|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
רצונות אגוצנטריים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

על סוגיית החטופים

שעון המלחמה הוא שעון שרידות האומה; שעון החטופים הוא שעון אחריות האומה לאזרחיה לעולם לא תהיה השעה ה-12 של שעון האומה חשובה פחות מהשעה ה-12 של קב' אזרחים באירוע "חרבות ברזל" קיימת סבירות גבוהה שניתן יהיה לסנכרן את שני השעונים ולחסוך בחיי-אדם מבלי להמר בגורל האומה - זו הדרך הנכונה!
10/01/2024  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

סוגיית החטופים החלה כמחדל חמור של מערכת הביטחון הישראלית שכשלה כישלון חרוץ בזיהוי כוונותיו של החמאס ויכולותיו לממש כוונות אלה ובשל כך התרשלה באופן חמור בעיצוב תפיסת הגנה פרמננטית על ישובי עוטף עזה. כל הסיפורים המסופרים לנו כיום על מה שידעו או לא ידעו ועל מה שעשו או לא עשו וכיצד סוגיות אלה מסבירות את כשלון ה-7.10 23 - הם סיפורי בדים. נכון שבאירוע הייתה מעורבת קונספציה שגויה, שאחרי יום הכיפורים 1973 לא הייתה שום הצדקה למצוא אותה שוב בשורות צה"ל המתקדם של ימים אלה, אולם, לצד הקונצפציה ועל-רקע כל מה שהיה ידוע על חמאס מעשיו וכוונותיו, לא הייתה שום סיבה להותיר את קו ההגנה על ישובי העוטף פרוץ עד כדי מופקר.

משהתרחש האירוע המזוויע, השאלה מה קרה לפניו היא "שאלה אקדמית". חשובה ככל שתהיה איננו דנים בה עתה משום שדיון חפיף, מגמתי או שטחי הוא לא הדבר הדרוש לנו - ההפך הוא הנכון. לשם כך דרושה ועדת חקירה ממלכתית עם שיניים!

החטיפה לא הייתה מקרית. היא הייתה חלק חשוב ואפילו מרכזי בתכנון המהלך כולו, שהתאפשר רק מפני שאוכלוסייה אזרחית גדולה יחסית ישבה בסמוך לגדר ומפני שמערכת הביטחון התעלמה מהשונות שהבדל זה משרה על שיקולי הביטחון השוטף. הרצח וההתעללות המסיביים של קלגסי חמאס נועדו ליצור הלם ולהשרות פחד. חטיפת אזרחים נועדה לכונן בידי חמאס אמצעי לשיבוש התכנון ויכולת הפעולה של צה"ל לאחר מעשה.

אין ספק שכל הדברים הללו נשקלו היטב על-ידי מנהיגות חמאס והם מנוצלים עתה על ידה בצורה מירבית ומיטבית. מי שלצערי מסייע להם בכך הן משפחות החטופים - חלקן מתוך כאב ודאגה אמיתיים וחלקן מתוך צורך פנימי למצוא "אשמים" ולהטיל עליהם את האשמה, האחריות והחובה "לפתור את הבעיה". מבחינות מסוימות דומה הדבר לרצונם של קרובי מי שנפלו במערכה באותו יום שבת מר ונמהר וגם ואחריו למצוא אחראי לנפילת בניהם או בנותיהם ולהטיל עליו "אחריות" לאסונם. בשני המקרים זו בריחה מהמציאות ובשני המקרים חסרת תכלית. תכלית קיימת במקום שבו מעשים יכולים לשנות את הוויית המציאות לטובה.

כוונת המפגעים הייתה לחבל בביטחון העצמי הישראלי, בביטחון הלאומי, בחיים הסדירים של המדינה וביציבות הממשל הנבחר שלה. כוונת המפגעים הייתה למנוע תגמול - שהניחו שבוא יבוא - או לשלוט בעוצמתו ובניהולו - לחטופים היה "מעמד בכיר" במשימות שיבוש אלה. ולכן, כל מי שמסייע למימושן פועל בעד המפגעים ונגד האינטרס הלאומי שלנו.

