|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
טראמפ. טוב ליהודים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

ישראל וטעויות ממשל ביידן

ממשל ביידן בכניסתו למזה"ת מצא בו תהליכים בהתממשות לייצוב האינטרסים האמריקניים באמצעות הסדרים מדיניים שעיקרם עיצוב גוש פרו-מערבי חזק, בהשתתפות ישראל עד כה עשה הממשל כמעט הכל בכדי למצוא דרך חלופית על יסוד תוכנית ששבקה חיים כבר בשנת 2000
21/01/2024  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
על סף הגשמה
במקום להמשיך ולסיים מה שעמד על סף הגשמה, בחר ממשל ביידן בדרך שגויה בה הוא מדדה גם עתה. אין משפט קיום למדינה פלשתינית בתוך ארץ ישראל המערבית - שטח מדינת-ישראל.

ממשל ביידן כיוון את תוכניתו המזרח-תיכונית לאור המדיניות אותה התווה ממשל אובמה ובהמשך לה. מדיניות אובמה הייתה שגויה מבחינת המזרח התיכון והולידה את ה"אביב הערבי" הכושל, בהמשך את האימפריאליזם האירני וכיום כהמשך נוסף את "התיאבון" הטורקי להשתתף בחגיגה האירנית ולחלק את השלל האימפריאלי המזרח תיכוני בין "שתי הגדולות" האזוריות. שתיים אלה אמורות היו להתאזן על-ידי ברית אזורית של מדינות סוניות "מתונות" בהשתתפות ישראל כמדינה בעלת עוצמה אזורית גדולה. לשם כך נדרשה ברית בין רוב המדינות הסוניות לבין ישראל. הסכמי השלום עם מצרים וירדן היו נדבך אחד שלה והסכמי אברהם נדבך שני. השלב השלישי אמור היה להיות הרחבת הסכמי אברהם והצטרפות שאר המדינות הסוניות אליהם בראשות סעודיה. כל המהלכים המזרח תיכוניים נקשרים תחת צילם של שני שיקולים מרכזיים: האיסלאם ומעמדו באזור, המאזנים האסטרטגיים בכל אחד ממעגלי המשנה.

גישה זו קיבל גם ממשל טראמפ (2016 - 2020), אולם בעוד ממשל טראמפ מבין את הקונפליקט המובנה הקיים עדיין בין ישראל לחלק מהמדינות הסוניות ובוודאי בין ישראל לאירן, ממשל ביידן, בדומה לממשל אובמה התעלם מהם. בעוד טראמפ בונה את השלמת מהלכיו על חיזוק ישראל ובמקביל מתן גמול פוליטי אסטרטגי גם למדינות הסוניות בראשות סעודיה, התחיל ביידן את דרכו ברגל שמאל - שינוי המדיניות של טראמפ וחזרה למדיניות הקלוקלת של אובמה שביחס לישראל פרושה חתירה אמריקנית להחייאת הסכמי אוסלו ולהקמת מדינה פלשתינית במרחב א"י המערבית. זהו איום אסטרטגי על ישראל ובמסגרת ארבע התפתחויות נוספות שחלו ב-4 - 5 השנים האחרונות: התחזקות אירן והתקדמותה בתוכנית הגרעין, חדירת רוסיה וסין לאזור, התגברות האיומים של התנועות האיסלאמיות הפונדמנטליסטיות (חיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האיסלאמי ואחרות) בתמיכת אירן והשלכות היריבות הדתית-אסטרטגית בין אירן השיעית לטורקיה הסונית - הופך האיום האסטרטגי עבור ישראל לאיום קיומי. עניין זה הוכח ב-7.10.2023 בהתקפת החמאס על דרום ישראל ובהתעצמות המתמדת של חיזבאללה במימון ותמיכת אירן באותה תקופה עצמה.

התקיפה החמאסית נהנתה ממציאות "בלתי שפויה" בישראל בשלושה מבחנים שונים: המחלוקת והמשבר האזרחי על מבנה השלטון ואופיה של המדינה, המחלוקת האידאולוגית-מדינית אסטרטגית בשאלת הסכם אוסלו והקמת מדינה פלשתינית בשטח הגדה המערבית, והקונספציה שפיתחה מערכת הביטחון בישראל לגבי הדרך בה ניתן למנוע בהתמדה (בחלקה חתרנות בסיוע אמריקני, בעיקר דמוקרטי) מהלכים של הממשלה הנבחרת בישראל לעבר החלת החוק הישראלי בשטחי איו"ש בשלבים. התקיפה החמאסית נולדה על ברכי משברים אלה, ושימשה יסוד למדיניות ממשל ביחסו לתקיפה מאוקטובר ולמלחמה שמתחוללת בעקבותיו על האופציות השונות העולות ממנה. מלחמה היא אירוע משברי דינמי ומתחוללים במהלכה אירועים נוספים שבלעדיוה לא היו קורים כלל, או שהתפתחותם הייתה מתנהלת בעצלתיים לאורך זמן רב. בין היתר נחשפו רבות מתוכניותיה של אירן באזור וחלק מתוכניותיה של טורקיה והואצה התגבשות "טבעת האש" האירנית סביב ישראל1.

