|   15:07:40
  מרדכי שחם  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חתימתו של דוד המלך [צילום: אוהד זוויגנברג/AP]

"הכרזת העצמאות" - חזון, עשייה ושליחות

כיבוד ראוי של דת ושל לאומיות, גם מצד חילוניים "מובהקים", לא יהיה רק בגדר התחשבות באחרים, אלא אף צעד מתבקש לקירוב-לבבות ולפיוס ואף כצעד העשוי לקרב מתרחקים בעבר ובהווה במישור הפוליטי והחברתי
28/09/2023  |   מרדכי שחם   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות


"הכרזת העצמאות" - תרומה חיונית ל"מלחמת העצמאות"

בצד ההערכות הנשמעות והנכתבות בימים אלה על חשיבותה ומשמעותה של "הכרזת העצמאות", בה הוכרז ביום 14.5.48 על הקמתה של מדינת ישראל, אין לשכוח את הצורך ואת התועלת בקיומה של מסגרת מדינית-ריבונית כדי לנהל ביעילות ובהצלחה את "מלחמת העצמאות" - מלחמה אשר התנהלה ברחבי א"י (המנדטורית) עוד מיום 1.12.1947.

תוקפנות מלחמתית מצד ערביי א"י החלה כלפי היישוב היהודי מיד לאחר החלטת האו"ם מיום כ"ט בנובמבר 1947, בה נקבע מועד לסיום המנדט הבריטי ואושרה חלוקת א"י לשני העמים במסגרת מדינית דמוקרטית לכל אחת משתי המדינות המיועדות. תוכנה של "הכרזת העצמאות" הותאם על-ידי מנסחיה כדי לענות על התנאים שקבע האו"ם ב"החלטת החלוקה", אך ממילא - יצירתה המיידית של מסגרת מדינית יהודית-ישראלית התחייבה עקב צורך צבאי וקיומי(!) שנבע מהמצב המלחמתי המחריף: כל עוד נמשך שלטון המנדט הבריטי בארץ נאלץ היישוב היהודי לנהל את "מלחמת השחרור" (שחרור - גם מסכנה קיומית) תחת משטר בריטי עוין ופרו-ערבי; אך בד-בבד נמנע מכוחות צבא של מדינות ערב השכנות מלחדור לשטחי א"י. כוחות צבא ערביים סדירים, מתוגברים בטנקים ובתותחים, חצו את גבולות א"י מיד עם סיום המנדט - הקדמת מועד הפינוי על-ידי הבריטים עצמם ליום 15.5.48 (במקום 1.8.48 כדרישת האו"ם) לא הייתה מקרית.

מול החמרה רבתי צפויה כזו במצב המלחמתי, חייבת הייתה לקום מסגרת מדינית-יהודית ללא דיחוי, גם (ואולי בעיקר) כדי לנהל ביעילות ובהצלחה את המערכה הצבאית מול כוחות צבאות ערב הפולשים! ואכן, כבר במאי 1948 נחקקה "פקודת צבא הגנה לישראל", ובה נקבע, בין היתר, הבסיס לחובת הגיוס לצבא. רכישת נשק וציוד חירום נתאפשרה אז גם על בסיס שלטוני-ריבוני; ולא פחות חשוב מאלה - הציבור היהודי נאבק מאותה עת גם למען מדינתו החדשה שזה עתה הוקמה ב"הכרזת העצמאות" למען יהודי א"י ולמען פליטים יהודים מהעולם כולו: לגאווה האישית והחברתית נוסף מימד לאומי-מדיני רב משמעות וערך, אשר עבר מדור לדור ואשר יש לשמרו ולהעבירו גם לדורות הבאים!

בצד העשייה החשובה שקודמה בעקבות הכרזת העצמאות משמיעה לנו "מגילת העצמאות" גם את חזון "האני מאמין" של עם ישראל בארצו ובד-בבד גם שליחות שמעל ומעבר למקום ולזמן.

