|   15:07:40
  בעז שפירא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
לוין ורוטמן. גיבורים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הפקת לקחים - סיכום ביניים

על כולנו להיות אסירי תודה לשליחי הציבור שלנו, שליחים נאמנים שפעלו במסירות נפש ממש עבור כולנו נתפלל שתמשיכו להיות בהנהגה
29/03/2023  |   בעז שפירא   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

לפני יומיים חשנו, מיליוני מצביעי ימין ואנכי בתוכם, חרדה ומועקה ובעקבותיהן מפח נפש גדול. הסיבה - מה שנחזה כניצחון ברור למחנה הלאומי בבחירות התברר כתבוסה מפני אנרכיסטים ופורעי חוק שהובילו מאות אלפי אזרחים טובים לטעות בהבנת המציאות, עד כדי שיבוש חיינו המשותפים במדינתנו ותוך גרימת נזקים למדינה ולתושביה.

מתברר שהשלטון האמתי מצוי בידי אותה חונטה המרכזת בידה (עדיין ואולי ביתר שאת כיום) את רוב הכוח. השילוב של בג"ץ, יועצים משפטיים, אילי ההון, מפקדים בכירים בזרועות הביטחון ובתמיכה גורפת ובלתי מסויגת של תקשורת הוכח כיעיל להפחיד, עד כדי עצירת מהלך שלטוני וחקיקתי לגיטימי ומתבקש, אפילו לדעת רבים מהפוליטיקאים שחפצו באנרכיה ממניעים פוליטיים טהורים ותאוות כוח ושלטון. לדאבון הלב אלה הנתונים ובשלב זה הם אינם בשליטתנו.

נוכח המצב הנתון עלינו להפיק לקחים מהאירועים, ללמוד ולהפנים על-מנת לא לטעות שוב. דומני שכיום ברי לרבים שנעשו טעויות בדרך אותה עברנו ובשורות דלקמן אבקש להצביע על כמה כאלה.

לאחר הבחירות יצאו כמה וכמה חברי כנסת בהצהרות - "באנו למשול"! בעוד שזו אכן המטרה, נראה שההצהרות הבומבסטיות ומעל כל במה היוו את הזרעים הראשונים מהם קל היה לאנרכיסטים להנביט את הבהלה ("התבהלה"...) בה הלעיטו בהמשך עם רב.

יריב לוין הישר וההגון טעה כאשר כינס מסיבת עיתונאים ובה הצהיר על הרפורמה תוך פירוט ארבעה הרכיבים של שלביה הראשוניים. קינח יריב לוין את דבריו בהיגד - "מה שהיה לא יהיה עוד". דבריו אלה הולידו "כוננות ספיגה" אצל המתנגדים הפוליטיים וספקו לאנרכיסטים הזוממים וממתינים לשעת כושר את התירוץ לפתוח במתקפה רבתי.

הד תקשורתי

שתיקתו של בנימין נתניהו והצייתנות אותה גילה כלפי הרועצת (לא יועצת...) המשפטית לממשלה יצרה חלל וואקום שכן יכול וצריך היה נתניהו להתעלם ממנה, להיות נוכח, לעסוק בהסברה, להרגיע ולהנהיג.

רפיסות המשטרה בטיפול באנרכיסטים אומנם מובנית בבעיות אותן הזכרתי לעיל אלא שממנה אנו חייבים ללמוד על-מנת שהתופעה לא תישנה. לא ייתכן מצב בו הדרג המדיני/שלטוני מורה לא לאפשר חסימת כבישים ובה בעת מסתובב מפקד המחוז ומסתחבק עם המתנגדים לרפורמה, כאשר אלה חוסמים כבישים, מבעירים מדורות, נוהגים באלימות ובכוחנות ובהבטחתם - משבשים את חיי השגרה.

גזירה שווה ואולי אף חמור יותר הוא היחס לסרבנים למיניהם. נכון, המאות שהצהירו על סרבנות הם מיעוט כמעט מבוטל מכוחות הצבא כולם, אלא שההד התקשורתי שהלך וגבר נוכח הכשל בטיפול בהם גרם להתגברות התופעה וליצירת תחושה שהעסק יוצא משליטה. "תבינו, לא תהיה תקיפה באירן" הזהיר אחד הטייסים הסרבנים. הוא וכפויי הטובה שכמותו היו צריכים להיות מודחים על אתר מחיל-האוויר תוך תלישת דרגותיהם ושליחתם אל "המדבר הצבאי", מדבר בו אין הילה, אין קצונה, אין כנפיים - רק קלון.