שני גורמי עושים זאת במקומותינו: האופוזיציה לממשלה בדרכים שונות ובחלקן מוסוות מן העין ומשפחות החטופים המבקשות להצילם אלא שבאין להם כלים של ממש לכך הן מטילות יהבן על הממשלה. עד כאן סביר ונסבל. הכשל מתחיל כאשר גורמים חתרניים אנטי-ממשלתיים שפעלו ככאלה עוד בימי האנרכיה העליזים שקדמו לאירועי "השבת השחורה" (ולפי עדות החמאס עצמו שימשו לו גורם מדרבן לפעולה). מצטרפים למהלך ומקנים לו צביון פוליטי ואגוצנטרי במקום צביון הומניטרי טהור.

ההוכחה הבולטת ביותר למעורבותם של גורמים פוליטיים במחאות משפחות החטופים, היא הפניית ההאשמות באירוע לממשלה ולא לצה"ל, השתתפות גורמים מטעם המפכה האנרכיסטית בארגון הפעילות ההפגנתית והפרסומים בתקשורת על-ידי אותו מנגנון שביצע זאת בתקופה הפעילה של האנרכיה, והפניית הביקורת של רוב המערכת הפעילה בנושא זה לעבר הצורך בבחירות ובהחלפת הממשלה אף על-פי שאין בידם או בפיהם שום הוכחה ניצחת לטיעון זה. רוב הטיעונים הם ספקולטיביים ומוטי השערות ועמדות פוליטיות. שהרי כל עוד לא קיימה ועדת חקירה ממלכתית את חקירתה ולא פרסמה את ממצאיה, העובדה שהתחקירים היחידים המתקיימים במערכת הצה"לית הקשורה באירוע הם של הצבא עצמו. (אכן, נחוצים תחקירים מבצעיים לשיפור ניהול המלחמה, אבל אלה נעשים על-ידי המערכת הצבאית ואינם משתמשים בשליחים חיצוניים לדבר עבירה).

נדמה לי שההתייחסות לנושא לא תהיה שלמה ללא דיון בנושא חשוב אחד נוסף השנוי במחלוקת ציבורית. צה"ל אירגן את תוכנית הלחימה שלו - עזה תחילה והצפון לאחר מכן - על בסיס העובדה שהאירוע הטראומטי של 7.10.23 שהביא למלחמה, בוצע על-ידי חמאס בקו המגע עם רצועת עזה. מלחמה זו נמשכת כבר למעלה מ-10 שבועות ויש לה הישגים משמעותיים מאוד על-רקע האיום הרב זירתי הנשקף לישראל, איום שהוא פרי הקונספציה השגויה המעדיפה הבלגה והכלה על ביטחון אקטיבי. התפיסה הגורסת לחץ על חמאס יוביל לוויתורים מצידו, עומדת למבחן והוכיחה עצמה כאשר עשרות חטופים שוחררו במשך מספר ימים והושבו הביתה כחמישה שבועות אחרי חטיפתם. שני ניסיונות שחרור התקפיים כשלו וניסיון אחד הניב שחרור של חטופה נוספת.

עתה כשישראל ניצבת בח'אן יונס על מפתן סיפה של המפקדה הראשית של חמאס, שבה ככל הנראה מוחזקים גם רוב החטופים שעדיין בידיו, וקרובה להשגת יעדי המלחמה - הכרעת חמאס ושחרור החטופים, מתגבר הרעש ומחול השדים של המשפחות המבקשות לשנות את סדרי-העולם הלאומיים בניהול המלחמה, לעצור ולעסוק לפרק זמן בלתי ידוע אך ורק בהחזרת החטופים. מובן שאין לי ביקורת על כך שהם רוצים לשחרר את החטופים. יש לי ביקורת על החוצפה לנסות ולהכתיב למדינה סדר פעולות הנגזר מסדר העדיפות שלהם, כאשר להם עצמם אין הוכחה שסדר זה עדיף על החלטות הקבינט.

