|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חזרה שוב ושוב על הטבח [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]

"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (13)

טרור הוא אסטרטגיה של לוחמה פסיכולוגית אלימה, שנועדה לגרום שינוי פוליטי בחברה המותקפת ארגוני טרור מעוניינים להשפיע על דעת הקהל, כדי שתפסיק לתמוך במדיניות הממשלה, וכדי לפרק את הלכידות החברתית ואת החוסן הלאומי לארגוני הטרור הערבי נגדנו היו הצלחות בתחום הזה
27/11/2023  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
חוסר אונים
במלחמת הטרור המטרה היא ניצחון על האויב, שמשמעותו כפיית רצון ארגון הטרור על היריב. כלומר, זו מלחמה על התודעה, שמטרתה לא רק הישג באירוע המסוים (למשל, גביית כופר, או פדיון שבויים), אלא הקרסת עמדות הצד המותקף, שינוי עמדותיו המדיניות, עיצוב מחדש של מחשבתו הפוליטית ושבירת חוסנו הלאומי וכושר עמידתו. המתקפה בשמחת-תורה יצרה תחושה של אובדן ריבונות ישראלית ושל חוסר-אונים. כנראה, יהיו לה השפעות ארוכות-טווח על אמון הציבור הישראלי בצה"ל, במשטרה ובכוחות הביטחון.


טרור ותקשורת

שיתוף עיתונאים בתוכניות חמאס לקראת המתקפה בשמחת-תורה אינו צריך להפתיע. מאז ומתמיד הייתה התקשורת רכיב מרכזי באסטרטגיית הטרור. כדי להבין את הרעיון לאשורו, צריך לזכור בראש ובראשונה, כי טרור משמעותו פחד, אימה, חרדה, זוועה ובלהה. כלומר, מטרת ארגוני הטרור להפחיד את יעדי פעולתם, ולזרוע בהם אימה באמצעות זוועות שהם מבצעים. נראה כי ראשית השימוש הפוליטי במונח הנו במשטר האימים ("שלטון הטרור"), שהטיל מקסמיליאן רובספייר היעקוביני בעת המהפכה הצרפתית. הגיליוטינה, כידוע, כיכבה בשלטון הטרור היעקוביני.

אין הגדרה מוסכמת לטרור, אך כל ההגדרות מסכימות על היות הטרור פעולות שנועדו לזרוע פחד באמצעות הפעלת אלימות, כדי להשיג מטרה פוליטית. בעקבות ר̤ימוֹן אָרוֹן - פילוסוף יהודי צרפתי ידוע - אגדיר טרור כאסטרטגיה של לוחמה פסיכולוגית אלימה, שנועדה לגרום שינוי פוליטי בחברה המותקפת.

כך, מתקפת חמאס בבוקר שמחת-תורה נועדה - מ̤עבר לתוצאותיה הממשיות - להפחיד את הישראלים (ואולי גם את העולם המערבי) - למען יראו וייראו. כלומר, רצון לפורר את ההתנגדות לחמאס ולאידיאולוגיה שלו עוד בטרם יתקוף חמאס. לכן, חשוב היה ליווי התקשורת הזרה ("ניו-יורק טיימס", CNN, סוכנויות הידיעות AP, רויטרס ואחרים) למתקפת הרצח. כידוע, אם נפל עץ ביער, ולא שמעו זאת - הוא לא נפל כלל.

ארגוני טרור מעוניינים להשפיע על דעת הקהל, כדי שתפסיק לתמוך במדיניות הממשלה, וכדי לפרק את הלכידות החברתית ואת החוסן הלאומי. כך, יוכלו להביא לשינוי מדיני, המיוחל על-ידיהם.

לארגוני הטרור הערבי נגדנו היו הצלחות בתחום הזה:

  • התפרעויות הערבים בדצמבר 1989 (שהם קוראים להן "האנתיפאדה"), גרמו לממשלת ישראל בראשות יצחק רבין לחתום על הסכמי אוסלו.

  • התפרעויות הערבים באוקטובר 2000 גרמו לממשלת אהוד ברק לאמץ מדיניות מקלה כלפי הערבים (דוח ועדת אור).

  • בעקבות מהומות 2000 החליט אריאל שרון לגרש את יהודי קטיף מבתיהם.

  • בעקבות חטיפות חיילים החליטו ממשלות ישראל להיכנע לטרור, ופדו את שבוינו במחירים שערורייתיים (עסקת אברהם עמרם, שתי עסקות ג'יבריל ועסקת שליט, לדוגמה, לדראון).

כמו בכל מלחמה, גם במלחמת הטרור המטרה היא ניצחון על האויב, שמשמעותו כפיית רצון ארגון הטרור עליו. כלומר, זו מלחמה על התודעה, שמטרתה לא רק הישג באירוע המסוים (למשל, גביית כופר, או פדיון שבויים), אלא הקרסת עמדות הצד המותקף, שינוי עמדותיו המדיניות, עיצוב מחדש של מחשבתו הפוליטית ושבירת חוסנו הלאומי וכושר עמידתו. כך, מטרת הטרור הנה הסלמה ברוע - יותר נזק פיזי (הרס), יותר קורבנות (אימה) ויותר תוהו-ובוהו, שיוכיחו כי למותקף (כלומר, לממשלתו) אין יכולת להגן על הציבור, ואין לו משילות, ואין לו יכולת לשלוט בגובה הלהבות ובכמותן. כלומר, אי-אמון בשלטון.