ואולי לקח עיקרי - התקשורת היא הכל! או כמעט הכול. בהעדר כלי יעיל להעביר בו מסרים לציבור הרחב אין כמעט שום יכולת לייצר תודעה ולהשפיע עליה. נכון שהיום יש רשתות חברתיות לרוב אלא שהשידורים החיים, הפרשנויות המוטות, ליהוק הפאנלים החד-צדדי, תמונות, סרטים, הגזמות ושקרים וכל זה על פני כל היממה ובכל היממות במשך חודשים - כוחם והשפעתם היא מכרעת (בארץ ואף בעולם) לא פחות! כל עוד לא יצליח המחנה הלאומי לאזן (לפחות זה) את הכלי החיוני הזה, אנחנו בעמדת נחיתות מובהקת. אם תרצו - הרי שעצם קיום הימין ובוודאי הצלחתו בבחירות האחרונות בתנאים כאלה - זהו נס גלוי.

אינני בא לקטרג חלילה ובלבי הערכה אין קץ ליריב לוין, לשמחה רוטמן וליתר החברים שעמדו חשופים בצריח לחיצי התרעלה והתבהלה בעשותם כן עבור כולנו. צפיתי שעות רבות בדיוני ועדת החוקה וראיתי את ההסתה, את הקללות, את הבריונות, את החוצפה ואת הכוחנות של חברי האופוזיציה ומצאתי עצמי דואג באמת לבריאותו של שמחה רוטמן, דואג ומתפלל שהשם ייתן לו כוח. תודה יריב, תודה גדולה שמחה - הייתם בשדה הקרב הזה עבור כולנו.

פיקוד ממושמע

כעת צריך ראשית כל לכבות את השריפה ובהמשך להנמיך את הלהבות. לאחר מכן צריך בשום שכל, בתהליך איטי בטוח וסדור לפעול בכמה וכמה מישורים:

לייצר תקשורת הוגנת שתסקר באובייקטיביות את החדשות. הסיסמה הריקה מתוכן המתפרסמת חדשים לבקרים בכאן רשת ב - "רק עובדות" צריכה להפוך למציאות.

לחשוב לעומק כיצד ובאלו תהליכים מגיעים לפיקוד ממושמע ונטול אידיאולוגיה (בעת כהונה בתפקיד) הסר ללא פקפוק ו/או ערעור למרות הדרג הממונה.

לחוקק בשום שכל ובהדרגה חוקים שיטו את הספינה לעבר הגינות - כך במשפט וכך בכל הנושאים. סיפר לי חבר על פרופסור שהוקע על-ידי חבריו לסגל האקדמי והוחרם בשל חטא בלתי נסלח בו חטא. הפרופסור כתב מאמר ובו דרש (שומו שמיים!!) "fair play" - משחק הוגן....

להבין שלעתים הסברה נכונה ותכנון ארוך טווח הם נדבך קריטי להצלחת מהלכים. אם היו כאלה באירוע דנן, תוך הבאה בחשבון של הכוחות הבלתי דמוקרטיים אותם ראינו כעת בפעילותם האלימה והכוחנית, כי אז ייתכן מאוד שהתוצאה הייתה שונה.

ולסיום - כאמור, על כולנו להיות אסירי תודה לשליחי הציבור שלנו, שליחים נאמנים שפעלו במסירות נפש ממש עבור כולנו. לא נשכח את פועלכם ונתפלל שתמשיכו להיות בהנהגה עד אשר תגשימו את המטרות הנאצלות עבורם אתם עושים.