מלחמה היא אירוע לאומי ולא אירוע פרטי. תפקידו של קבינט מלחמה הוא לראות את התמונה הגדולה ולנהל את המערכה כך שמצד אחד יושגו מטרות המלחמה ומצד שני יהיה המחיר על כך מינימלי. מספר חיילי צה"ל שנפלו עד כה במערכה בתמרון היבשתי בעזה מתקרב ל-200, מספר הפצועים גדול פי 10. בשבת השחורה נהרגו קרוב ל-300 חיילים ושוטרים בנסיון לבלום את החמאס. ברור לכל מי שמבין את תהליכי המלחמה בתנאים הקיימים בעזה, שעצירה ממושכת עשויה להותיר זמן רב בידי החמאס להיערך מחדש ובהתחדש המלחמה לגרום לצה"ל אבידות מיותרות בכדי לחזור ולממש הישגים שנמצאים כיום כבר בידיו - זהו חוסר אחריות משווע.

קבינט המלחמה מנוע בכל לשון של מניעה מלסכן לשווא חיי חיילים הפועלים בפיקודו. לכן בפעילות צבאית המיועדת לשחרור שבויים או חטופים - יש מקום לסיכון מבצעי סביר; משום שכל מטרה במלחמה כרוכה בסיכונים. אבל במקום שהדרישה נוגעת להרפתקה מפוקפקת במקורה באגוצנטריות פרטית או בפוליטיקה אופוזיציונית - אין לכך שום סיבה או צידוק ואסור לעשות זאת. אם יתברר בדיעבד שהיו בהחלטות הקבינט או הפיקוד הצה"לי שיקולים זרים ממין זה, יש להטיל על ועדת החקירה בדיקת הדברים שכן זו שבירת הנורמה של אחריות המפקדים לחיי חייליהם.

ואלי בקונטקסט זה ראוי לומר בגלוי ובמפורש: מלחמה היא אירוע קשה ואין בו צדק אבסולוטי. אבל במקום שיש סיכוי סביר לחסוך בחיי אדם - אזרחים ו/או חיילים אסור להמר. המופקדים על הביטחון הלאומי חייבים לפעול על-יסוד מידע מהימן ושלם ככל האפשר, על-פי המנדט שניתן להם ועל-פי מיטב שיקול דעתם המקצועי.

תאריך:  10/01/2024   |   עודכן:  10/01/2024
רפי לאופרט
+נתניהו במסר להאג: "אין לנו כוונה לעקור את אוכלוסיית עזה"
00:14 11/01/24  |  עידן יוסף
ערב הדיון בהאג על תביעת דרום אפריקה נגד ישראל, בטענה כי ישראל מבצעת "רצח עם" בעזה, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון באנגלית, שבו הבהיר כי לישראל אין כוונה לכבוש את רצועת עזה לצמיתות או לעקור ממנה האוכלוסייה.

