוסף חוקים שמקורם בחוק הטורקי, הבריטי, העברי ובחקיקה מקומית-אד הוק ובלתי שיטתית. באוסף זה עושה בית המשפט כבתוך שלו, בהשראת חוק כבוד האדם וחירותו ללא הרשאה חוקית או חוקתית מלבד דעתו של השופט ברק ותמיכת חסידיו, המגינים בדרך זו על מעמדם ההגמוני. זהו השורש המיידי למחלוקת הציבורית סביב תוכנית לוין ולזעקות השבר של האופוזיציה.

בתהליכי מרמה ופרשנות בלתי מוסמכת הפכה הרשות המשפטית בישראל לפרשנית-מחוקקת המשליטה מתוך דיקטטורה משפטנית את רצונה על הרשויות האחרות - המחוקקת והמבצעת. טיעונה ההזוי היה כי רשויות השלטון חייבות ביקורת ציבורית, והיא, הרשות שופטת, "מתנדבת" לערוך ביקורת זו אעל-פי שהריבון לא ביקש זאת ולא הסמיכה לכך. עם זאת, מתחמקת או מתעלמת הנשיאה מהשאלה: איזו רשות מבצעת ביקורת ממלכתית על דרכה והחלטות חבריה. שהרי אובייקטיבית, שוויונית ואנושית לא ייתכן שהיא מייצגת את הרשות היחידה מבין השלוש שאיננה מבוקרת כלל. בהונאה נטלה לעצמה מערכת המשפט סמכות לשלוט ומשלא נבלמה ע"י הרשויות האחרות בראשית הדרך (משום שאיחרו להבין את מהות התרמית) מבקשת היא עתה מתוך זעקות "הקוזק הנגזל" לשמר לעצמה את הזכויות המנוכסות לבל תעמודנה לביקורת ציבורית של ממש. הצביעות והשרלטנות עצומות וקשה להאמין שחלקים גדולים בציבור הולכו שולל לאורך זמן ובמנעד כה רחב של נושאים מבלי שיתקוממו.

ההתקוממות הפעם באה עכשיו עקב רפורמת לוין, ממחנה השמאל: הלא הוא מחנה "המתקדמים". הווה אומר: מי שרכשו לעצמו מעמד, השפעה ודרך חיים בחסות השלטון הישן וחוששים לאבדם - מחנה "המתייוונים המודרניים" - שלפחות בליבם מעדיפים מדינת "כל אזרחיה" על מדינה יהודית ודמוקרטית כנ"ל.

הגב' חיות לא ענתה - ולא במקרה - על שאלות היסוד בגרסה הנוכחית של הוויכוח התלוי ועומד: היכן נקבע בישראל שדמוקרטיה אינה שלטון הרוב? הרוב אומנם איננו הריבון, אבל הרוב בכנסת הוא היחיד שנבחר והוסמך מטעם הריבון לחוקק חוקים. מי וכיצד הסמיך את בית המשפט לפסוק בשאלות פוליטיות, מדיניות, ביטחוניות, אידאולוגיות או דתיות? היכן נקבע בישראל שלמיעוט יש זכות וטו על החלטות הרוב (עריצות המיעוט)? לא קיים מצב כזה בשום רשות מינהלית מלבד הצבא. בית המשפט עצמו מקבל את החלטותיו בדרך דמוקרטית ע"י הצבעת רוב...). היכן נקבע שזכויות הפרט של המיעוט חשובות יותר מזכויות הפרט של הרוב?!

דברים מסוג זה מעולם לא חוקקו בחוקי ישראל. הם ניזונים מפרשנות מגלומנית של השופט בדימוס אהרן ברק ומאלה ההולכים עימו מטעמי נוחיות, פחד או משיקולים זרים כפי שהוסבר לעיל. אין מחדירים חוקה להיכל המשפט, הצדק והזכויות בדלת האחורית, אלא בדרך המלך ובהליך חקיקה נורמטיבי. את השיטה הפסולה הזו יש לדחוק ממקומותינו ולהשיב את הפרדת הרשויות היסודית על-כנה כמקובל בדמוקרטיה נורמטיבית.5

בסיכומם של הדברים איני חולק על בחירתה והמלצתה של השופטת אסתר חיות לאמץ את תורת השופט בדימוס אהרן ברק, את זו של זאב ז'בוטינסקי או של מנחם בגין - כל עוד לא תעשה תורות אלה פלסתר ע"י שימוש שגוי או סלקטיבי בדברים שנאמרו בנסיבות אחרות, למטרות שונות וברוח תקופה אחרת לגמרי. כפי שהוצגו הדברים היה זה ניסיון חוזר להטעיה, הונאה וגניבת-דעת.