תאריך:  29/03/2023   |   עודכן:  29/03/2023
בעז שפירא
+סוף פסוק מוחלט וסופי של הרפורמה
21:16 29/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
בנימין נתניהו, יו"ר הליכוד, טעיתם, טעינו, הרפורמה מתה מוות סופי ומוחלט  ▪  כעת אנו זקוקים למנוחה ארוכה  ▪  לעולם לא רוצים לראות אותם
סוף לרפורמה [צילום: גיל יערי/פלאש 90]
+"קוראים בתוקף למנהיגי ישראל למצוא פשרה"
20:58 29/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי ציין שדברי הנשיא ביידן תואמים את העמדה האמריקנית שהושמעה לישראל בעבר  ▪  סגנית הנשיא, קמלה האריס: נמשיך לעבוד עם ישראל ולחזק היחסים בין שתי המדינות
"תמיכת ארה"ב בביטחון ובדמוקרטיה של ישראל - איתנה" [צילום: פלאש 90]
+פצצת אטום מדינית בלשכת ראש הממשלה
18:54 29/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי הרס את הסיכוי לבלום את אירן בדרך לגרעין החל מיחסו האדנותי כלפי ברק אובמה וסגנו ביידן בנאום ההזוי שנשא מאחורי גבם על גבעת הקפיטול ב-2015
נתניהו. מלאך חבלה [צילום: אביר סולטן]
+דוד ביטן נגד ינון מגל: "מסית נגדי אנשי ליכוד"
18:39 29/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הח"כ תובע ממגיש הפטריוטים בערוץ 14 לפצות אותו בעשרות אלפי שקלים ולהתנצל בפניו על כך שהאשים אותו בעידוד המחאה ורמז לקשר בינו לשביתה בנתב"ג
דוד ביטן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ינון מגל [צילום: משה שי/פלאש 90]
+סגנית הנשיא האריס: "מודאגת ממה שקורה בישראל"
18:06 29/03/23  |  עידן יוסף
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס: "אני מודאגת ממה שקורה בישראל. אנו עוקבים אחרי זה. לישראל וארה"ב יש מערכת יחסים ארוכה המבוססת על מספר ערכים משותפים, כולל הערך הדמוקרטי, נמשיך לעבוד עם ישראל כדי לחזק את היחסים בין שתי המדינות על בסיס המחויבות בין היתר לערכים דמוקרטים".

העיתונאי יוני בן-מנחם דיווח כי הבית הלבן יפרסם בשעות הקרובות הודעה שתרכך את דבריו של הנשיא ביידן על ראש הממשלה נתניהו.
+הוגשה עתירה לבית הדין של הליכוד בבקשה להדחת פנחס עידן מהתנועה
16:13 29/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר הליברלים בליכוד אמיר וייטמן, יו"ר הסיעה בבני ברק יעקב וידר וחבר התנועה יוסי יהודיין הגישו עתירה רזה לבית הדין של תנועת הליכוד בבקשה להפסיק לאלתר את חברותו בתנועה של יו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה פנחס עידן,שהורה על עצירת ההמראות מנתב"ג "עד לכניעת ממשלת הליכוד והפסקת קידום הרפורמה המשפטית". לטענתם, בכך סייע עידן למפלגות השמאל המתחרות בליכוד.

עד כה נאספו כ-3,000 חתימות על עתירה מפורטת יותר לבית הדין של הליכוד להדחת עידן מחברותו בתנועה, אשר תוגש ביום ראשון הקרוב.
+השהיית הרפורמה
14:57 29/03/23  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
גנץ מחייב רפורמה במערכת המשפטית, מזכיר את בעיותיה המרכזיות, בעטיין צפה ועלתה הדרישה לשינויים משמעותיים במערכת, וגם יותר ממרמז על שינויים צפויים בעצם הצטרפותו לתהליך, שישנה את המציאות הפוליטית בישראל מעתה ואילך
גנץ. קרקע המציאות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו: אנחנו רוצים לנוע מהפגנות לשיח
14:34 29/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ביקש משרי הממשלה שלא להתבטא בעניין היחסים עם ארה"ב  ▪  בכיר בבית הלבן: "שישמיצו את ביידן כמה שירצו"  ▪  ח"כ דן אילוז חברי הקונגרס: "תפקידכם כרשות המחוקקת הוא להפעיל את כובד משקלם כדי למנוע הצהרות מסוג זה מצד הנשיא בעתיד"
נתניהו. מספר ממשלים הביעו דאגה [צילום: אלברטו פזלי/AP]
+יורדים בסקרים
14:29 29/03/23  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
גוש הימין המלא הציג את מה שהוא מכנה "המהפכה השיפוטית" בראשות יריב לוין ובביצוע של שמחה רוטמן ורוטמן פעל באגרסיביות רבה ובחוסר התחשבות בזכויות האופוזיציה על-מנת להעביר בחקיקת בזק וללא דיון אמיתי את החקיקה הנדרשת כדי להשלים את ה"מהפכה המישפטית"
[צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+מנוחת הלוחמים
13:39 29/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מצאתי אתנחתה ב-190 עמודי "לאהוב בעברית" מאת גיל חובב, נינו של מחייה השפה אליעזר בן יהודה ונכדו של איתמר בן אב"י
אליעזר בן-יהודה. יהודי מבדח [צילום: לע"מ]
+השר יואב בן-צור: "בימים אלו פנינו להידברות ולשיח בכדי לאחד את השבר שנוצר בעם"
13:25 29/03/23  |  מירב ארד
שר העבודה יואב בן צור בכנס הארצי של לשכת רואי החשבון: ״מחנה הימין השהה את חקיקת הרפורמה, מתוך חוזקה ומנהיגות ולא מתוך רפיסות או כניעה לאנרכיה, הרפורמה המשפטית היא נחוצה לעתידה הדמוקרטי של ישראל ונעביר אותה בהמשך בצורה מאוזנת המקובלת על כל חלקי העם. בימים אלו פנינו להידברות ולשיח בכדי לאחד את השבר שנוצר בעם, כולי תקווה שידנו המושטת תמצא אחות ואוזן קשבת בכדי שנביא בשורה לעם ישראל ואזרחי ישראל״.