"ישראל נלחמת במחבלי חמאס, לא באוכלוסייה הפלשתינית, ואנו עושים זאת תוך ציות מלא לחוק הבינלאומי", אמר ראש הממשלה.
+המעורבות האירנית: 200 לוחמים חות'ים נשלחו לאימונים בזיבאקנר
23:54 10/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המנהיג העליון של אירן, עלי ח'אמנאי, היה מעורב אישית בהחלטה להטלת המצור של החות'ים על תנועת כלי השיט במיצר באב אל-מנדב  ▪  לוחמים חות'ים נשלחו לאימונים במוסד ימי מרכזי של משמרות המהפכה  ▪  ארה"ב ובריטניה מתכננות תקיפה יזומה נגד מטרות של החות'ים בתימן
ח'אמנאי. מעורב באופן אישי [צילום: AP]
+בלינקן הביך את שרי הקבינט ב"התחייבות הומניטרית" שלא ניתנה
23:35 10/01/24  |  עידן יוסף
מבוכה בישיבת קבינט ניהול המלחמה עם בלינקן: שר החוץ האמריקני הודה לשרי הקבינט על הסכמתם להעביר 150 משאיות של קמח לרצועה. חברי קבינט המלחמה הביטו זה על זה במבוכה, משום שהם לא שמעו על התחייבות כזו שניתנה על ידי ישראל לממשל ביידן, הסוגיה לא עלתה לדיון לא בקבינט המורחב - אבל גם לא בקבינט המלחמה המצומצם (חדשות 12).
+אלון שמריז ויותם חיים, החטופים שנורו בשוגג, לא יוכרו כחללי צה"ל
22:32 10/01/24  |  עידן יוסף
צה"ל החליט: אלון שמריז ויותם חיים, החטופים שנורו בשוגג, לא יוכרו כחללי צה"ל. ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, הודיע על כך רשמית למשפחות, אך הותיר פתח להקמת ועדה שתדון בנושא בעתיד (ישראל היום).
+ה"עיתונאי" ההרוג, שלבו של בלינקן יצא אליו, התברר כמחבל
21:12 10/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל חשף כי שני עיתונאים פלשתינים שנהרגו בתקיפה ישראלית היו למעשה פעילי טרור וחשף את המסכה מעל פניהם  ▪  התקיפה בוצעה לאחר שהשניים הפעילו רחפנים שאיימו על כוחות צה"ל
שני מחבלים והרשימה שבה הופיעו
+צה"ל איתר בח'אן יונס מנהרה שבעבר היו בה חטופים
21:03 10/01/24  |  עידן יוסף
דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי: ״אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות מעל ומתחת לקרקע בח'אן יונס. הכוחות איתרו שם מנהרה בה שהו חטופים בתנאים קשים מתחת לאדמה״.
+הרמטכ"ל למפקדים: "אין כפר בלבנון שאתם לא יכולים להיכנס ולפרק אותו"
20:40 10/01/24  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל קיים הערכת מצב במרכז רצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 36, תא"ל דדו בר כליפא ומפקדים נוספים.

רא"ל הרצי הלוי אמר למפקדים: אין בעזה קילומטר מרובע שאתם לא יודעים להיכנס ולפרק אותו. אחרי מה שעשיתם - לא קיים דבר כזה. אין כפר בלבנון שאתם לא יכולים להיכנס ולפרק אותו. נשים אתכם במקומות שצריך, ואתם תעשו שם את מה שצריך. מלחמה ארוכה בצד השני -נצא עם תוצאות טובות
+מערכת הבריאות נערכת ל"תרחיש עלטה": אלפי מונשמים עלולים להיפגע
18:59 10/01/24  |  עידן יוסף
במערכת הבריאות נערכים ל"תרחיש עלטה" בעקבות ירי חיזבאללה, כאשר החשש הוא אלפי מונשמים מנותקים מחשמל באשפוז ביתי. בימים אלה נבחנים פתרונות שונים כגון הצבת מחוללים (גנרטורים) בחלק מממרפאות קופות החולים ושיתופי פעולה עם בתי חולים פרטיים ובתי מלון, כדי לפנות אליהם במידת הצורך את מאושפזי הבית שנזקקים למכונת חמצן ביתית (חדשות 12).
+דיווח סעודי: משלחת ישראלית שוהה בקהיר
18:38 10/01/24  |  עידן יוסף
משלחת ישראלית נמצאת בקהיר כדי לדון בדרכים לחידוש הפעילות בסוגיית החטופים והגדלת הסיוע לרצועה בתיאום עם ארצות הברית וקטר (ערוץ א-שרק הסעודי).

+נשיא המדינה: מאחל הצלחה רבה לשופט ברק
18:24 10/01/24  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״אני מחזק את עובדי המדינה, עורכי הדין, היועצים וכלל הצוות המקצועי, המוכשר והמסור אשר יציג את עמדת ישראל בפני בית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג; ומאחל הצלחה רבה לשופט אהרן ברק במשימתו החשובה.

"למערכה שאנו נתונים בעיצומה יש מגוון פנים וחזיתות, בהן זו של המשפט הבינלאומי - שהיא חשובה וחיונית ביותר, ובכולן ניאבק בנחישות על צדקת דרכנו, על זכותו של עמנו לביטחון, ועל הערכים היהודיים והדמוקרטיים שהם קווי המתאר שלנו - גם בעת מלחמה שאין צודקת ממנה.