המתקפה בשמחת-תורה הוכיחה שלצה"ל המופתע, למשטרת ישראל ולמערכת הביטחון הישראלית לא הייתה יכולת למנוע אותה ולהגן על תושבי עוטף עזה. ההלם, שהותירה המתקפה גרם לתגובה מהססת ומתאחרת של כוחות הביטחון הישראלים, שהגדילה את הקטל ויצרה תחושה של אובדן ריבונות ישראלית ושל חוסר-אונים. כנראה, יהיו לה השפעות ארוכות-טווח על אמון הציבור הישראלי בצה"ל, במשטרה ובכוחות הביטחון.

בשנים האחרונות יורד האמון הציבורי בצה"ל מסיבות שונות. לכך השפעות רבות שאינן מנושא דיוננו. החשובה בהן לענייננו היא הפגיעה במוטיווציה של הנוער להתגייס. לפי סקר, שיזמה "אגודת חוקרי צבא חברה בישראל" בסוף אוקטובר 2023 - ירדה רמת אמון הציבור בצה"ל לכדי שבעים אחוזים. אני מניח, כי זו השפעה ראשונית של הזעזוע ממתקפת שמחת-תורה; ויש אפשרות שהיא תרד עוד ככל שייחשפו עובדות מביכות על המחדל הרב-מערכתי. עם זאת, הצלחת המתקפה הקרקעית יכולה לשפר את אמון הציבור בצה"ל.

כרוז-במעש

כדי להצליח במלחמתו, אסטרטגיית הטרור אינה מסתפקת באלימות, אלא כורכת אותה בתעמולה, שמציגה בפני המותקפים את החלופה המדינית הרצויה לארגון הטרור ואת תועלתה לקהל המותקף. שילוב נאות של אלימות ושל תעמולה דורש שליטה מסוימת בתקשורת ורמה גבוהה יחסית ומפתיעה של אלימות. כך, נוצר מה שמכונה בפי חוקרי התקשורת "אירוע-מדיה" - ההלם מפרץ האלימות גורם להסטת כל אמצעי התקשורת - ובעיקר המשודרת; ועדיף הטלוויזיה - אל הפיגוע.

כלומר סדר-היום התקשורתי משתבש והפיגוע הופך לנושא המרכזי בשידורים שהופכים לרצופים ("גל פתוח"). כיוון שאין חדש, הטלוויזיה משדרת בשידורים חוזרים את הפיגוע ואת תוצאותיו הטראגיות; ובכך מעצימה את הנזק הפסיכולוגי הנגרם לצופיה. באחד הפיגועים ספרתי שמונה-עשרה חזרות על הפיגוע. כלומר פסיכולוגית המדובר בנזק משמונה-עשר פיגועים (!).

הוגים בולשוויקיים רוסיים הגדירו בראשית המאה העשרים את הפיגוע כ"כרוז במעש" - כלומר מעשה תעמולה. לפיכך נדרש ארגון הטרור לשלוט בדעת דעת הקהל. זה יכול להיעשות אך ורק באמצעות התקשורת - ומכאן חשיבותה הקריטית באסטרטגיית הטרור. באחד ממחקריי, שהוצג במרכז המחקר של נאט"ו ללוחמה בטרור, הגדרתי את ארגון הטרור כסוכנות יחסי ציבור, המפיקה אירועים לקידום מטרות הטרור.

"רשת שידור"

הסרט "רשת שידור" (Network) של סידני לומט (1976), לפי תסריט של פאדי צ׳ייבסקי נעשה בהשפעת גל פיגועי הטרור בשנות השבעים (גם בארצות-הברית, שהמפורסם בהם היה השתתפותה של פטרישיה, בתו של אחד מיורשי המולטי-מיליונר הרסט, שנחטפה על-ידי ארגון הטרור "צבא השחרור הסימביונזי", והשתתפה בפיגועיו), אך הוא רלוונטי גם כיום. זו סאטירה המתארת את תחנת השידור (הבדויה) UBS, שנאבקת להגדיל את הרייטינג המתדרדר שלה, עוד הרבה לפני עידן ה"ריאליטי". ראשיה חוברים לארגון טרור אמריקני ומסכמים שיפיקו יחד אירועי טרור, שישרתו את ארגון הטרור, וסיקורם בזמן אמת יגדיל את הצפייה בשידורי התחנה.

האם התסריט ההזוי של פאדי צ'ייבסקי אפשרי? התשובה המפתיעה - ועוד איך! עוד בהתפרעות הערבים בשנת 1987 התברר, כי הרבה אירועים בוימו בשיתוף פעולה בין ארגוני טרור לבין ארגוני תקשורת - בעיקר מחו"ל, אך לא רק; וכך זכו לתהודה מרבית. אין זו הדוגמה היחידה לשיתוף פעולה כזה בארץ ובחו"ל. ואיני מתכוון לרשת "אלג׳זירה" הקטרית, שמייחצנת את ארגוני הטרור נגד ישראל במסווה של עיתונות וממשלת ישראל אינה מפסיקה משום-מה את פעילותה החתרנית בארץ.

מדינות שונות ניסו לסכל את האפשרות של ארגוני טרור לעשות תעמולה באמצעות רשתות התקשורת שלהן. כך, מנעה ממשלת בריטניה מארגון השידור BBC לשדר נאומים של ראשי ארגון הטרור IRA הקתולי-אירי - גם אם נישאו בפרלמנט על-ידי נציגיו המדיניים של ארגון הטרור (מפלגת "שין פין"). גם ממשלת ספרד נקטה בצעד דומה נגד באטאסונה, ארגון הטרור הבאסקי.

