|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
תמים והגון

ריב לוין וסלאח שבתי

שופטים שמסכימים להיבחר בחסות לוין ורוטמן הם אנשים הגונים, שילמו להם, והם לא יפירו את הציפיות של העבריינים הפוליטיים
21/03/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

היום הופיע בעמוד הדעות ב"ניו-יורק טיימס" מאמר מעניין מאת שרה וילדמן על חיים טופול ו"כנר על הגג", המחזמר שמקורו ב"טוביה החולב" לשלום עליכם. לפי בעלת המאמר המחזמר עשה דווקא להרחיק את יהודי מזרח אירופה שהיגרו לארצות הברית מן המסורת עליה קונן טוביה עת בתו נישאה ללא-יהודי. טופול יוצא מן המאמר אהוד ביותר.

אך ראשית פרסומו הייתה קודם לכן במחזהו של אפרים קישון "סלאח שבתי", וזה דווקא נוגע-גם-נוגע לאירועים העכשוויים. באחד הקטעים מסופר כי באים נציגי מפלגת השלטון - מפא"י - ונותנים לסלאח 10 לירות תמורת קולו, והוא אכן משלשל לקלפי את הפתק של מיטיביו.

אומרים לו, אבל הרי הקלפי חשאית. יכולת לקחת את הכסף ולהצביע למישהו אחר. לא, השיב טופול-שבתי, אני אדם הגון. קיבלתי כסף והבטחתי להצביע להם, ואני מקיים. וזה בדיוק נכון לטיעוני הנוכלים של יריב לוין ושמחה רוטמן, ובעיקר בנימין נתניהו. הם אומרים שיבחרו שני שופטים (עלובי נפש, שיסכימו להיבחר בחסות זאת) לבית המשפט העליון ולאחר מכן הם יהיו חופשיים להצביע כאוות נפשם, והליכוד לא יוכל לנווט אותם.

אך שופטים שמסכימים להיבחר בחסות לוין ורוטמן הם אנשים הגונים. שילמו להם, והם לא יפירו את הציפיות של העבריינים הפוליטיים. הרי הם הגונים לא פחות מסלאח, רק שהוא באמת תמים ואילו השופטים האלה ראויים להיחקר במשטרה ולא לשבת בדין.

רק שהנוכלות אינה תופסת. אנו דווקא תופשים מה מעשה המרמה שלהם. אנחנו גם ראינו - כלשונו של חיים נחמן ביאליק - את נבחרי הליכוד "בקוצר ידכם", ועוד איך. הנה כמה מהם:
בנימין נתניהו - רכיכה. פושט רגל פוליטי שקונה עוד כמה שעות שלטון במחיר שחיקה מוחלטת של היחסים עם ארצות הברית, לרבות אחרי שיחתו עם ג'ו ביידן, שספק אם הייתה אי-פעם קשה ממנה בין נשיא אמריקני לבין ראש ממשלה ישראלי.

יואב גלנט - מצביע בעד פשרה, שלא תפתור כהוא-זה את המשבר הפוקד את צה"ל נוכח לוחמים שמסרבים לשרת דיקטטורה. מה קרה לגלנט, שמסוגל להצביע בעד הצעה שאינה ראויה לאות אחת במקלדת בה נכתבה? ואבי דיכטר - שמציע למען הרקורד, לזרות חול בעיני אנשי צוותו בסיירת מטכ"ל, לדחות את הדיון לאחר פגרת הפסח, ומצביע בעד תכתיב לוין. אין קשר בין פיו לבין אצבעו. ויולי אדלשטיין - אכזבה מתמדת, היושרן הנמוג. וישראל כ"ץ - אוויר ריק, חם. וכן הלאה וכן הלאה.