״כעם שקם מאפר השמדה, כעם שעבר אלפי שנות של מסע רדיפה עם תלאות וגזירות רק על עצם היותו יהודי, אסור לנו לתת לחילוקי דעות בנינו להפריד אותנו, צעדנו למוות ביחד ואנו נלמד לחיות יחד, אין לנו את הפריווילגיה להגיד את צמד המילים הנוראיות מלחמת אחים, בשום אופציה אין תרחיש כזה״.
+ליברמן על השיחות בבית הנשיא: "מדובר בתרגיל הונאה"
10:43 29/03/23  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן על המו"מ בבית הנשיא: "הבוקר נשאלתי מספר פעמים, מדוע אנחנו לא לוקחים חלק בשיחות בבית הנשיא. אני מכיר את נתניהו, ועליי הוא לא יכול לעבוד. ברור שמדובר בתרגיל הונאה, ברצון לעבור את ימי האבל ויום העצמאות ובמקביל להשקיט מוקדי תסיסה בתוך הליכוד. וכמובן שהמטרה העיקרית היא למסמס את המחאה. ההוכחה לכך היא שחוק ההשתלטות על הוועדה למינוי שופטים ובית המשפט העליון הונחו על שולחן הכנסת ונמשכת החקיקה של חוק המתנות למשפחת נתניהו, שהוא מבחינתי חלק בלתי נפרד מכל החקיקה המטורללת הזו. לכן כמו שהגשנו בג״ץ נגד חוק הנבצרות נגיש גם עתירה נגד חוק המתנות ברגע שזה יעבור בקריאה שלישית עד אז לא נהיה שותפים לתרגילי הונאה.".

+הנשיא נפגש להידברות עם נציגי סיעת רע"מ
09:57 29/03/23  |  איציק וולף
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נפגש כעת עם נציגים מטעם סיעת רע״מ, לפגישת הידברות בבית הנשיא בנושא הרפורמה המשפטית.
[צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
+האמת הייאוש והתקווה
09:26 29/03/23  |  מיכל אגמון   |   לרשימה המלאה
התקווה: רוב העם כבר עבר לימין, מערכת המשפט כבר לא פרה קדושה, הכוח היחיד שנשאר להם הוא התקשורת המגויסת
נבואות זעם [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ח"כ סער: הממשלה פוגעת באינטרסים הלאומיים
09:19 29/03/23  |  איציק וולף
ח"כ גדעון סער טוען כי דברי נשיא ארה״ב, על כך שלא יזמין בקרוב את ראש ממשלת ישראל לבית הלבן, מהווים עדות מכאיבה נוספת לכך שבתקופה הקריטית ביותר מכהנת פה ממשלה שפוגעת באינטרסים הלאומיים של ישראל.

"חלפו שלושה חודשים מהקמת הממשלה. מעולם לא גרמה ממשלה כלשהי נזקים אדירים למדינה בזמן קצר כל כך. התבטאויות השרים והח״כים של הליכוד מלמדות על אובדן מוחלט של שיקול דעת", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+"ישראל אינה עוד כוכב בדגל ארה"ב"
09:15 29/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, אמר שהוא מצפה מהנשיא האמריקני ומכל גורם מדיני בינלאומי להבין שהעם בישראל הוא שיקבע איך ייראה המשטר בישראל
בן גביר. "יש לעם את הרצון שלו" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+זכותו וחובתו של ביידן להביע את עמדתו
08:48 29/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההיסטוריה, המשפט הבינלאומי והנוהג המעשי בעולם מלמדים שהתיוג "עניינים פנימיים" איננו חסינות מוחלטת מפני הבעת דעה על המתרחש במדינות אחרות
ידיד אמת המביע דאגת אמת [צילום: קרולין קסטר, AP]
+נתניהו סכנה לישראל (ב')
07:07 29/03/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
את הכאוס במשק ניתן היה למנוע  ▪  מי שלא מנע את אירועי היום בארצנו ביום שלישי 27 בחודש מארס הוא סכנה למדינתנו  ▪  ומי שלא מנע הוא בנימין נתניהו
[צילום: אלברטו פזלי/AP]
+דיקטטורה המתחפשת לדמוקרטיה
07:04 29/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
חלק ממובילי המחאה המופקרים וחסרי האחריות, חלק ממבעירי הבערות, שורפי האסמים, השולטים במערכות החשובות, מערכת המשפט, מערכת הביטחון, התקשורת, כשמשון הגיבור בשעתו "תמות נפשם עם פלישתים"
חסרי אחריות [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+ח"כים מהליכוד יעתרו להדחת פנחס עידן מתנועת הליכוד
00:24 29/03/23  |  עידן יוסף
ח״כ בועז ביסמוט: ״ברגעים אלה אנו נערכים להגשת עתירה לבית הדין של הליכוד, במטרה להפסיק את חברותו של פנחס עידן שהכריז על שביתה פוליטית בלתי חוקית שפגעה בכיסם של ישראלים רבים וביקשה לחבל בניסיון לקדם רפורמה נדרשת במערכת המשפט״.