לעומת זאת, לא הצליחה ממשלת ישראל למנוע שידורים בקול ישראל ובטלוויזיה הישראלית של נאומי יאסר עראפת, של מנהיגים אחרים של ארגוני טרור ערביים ושל ח"כים ערביים תומכי טרור.

פיגוע תקשורתי

שיא מסוים הוצב בפרשת הסרט התעמולה השקרי "ג׳נין, ג׳נין" (2003), שהפיק (בסיוע הרשות הפלשתינית) מוחמד בכרי, ישראלי-ערבי. הסרט מתאר כבכול את מה שעולל צה"ל בכיבוש מחנה הפליטים ג'נין במבצע "חומת מגן". בתחילה הוצג כסרט דוקומנטרי, אך התברר כי אין קשר ממשי בינו לבין מה שאירע במחנה הפליטים.

גורמי שמאל ישראלים היו בין אלה שקידמו את סרטו של בכרי - בארץ ובחו"ל - גם לאחר שבית המשפט הגבוה לצדק הגדירוֹ כמסכת שקרים. לאחר הרבה שנים הצליח אחד הקצינים, שבכרי השמיץ בסרטו, להביא להרשעת הבימאי בהוצאת דיבה, ולחייבו לשלם לו פיצויים והוצאות משפט. זאת, בנוסף לאיסור על הפצת הסרט ועל הקרנתו בישראל ולהוצאת צו המחרים את כל עותקי הסרט. למרות זאת, ממשיך בכרי להסתובב בעולם, ולהקרין את סרטו כחלק מהתעמולה של ארגוני הטרור נגד ישראל.

פרשת מוחמד א-דורה (ספטמבר 2000) הנה שיא נוסף של טיפול כושל של צה"ל בסוגיה תקשורתית. לכאורה, כפי שהציגה רשת הטלוויזיה "פראנס 2" הצרפתית, ירו חיילי צה"ל בנער מוחמד א-דורה, שנקלע עם אביו לתקרית אש בצומת נצרים ברצועת עזה. צבאנו הנמרץ הזדרז להצהיר על אחריותו להרג הנער - עוד בטרם תחקר את האירוע. אך במהלך הבירורים סביב האירוע (שכרגיל בחלם נעשו רק לאחר שצה"ל הכיר באחריותו להריגת הנער) התברר כי הוא מבוים - כנראה, בשיתוף שארל אנדרלן, הרכז הישראלי של "פראנס 2" בישראל (שהוא במקרה גם איש מילואים של דובר צה"ל) וטלאל אבו-רחמה, צלם הרשת. "...

מדינת ישראל הגיבה במבוכה על המקרה וזיגזגה בגרסאותיה: מהודאה באשמה תוך הדגשה כי הירי לא היה מכוון ולא נועד לפגוע בנער ובאביו - ועד לפריסת חסות על יוזמתם הפרטית של שניים-שלושה יהודים צרפתיים שלקחו על עצמם לחקור את האירוע והגיעו למסקנה, שהוא היה מבוים. לשיטתם, הנער מוחמד א-דורה לא נהרג בהתרחשות, שתיעדה הטלוויזיה הצרפתית" - סיכם העיתונאי עוזי בנזימן.

מכל מקום, מוחמד א-דורה הפך לסמל חשוב במאבק הערבי בישראל בפרעות אוקטובר 2000 - כלומר פיגוע תקשורתי בתדמית מדינת ישראל, שנוצר, בעיקר, עקב תגובה לא-חכמה בלשון המעטה של צה"ל לאירוע. בנזימן טוען, שהיו עוד כמה נזקים תקשורתיים, שגרמו תגובות לא-חכמות של צבאנו.

הפרשה נמשכה שנים רבות כיוון ששני יהודים צרפתיים ניסו להוכיח - תוך התעלמות של מדינת ישראל ממאמציהם - שהסרט מבוים, וטענותיהם התבררו בבתי-משפט צרפתיים. השניים הורשעו לבסוף בהוצאת לשון הרע על שארל אנדרלן, אך הפרשה לא התבררה במהלך הדיונים בערכאות השונות.

דרך אגב, "פראנס 2" לא הייתה תמימה בפרשה. הרשת מסרה את הסרט על "הריגת" א-דורה חינם לעיתונים ולתחנות טלוויזיה - כלומר, קידמה את הפצת התעמולה האנטי-ישראלית ברחבי העולם.

מעסיקים מחבלים

קשה להאשים את "ניו-יורק טיימס", את CNN ואפילו את הסוכנויות AP ורויטרס באהדה לישראל. ל"ניו-יורק טיימס" (הנמצא בבעלות משפחה יהודית) יש היסטוריה עשירה של התנכרות לעניינים יהודיים (למשל, בשואה) ושל עוינות לישראל - עד כדי שהוגדרה כ"אובססיה אנטי-ישראלית". אשלי רינדסברג, שחקר את יחס העיתון לישראל, טוען שהעיתון נותן בימה נרחבת לעמדות השוללות את זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית - אנטישמיות טהורה בהגדרת ה"ברית הבינלאומית לשימור זכר השואה" (IHRA) (עדי שוורץ, "אפור זה השחור החדש", ישראל השבוע, ישראל היום, 17 בדצמבר 2021).