ממשל ביידן נכנס לביצה האזורית בעיניים עצומות. אין ספק שממשל ביידן הוא ממשיך דרכו של ממשל אובמה והוא עושה זאת בשני מסלולים: ביטול חלק נהשלכות מהלכיו של טראמפ ומשיכת המדיניות האזורית של ארה"ב לעבר האידאולוגיה הגלובליסטית של המפלגה הדמוקרטית ולעבר דחיפת רעיון המשך הקו של אוסלו (פתרון "שתי המדינות") מול ישראל. ממשל ביידן נהג כך חרף העובדה שהוא יודע היטב שאין בישראל רוב פוליטי למהלכים אלה. וכ"כ הוא יודע שמהלכיו אלה עשויים לחולל התפרצות אלימה באזור משום שיובילו למשבר ביחסי ישראל-ארה"ב ואלה ידרבנו לפעולה את החוגים הקיצוניים סביב ישראל ובתוכה להפילגרום למלחמת טרור. ממדיה של ישראל וההיסטוריה של תושביה מאז השואה לפני 80 -85 שנים, אינם סובלים מלחמה מעין זו והתוצאה תהיה שפיכות דמים אקטיבית מאוד.

חרף ידיעתו של הממשל את כל אלה, נראה שהשתכנע בכל זאת לדבוק במדיניות אובמה, אבל ללכת בנתיבים "עדינים יותר" - חיבוק של דוב בגרסאות שונות. לא חקרתי עדיין לעומק את היקף הסימנים המסגירים את העובדה שעמדות ורעיונות אלה של ממשל ביידן קיבלו חיזוקים מהשמאל הישראלי התומך באוסלו או מתנגד אישית לנתניהו, וכי אלו עודדו וקידמו את המשבר הפנימי אחרי בחירות נוב' 2022, וזירזו בכך את התקפת החמאס על הדרום ב-7.10.2023; היגיון וניסיונות העבר מחזקים הנחה זו. הנחה זו מחוזקת גם על-ידי תהליכי החיבוק הקצרים שהשפיע ביידן על ישראל אחרי פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" מול ההפרעות החמורות שנקט נגד פעילות אפקטיבית של צה"ל ברצועת עזה. פעולות שמאריכות את המלחמה, מגדילות בסה"כ את מספרי הנפגעים ומעודדות איום מצפון ואי-שקט במזרח.

הניסיון של ממשל ביידן לאכוף הקמת מדינה פלשתינית בתוך שוטחי מדינת ישראל גובל בצעדים עויינים. ברור שמקורם הוא בין היתר ואולי בעיקר בבחירות 2024 בנובמבר הקרוב בארה"ב. בין היתר משום שהאגף השמאלני של המפלגה הדמוקרטית הוכיח עצמו בברור בהתייחסותו למתקפת החמאס ב-7.10 כאנטי ציוני ואנטי-ישראלי, שלא לומר אנטי-שמי. ביידן עצמו אינו שייך לזרמים אלה, אבל נראה שהלחץ שלהם עליו והחשש בתגובות קיצוניות שלהם גורם לו להתכופף. לכל בר-בי-רב ברור שחמאס מייצג מדיניות אנטי-ציונית שלא לומר אנטישמית.

לכל מי שעיניים בראשו ברור שהרשות הפלשתינית היא "בובה פוליטית" וכי הקמת ישות אוטונומית פלשתינית באיו"ש היא מצד אחד פגיעה בציפור הנפש של העם היהודי וסכנה צבאית חמורה לאזרחי ישראל שעשויים להיקלע ללחימה סימולטנית ב-7 חזיתות. המעצורים שמפעיל ביידן למניעת פעולה ישראלית בצפון נגד חיזבאללה, היא מעשה המקשה מאוד על ישראל ומאיים להיות תמרור מזמין לחיזבאללה וגורמים אחרים להעצים את מלחמתם או להכניס את ישראל ללחימה בחזיתות נוספות בתנאים קשים במיוחד. ארה"ב מכבידה גם בסוגיית יצירת הלחץ הדרוש על חמאס לשחרור חטופי ה-7.10. הכנסת סיוע הומניטרי ללא הגבלות קשות על הגעתו לידי חמאס ולחצים להחזיר אזרחים כפעילות סימלית להתקרבות לסיום המלחמה למקומות שבהם לא תמה המלחמה והחמאס עדיין פעיל בהם, הם הזמנת החמאס להקשיח עמדות וגרימת נפגעים מיותרים נוספים לצה"ל. כל אלה ועוד2 מובילים בהדרגה את היחסים בין ארה"ב לישראל למשבר. איננו מבקשים מארה"ב להילחם עבורנו, אבל בהחלט מבקשים לא להפריע לנו.