בין "חמש מגילות" ל"מגילת העצמאות"

"מגילת העצמאות" אשר ביסוד ההכרזה על הקמת המדינה, שימשה מקור ויעד לטיעונים משפטיים מתנצחים שהועלו לאחרונה בפני הרכבו המלא של בית המשפט העליון. דומה כי בדיון לגבי "חוקי-יסוד" של הכנסת נכרכו סביב "מסמך-היסוד" של המדינה חמש המגילות מהתנ"ך:

כאשר האג'נדה של "קהלת" מאתגרת בימים אלה את המוסד השיפוטי העליון בנשיאותה של "אסתר", קשה לצפות לפסיקה התואמת את "שיר השירים", אך על התוצאה למנוע מהמצב לגלוש לכיוון מגילת "איכה" חלילה. ייתכן שהדרך לפתרון-ביניים למען העם והמדינה תימצא ברוחה של מגילת "רות", בה הועדפה דרכה האנושית של היהדות ובה חוזקו שורשיה הממסדיים של המדינה היהודית (עם הולדת אבותיה של שושלת בית-דוד, כמפורט בסוף המגילה). פתרון כזה יש לגבש וליישם, גם אם בהדרגה או בשלבים, במישור הציבורי: החברתי והפוליטי גם יחד.

גושפנקה רשמית, אם תידרש לכך, ניתן לקבלה בדרך של "אמנה" פומבית, או כפסק-דין מוסכם על דעת כל המעורבים. מכל מקום: דיון ציבורי-חברתי במציאות המורכבת של ימינו, מה גם כאשר שולבה בו "מגילת העצמאות" - דיון כזה ראוי שיתנהל לאור מכלול משמעויותיה של אותה מגילה.

דרך-מוצא - לפיוס, בהגיון ובהגינות

כאשר צוות רפואי יוזם טיפול כירורגי, הוא חייב לעצור צעדים מעשיים אם מתברר כי הגוף מגיב באופן קשה ביותר, במיוחד כאשר התגובות מצביעות על סכנה לנזקים בלתי-הפיכים העולים פי כמה על התועלת המצופה מהטיפול המתוכנן. "שבועת היפוקראטס" המחייבת כל רופא אומנם לא חלה על פוליטיקאים (מבלי לשלול את עצם הרעיון...), אך כאשר מדובר בגוף החברה כולה אין צורך ב"שבועה" או בחלופה דומה, לא מבחינת החובה המוסרית של ה"מנתח" ולא מבחינת זכותה ויכולתה של החברה להגן על עצמה.

עם כל זאת, יש לחפש ולמצוא כעת את הדרכים היעילות והבלתי מזיקות למוצא מהסבך הקשה והמסוכן. גם השיח בין הפוליטיקאים יכול להתנהל במיגוון של דרכים ושל הרכבי-שיח, כאשר מיגוון רחב של פתרונות ושל פתרונות-ביניים עומדים כפוטנציאל לגיבוש ולהסכמה. בנוסף, ומכל מקום: מי שאינו סומך עוד על מישור ההידברות הפוליטי, יכול ליזום ולקיים שיח מתאים במישור החברתי - באמצעות מיגוון דרכי-התקשורת ו/או בהידברות ישירה עם בעלי השפעה; שיח כזה אמור להתחיל בהעברת מסרים והצעות הסדר (גם אם הסדרי-ביניים) מול חלקי הציבור (ה"בייס" ככינויו התקשורתי) התומכים בצד הפוליטי המבקש שינוי במערך הממסדי הקיים.

שילוב של תבונה מעשית ושל רגש מצדיק ואף מחייב מול סכנת משבר בחינה משולבת של כדאיות ושל הגינות, הרואה גם את הצד האחר ואת האינטרסים והערכים המשותפים. בצד אנוכיות טבעית (במידה נסבלת על-ידי האחרים) חייבת לבוא אנושיות מתחשבת, והכל - בראייה חברתית ולאומית המבקשת לשמור על כל מה שהושג במדינה עד כה ועל כל מה שעוד לפנינו.

אלה הזקוקים להבהרה או לחיזוק יוכלו לפנות שוב אל "הכרזת העצמאות" שהביאה להקמת המדינה עם החזון והשליחות העולים ממנה בבירור.