"ניו-יורק טיימס" מפרסם דרך קבע ידיעות ומאמרים המשמיצים את ישראל. קרולין גליק טוענת, שהיה העיתון האחרון שהסתייג מהדיווח שישראל פגעה במתכוון בבית-חולים בעזה, שנפגע משיגור כושל של רקטה שביצעו המחבלים. בקשר לצלם העיתון, שהשתתפותו במתקפה בבוקר שמחת-תורה תועדה, סירב העיתון להוקיעה, ואף שיבח את טיבה - לעומת CNN, שהשעתה (אך לא פיטרה) את צלמהּ, שהשתתף במתקפה.

לדברי גליק, מעסיקים אמצעי התקשורת ביודעין מחבלים מעזה, שעובדים כצלמים מקומיים עבורם ומפיצים תעמולה של ארגוני הטרור. היא הזכירה, שכמה עיתונאים זרים השתתפו ממש בפיגועים שאירעו בשנות האלפיים בישראל - למשל, כתבת איטלקית הסיעה את שני המחבלים המוסלמים הבריטיים שהתאבדו בפתח הבאר "מייק'ס פלייס" בתל אביב בשלושים באפריל 2003.

כלומר, עלינו להתייחס לצלמים ולעיתונאים הערבים המקומיים שמעסיקים אמצעי התקשורת הזרים בחשד רב, כיוון שהם, ככל הנראה, מחבלים, ומשרתים את ארגוני הטרור בהפצת תעמולתם. הם חלק מהאויב למרות שהם מזדהים כעיתונאים - כפי שעשו האמריקנים בעירק: לירות גם בהם כמחבלים, ולא להתנצל כשעיתונאי-מחבל נפגע או נהרג. טעות כזו עשינו כאשר שירין אבו-עאקלה, כתבת "אלג'זירה" (כלומר, משתפת פעולה של המחבלים), נהרגה במהלך חילופי-אש בין צה"ל לבין מחבלים במחנה הפליטים ג'נין במאי 2022.

תאריך:  27/11/2023   |   עודכן:  27/11/2023
אביתר בן-צדף
+דובר צה"ל: "האחריות המלאה על משפחת ביבס היא על חמאס"
21:27 27/11/23  |  עידן יוסף
תא"ל דניאל הגרי: "גם עוד המון סרטונים מהונדסים של מחבלים מנופפים לשלום לא יסתירו את האכזריות של מחבלי חמאס. האחריות על החטופים בכלל, ובתוכם על משפחת ביבס הנמצאת אצל הפלגים האחרים ברצועה, היא אחראיות בלעדית של חמאס. מוטלת על כל הקהילה הבין לאומית והארגונים הבין לאומיים החובה להפעיל את מלוא כובד משקלם ולדרוש גישה לחטופים בעזה.

"בשעה זו נמשכים המאמצים להמשך מימוש המתווה בהובלת מצרים וקטאר שמחויבות למימושו גם בימים הקרובים כדי להמשיך ולהחזיר חטופים".
+נתניהו בישיבת הממשלה: ממשיכים במתווה - כפי שסוכם
20:56 27/11/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו התייחס לסוגיית החטופים בפתח ישיבת הממשלה: ״אנחנו ממשיכים במתווה כפי שסוכם ואנחנו ממשיכים גם ביעד המרכזי שאמרנו: להביא לשחרור חטופינו, להשלים את חיסולו של חמאס וכמובן גם להבטיח שבעזה לא יישנה האיום הזה, לא יהיה מה שהיה ולא יהיה גם משטר שמעודד טרור, מחנך לטרור ומשלם לטרור״.
+משפחות קלדרון, אנגל וקוניו התבשרו שיקיריהן ישוחררו הערב
20:39 27/11/23  |  עידן יוסף
המשפחות שחוזרות הביתה מתירות לפרסם: משפחת קוניו (שרון ובנותיה אמה ויולי). משפחת אנגל (קרינה ובנותיה מיקה ויובל). שתי המשפחות מותירות אבות בשבי. גם משפחת קלדרון התבשרה על חזרת שני הילדים סהר וארז לאמם.

11 החטופים הישראלים, כולם תושבי ניר עוז, וששת החטופים התאילנדים יגיעו למעבר כרם שלום ומשם יועברו במסוק לבית החולים איכילוב ולבתי חולים אחרים במרכז הארץ.