מבלי להיכנס לדיון נרחב בסוגיית הפליטים הפלשתינים ממלחמות 1948, 1967, 1973 ו-1982, עצם השארת סוגיית הפליטים על-כנה עד היום ובכך הגדלתה מעבר לכל פרופורציה סבירה, מוכיחה כי זו אינה בעיית פליטים אלה בעיה פוליטית-אסטרטגית שבאמצעותה מבקשים הערבים לחסל את מדינת היהודים. על ממשל ביידן להפנים עניין זה, משום שהוא יסוד לכל פתרון בר-קיימא. שטח המנדט הבריטי מ-1920 כלל את ירדן וישראל גם יחד (כששטח ירדן כיום הוא כ-78% מכלל השטח המקורי). בכל אחד משני השטחים חיים כיום כ-10 מיליון נפש שירדן מאכסנת (זמנית כמיליון פליטים ממלחמת האזרחים הסורית, שעתידים לחזור לארצם). "אונרווא" - סוכנות הסעד "המיוחדת" לפליטים אלה אינה עוסקת ביישובם ושיקומם אלא בשימושם כ"מנגנון השמדה" אנטי-יהודי. פליטי עזה הם תולדה של אותן מלחמות ושל מדיניות דומה מצד מצריים. סוגיית הפליטים הערביים נוצרה כתוצאה מתוקפנות ערבית נגד מדינת היהודים ובגידה בריטית בכתב המנדט מ-1920. ישראל אינה יכולה ואינה צריכה לספוג כל אלה. זו חובתם של הערבים, כי הם שחוללו בעיה זו. שום פתרון מלאכותי אינו יכול לבוא במקום פתרון טיבעי ומקובל שיאפשר לכל הצדדים חיים בטוחים בכבוד וביטחון.

בלתי-ידידותית היא גם התנהלותו של ממשל ביידן ושותפיו בקונגרס בהשמעת רמזים על אפשרות הפעלת לחץ נוסף על ישראל באמצעות הגבלות על משלוחי-נשק או מימונם. דומה שמחלת "האמריקני המכוער" אצל ארה"ב היא כרונית. ניתן למנות עשרות מדינות בהן בגדה ארה"ב כשותפה אסטרטגית - טאיוואן וישראל הן שתי סנוניות אקטואליות וההיסטוריה מעוררת בהן דאגות חמורות. בשל הנטיות הלאומיות בישראל ובשל המשמעות של ארץ-ישראל לקיום היהודי הלאומי בגידה אמריקנית בה כיום תהיה מכה לדורות רבים. בכלל בדמוקרטיות נראה שהתערבות ארה"ב בעניינים הפנימיים של ישראל כגון, ממשל, בחירות, מערכת המשפט, השקפות חברתיות וגבולות הריבונות, חייבים להעשות מתוך זהירות, במתינות ומתוך הבנה שאין לאכוף באמצעות סנקציות או איומים ביטחוניים על הציבור הישראלי לקבל החלטות מהות בשאלות של זהות ומשטר.

מבחינה זו הלך ממשלו של טראמפ בקדנציה הקודמת בדרך נכונה יותר וברת סיכויים. אין ספק שהערבים קוראים את דברי בכירי הממשל ומתאימים את עמדותיהם ל"רמזים" המגיעים משם. ישראל מעולם לא השלימה ולעולם לא תשלים עם ניסיון להפוך את מדינת היהודים למדינת כל אזרחיה. דרך זו של הממשל מוליכה למבוי סתום ועל כן היא שגויה. בטרם נעלה במשותף על שירטון, מוטב תחשב מסלול מחדש. סעודיה מחפשת בארה"ב "מתנות" אחרות שחשובות לקיום הלאומי של המדינות האחרות המיועדות לברית אסטרטגית האזורית. עניין המדינה הפלשתינית הוא עניין של נוחיות פוליטית בלבד. כי אם אנו טועים, המדיניות האזורית כולה ניצבת על כרעי תרנגולת.