צו-השעה - חשיבה יצירתית ומתחשבת

חשיבה מועדפת היא זו המשלבת ראייה גם לטווח רחוק וגם בהיקף רחב, ובבחינה ובדיון בנושאים החברתיים והפוליטיים שעל הפרק בימינו נראה שחשיבה כזו היא אף צו-השעה. לצורך זה ולאחר שעל מדוכת הדיון המשפטי והציבורי הועלתה לאחרונה "מגילת העצמאות", ייתכן שיש ללמוד ממנה גם על ה"שליחות" העולה מתוכנה ומנסיבות היווצרותה:

ביסוד "מגילת העצמאות" (ההכרזה על הקמת מדינת ישראל) - החלטת "האומות המאוחדות" מ-כ"ט בנובמבר 1947, אשר נתקבלה על-רקע פרשת מעפילי "אקסודוס" (שנתפרסמה ברחבי העולם הנאור כבר ביולי 1947) וייעדה את חלק א"י המיועד לאוכלוסייה היהודית גם לקליטת פליטים יהודים בעתיד. "חוק השבות, תש"י-1950" נחקק על-ידי הכנסת כחלק מעשי עיקרי למימוש ייעודה זה של המדינה שהוקמה כאן אך בכך אין די: במציאות הקיימת, בה מספרם של יהודים ברחבי העולם אינו מגיע לעשרים מיליון (לעומת נוצרים ומוסלמים בעולם, הנספרים במיליארדים), וכאשר התבוללות של יהודים בחו"ל הינה איום נפוץ ומוכח - יש מקום לקיומו של מרכז תורני, הפועל בישראל כמרכז יהודי עולמי.

שאלות בדבר היקפו של מרכז כזה ומידת תמיכתה הכספית של המדינה במרכז ובפעיליו הינן נושא העומד כבר בלב הדיון הציבורי (לפחות למעשה) ועדיין פתוח לבירור ולגיבוש הסדרים, גם אם בדרך של הסדרי-ביניים זמניים או מדורגים; וככל הניתן - בהבנה הדדית, תוך התחשבות מתחייבת בכלל צרכי המדינה והחברה, לרבות צרכי ביטחון והצורך הבסיסי-העקרוני לחלוקת הנטל בדרך שוויונית ככל האפשר.

במחלוקות הנוגעות לנושאי "דת ומדינה" עשויים נושאי-משנה לעמוד בפני עצמם להתייחסות ולהסדרה, תוך בחינה עניינית ובמבט נרחב. בהקשר זה יש לזכור ולהזכיר, כי במזרח-התיכון, וכן בחלק הדרומי של אגן הים-התיכון, מתאפיינת המציאות האנושית בשני המרכיבים הקרובים זה לזה - אמונה דתית ולאומיות; מי שמבקש לחיות בשלום מכבד ומכובד עם עמי האזור, ראוי שיכבד לא רק את מסורתם של שכניו אלא גם... את דתו ואת לאומיותו שלו.

גם אם גישה "קוסמופוליטית" עשויה להיחשב כתכונה נאצלת בקרב רוב עמי המערב לא כך הדבר אצל עמים בעלי מסורת דתית-לאומית מושרשת; אף מי שמבקש שלום "עולמי" ואחווה אנושית חובקת תבל, חייב לשלב בו גם את אלה.

"שלומי אמוני ישראל", הכוללים גם את חלק הציבור החילוני המשתתף בהפגנות המחאה, רואים לנגד עיניהם את דגל ישראל המונף ברבבותיו ואשר בלבו - מגן-דוד. סמל לאומי זה לא הומצא במד"א (כפי שהשם "דוד" לא הומצא על-ידי הוריו של בן-גוריון...) - לפי מסורת יהודית רבת שנים, מקורו בשמו של המלך דוד, אשר נחרת על המגן ששימש אותו במלחמותיו בשילוב המוכר של כפל האות ד': בכתב העברי העתיק צורתה כמשולש, בדומה לדלתא הפיניקית והיוונית. לאומיות ישראלית שלובה אפוא באמונה היהודית, ושתיהן עולות לא רק מדגל ישראל אלא גם מ"הכרזת העצמאות" שביסוד הקמת המדינה.