לאחר השחרור הצפוי, יישארו בשבי בעזה 49 חטופים מניר עוז ובהם ילדים, אימהות, אבות, סבים וסבתות.
+דיווח: עוד 6 תאילנדים ישוחררו היום
20:22 27/11/23  |  עידן יוסף
החטופים שישוחררו מתוספים לפועלים התאילנדים ששוחררו בתיווך טורקי ואירני.
+חטופה העידה: יחיא סינוואר ביקר אותנו במנהרות
20:16 27/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חטופה ששוחררה סיפרה למשפחתה כי בימים הראשונים לשבי הם הוחזקו במנהרה ומי שביקר אותם היה יחיא סינוואר  ▪  סינוואר הבטיח להם בעברית שלא יאונה להם כל רע וכי הם ״במקום הכי מוגן״  ▪  חטופים: הוכנסנו למבנים ובתוך זמן קצר הועברנו אל מתחת לאדמה; חלק מהמים ומהמזון היו מזוהמים
סינוואר. עברית טובה [צילום: מן הטלוויזיה]
+דובר צה"ל: חמאס העביר חלק מהחטופים לארגונים אחרים בתור שלל
19:51 27/11/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי חשף בריאיון לערוץ סקיי ניוז בערבית כי חמאס העביר חלק מהחטופים לארגונים אחרים בתור שלל. לדוגמה, משפחת ביבס נחטפה על ידי פעיל חמאס והם מוחזקים עכשיו על ידי אחד הפלגים באזור חאן יונס. חלק מהפלגים מעכבים ומפריעים למו"מ לשחרור.
+11 החטופים הגיעו לשטח לישראל
18:24 27/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הבית הלבן מאשר שהושגה הארכה של יומיים בהפסקת האש  ▪  גורם מדיני ישראלי אישר כי אם החמאס יעביר עד חצות 20 שמות של חטופים שהוא יכול לשחרר תהיה הארכה של הפסקת האש ביומיים
תמונות שמפרסם חמאס [צילום: אלג'זירה]
ילדים חטופים מועברים לידי הצלב האדום
+מחווה לצה"ל: יהורם גאון חידש את "לא תנצחו אותי"
17:56 27/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
את השיר שכתבה והלחינה נעמי שמר, הקליט חתן פרס ישראל עם הלהקות הצבאיות ביוזמת מערך החינוך של צה"ל  ▪  גאון: "זה מתאים לימים האלה, שאין בכלל מחשבה אחרת - אנחנו רק ננצח"
לא ינצחו אותנו [צילום: עידו שחם, איליה חנוכייב, יוסי ציפקיס/יח"צ]
+גורם ישראלי בכיר: ישוחררו 11 חטופים כולל שתי אימהות
17:29 27/11/23  |  עידן יוסף
המשפחות לא יופרדו. גורם ישראלי בכיר: ישוחררו 11 חטופים כולל שתי אימהות שנכנסו לרשימה.
+בג"ץ: התחבורה הציבורית בשבת בשל המלחמה לא תופעל מחדש
17:18 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה את עתירת התנועה לאיכות השלטון: הנתונים מלמדים על ביקוש נמוך מאוד, עלות גבוהה מאוד והעדר צורך ביטחוני  ▪  מציין שחזקה על המדינה שתעמוד בהתחייבותה לחדש את הנסיעות אם יהיה צורך
חיילי מילואים בתחנת רכבת השלום [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+יו"ר הכנסת הראה לאלון מאסק את תמונות החטופים במליאה
16:59 27/11/23  |  עידן יוסף
יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה נפגש היום (ב׳) עם אלון מאסק במשכן הכנסת. הוא הציג בפני מאסק את מיצג החטופים במליאת הכנסת וציין בפניו כי ישראל עושה הכל על-מנת להשיבם, הודה לו על תמיכתו בישראל, שיבח אותו על אמירתו כי ״מעשים חזקים יותר ממילים״ והוסיף בהקשר זה: ״עכשיו זה גם הזמן להשקיע בישראל, לפתוח מרכזי מו״פ ומיזמים מהסוג שאתה יודע לעשות הכי טוב״.
+כוח משימה בינלאומי יפעל נגד מימון חמאס
16:57 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
13 מדינות בראשות ארה"ב הקימו את כוח המשימה מיד לאחר 7 באוקטובר, במטרה לשתף מידע ושיטות עבודה במאבק נגד מימון טרור בכלל; מצהירות על רצונן לשתף את המגזר הפרטי
חילופי מודיעין ושיטות חקירה [צילום: מג'די מוחמד, AP]
+בנק ישראל: צמיחה של 2% בלבד השנה וב-2024
16:49 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התחזיות גרועות מאשר בחודש שעבר, בעיקר בשל עומק הפגיעה בנדל"ן ובצריכה הפרטית  ▪  ירון הותיר את הריבית על 4.75%  ▪  הבנק צופה שתידרש השנה תוספת תקציב כפולה מזו שעליה מדבר סמוטריץ' ושהגרעון יזנק בשנה הבאה ל-5% תוצר
ירון. הריבית ללא שינוי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מצרים: הפסקת האש תוארך ביומיים
16:32 27/11/23  |  עידן יוסף
מצרים מודיעה: יש הסכמה על הארכת הפסקת האש בעוד יומיים כנגד שחרור עוד 20 חטופים ישראלים. לפי המצרים, השחרור היום צפוי להתקיים כמתוכנן. נראה כי הרשימה להיום תשתנה לדרישת ישראל.
+הארכו תקופות ונדחו מועדים בנוגע להליכי מס ומענקי סיוע
16:30 27/11/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים (הוראת שעה – חרבות ברזל) הליכי מס ומענקי סיוע, התשפ"ד 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 21 חברי כנסת ללא מתנגדים.