הערות

1. משמעות "טבעת האש" היא הערכות אירנית למלחמה כוללת בישראל שהשלב הראשון שלה הוא הקמת חיזבאללה ככוח אש ארוך טווח המכסה באיומי הרס משמעותיים את כל שטחה של ישראל. תפקידו לבלום תקיפה אפשרית של ישראל נגד מתקני תוכנית הגרעין הצבאית של אירן. מדיניותה של אירן היא לא לשתף לוחמים שלה בלחימה נגד אויביה ויריביה אלא בשעה שהם תוקפים אותה ישירות – מעין לגיטימציה פנימית וחיצונית גם יחד. על-כן את המלחמה נגד ישראל מבססת היא על כוחות בלתי-סדירים שממוקמים בסמיכות גבוהה לגבולות ישראל – עזה, לבנון וסוריה, וכן בתימן ובעירק. כ"כ מפעילה אירן גם גורמים באיו"ש, חלקם באמצעות חמאס וחלקם ישירות, ומנצלת את חולשת ירדן. חלקה השני של טבעת האש הם הטילים ארוכי הטווח של אירן, אותם תפעיל כנראה אם וכאשר תתקוף ישראל את תוכנית הגרעין או תפריז במלחמת "המב"מ" שלה נגד האינטרסים האירניים. היא עשויה להקדים להפעילה באחת משתי אפשרויות אלה: שגיאות בהתנהלות האמריקנית האזורית שיפגעו באסטרטגיה המעצמתית של אירן או בעוצמת ההרתעה הישראלית, או תקיפה ישירה של מתקני הגרעין שלה.

2. למשל: הטיפול בסוגיית תוקפנות החותים במצרי ים סוף.

תאריך:  21/01/2024   |   עודכן:  21/01/2024
רפי לאופרט
+יוגבר הפיקוח על תכני הלימוד הפלשתינים במזרח ירושלים
00:51 22/01/24  |  עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה תומכת בהצעות חוק שהגישו חברי הכנסת צביקה פוגל ועמית הלוי, בעקבות פעולות טרור שביצעו נערים ערבים כתוצאה מההסתה הנלמדת בתוכנית הלימודים הפלשתינית במזרח ירושלים.

כיום, הפיקוח על תכני הלימוד לוקה בחסר, והאפשרות להשעות או לפטר עובד הוראה היא סבוכה, מצומצמת, ועשויה להימשך שנים. הצעת החוק מבקשת לתת מענה יסודי לבעיה באמצעות הסדרה בחקיקה את תכני הלימוד שילמדו בכל בתי הספר הפועלים על-פי חוק ונתונים לפיקוח המדינה. כמו-כן, מוצע לחייב מעסיק של עובד הוראה להשעותו באמצעות התלית אישור ההעסקה שלו על-ידי מנכ"ל משרד החינוך במקרה שהזדהה עם מעשה טרור או שנפתחו נגדו הליכים פליליים בחשד לביצוע עבירת טרור. עוד מוצע לקבוע כי מנכ"ל משרד החינוך יבטל אישור העסקה וכי אישור ההעסקה יותנה בבדיקת רקע ביטחוני.

הצעת החוק צםויה לעבור בקריאה ראשונה כפוף להתניות של הממשלה.
+נפתחה הגשת תביעות לפיצויים בגין מלחמת חרבות ברזל
00:21 22/01/24  |  עידן יוסף
עסקים ביישובים שבהם חלו הגבלות מחמירות של מערכת הביטחון במלחמת חרבות ברזל יכולים כעת להגיש תביעה לפיצויים בגין נזקים שנגרמו להם. כך נמסר מרשות המיסים.

עסקים ביישובים אלה זכאים לפיצויים מוגדלים, ובאפשרותם לבחור בין שני מסלולים: מסלול "מחזורים", שבו הם מפוצים בגין הירידה במחזורים המלאה, או מסלול "שכר", שבו הם מפוצים בסכום קצוב של 520 שקל ליום בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה.

בגין החודשים נובמבר-דצמבר 2023, עסקים ביישובי ספר וביישובים בגבול הצפון זכאים לבחור בין פיצוי מלא במסלול מחזורים לפיצוי במסלול שכר.

הגשת תביעה לתקופת נובמבר-דצמבר תתאפשר עד ל-21 במאי 2024.
+התקיפה הכירורגית של חטיבת יפתח
23:58 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חטיבת יפתח ביצעה מבצע סיכול טרור מוצלח ביותר באזור 'אל מועאזי', שבמהלכו נוטרל מספר רב של תשתיות טרור של חמאס ליד מבנים אזרחיים  ▪  המבצע כלל חיסול חוליית מחבלים ששיגרה טיל RPG לעבר טנק, ולחיסול של יותר מ-30 מחבלים
הערכת מצב בשטח [צילום: דובר צה''ל]
+ירושלים נגד מוסקבה: "זילות השואה ופגיעה בקורבנות ובניצולים"
23:36 21/01/24  |  עידן יוסף
משרד החוץ נגד רוסיה: "ישראל מודה לגרמניה על התמיכה החד-משמעית בה ועמידתה נגד התביעה המופרכת של דרום אפריקה. השימוש שעשתה דוברת משרד החוץ הרוסי בשיח שואה בהקשרים מדיניים עכשוויים היא זילות השואה ופגיעה בקורבנות ובניצולים".
+חיל-האוויר וחיל-התותחנים תוקפים יעדי טרור בח'אן יונס בהיקף חריג
22:52 21/01/24  |  עידן יוסף
חיל-האוויר וחיל-התותחנים תוקפים יעדי טרור בח'אן יונס בהיקף חריג. כלי תקשורת ערביים מדווחים כי צה"ל תקף באזור בטן א-סמין בדרום מערב ח'אן יונס, בסמוך לבית החולים נאצר. הדי פיצוצים בנגב המערבי.