מי שרואה ב"מגילת העצמאות" גם את השליחות הלאומית והיהודית העולה ממנה, ועדיין זקוק להצדקה מעשית בהתייחסות ובצעדי פעולה מוזמן להסיק מסקנות ולהפיק לקחים מהמישור הפוליטי המפלגתי בישראל בעשורים האחרונים: התפלגות פוליטית של בעלי זכות-ההצבעה לכנסת התגלתה בתקופה זו, כאשר קנה-מידה משפיע ואף מכריע - זיקה למסורת דתית ולאומית.

כיבוד ראוי של דת ושל לאומיות, גם מצד חילוניים "מובהקים", לא יהיה רק בגדר התחשבות באחרים, אלא אף צעד מתבקש לקירוב-לבבות ולפיוס ואף כצעד העשוי לקרב מתרחקים בעבר ובהווה במישור הפוליטי והחברתי.

מבין חמש המגילות שבתנ"ך, הנזכרות כאן כולן לעיל בפרק השני, לא ניתן עדיין ליישם בציבור הרחב את מגילת "שיר השירים", אך אולי די לנו באימוץ רוחה של "מגילת רות" - עם חיזוק הלאומיות הממלכתית והאמונה הדתית בקרב הרבים, בדרכי נועם ואחווה כבאותה מגילה. "מגילת העצמאות" לא רק שאינה סותרת זאת, אלא אף מעודדת דרך כזו ומכוונת אליה.

תאריך:  28/09/2023   |   עודכן:  28/09/2023
מרדכי שחם
+חיות: אם חוק הנבצרות תפור למידותיו של נתניהו - יש בעיה
18:23 28/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חמשת השופטים הליברלים מתחו ביקורת גלויה על החוק; חמשת השופטים השמרנים הקשו יותר על העותרים; חיות נראתה כנוטה לצד הביקורתי  ▪  ראבילו הכריז שנתניהו מחויב להסדר ניגוד העניינים - אך לא התייחס לאיסור לעסוק ברפורמה שקבעה מיארה
11 השופטים בדיון היום [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מלחמת המחיצות
14:57 28/09/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לא נראה לי לנכון ליצור עימות על עניין "עזרת הנשים" המקובלת בזרם הדתי-אורתודוקסי, שכמה וכמה מן הנמנים עליו אף חברים עימנו בתנועת המחאה להגנת הדמוקרטיה
רק בדרכי נועם [צילום: איתי רון/פלאש 90]
+מיארה: הפרת הסדר ניגוד העניינים אינה מצדיקה נבצרות של נתניהו
14:04 28/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נציג הפרקליטות מבהיר בדיון על חוק הנבצרות שלדעת מיארה אין לה סמכות להכריז על נבצרות - ואומר שהסמכות יהיה בידי בג"ץ  ▪  סולברג, מינץ, אלרון ושטיין מקשים על עמדת מיארה התומכת בקבלת העתירות
"הבעיה היא שמדובר בתיקון פרטי" [צילום: מרים אלסטר ויונתן זינדל, פלאש 90]
+מחלוקת בין השופטים לנציג נתניהו על הסמכות לעכב את חוק הנבצרות
13:10 28/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השופטים: הסמכות לדחות את תחולת החוק היא משום שמדובר בפרשנות לחוק; עו"ד מיכאל ראבילו: מדובר בהתערבות בחוק יסוד  ▪  ראבילו מצהיר שהחוק אינו משנה את הסדר ניגוד העניינים של נתניהו  ▪  חיות: הכלל הוא שחוק יסוד הנוגע למבנה המשטרי חל מהכנסת הבאה
חיות ועמית בדיון היום [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+סמוטריץ' על הדיון בבג"ץ: "הצגה גרועה וחסרת תוקף"
11:36 28/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ישראל כ"ץ: בג"ץ מתכנס לפסול פתקי הצבעה
11:31 28/09/23  |  עידן יוסף
השר ישראל כ"ץ: "בבחירות האחרונות היו 29,851 פתקי הצבעה פסולים. היום בג"ץ מתכנס כדי לשקול האם לפסול עוד 1,115,336 עם האותיות מחל עליהם. יום עצוב".
+אוחנה: נצטרך לומר שלעליון אין סמכות לדחות חוק יסוד
11:11 28/09/23  |  עידן יוסף
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה על הדיון בבג"ץ: "אם בית המשפט העליון ייקח סמכות שאין לו - נצטרך לומר שאין לו אותה" (עכשיו 14). אתמול פורסם כי אם בג"ץ ידחה את תחחולת החוק, תחוקק הכנסת חוק שתחולת החוק היא מיידית.
+שופטי בג"ץ: האם המניע הפרסונלי של חוק הנבצרות אינו מחלחל לתכליתו
11:07 28/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מסכימים שהמניע הפרסונלי - מניעת נבצרות של נתניהו - אינו רלוונטי לביקורת השיפוטית, אך תוהים האם הוא אינו מחלחל לתכלית החוק הנתונה לביקורת שיפוטית
אלרון וגרוסקופף בדיון היולם [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+רוטמן: דיון בבג"ץ על הנבצרות דומה לדיון בממשלה על ביטול הבחירות
08:36 28/09/23  |  עידן יוסף
בג"ץ הנבצרות. יו"ר ועדת החוקה ח"כ⁦‪שמחה רוטמן ‬⁩ בגלי צה"ל‬⁩: "עצם קיומו של דיון שכזה במדינה דמוקרטית הוא פעולה קיצונית מאוד. זה כמו שבממשלה יערכו דיון על ביטול הבחירות. בית המשפט שופט, מחוקק וגם מבצע - כולם אומרים שצריך לבצע כל פסק דין.