עוד אמר: ״אנחנו מזמינים את כלל חברי הליכוד להוסיף את שמם לעתירה ולהעביר מסר חד-משמעי לכל מי שמנסה להשתמש בליכוד לצורך קידום אינטרסים זרים ולא לצורך קידום ערכים לאומיים וליברלים הצטרפו אלינו. יחד עוצרים את הבריונות ומחזקים את הליכוד״.
+השר שיקלי: כמו באמריקה - רק העם קובע
00:19 29/03/23  |  עידן יוסף
השר עמיחי שיקלי בתגובה לדברי ביידן: "ישראל היא מדינה ריבונית. ביקורת ניתן להעביר בשמחה, אבל מי שקובע מי יוביל אותה ולאן זה העם ורק העם באמצעות נבחריו - כמו באמריקה".
+השר זוהר מחק את תגובתו על ביידן
00:08 29/03/23  |  עידן יוסף
השר מיקי זוהר מחק את תגובתו על דברי ביידן, והסביר: "‏מתוך כבוד ליחסים החשובים שלנו עם בעלת הברית הכי גדולה שלנו ארצות הברית מחקתי את הציוץ. הלב נשבר לראות כמה נזק נגרם לישראל מכל חדשות הכזב שהופצו בקשר לרפורמה המשפטית המוצדקת שלנו".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
משק מושבת, נזקים של מיליוני דולר, שדה תעופה סגור, וזה המעט ממה שהתרחש ביום שני 27 בחודש מארס. כל זה ניתן היה למנוע, אם כבוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היה נושא את נאומו בשמונה בבוקר ולא בשמונה בערב.
המהפכה הצבאית כבר כאן, חיה, בועטת וחוסמת. כל הגבולות נפרצו, המובסים פועלים במלא תפארת עריצות המיעוט. למי שעוד נצרך לראייה, הוכחה, כי ההפקרות וחוסר האחריות של חלק ממובילי המחאה החתרנים, המובסים, אלו שנשלחו על-ידי העם למחסן הגרוטאות של ההיסטוריה, מטרתה הן לא הגנה על מערכת המשפט אלא, אך ורק, סילוקו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויחד עימו את שלטון הימין.
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התבטא (יום ג', 28.3.23) באופן חריג נגד נתניהו והתייחס למצב הפנימי בארץ. "אני מודאג לגבי ישראל, היא לא יכולה להמשיך בדרך הזו כלפי מטה. לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בעתיד הקרוב".
28/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יור ועד עובדי רש״ת הודה בשיחה טלפונית עם הכתב מיכאל שמש, כי השביתה הייתה לא חוקית. "הייתי חייב לכבד את יו״ר ההסתדרות. אם הייתי יודע שימשך הרבה זמן הייתי מצמצמם את זה לשעה, שעה וחצי. אני הבנתי שזה יהיה שעה שעה וחצי. חיכינו למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה שלא היתה".
28/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
במשכן נשיאי ישראל פתח הערב (יום א', 28.3.23) נשיא המדינה יצחק הרצוג את פגישותיו עם צוותי העבודה מטעם ההקואליציה, ומטעם סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי. הפגישה נמשכה כשעה וחצי ובית הנשיא נמסר כי התקיימה ברוח טובה.
28/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
איתן לסרי
איתן לסרי
יש לשמור על עקרון ההדדיות בתגובות כדי שהצד השני המבין היטב את כללי המזרח התיכון ויבין גם שיש כאן מדינה ריבונית מפותחת וחזקה בכל ההיבטים היכולה להגיב בהתאם ולהשיב לו כגמולו
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il