"לכו בכוחכם - כולנו עומדים מאחוריכם, בלי פוליטיקה, בלי מחנות. יחד נעמוד איתן נגד הרשע, הצביעות ועלילות הדם באשר הם״.
+אלפים בתפילה להשבת החטופים
17:51 10/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מבט מלמעלה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+צה"ל תקף מפקדה מבצעית ועמדת שיגור של חיזבאללה
17:20 10/01/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו בשעות האחרונות מפקדה מבצעית ועמדת שיגור של חיזבאללה בדרום לבנון. שלושה שיגורים בשעה האחרונה משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל-עראמשה נפלו בשטחים פתוחים, צה"ל תוקף את מקור הירי בשטח לבנון.
+גנץ מתמקד בחטופים ו"מרכך" את מטרת המלחמה
16:59 10/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חבר קבינט המלחמה אומר כי בשלב זה נכון להקדים את סוגיית החטופים על פני כל שלב במלחמה  ▪  טוען כי הפחתת עוצמת התקיפות תאפשר הנעת מהלכים מדיניים, מול הקהילה הבינלאומית ומדינות האזור, תאפשר להשיג את מטרות המלחמה
גנץ. הסרת איום חמאס במקום מיטוט שלטונו [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+קטר מציעה עסקה חדשה; חמאס דוחה על הסף
16:07 10/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההצעה הקטרית החדשה: הגליה של ראשי חמאס - ושחרור כל החטופים בשלבים לקראת נסיגת צה"ל מהרצועה  ▪  הערב כונס קבינט המלחמה לדון בהצעה שהוגשה, אך בחמאס אומרים כי הרעיון להגליית ראשיו הוא נאיבי וגם ישראל אינה מזדרזת להסכים
כרזות החטופים ברחבת הכותל [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
סינוואר. יסכים להגליה? [צילום: עאדל חאנה/AP]
+צה"ל חשף את בית הנופש בו גר סגנו של דף
15:20 10/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כוחות צה"ל פשטו על בית הנופש של סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, ותיעדו את ביתו המפואר שכלל בין היתר בריכת שחייה, חצר גדולה וריהוט יוקרתי
בית סגנו של מוחמד דף [צילום: דובר צה"ל]
+אישום: התחזה לקצין ב-7 באוקטובר והשיג מידע מסווג
14:34 10/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הותר לפרסום: האיש טען שהוא בכל דרגת סרן והעביר חלק מן המידע לגורמים נוספים; אין חשד שפעל בשליחותם של גורמים עוינים או שהעביר להם מידע
שורה של כתבי אישום [צילום אילוסטרציה: אורן בן-חקון, פלאש 90]
+82,453 בקשות להכרה כנפגעי פעולות איבה מה-7 באוקטובר
14:00 10/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עד כה שולמו 768,923,403 ש"ח לנפגעים  ▪  תושבי העוטף וניצולי הנובה דורשים הכרה קהילתית ומענים מותאמים; הביטוח הלאומי: "נדרשת חקיקה מתאימה"
המשנה ליועמ"ש הביטוח הלאומי עו"ד שלומי מור בדיון בוועדה [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
+חברי כנסת מהימין משחירים את ישראל במלחמתה הצודקת
12:41 10/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מצער, שחברי כנסת מהימין משחירים את פניה של מדינת ישראל, ומחמשים את התביעה של דרום אפריקה, תביעה המצטטת פוסטים, בהם חברי כנסת כותבים כי עכשיו לכולנו מטרה משותפת - מחיקת רצועת עזה מעל פני האדמה
ואטורי. תחמושת לתובעים [צילום: ייונתן זינדל/פלאש 90]
+הלחימה בח'אן יונס: נשק טעון מתחת למיטת ילדים ופיר ליד בי"ס
12:11 10/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוחמי צק"ח 55 איתרו מדי חמאס ואמצעים רבים בעלי ערך מודיעני, תמונות של ילדים אוחזים בנשקים  ▪  הותקפה מפקדה מבצעית של חמאס ושלושה מבנים בהם זוהו מחבלים
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+יש עתיד על התבטאות ואטורי: ממשיך לפזר אמירות חסרות אחריות
11:53 10/01/24  |  מירב ארד
יש עתיד על התבטאותו על ח"כ נסים ואטורי שקרא לשרוף את עזה: "רגע לפני הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, ממשיך רב החובל, ח״כ ואטורי מהליכוד, לפזר אמירות חסרות אחריות אשר פוגעות במדינת ישראל ומסכנות את חיילי צה״ל. יש בישראל חברי קואליציה שלא מבינים את מקומם, מעדיפים לייצר כותרות חלולות ובמקום שראש הממשלה יעמיד אותם על מקומם הוא שותק מחשש לשלום הממשלה ועתידו הפוליטי."
+צה"ל: מטוס קרב תקף תשתיות חיזבאללה בלבנון
11:42 10/01/24  |  מירב ארד
מטוס קרב של חיל האוויר תקף במרחב לבונה תשתיות טרור ומבנה צבאי. בנוסף, בשעות הלילה מטוס קרב של חיל האוויר תקף מפקדה צבאית במרחב כפר שובא. אתמול לוחמי צה"ל תקפו והשמידו עמדת תצפית של חיזבאללה במרחב אליחאם. בשעות הבוקר, לוחמים תקפו מבנה צבאי במרחב א-נקורה ממנו זוהה ירי לעבר שטח מדינת ישראל.
+חיזבאללה הודיע על מות פעיל נוסף; 159 הרוגים מתחילת המלחמה
11:39 10/01/24  |  מירב ארד
חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף - נאבר אחמד אל-קאדרי "אבו עלי", תושב הכפר שובא שבדרום לבנון. עד כה חיזבאללה הודיע על 159 מחבלים הרוגים מתחילת המלחמה.
+מנהלת מחלקת הפריון במשרד הבריאות: משמחת תורה בוצעה שאיבת זרע מ-88 חיילים ו-10 אזרחים
10:34 10/01/24  |  מירב ארד
סא"ל נטלי ברדה, מחלקת נפגעים בצה"ל, דייוחה (יום ד') בדיון בוועדת הבריאות: עד אתמול נלקחו 70 שאיבות זרע מחיילים שנפלו מתחילת הלוחמה. לפי פרופ' טליה אלדר-גבע, מנהלת מחלקת הפריון במשרד הבריאות, משמחת תורה עד אתמול, בוצעה שאיבת זרע מ-88 חיילים ומעוד 10 אזרחים.