על השאלה האם הרפורמה נכשלה, השיב: "מה שקרה בשנה האחרונה זו הגשמת חלום מבחינתי, כולם הבינו שיש בעיה עם העליון ומשבר חוקתי. פתרון? בואו נעבוד על זה ביחד".

בראיון לרדיו קול ברמה, אמר רוטמן: "יש עלי ועל משפחתי איומים ברמה הכי גבוהה. אני נוסע ברכב משוריין, זה לא משפיע על המשך הרפורמה. הסכנה הגדולה יותר זה שהאלימות תנצח״.
+לוין: תוצאת דחיית חוק הנבצרות - ביטול הדמוקרטיה
08:30 28/09/23  |  עידן יוסף
שר המשפטים יריב לוין אומר כי הדיון שמתקיים היום בבית המשפט הוא הלכה למעשה דיון בביטול תוצאות הבחירות. לדבריו, "אף שם מכובס אחר לא יסתיר את האמת הפשוטה הזו. משמעות דחיית תחולת חוק הנבצרות היא שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יוכל לקחת לעצמו יש מאין סמכויות שמעולם לא ניתנו לו, ולדון באפשרות ההזויה כשלעצמה להוציא ראש ממשלה לנבצרות, וכל זאת בניגוד מוחלט לתוצאות הבחירות. העותרים מבקשים למעשה להדיח את ראש הממשלה נתניהו, כדי לשים סוף לשלטון הימין. נכשלו בקלפי, וכעת מבקשים לבטל את תוצאות הבחירות.

"תוצאת הדבר היא שבישראל לא תהיה יותר דמוקרטיה, אלא שלטון של אנשים ששמו עצמם מעל העם. מעל הכרעת הבוחר בקלפי. בית המשפט שוב מבקש להתערב בחוסר סמכות מוחלט בחוק יסוד. הוא שוב שם עצמו מעל הממשלה, מעל הכנסת, מעל העם ומעל החוק. זו לא דמוקרטיה".
+המשטרה עצרה ארבעה מפגינים במחאה לא חוקית מול מעון ראש הממשלה
08:21 28/09/23  |  עידן יוסף
ארבעה מפגינים ממחאת אחים לנשק נעצרו במחאה לא חוקית הבוקר מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים בגין הפרת הסדר או הסגת גבול.