הערות

1. כשאחד מסממניו המובהקים היה שהתמקד בהפיכת ת"א ל"ניו-יורק הקטנה" על כל מגרעותיה וסממני ה שמד שבה.
2. חרף אובדן 6 מיליון יהודים בשואת אירופה, נאמד מספר יהודי העולם כיום על פחות מ-16 מיליון. מספר זה זהה בקרוב לאומדן מספר היהודים בעולם ערב השואה, לפני כ-90 -100 שנים!! חרף הילודה הגבוהה בעם היהודי, התדרדר המספר בעשרות אחוזים, בשל שתי סיבות: אפקט השואה – רצח והרס המשפחות. אפקט ההתבוללות - שמד רוחני.
3. מחזה התעתועים בו הציע גנץ הידברות מיד אחר נאומו של לוין, לא התכוון לכך ברצינות, היה זה אליבי לשאלה מדוע אינכם רוצים לדבר? אבל אין בו ממש מפני שמהות ההצעה הייתה לעצור ולטרפד את מהלכי לוין אך להשאיר על-כנה את "תורת ברק" – זה לא בא בחשבון. אם יוקפאו שני הדברים לתקופת מו"מ אינטנסיבית, ניחא. תתקבל החלטה- יישמוה במשותף, לא תתקבל, יחזור המצב לקדמותו דהיום. הצעה כזו ראוי לבחון ברצינות.
4. אחריה דיברה גם היועצת המשפטית לממשלה, ובדבריה לא היה שום חידוש או הבהרה על דברי הנשיאה. השילוב המשפטי "מתואם היטב".
5. אחרי 75 שנות עצמאות יש בהחלט מקום לחקיקת חוקה לישראל ויש דרך תקינה ונורמטיבית לעשות זאת. מי שרוצה להגיע לשיטת ממשל משופרת – גם אם לא תהיה אידאלית - חייב להגיע אליה בדרך המלך ולא ברמייה ובהולכת שולל של העם.

תאריך:  23/01/2023   |   עודכן:  23/01/2023
רפי לאופרט
+"ארץ ישראל יפה", ולא
18:58 23/01/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ורבים מאנשי ההיי-טק הישראלי בו השקיע העולם 54 מיליארד דולרים תוהים אם להסתלק עם כספם ממדינה בלתי דמוקרטית, וזה לא מזיז לבצלאל סמוטריץ'
סמוטריץ'. לא מזיז לו [צילום: רפי בן חקון, לע"מ]
+רה"מ נתניהו: "אנחנו בשיטפון של תעמולה על קץ הדמוקרטיה"
15:30 23/01/23  |  מירב ארד
רה"מ נתניהו בישיבת ש"ס: "אנחנו נתונים בשיטפון של תעמולה שקרית וכוזבת, אינסופית. הקו המנחה שלה הוא ״הקץ לדמוקרטיה״. ובכן, לא בקץ הדמוקרטיה אנחנו עוסקים אלא בהצלת הדמוקרטיה.

מהי דמוקרטיה? היא קודם כל שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט. איך אתה מבטיח ששלטון הרוב גם יגן על זכויות הפרט? איך מיעוט לא משתלט על הרוב? על-ידי איזון בין שלוש הרשויות - הרשות השופטת, המחוקקת והמבצעת.

האיזון הזה הופר במדינת ישראל בעשרות השנים האחרונות. אתם לא תדעו שהוא הופר כי בערוצי התעמולה לא אומרים לכם את מה שאמר העיתון ״וול סטריט ג׳ורנל״ שאומר שבישראל קיים דבר שאין באף דמוקרטיה, אין חוסר איזון כזה באף דמוקרטיה, ולכן האפשרות לשמור על זכויות הרוב והפרט הושלכה הצידה. אנחנו באים להחזיר את האיזון הזה לישראל שהייתה פה במשך 50 שנותיה הראשונות ואז איש לא אמר ״קץ לדמוקרטיה״.

אנחנו במאבק מול תעמולה שקרית שאין כדוגמתה שניזונה כל הזמן מבערות וגם משקר מכוון. אנחנו לא נרתעים ולא נירתע.