+הקבינט המורחב יתכנס הערב לדיון על ״היום שאחרי״
10:23 10/01/24  |  מירב ארד
הקבינט המדיני ביטחוני המורחב יתכנס היום בשעה 19:00 לדיון על ״היום שאחרי״ בעזה.
+אסטרטגיית ההכלה והתגובה מאז מלחמת לבנון פגעה בכושר
09:41 10/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק שני של דיון עומק על אירועי השבוע השלושה-עשר של מלחמת "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אמריטוס אלישע האס, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, מיכאל, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין
מלחמת לבנון הראשונה [צילום: סער יעקב/לע"מ]
+לפיד: צריך לייצר לחץ כלכלי על חמאס, זה יכול להוות מנוף לעסקה
09:36 10/01/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בראיון לכאן רשת ב': "צריך לייצר לחץ כלכלי על חמאס, זה יכול להוות מנוף לעסקה לשחרור חטופים - אבל בממשלה לא מתעסקים בזה. זו ממשלה איומה, קראתי לגנץ ואיזנקוט לצאת ממנה".
+פעילות צה"ל באל מע'אזי וח'אן יונס; מעל 150 מטרות הותקפו
08:53 10/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הלוחמים חשפו מעל 15 פירים תת-קרקעיים  ▪  במהלך פשיטה על מבנים צבאיים במרחב, אותרו משגרי רקטות, טילים, כלי טיס בלתי מאוישים, וחומרי נפץ
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+ארדן הציג באו"ם עוגה לציון יום הולדתו של כפיר ביבס
08:25 10/01/24  |  עידן יוסף
שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן ציין (ג') את יום הולדתו של כפיר ביבס מעל במת האו״ם והניח עוגת יום הולדת על דוכן הנואמים כדי להזכיר לכל השגרירים את חובתם להילחם למען החזרתו הביתה. ״החטיפה של כפיר הפכה לסמל לאכזריות השפלה ביותר שידעה האנושות - אכזריות החמאס״.