המפגינים סירבו להישמע להוראות השוטרים לגשת למתחם מחאה במרחק המותר להפגנה מול בתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור בהתאם להחלטת בימ״ש בנושא, קצין משטרה כרז למפגינים על התקהלות אסורה והורה להם להתפזר מהמקום.

מספר מפגינים במקום הפרו את הסדר, תוך ניסיונות לעבור את החסימות במקום, בין היתר תוך כניסה לשטחי מגורים פרטיים של תושבי הרחוב (למשל לדירת גן של תושב הרחוב) ללא רשות באופן העולה כדי השגת גבול.
[צילום: דוברות המשטרה]
+11 שופטי בג"ץ החלו לדון בעתירות לדחיית תחולתו של חוק הנבצרות
08:05 28/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התיקון לחוק יסוד הממשלה מונע את הוצאתו של נתניהו לנבצרות אם ייקבע שהפר את הסדר ניגוד העניינים עימו  ▪  בג"ץ הורה לנמק מדוע לא ייקבע שהתיקון יחול רק מהכנסת הבאה  ▪  מיארה תומכת בקבלת העתירות, הכנסת מתנגדת, נתניהו טוען שמדובר ברמיסת רצון העם
תחילת הדיון היום בחוק הנבצרות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הכרזת העצמאות" - חזון, עשייה ושליחות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
בית המשפט העליון דן היום (28.9.23) בעתירות נגד חוק הנבצרות - תיקון 12 לחוק יסוד הממשלה. הדיון מתקיים לאחר שבג"ץ הוציא צו על תנאי, המורה לנמק מדוע התיקון לא ייכנס לתוקף לכל המוקדם בכנסת הבאה. בג"ץ דחה בפועל את בקשת העותרים לבטל לחלוטין את התיקון. News1 יעביר את הדיון בשידור חי, מהשעה 10:00.
28/09/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
באנו לאצטדיון בלומפילד מודאגים. כבר תשע (שבע?) שנים שהאדומים לא ניצחו אותנו, הצהובים, והרי יום אחד זה יקרה. החשש הזה מלווה אותנו מדרבי לדרבי. כבר כמה שנים. גם הלילה. ההתחלה אכן נראתה מאיימת. הפועל תל אביב הייתה נמרצת. מכבי תל אביב פיהקה.
27/09/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בפירוש לקריאות של גדול המיסטיקנים בכל הזמנים, אדגר קייסי, מצוין המושג "בני בליעל" כהתפתחות אנושית לכיוון אגואיזם, גאווה עצמית וחיפוש טובות הנאה למען עצמו במקום שירות לאחרים. אלו אנשים שהוא קורא להם "לטאות", למרות שהם יכולים להיראות יפי מראה הם בעצם הניגוד של הטבע האלוהי, שהוא מלא חמלה והוא חיפוש טובת האחר לפני הטובות האישיות לנו.
בית המשפט העליון מפרסם (26.9.23) את הפרוטוקול המלא של הדיון בעתירות לבג"ץ נגד ביטול עילת הסבירות. הדיון התקיים ב-12.9.23, ולראשונה בתולדות בית המשפט - בפני כל 15 השופטים, בראשות הנשיאה אסתר חיות, וזאת בשל החשיבות העצומה של הסוגיה והמחלוקת הציבורית העזה סביבה. הוא נמשך (ברוטו) 13.5 שעות - הדיון הארוך ביותר שהתקיים אי-פעם בבית המשפט העליון.
26/09/2023  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הפובליציסט של הניו-יורק טיימס תום פרידמן, המקורב לבית הלבן ולעתים משמש שופרו הלא רשמי, שאת דעותיו אני מביא באחרונה בפוסטים שלי, לא חיכה הפעם זמן רב לאחר הפגישה בין נשיא ביידן לבין ראש ממשלת ישראל. תוך 24 שעות מאז הפגישה הוא כתב פרשנות שכותרתה היא "ביידן שלח את ביבי להכין שיעורי בית".
26/09/2023  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
איתמר לוין
איתמר לוין
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב    הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ    התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף    ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף    וכרגיל - איתמר בן-גביר
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il