אשר על כן זו חובתנו. נחזור לרחובות. בגשם ובשרב. מול קלגסי הליכוד, שיש להזהירם מראש כי אם יפעילו אלימות ייתקלו בהגנה עצמית תקיפה עוד לפני שהמשטרה מגיעה למקום. ונוסיף גם עצה לג'ו ביידן בלשון הלחן הנודע: "צריך לצלצל פעמיים". ג'ו, אנא, טלפן לדיקטטור שנית והזהר אותו בלשון שהוא מבין - איום ואיום וכוח מאחוריו.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  21/03/2023   |   עודכן:  21/03/2023
דן מרגלית
+מינויים פוליטיים לבית המשפט
08:29 22/03/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
אחת השאלות במנהל הציבורי שלא ממש מקבלת מענה היא איך בוחרים מנהלים, של גופים ציבוריים. מהשיטות המקובלות, מכרזים, קולות קוראים, וועדות איתור ועוד. אל מולן יש מינויים פוליטיים, נבחרי הציבור הם אלה הבוחרים את המנהלים בסקטור הציבורי
הוועדה למינוי שופטים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יו"ר ועדת החוקה צמצם נימוק ההסתייגויות והאופוזיציה נטשה במחאה
07:45 22/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רוטמן הודיע על העברת הדיון למתכונת של החריג לנוהל הקובע הנמקות מרוכזות שבסופן הצבעות ברצף  ▪  בתגובה, התייעצו ביניהם חברי האופוזיציה והחליטו לנטוש  ▪  הדיון יתחדש ב-10 בבוקר
סגלוביץ, אלהרר וקריב בוועדת החוקה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הימשכות המחאה: המפכ"ל מזהיר משחיקת השוטרים
06:08 22/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
למשטרה חסרים כ-800 שוטרים בשוטף ובתגבור ימי שישי של רמדאן נדרשים 2,000 שוטרים  ▪  רנ"צ קובי שבתאי הנחה על הקמת צוות בראשות ראש אמ"ש וראש אג"ת לבחינת הפעלת הסד"כ המשטרתי וויסות הכוחות בהתאם לתעדוף האירועים
שבתאי. קושי במציאת משאב אנושי [צילום: דוברות המשטרה]
+רוטמן: ההנמקה המרוכזת תסתיים בשעה 10
05:17 22/03/23  |  עידן יוסף
לאחר שוועדת החוקה שבה מן ההפסקה, יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, הודיע: "נתנו לכלל הסיעות אפשרות להתמקד בהסתייגויות יותר מהותיות. ניתן זמן רב, חלק מהסעות בחרו לנצלו לדיון בהסתייגויות המהותיות וחלק לא. כרגע אנו עוברים לנוהל החריג של הנמקה מרוכזת והצבעות בסוף.

"יש הסתייגויות שכולנו יודעים שהן מהותיות, ויש חלק שמטרתן הינה לעשות פיליבסטר, וגם זה בסדר. אני מבקש מחברי הכנסת של האופוזיציה שיגידו לי על איזה הסתייגויות הם מעוניינים לבצע דיון מהותי. ההנמקה המרוכזת תסתיים בשעה 10 בבוקר, אז נתכנס להצבעה על ההסתייגויות. יינתן זמן, בין אם עד 10 בבוקר ובין אם לאחר מכן, להנמקה והצבעה על ההסתייגויות המהותיות שהאופוזיציה תבקש".
+ועדת החוקה יצאה להפסקה של 10 דקות
03:42 22/03/23  |  עידן יוסף
ממלאת-מקום היועץ המשפטי לוועדה, עו"ד טליה ג'מאל: "הייעוץ המשפטי לכנסת, על דעת היועצת המשפטית לכנסת, אישר להשתמש בנוהל החריג וזאת בהתאם לכמות ההסתייגויות. הייתה הצעה של חברת כנסת מהאופוזיציה ליו"ר הוועדה להתחיל לפחות בנוהל הרגיל, ואז לראות איך דברים יתקדמו. מלכתחילה הייתה הסכמה של הייעוץ המשפטי לכנסת ללכת לנוהל החריג. בנסיבות שנוצרו ועל-רקע בקשות האופוזיציה - אנו מציעים לממלא-מקום יו"ר הוועדה לקחת הפסקה ולהגיע להידברות בעניין בין כל הגורמים הרלוונטיים".

ממלא-מקום יו"ר הוועדה, הודיע כי הוועדה תצא להפסקה בת 10 דקות.
+מהומה בוועדת החוקה לאחר ההכרזה שההצבעות יהיו ב-9 בבוקר
03:23 22/03/23  |  עידן יוסף
מהומה בוועדת החוקה: מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק פינדרוס, הודיע כי הדיון יתנהל מעתה על-פי החריג לנוהל שנקבע על-ידי היועצת המשפטית לכנסת, ולפיו תתקיימנה הנמקות מרוכזות ולאחר מכן תהיינה הצבעות מרוכזות ברצף. לפי הסיכום, ההנמקות תימשכנה 6 שעות, וההצבעות המרוכזות על ההסתייגויות תחלנה מחר בשעה 9 בבוקר.

ח"כ יוראי להב הרצנו התרעם: "יש פה סטייה ממה שסוכם הערב, אתם עושים מחטף באישון לילה, דורסים את הזכויות שלנו".
+לאחר הסערה: ההצבעות על ההסתייגויות נמשכות אל תוך הלילה
02:00 22/03/23  |  עידן יוסף
חוק יסוד: השפיטה- הרכב הוועדה לבחירת שופטים. מהומה בוועדת החוקה: חברי האופוזיציה התרעמו על מ"מ היו"ר, ח"כ יצחק פינדרוס, על כך שאינו מאפשר לחברי האופוזיציה להמשיך ולנמק את הסתייגויות סיעותיהם במלואן, ודורש לדלג בין חברי הסיעות השונות לעניין הנמקת הסתייגויותיהם המהותיות.