״כפיר, אני מאחל לך שבשנה הבאה תחגוג את יום הולדתך עם משפחתך האוהבת. כפיר, אתה הסיבה שישראל נלחמת יום וליל ולא תעצור עד שנחזיר אותך הביתה״, דברי ארדן.
[צילום: משלחת ישראל לאו"ם]
+יומן מלחמה, היום ה-95
07:58 10/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
זה היום בו כל אחד מחליט לעצמו אם הוא נותן לייאוש ולדכדוך לגבור עליו או נושך את שפתיו ודבק במשימה

ימים אדומים שחורים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+חטיבת גבעתי חשפה כספות כספי טרור במעוז חמאס באוניברסיטה בח'אן יונס
07:49 10/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צוותי קרב בח'אן יונס מתמודדים עם קרבות אינטנסיביים, מחסלים מחבלים ומאתרים כלי נשק ותחמושת  ▪  חטיבת הצנחנים נלחמת במחבלים בח'אן יונס, וחושפת מצבורי נשק  ▪  התקפה של גדוד 101 מובילה לתקיפה אווירית נגד מחבלים בבניינים, וכתוצאה מכך גם לנפגעים
לוחמים במתחם האוניברסיטה [צילום: דובר צה''ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על סוגיית החטופים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
10/01/24 16:20
2
אמונחטאפ
13/01/24 10:27
3
אמונחטאפ
13/01/24 10:35
4
הירונימוס
13/01/24 14:15
5
רפי לאופרט
19/01/24 13:09
6
הירונימוס
19/01/24 18:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
חלק שני של דיון עומק על אירועי השבוע השלושה-עשר של מלחמת "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אמריטוס אלישע האס, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, מיכאל, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין. בחלק זה טען מיכאל, המומחה לאמצעי לחימה ולייזר, שצבא מקצועי הוא צבא יוזם. אסטרטגיית ההכלה והתגובה של ישראל מאז מלחמת לבנון הראשונה פגעה קשה בכושר היוזמה.
10/01/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
הכוחות המתמרנים ממשיכים לפעול בשטח רצועת עזה בסיוע ותיאום עם חיל-האוויר ולוחמי זרוע הים. במהלך היממה האחרונה הותקפו יותר מ-150 מטרות טרור בשטח הרצועה.
10/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
זה היום בו כל אחד מחליט לעצמו אם הוא נותן לייאוש ולדכדוך לגבור עליו או נושך את שפתיו ודבק במשימה
10/01/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי משמידים תשתיות טרור, מחסלים מחבלים בקרבות וחושפים מחסני אמצעי לחימה רבים המשמשים את חמאס. בהכוונה מודיעינית, פעלו הלוחמים באוניברסיטה האיסלאמית, ששימשה כתשתית טרור של חמאס. כמו-כן, בכיתות הלימוד אותרו אמצעי לחימה וטרור ביניהם נשקי קלשניקוב, מחסניות, תחמושת, דגלי חמאס וכספות שהכילו כספי טרור.
10/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
כוחות בריטיים ואמריקניים יירטו 21 טילים וכטב"מים, ששיגרו הכוחות החות'ים בתימן לעבר כלי שיט בדרום ים סוף. על-פי הודעת פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, אף ספינה לא נפגעה במתקפה, שהייתה אחת הנרחבות מאז החלו החות'ים את תקיפותיהם.
09/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il