יוארךך תוקפן של תקופות קצובות בזמן שנקבעו בהליכי מס שונים. אם מועד תחילת ביצוע הפעולה חל לפני תום התקופה הקובעת (תקופה של שלושה חודשים שתחילתה ביום 7 באוקטובר 2023) ומועד סיום ביצוע הפעולה, חל במהלך התקופה הקובעת או בחודשיים שאחריה, תקופה זו לא תבוא במניין הימים לביצוע הפעולה. כמו-כן, יתוספו ימים למניין התקופות בעניין מכירת דירת מגורים מזכה לפי חוק מיסוי מקרקעין, שבח ורכישה, התשכ"ג–1963.
+משרד רה"מ: "המו"מ בנוגע לרשימת המשוחררים נמשך. להימנע משמועות"
14:52 27/11/23  |  מירב ארד
משרד ראש הממשלה עדכן כי "המשא ומתן בנוגע לרשימת המשוחררים הבאים במסגרת מתווה שחרור החטופים נמשך. אנו מודעים למתח שבו מצויות המשפחות, ונוסיף מידע כשהדבר ייתאפשר. אנו מבקשים להימנע מהפצת שמועות ומידע שאינו מהימן."
+מדוע אי אפשר לעשות שלום
14:48 27/11/23  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
הם, שונאי ישראל הרבים ברחבי העולם ובייחוד בארה"ב שוכחים לשאול את השאלה הבסיסית: למה? למה אי-אפשר לעשות שלום בין ישראל לפלשתינים? להגיע להבנות
תרבות של שנאה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+לא-יהודים וחרבות ברזל: הזדהות עם המדינה, בינתיים
14:34 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
האכזריות של חמאס חוללה מהפך בקרב רבים מתושביה הלא-יהודים של ישראל, אך מתחים רבים עודם ניצבים ברקע ובראשם ההתנגדות לעוצמת התגובה הישראלית - מנתח אקונומיסט
דרוזים וחיילים ליד גבול לבנון, 9.10.23 [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
+דמעה מנצחת כל "סקופ"
14:30 27/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מסומם-המיקרופון שוב על המסך, כאילו דומע, חצי חיוך, אמרתי ואמרתי  ▪  השיג את יעדו  ▪  אך יש עדיין 177 תפילות לשלום מי שנשארו מאחור, במנהרות התופת של חמאס
[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+פשיטה בשיפא, איתור מנהרות: תיעוד מפעילות יחידת שלדג ברצועת עזה
14:25 27/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יחידת שלדג ביצעה מאז תחילת המלחמה עשרות מבצעים, פשיטות מורכבות וחשפה אמצעי לחימה רבים בבתי החולים ברצועת עזה
יחיגת שלדג במלחמה [צילום: דובר צה"ל]
+האם יש סיכוי לשלום
14:17 27/11/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
אולי בכל זאת כדאי לנתח את האינטרסים באזורינו, ולנסות להבין מי הם הגורמים שהיו מעדיפים שארגוני איסלאם פונדמנטליסטיים יעלמו מהאזור
לחפש שותפים [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+העליון: המצב מחייב מאסר בפועל לשוהים בלתי חוקיים
14:12 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כבוב אימץ את עמדת המדינה ולפיה בשל המלחמה לא ניתן להסתפק במאסרים קצרים לתושבי יו"ש הנכנסים לישראל ללא אישורים
כבוב. ההחמרה - נגזרת מהמצב הביטחוני [צילום: לשכת עורכי הדין]
+המקדשים את המוות
14:04 27/11/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
סינוואר וחבר מרעיו, הספונים בינתיים בעזה תחתית, שלחו את אלפי הטרוריסטים כדי לרצוח כמה שיותר יהודים - וגם לההרג כשאהידים  ▪  ההמונים שהוא הפקיר מבני עמו נוגעים לו בקצה הציפורן
סינואר. רוצח שפל [צילום: עטיה מומחד/פלאש 90]
+המחבלים בחקירת שב"כ: הובלנו את החטופים לבי"ח שיפא
13:50 27/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מחבלי חמאס סיפרו בחקירתם כיצד חטפו עובדים תאילנדים באמבולנסים ונסעו לבית החולים שיפא כדי להסתירם במקום
חטופים בבית החולים שיפא
+לפתוח מיד את כל אתרי הבנייה
13:49 27/11/23  |  רוני מזרחי   |   לרשימה המלאה
כל יום שחלף בעשרת הימים האחרונים, הגדיל פי כמה וכמה את הנזק לענף שלנו  ▪  האתרים הריקים מאדם לא רק ששידרו למיליוני ישראלים על כך שהענף משותק לחלוטין, מעבר לנזק התודעתי הזה, הם גרמו לנזק כלכלי אדיר
אתרים ריקים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+גרמניה תתרום כ-7 מיליון אירו לחידוש גלריית קיבוץ בארי
13:23 27/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר הודיע על כך בסיום סיור עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בקיבוץ בארי  ▪  נשיא גרמניה: מי שיחזור לקיבוץ בארי יצטרך סוג של עוגן. לפיכך, החלטנו לקחת את החסות לבנייה מחדש של הגלריה לאמנות, ובית הכינוס שבו מתאספים אנשי הקיבוץ
הנשיא הרצוג ונשיא גרמניה בקיבוץ בארי [צילום: חיים צח/לע״מ]
+המפגש הראשון של אביחי ברודץ עם משפחתו לאחר השבי
12:59 27/11/23  |  מירב ארד
תיעוד המפגש הראשון של אביחי ברודץ עם משפחתו לאחר השבי בעזה.
[צילום: מרכז שניידר]
+סיכת "הנמר" הוענקה לסיירת גולני בלב הרצועה
12:17 27/11/23  |  מירב ארד
טקס סיום המסלול של לוחמי סיירת גולני התקיים בשבוע שעבר בעומק רצועת עזה, בתום מסלול ארוך של שנה וארבעה חודשים, במסגרתו לקחו חלק בלחימה. בטקס הוענקה ללוחמים סיכת "הנמר" המסורתית. מפקד סיירת גולני, סא"ל דוד: "כל נאום סוף מסלול, אני מספר כמה שאני גאה במחזור המסיים. בימים אלו, זה מקבל משמעות אחרת. אנחנו הדור שנפלה בחלקו הזכות והחובה להילחם עבור המדינה שלנו. היו גאים בעצמכם, המשיכו לפעול במקצועיות ובמסירות. אני גאה בכם- עד הניצחון!״.