חברי האופוזיציה טענו כי הגיעו להסכמות על אופן ניהול הדיון ומחו על כך שמ"מ היו"ר מסרב לנהל את הדיון בהתאם להסכמות. לאחר דברים אלו, בשעה זו נמשכות ההנמקות בדילוגים בין הסיעות וההצבעות על כ-5,400 הסתייגויות שהוגשו לחוק יסוד: השפיטה והצעת חוק בתי המשפט (בה הוראות משלימות לחוק יסוד השפיטה) צפויות להימשך ברציפות עד לשעות הבוקר.
+בפסח אין חקיקה בכנסת - בואו נדבר ונגבש מתווה
20:48 21/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סמוטריץ' ורוטמן הביעו מחויבות לרפורמה, וקבעו שמערכת משפטית מוצקה חיונית לדמוקרטיה  ▪  הם המשיכו ואמרו שאמון הציבור בבית המשפט העליון נפל, וזה מסוכן לדמוקרטיה, שכן זה גורם לאנשים להרגיש שאין להם זכות בחירה
שידור חי בוועדת החוקה
רוטמן וסמוטריץ' [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סמוטריץ' ורוטמן יקיימו הערב מסיבת עיתונאים משותפת
17:45 21/03/23  |  איציק וולף
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ויו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, יקיימו הערב, בשעה 20:00, מסיבת עיתונאים.
+סמוטריץ': "פרסום מגמתי שנועד לשמש כלי במאבק ברפורמה"
14:31 21/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טען: כי מדובר ב"שיטה נלוזה אצל מי שאצלם המטרה מקדשת את כל האמצעים ומוכנים לשרוף כאן הכל"  ▪  האשים בדבריו אנשי שמאל "שעושים הכל כדי לפגוע בכלכלה הישראלית. הם משקרים ביחס לרפורמה, זורעים בהלה של "סוף הדמוקרטיה"  ▪  טען כי היו הדלפות לתקשורת על הדיון באוצר ואמר: שמחתי על הדיון אתמול, וניהלתי אותו בעומק ובצורה עניינית
סמוטריץ'. "הנחה שגויה שלא לומר מופרכת" [צילום: גיל כהן מגן, AP]
+הליכוד מגיב לברקת: "אין שום מקום למשבר חוקתי"
12:35 21/03/23  |  עידן יוסף
דובר הליכוד הגיב על דבררי השר ניר ברקת בוועידת המפרץ לאזוריות מבלי לנקוב בשמו, ומסר כי "הדיון האבסורדי על משבר חוקתי רק ממחיש עד כמה דרושה הרפורמה המשפטית כדי להחזיר את האיזון הראוי בין הרשויות.

"לבג"ץ אין שום סמכות או עילה להתערב בתיקון לחוק יסוד שקובע כיצד ימונו השופטים, בדיוק כפי שלא התערב בעבר כשהחוק תוקן לפני למעלה מעשור. העיקרון שלבג״ץ אין סמכות לפסול חוקי יסוד מופיע בכל המתווים, לרבות מתווה הנשיא, והוא יעוגן ברפורמה המשפטית. לכן אין שום מקום למשבר חוקתי".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תוקף (יום ג', 21.3.23) בחריפות את את נייר העמדה שהציגה הכלכלנית הראשית במשרד האוצר בנוגע בנוגע לסיכונים הכלכלים של חקיקת הרפורמה המשפטית.
21/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
תודה לכם אחי היקרים.
21/03/2023  |  יוסף גרין  |   יומני בלוגרים
שר הכלכלה, ניר ברקת, אומר כי הוא אינו תומך בשם אופן בהליכה עיוורת לעבר משבר חוקתי. "האינטרס של מדינת ישראל אצלי הוא מעל הכל. במקרה בו בג"ץ חלילה יפסול את התיקונים, אכבד את החלטת בית המשפט כלשונה".
21/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
החלטה של השופט ברק ב-1980 חוללה סדרה של עיוותים משפטיים שערערו את יחסי הרשות השופטת והמבצעת ובעיקר, פגעו בזהותה הדמוקרטית והיהודית של המדינה. קונספציה שגויה, גורמת ל'רפורמה' להנציח את העיוותים בחקיקה שהיא מיותרת שכן, העיוותים לא נוצרו בגלל פגמים בחוק, אלא בגלל פרשנותו לאור ערכים שונים מערכי המדינה ש'במגילת העצמאות' ו'בחוקי היסוד'.
21/03/2023  |  חנן שי  |   יומני בלוגרים
בכירי האוצר מזהירים מפני הסיכונים הכלכליים הקיימים ביישום הרפורמה במערכת המשפט . בנייר עמדה שפרסמה הכלכלנית הראשית של משרד האוצר נכתב כי פגיעה בדירוג של ישראל במדדי הדמוקרטיה והממשל צפויה להביא לירידה מבנית בקצב צמיחת התוצר לנפש בהיקף של 0.8% לשנה שמשמעותה על פני 5 שנות התקציב העוקבות להעברת הרפורמה, אובדן תוצר של כ-270 מיליארד ש"ח במצטבר, וכן ירידת הכנסות מדינה בהיקף של כ-70 מיליארד ש"ח במצטבר, כאשר כעבור עשור ההשפעה השלילית על הכנסות המדינה נאמדת בכ-385 מיליארד ש"ח במצטבר על פני 5 השנים העוקבות.
21/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il