שר הביטחון יואב גלנט אמר במפגש עם משפחות חטופים: "הפעולה בח׳אן יונס בעיצומה. ישנם סימנים ראשוניים לכך שההגעה למקומות הרגישים ביותר לחמאס מקדמת אותנו בהשגת שתי מטרות-העל במלחמה".

לאחר שצה"ל הסיג כוחות מצפון הרצועה, הוא נאלץ לפעול שם שוב. חילופי אש כבדים בשכונות בעזה שכבר טוהרו על-ידי צה"ל. הפלשתינים טוענים כי צה"ל תקף והרס את מסגד אל-קסאם - המסגד האחרון שנותר בצפון הרצועה, וכעת הצפון נטול מסגדים.
+מתכלל המשל"ט האזרחי טל בסכס פורש במפתיע
22:45 21/01/24  |  עידן יוסף
שר האוצר קיבל הערב את בקשתו של ראש המשל"ט האזרחי טל בסכס לסיים את תפקידו לנוכח העובדה שבשל קשיים ביורוקרטיים ומשפטיים המשל״ט לא קיבל את הכלים והסמכויות הנדרשים.

סמוטריץ׳ הודה לו "על התגייסותו ועל העבודה המאומצת שלו בחודשים האחרונים". לדבריו, מדובר ב"איש מקצוע, פטריוט, שברגע אחד התגייס לשירות פעיל למען מדינת ישראל״.

במשל"ט האזרחי מאשימים את מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי שטירפד העברת סמכויות למתכלל.
טל בסכס [צילום: רמי זרנגר-יח"צ החברה למתנ"סים]
+נחשף תיעוד חדש של המנהרה שבה הוחזקו החטופים
21:48 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לאחר קרבות עם מחבלים בעומק האדמה, כוחות צה"ל השמידו את המנהרה בח'אן יונס שבה הוחזקו חטופים  ▪  הערב: תקיפות נרחבות של צה"ל במרחב ח'אן יונס
חדר צפוף [צילום: דובר צה''ל]
חפצי חטופים [צילום: דובר צה''ל]
+פורסם תיעוד מרגע חטיפת יותם חיים ב-7 באוקטובר
20:42 21/01/24  |  עידן יוסף
יותם חיים שנחטף מביתו שבכפר עזה ונהרג לאחר שהשתחרר משבי חמאס ולא זוהה בידי כוחותינו נגרר בכוח ב-7 באוקטובר מביתו והוכנס לרכב של המחבלים. תיעוד מהחטיפה הוצג לאמו איריס חיים כשבוע לאחר החטיפה, ופורסם הערב בחדשות 13.

בתיעוד, נראה יותם חיים מובל כשהוא ללא חולצה כשבידיו אוחזים מחבלים. הוא לא התנגד להם ולדברי אמו "הבין את המצב" ומצבו היה טוב יחסית לנסיבות.
+גורמים מדיניים: אין עסקה על הפרק, אך יש אפשרות לחידוש המו"מ
20:11 21/01/24  |  עידן יוסף
גורם ישראלי בכיר אמר כי למרות דברי נתניהו - יש אפשרות לחידוש המשא-ומתן בזמן הקרוב (חדשות 12). גורם ישראלי בכיר אחר אמר: "חמאס דורש כניעה, אנחנו מקווים שתהיה דינמיקה של משא-ומתן - כרגע אין. ‏יש חילופי מסרים, אין עסקה שהגיעה אלינו עם מתווה ברור. שקר להגיד שיש עסקה שדחינו" (חדשות 14). גורם ישראלי בכיר אמר על המגעים לעסקה: ״בישראל מקיימים מאמץ לאפשר התנעה של עסקת חטופים, שבסופה אין התחייבות מראש על הפסקת הלחימה" (חדשות 12).
+גורם מדיני: התיווך בנוגע להסדר מדיני בצפון תקוע
19:44 21/01/24  |  עידן יוסף
המצב בצפון: גורם מדיני מאשר, כי המאמץ להביא להרחקת כוחות חיזבאללה מהגבול באמצעות מהלך מדיני - תקוע. לדבריו, ״אין חדש בנוגע להסדר מדיני בצפון״.