ההחלטה אילצה אותנו שהשר אריה דרעי לא יכהן כרגע בממשלה, אבל אני לא מתכוון לוותר עליו. כי זה לא צודק. 400 אלף איש הצביעו בעד דרעי לשר בכיר, אין אחד מ-2 מיליון המצביעים שלנו שלא רצו לראות את דרעי בממשלה שלנו. לכן הייתה פה פגיעה קשה בדמוקרטיה ואנחנו נתקן את זה".
+לפיד: "הצעתי לנשיא להקים ועדה שתבחן את הרפורמה"
14:49 23/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חשף בישיבת הסיעה שקיים שיחה עם הרצוג  ▪  "הנשיא בוחן את הרעיון"  ▪  הוסיף: "אני מאמין ומקווה שהוועדה הנשיאותית אכן תוקם ותמנע קרע נורא בעם ישראל ואת הרס הדמוקרטיה שלנו"
לפיד. ועדה בלתי תלויה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"החדירו סוסים טרויאנים למערכת הביטחון"
14:26 23/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר המחנה הממלכתי קרא לרה"מ "לעצור את הפארסה" ולהוציא אותו מהמשרד"  ▪  על הסערה במערכת המשפט: "מתחיל לשמוע מקרב גורמים בקואליציה שרוצים להגיע להסכמות"  ▪  טען כי צריך להגיע להסכמות הכרחיות
גנץ. "אל תשחקו בביטחון" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מי צריך את הרפורמה במערכת המשפט
11:15 23/01/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
האם נתניהו רוצה מלוכה ללא בלמים? התשובה היא כן, הוא רוצה לרוץ בדרך שלו  ▪  הוא מאמין בכל ליבו שהוא האיש הנכון במקום הנכון  ▪  יהיו קרובים אליו שיאמרו שהוא טועה בדרכו, כי הוא עלול לשלם מחיר כבד, כשיסתיים המשפט, אך נתניהו מוכוון משימה
נתניהו. מוכוון משימה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ליברמן על הרפורמה המשפטית: "נתנגד לכל פשרה עם חבורת נתניהו-לוין"
11:01 23/01/23  |  מירב ארד
יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס (יום ב') לרפורמה המשפטית וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא סתם אומרים שהצדק חייב להיראות ושהדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות. ‏אנחנו תומכים בשינויים במערכת המשפט ומתנגדים למתן לגיטמציה לחבורת נתניהו-לוין. ‏מאז הקמתה, ישראל ביתנו, דוגלת בקבלת חוקה, בהקמת בית משפט לחוקה ובפסקת התגברות ברוב של 70 חברי כנסת".

ליברמן הוסיף: "אנשים טובים ונאיבים שמנסים להגיע לפשרה עם נתניהו ולוין פשוט הופכים את עצמם לשותפים למבצע החילוץ של נתניהו מהסבך המשפטי שלו. ‏ישראל ביתנו תתנגד לכל עיסקה, כל דיל וכל פשרה עם חבורת נתניהו-לוין".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דמוקרטיה או משפטוקרטיה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
23/01/23 13:47
2
הירונימוס
23/01/23 19:12
3
רפי לאופרט
25/01/23 18:29
4
רפי לאופרט
25/01/23 18:36
 
הירונימוס
26/01/23 00:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
שני שופטים נפגשים במעלית של מגדל דירות בתל אביב. "בוודאי שמעת", אומר שופט א' לשופט ב' "שהכלב שלך נשך את הבת שלי". "אשתי לוחצת עלי להגיש תביעה אבל אני מתלבט". "מה אתה מציע", שואל ב'? "תעביר לי 10,000 שקלים, הוצאות רפואיות ונסגור את זה בשקט", עונה א'". כעבור כמה שעות הם נפגשים שוב. ב' שולף מסמך, א' חותם עליו וב' מעביר לו מעטפה, חוזר הביתה ומספר לאשתו. "השתגעת"? אומרת אשתו, "אין לנו כלב. והוא בכלל לא נשוי ואין לו ילדים". "את חושבת שאני לא יודע"? עונה ב', "אבל לכי תדעי על איזה שופט ניפול".
22/01/2023  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
אני לא יודע למה כולם מתריעים על קץ הדמוקרטיה. ישראל מעולם לא הייתה דמוקרטיה, בוודאי לא בפרמטרים של דמוקרטיות אמיתיות כסקנדינביה, שווייץ, ניו-זילנד, קנדה, אוסטרליה או הולנד, עשר המדינות המופלאות שהן הכי משגשגות, הכי אתיות והכי דמוקרטיות. ישראל אפילו לא דמוקרטית כמו אנגליה, צרפת, גרמניה או ארה"ב.
22/01/2023  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
ועדת החוקה התכנסה היום (א) לדיון בחוק יסוד: השפיטה, כנוסח יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן.
22/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הרפורמה המשפטית על שם יריב לוין שייזכר בהיסטוריה, לצד מחוקקי ענק שקדמו לו כחמורבי בשם חמור(בי), החמור השני, כוללת שינויים בוועדה לבחירת שופטים, ורפורמות נוספות, אך המרתקת מכולן היא ביטול עילת הסבירות.
זו לא הייתה עוד הפגנה. היא הפכה למפץ. רעייתי דנה ואני סיכמנו כי מעודנו לא השתתפנו בהפגנה כה מרשימה. אין מלים. אין צורך. לא רק מפני שנכחו 130 אלף שמאסו בממשלה העבריינית של בנימין נתניהו, ועוד רבבות ברחבי הארץ אלא בגלל רוח הדברים, שהעידה על פסיפס מלוכד של כל מה שראוי ונאה וחשוב בחברה הישראלית.
22/01/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אחד יצא בשצף-קצף נגד פרקליטות המדינה, היא רקב, היא רוצה להפיל את שלטון הימין, היא מבצעת עבירות, היא חוקרת את חבורת ביבי ועד היום איש לא הורשע
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il