+אויב מטורף
12:12 27/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

הרס עצום [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+החיילת אורי מגידיש: "מקווה שכל החטופים יחזרו"
12:05 27/11/23  |  מירב ארד
אורי מגידיש, החיילת שחולצה על-ידי צה"ל לפני כחודש, פרסמה בטיקטוק סרטון ראשון מאז שחזרה משבי חמאס. "אני שמחה לראות את כל הסרטונים המרגשים של החטופים שחוזרים הביתה למשפחות שלהם. "אני מאחלת לכל המשפחות שעדיין מחכות לחטופים להתאחד, ולחוות את אותם רגעים כמו שאני חוויתי" אמרה מגידיש בסרטון
+הסכם בפוסט טראומה
11:49 27/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הממשלה האשמה בקונספציה שהוביל נתניהו אשר נסמך על חמאס כדי לא להתדיין עם הפלשתינים, הצהירה כי פניה למוטט את שלטון חמאס ברצועת עזה  ▪  זה יפה אבל בפועל לא נהגה כך
לא קורה בפועל [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ועדת הכספים אישרה הגנה מפני עיקול על מענקים נוספים לחיילים
11:36 27/11/23  |  מירב ארד
ועדת הכספים אישרה את הצעת צו הגנה על מענקים מיוחדים (חרבות ברזל) (תיקון התוספות), התשפ"ד - 2023. הצו מעגן הגנה מעיקול על מענקים שונים לחיילי מילואים וסדיר, דרך הכללתם בחוק הקובע כי מענקים מסוימים שמוענקים מכוח החלטת ממשלה, ושיימנו בתוספת לחוק, יהיו מוגנים מפני עיקול לתקופה של 90 ימים.

+מרגלית מוזס, תושבת קיבוץ ניר עוז, השתחררה מבי"ח וולפסון
11:35 27/11/23  |  מירב ארד
בשעה האחרונה השבה מרגלית מוזס, תושבת קיבוץ ניר עוז, השתחררה מהמרכז הרפואי וולפסון. כמחווה לשחרורה, הצוותים הרפואיים יחד עם מנכ״לית וולפסון ד״ר ענת אנגל ומשפחות השבות, שרו לה את השיר: ״עם ישראל חי״ והניפו דגלי ישראל. במרכז הרפואי וולפסון ערוכים לקבלת שבים ושבות נוספים ומייחלים לחזרתם של כולם לביתם במהרה.
+"רוני נחטף לעזה, הצליח להימלט - ונתפס שוב בידי חמאס"
11:12 27/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
דודתו ילנה מגיד חשפה את סיפורו של רון קריבוי, ששוחרר אתמול מידי החמאס
רוני קריבוי. שוחרר מהשבי
+חופש ל-240 תמורת כל ה-6,000
10:54 27/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מצד אחד של המתרס נמצאים 240 עם זהות ישראלית, המוטבעים בניקיון כפיים בהיותם אנשי עמל  ▪  בניגוד להם ניצבים 6,000 פלשתינים, שעלו בזקיפות קומה על שרטון הגדוש בשלל מעשי רצח אכזריים
הביאו את כולם [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+סורוקה: מוסיף להיות קשה מצבה של אלמה אברהם בת ה-84
10:32 27/11/23  |  מירב ארד
בית חולים סורוקה מעדכן (יום ב') כי מוסיף להיות קשה מצבה של אלמה אברהם בת ה -84 שהועברה אתמול בערב מרצועת עזה לבית החולים. היא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ כללי ועדיין נשקפת עדיין סכנה לחייה.

+עכשיו נלחמים
10:09 27/11/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה השתלט במהירות ובנחישות על הצבא הסר למרות הממשלה ולא כמו שניסו לטעון אותם מופקרים וחסרי אחריות כי הצבא יסור בעת פקודה רק למרות היועצת המשפטית לממשלה, בית המשפט העליון או למנרמלי הסרבנות, האנטי דמוקרטים
נתניהו. שנאה ואהבה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+קמפיין הכספים הקואליציוניים השקרי
09:42 27/11/23  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה
עצוב שיש מי שמסוגל לרמוז על מחשבה לפרק את האחדות החשובה הזו בשל כמה מאות מיליוני שקלים שהוא לא אוהב, וכאמור, תוקצבו כבר לפני כחצי שנה במסגרת תקציב המדינה
המורים החרדים מופלים לרעה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+משרד הביטחון שיפץ מאות מקלטים בנהריה, מעלות ואשקלון

09:20 27/11/23  |  מירב ארד
מנהלת "מגן הצפון" באגף ההנדסה והבינוי שבמשרד הביטחון מובילה את התוכנית לשיפוץ ושדרוג מקלטים. באשקלון שופצו 160 מקלטים, בנהריה 190 מקלטים ובמעלות 40 מקלטים. כ-200 מקלטים נוספים בשלוש הערים נמצאים בתהליך שיפוץ מתקדם. העבודות מתנהלות באינטנסיביות ובמקביל. עבודות השיפוץ והשדרוג במקלטים בשלוש הערים הללו מצטרפות ל-229 מקלטים ששופצו בקרית שמונה והעבודה בהן הסתיימה לפני מספר חודשים.
+ "סינוואר מכיר את המערכת הפוליטית יותר מרוב המומחים"
09:03 27/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון של דיון עומק על אירועי השבוע השביעי של "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אבי דיסקין, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין

יחיא סינוואר. תוכנית גאונית [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+הכרת הטוב: קדושי עליון או פועלי זבל
08:45 27/11/23  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
יש 'דעת תורה' חרדית כוזבת שמשווה בעזות מצח חצופה את לוחמי צה"ל לפועלי הזבל, ויש 'דעת תורה' הפוכה הרואה בהם קדושי עליון המוסרים נפשם על עצם הקיום של העם והארץ
קדוש עליון [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+לקראת הפעימה הרביעית: קשיים בגיבוש הרשימה
08:37 27/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במשרד רה"מ מבהירים כי "מתקיימים על הרשימה דיונים"  ▪  המשפחות עדיין לא עודכנו  ▪  גורמים בקטר פועלים לפתרון המחלוקת  ▪  חמאס מבקש להאריך את ההפוגה, רה"מ נתניהו: "המשך המתווה בתמורה לשחרור 10 כל יום"
[צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+דיסקונט הכפיל פי 5.6 את ההפרשות להפסדי אשראי
08:28 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הפריש ברבעון השלישי 596 מיליון שקל לאשראי הקבוצתי בשל החשש מקשיי פרעון של עסקים ולווים בעקבות המלחמה  ▪  הרווח מתחילת השנה: 3.27 מיליארד שקל, עלייה של 28%
הפחית את הדיבידנד במחצית ל-15% [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+הרש"פ תשלוט בעזה? אפילו ביו"ש היא בקושי שורדת
08:05 27/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פלשתינים רבים טוענים שהדרך היחידה להעניק לגיטימציה לרשות היא להכניס לתוכה את חמאס, אשר יצטרך להכיר בישראל ולהסכים לפתרון שתי המדינות - מדווח ניו-יורק טיימס
עבאס. 85% מהפלשתינים רוצים שיתפטר [צילום: AP]
+ נבחנת האפשרות שחמאס יסכים לכלול גם גברים מבוגרים
01:23 27/11/23  |  עידן יוסף
הוול סטריט ג'ורנל: לדברי מקור מצרי, במסגרת הרחבת העסקה, נבחנת האפשרות שחמאס יסכים לכלול גם גברים מבוגרים כדי להגיע למכסה של 10 חטופים משוחררים בכל יום.
+תיעוד חדש מהשבת השחורה: עובדי התחנה התחבאו במקפיא
01:21 27/11/23  |  עידן יוסף
תיעוד חדש מה-7 באוקטובר מציג הסתערות של מחבלים לתוך תחנת דלק בצומת מגן. העובדים במקום מצליחים באורח נס להתחבא בתוך מקפיא ולהינצל. המחבלים, שלא מצאו אותם, בזזו מכל הבא ליד לפני שהמשיכו ליעד הבא.
+הרצוג על הודעת ראש ממשלת אירלנד: "לא מתקבלת על הדעת"
01:02 27/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש ממשלת אירלנד שוב לא התייחס לחטיפתה של אמילי הנד בידי חמאס  ▪  נשיא המדינה תקף את התנהלותו: "צביעות וסטנדרט כפול"  ▪  קרא למדינות האיחוד האירופי להכיר בחטיפה ולהוקיע את חמאס
יצחק הרצוג ופרנק-ואלטר שטיינמאייר [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (13)
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ציניקן
27/11/23 14:11
2
מנחם
3/12/23 11:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בנק דיסקונט הכפיל פי 5.6 את ההפרשות בגין הפסדי אשראי ברבעון השלישי של השנה לעומת אשתקד, לסכום של 596 מיליון שקל - בשל האפשרות של קשיי פרעון מצד עסקים ולווים בעקבות מלחמת חרבות ברזל. בהשוואה לרבעון השני מדובר בהכפלת ההפרשה. מדובר בעיקר בהגדלה לאשראי קבוצתי, דהיינו לפי מגזרים, ולא בשל לווים ספציפיים. הגידול נרשם בעיקר ביזמות הנדל"ן, המסחר, המלונאות והאשראי לציבור (לא לדיור).
27/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
לאחר מלחמת חרבות ברזל תשלוט ברצועת עזה "רשות פלשתינית מחודשת" – אומרים ג'ו ביידן ואנתוני בלינקן. רק מעטים בישראל וביו"ש סבורים שהרשות מסוגלת לשלוט ברצועה; התמיכה בה מועטה מאוד בקרב הפלשתינים, משום שהיא נתפסת כמשתפת פעולה עם ישראל והיא לא הייתה שורדת ללא מעטפת הביטחון שמספק צה"ל, מציין ניו-יורק טיימס.
27/11/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ראש ממשלת אירלנד אומנם פרסם הסבר ארוך להתבטאותו, אך גם הפעם נמנע מלאזכר בו את המילה חמאס. בהצהרה משותפת לצד נשיא גרמניה, התייחס נשיא המדינה יצחק הרצוג לציוץ שחולל סערה, ואמר: אני חייב לציין שאני מופתע, ואפילו מזועזע, לראות ולשמוע התבטאויות ממנהיגים שונים בעולם, ואפילו מנהיגי מדינות מסוימות באיחוד האירופי, שלא מוכנים להסתכל על המציאות כפי שהיא ומקפידים לשמור על צביעות וסטנדרט כפול כשמדובר בישראל.
27/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
במהלך ימי המלחמה, לביטוח הלאומי יש תפקיד מכריע במתן סיוע כלכלי ונפשי לחטופים ובני משפחותיהם. תמיכה זו מורחבת לכל הנפגעים, ללא הבדל מגדר או מגזר, שכן האומה מחכה בקוצר רוח לחזרתם הבטוחה של אזרחיה.
27/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר למקורביו הערב (26.11.23), עם שחרורם בהצלחה של 17 חטופים נוספים: "נסכים להמשך הפסקת האש - רק תמורת המתווה של עשרה חטופים תמורת יום הפסקת אש".
26/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il