עם זאת, בישראל לא מכירים את הדיווחים מלבנון כאילו חיזבאללה מסרב לשאת ולתת באמצעות התיווך של השליח האמריקני, עמוס הוכשטיין (ישראל היום).
+נתניהו דוחה את תנאי החמאס לעסקה: "ה-7 באוקטובר הבא יהיה רק עניין של זמן"
18:48 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה אומר כי הסכמה ישראלית לתנאי הכניעה של החמאס תביא לכך שהלוחמים נפלו לשווא ותגרום לפגיעה אנושה בביטחון ישראל  ▪  לדבריו, רק ניצחון מוחלט יבטיח את חיסול החמאס והחזרת כל החטופים  ▪  אמר הוא מתמודד מול לחצים בינלאומיים ופנימיים כבירים בעניין השליטה הביטחונית ביש"ע
נתניהו. "עומד בתוקף על האינטרסים החיוניים" [צילום: עודד בליטי/AP]
+הותר לפרסם: גופתו של סמ״ר שי לוינסון מוחזקת בידי החמאס
18:06 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרב הראשי לצה"ל קבע כי מפקד הטנק נפל במתקפת הפתע של החמאס וגופתו נחטפה לרצועה  ▪  בכך עלה מספר החללים מתחילת המלחמה ל-533. מתחילת המלחמה נפצעו כ-2,660 חיילים, מהם 405 באורח קשה
סמ"ר שי לוינסון
+בשני גלים: צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה במרחב הכפר מרכבא
17:40 21/01/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר השלימו במהלך היום שני גלי תקיפה בכפר מרכבא שבדרום לבנון, בהם הותקפו תשתיות טרור, מבנה צבאי, עמדות תצפית ועמדות שיגור של ארגון חיזבאללה.

בנוסף, צה"ל תקף במספר מרחבים בדרום לבנון באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל-האוויר. בין המטרות שהותקפו, מפקדה מבצעית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה.
+דיווח: ישראל וחמאס הסכימו לחדש את המגעים לעסקה
15:32 21/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תוכנית "90 הימים" כוללת שחרור חטופים בשלושה שלבים בתמורה לשחרור אסירים ביטחוניים מהכלא בישראל, ויציאה של צה"ל מהרצועה והגדלת הכנס הסיוע לרצועה
ביידן ונתניהו. לחץ כבד על ישראל [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
סינוואר. דואג לשחרור אסירים ביטחוניים [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+רויטרס: ההרוגים במתקפת הכטב"ם בדרום לבנון - פעילי חיזבאללה
15:02 21/01/24  |  מירב ארד
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי לפחות שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפת רכב בכפר כפרא שבדרום המדינה. תקיפה המיוחסת לישראל בוצעה באמצעות כטב"ם.
+דיווחים בדרום לבנון: הרוגים בתקיפת רכב מהאוויר
14:13 21/01/24  |  מירב ארד
דיווחים בדרום לבנון: הרוגים בתקיפת כטב"ם לעבר מכונית בעיירה כפרא שבדרום המדינה.
+נפלאות הקונספציה
14:06 21/01/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
יש לצמצם למינימום פגיעה בחיילי צה"ל; לשחרר את כל החטופים בעסקה; לשקם בדחיפות את עוטף עזה כולו; ולהבטיח שכל המפונים בצפון יוכלו לשוב בביטחה לבתיהם
מיואשים [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+כ-15 מלש"ח שתפס צה״ל ברצועת עזה יופקדו בקופת המדינה
13:49 21/01/24  |  מירב ארד
כ-15 מיליון שקלים נוספים שתפס צה״ל בשבועות אחרונים בתוך רצועת עזה, הועברו לאגף הכספים במשרד הביטחון ויופקדו בקופת המדינה.

[צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון]
+איבדו את המצפן והמצפון
13:35 21/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
בעוד אריות האומה, גיבורי ישראל נלחמים בעוז רוח, בעוצמה ובאמונה בצדקת דרכם, באולפנים, בעיתונים, בפרשנויות יש מי שמתעקשים בקנאות להחליש את רוח הגיבורים
מלחמה מאתגרת [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+יומן מלחמה, היום ה-106
13:17 21/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הלילה ציטט אברהם איש מקצוע בכיר, שדיווח כי מיד לאחר אותה ישיבה, כאשר ביבי ורגב לא הבחינו מי בסביבתם, אמר ראש הממשלה לגברת פופקורן כי "עשית עבודה טובה"
רגב. מאדאם פופקורן [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+לאברכים, המדינה זקוקה לעזרה
12:05 21/01/24  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
יש כבר כ-600 אלמנות ואלפי יתומים, זה לא "מזיז לכם"? הם זקוקים לעזרה בניהול העסקים של בעליהם שגויסו למילואים  ▪  בתי החולים קורסים תחת המעמסה של 12,000 פצועים  ▪  אולי תתנדבו לשירות לאומי ותעזרו לטפל בפצועים?
לא "מזיז" להם [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
+נהרסו בתיהם של מחבלי חמאס שביצעו את הפיגוע במחסום המנהרות
11:48 21/01/24  |  מירב ארד
לוחמי צה״ל במילואים, כוחות הנדסה ומג״ב הרסו הלילה בעיר חברון שבחטיבת יהודה את הבתים של שני מחבלים פעילי ארגון הטרור חמאס שביצעו יחד עם מחבל נוסף את הפיגוע במחסום המנהרות ב16.11.2023, בו נפל לוחם צה״ל, רב״ט אברהם פטנה ז"ל.

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר שבעה מבוקשים שברחבי יהודה ושומרון. בעיר שכם שבחטיבת שומרון עצרו הכוחות שני מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה. בכפר חיזמא שבחטיבת בנימין איתרו והחרימו הכוחות אמצעי לחימה ביניהם רובה מסוג קרלו, חלקי נשק ותחמושת.

+הרהורים בעת מצוקה (19)
11:45 21/01/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
נתניהו, מנוסה, חד, עומד יפה במטר שאלות הכתבים במסיבות העיתונאים שהוא מקיים  ▪  אבל בחזית הזאת אין לו שום סיכוי לנצח
נתניהו. עלילה נוראה [צילום: יריב כץ]
+אמצעי התקשורת יוצרים מסיבות רייטינג תודעה
מזויפת המשפיעה לרעה על ניהול המלחמה
11:35 21/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחה 26 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, מבכירי עמותת "הביטחוניסטים". בשיחה זו טוען ד"ר איציק שאמצעי התקשורת יוצרים, מסיבות רייטינג, תודעה מזויפת המשפיעה לרעה על ניהול המלחמה
[צילום: מן הטלוויזיה]
+היום שאחרי
11:30 21/01/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
הלקח ההכרחי ביותר ממלחמת שמחת תורה הוא שאין להרשות שלטון זר כלשהו בארץ ישראל המערבית  ▪  חיילי צה"ל לא יהיו מגש הכסף להקמתה של מדינה פלשתינית  ▪  המחויבות הראשונה של ממשלת ישראל היא לאזרחי ישראל ולא לנתיני האויב
נתניהו. לדפוק על השולחן [צילום: יריב כץ]
+ח"כ מתן כהנא: כשהמציאות תייצב - יהיה נכון לקבוע תאריך לבחירות
10:26 21/01/24  |  מירב ארד
ח"כ מתן כהנא בראיון לגל"צ: "כשהמציאות תתבהר ותתייצב יותר - יהיה נכון לקבוע תאריך מוסכם לבחירות"
+דיווח: שלושה הורגים בתקיפת רכב בעיר עזה
10:13 21/01/24  |  מירב ארד
הפלשתינים מדווחים על 3 הרוגים בתקיפת רכב בעיר עזה
+השר בן-צור: לא תקום מדינה פלשתינית והרש״פ לא תשלוט בעזה
09:54 21/01/24  |  מירב ארד
שר העבודה יואב בן צור בראיון ל׳קול חי׳ : ״לא תקום מדינה פלשתינית והרש״פ לא תשלוט בעזה. דמותם של החטופים עומדת לנגד עיני כל הזמן ואנחנו עושים הכל בשביל להחזיר אותם ארצה. כמדינה אסור לנו להסכים בשום פנים ואופן להצעה של חמאס. חייבים להמשיך למוטט אותו עד היסוד, חמאס מסכן את קיומנו על הארץ הזאת ואין לו מקום מעל פני האדמה״.
+האו"ם וראש הממשלה מועלים בתפקידם
09:46 21/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
ביום שבת למחרת שמחת תורה, נטבחו על-ידי פלשתינים מעזה אלף ומאתיים יהודים ב-22 ישובים כפריים, ואת כאבם אינו כואב דוח האו"ם, אלא כואב את הסבל הפלשתיני, שנגרם מפעולת גמול של ישראל לנוכח מעשי הזוועה שביצעו פלשתינים באותו יום
מתעלמים מבארי ונחל עוז [צילום: אריה לייב/פלאש 90]
+כוחות זרוע הים זיהו ותקפו מבנה בו ארבו מחבלים ללוחמים
09:23 21/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בח'אן יונס בשיתוף פעולה עם חיל-האוויר צלפי עוצבת הקומנדו חיסלו מחבלים רבים  ▪  במרחב דרג' תופאח בצפון הרצועה, חוסלו כ-15 מחבלים. כמו-כן, אותרו מדים ואמצעי לחימה רבים
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+ח"כ מיקי לוי: כל מי ששאל את עצמו אם צריך בחירות קיבל תשובה
08:51 21/01/24  |  מירב ארד
ח"כ מיקי לוי מבקר בחריפות בראיון לרדיו 103FM את התנהלות רה"מ: "הוא לא כשיר. כל מי ששאל את עצמו אם צריך בחירות קיבל תשובה, נתניהו לא מנהל את האירוע. רואים איך היחסים עם ארה"ב מדרדרים, הם נהפכו למריבות מול המצלמות. אם הוא לא מנהל את האירוע, הוא מקריב את אזרחי מדינת על המזבח".
+מחאה רבת עוצמה
08:51 21/01/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
המלחמה בעזה שקועה בביצה  ▪  המשימה היא להוציא אותנו ממנה והדרך היחידה היא ציבורית כמו במלחמת ויטנאם
מלחמת סמטאות [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+נועם תיבון וכושר ההרתעה
08:36 21/01/24  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
לתומי חשבתי שאחרי ה-7 באוקטובר, מדינת ישראל, ולפחות קציני צבאה יוציאו מהלקסיקון את המונח השדוף וחסר התוכן, לטעמי: "כושר הרתעה"  ▪  מה רבה אכזבתי לשמוע שוב את קשקוש הזה
לא לעצור [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+ללמוד לחיות עם המפסידנים
08:25 21/01/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
יותר ויותר מסתמן פער גדול בין הרוח הנושבת בלוחמים בשדה הקרב ובציבור הדוחף אותם לנצח, לבין קבוצה קטנה עם מיקרופונים רבי עוצמה המנסה לשכנע אותנו שהובסנו. ההפך: אנחנו מנצחים, למרות הקולות הללו
הבטח אללה... [צילום: פלאש 90]
+רס"ל במילואים אוריאל אביעד סילברמן נפל בקרב בדרום רצועת עזה
08:10 21/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שלושה לוחמים נוספים נפצעו קשה בקרבות  ▪  מתחילת הלחימה נהרגו 531 לוחמי צה"ל.
רס"ל (במיל') אוריאל אביעד סילברמן ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+חמישית מהסנאטורים הדמוקרטים תומכים בהטלת מגבלות על הסיוע הצבאי לישראל
07:35 21/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
18 מבין 51 חברי הסיעה חתמו על יוזמת החקיקה הקובעת שהסיוע יהיה מותנה בשמירתה של ישראל על החוק הבינלאומי; מעריכים שמספר התומכים יגיע לכ-25  ▪  לתיקון אין סיכוי לעבור בשל תמיכת הרפובליקנים בישראל, אך הוא מהווה כרסום חסר תקדים בתמיכה המסורתית החד-משמעית בישראל
אחרי עשרות שנים של תמיכה מוחלטת [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
האו"ם מציין כי 60% מהמבנים ברצועת עזה נהרסו או נפגעו במאה ימי המלחמה, אך משום מה האו"ם מתעלם מהעובדה הכאובה, שלמציאות זו רצועת עזה הגיעה, אחרי שמתוכה יצאו ביום י"ב בתשרי מאות שהרסו את כפר עזה ובארי, נחל עוז וניר עוז, ערכו טֶבַח אכזרי של מאות יהודים והרס מוחלט בעשרים ושתיים קהילות כפריות סמוכות לגבול.
כוחות זרוע הים ממשיכים לסייע לכוחות הקרקעיים הפועלים ברצועת עזה בתצפית ובתקיפת מטרות של ארגוני הטרור. ביממה האחרונה, זיהו מבנה בו ארבו מחבלים לכוחותינו במרכז הרצועה ובשיתוף פעולה עם לוחמי חטיבה 179 תקפו את המחבלים והסירו את האיום.
21/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
אין זה סוד כי המלחמה בעזה מדשדשת וצה"ל, לאחר לחימה של יותר מ-100 ימים, לא יוכל בזמן הנראה לעין למלא את המשימות כפי שהוא קבע לעצמו. יש להסתפק בהישגים ואפשר לשפר אותם במקצת כדי לשים לה קץ ולהביא את החטופים הביתה. החטופים מן הרגע הראשון הפכו לנשק "הסודי" של החמאס, מיד בתחילת הלחימה.
21/01/2024  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
כמו שלפני ה-7 באוקטובר כן גם אחריו, אני ממעיט להתחבר לרדיו ולטלוויזיה, אני מתעדכן בעיקר מאתרי האינטרנט. ועם זאת אני חי בסביבה הרתוקה לשידורי החדשות, בעיקר בשעות הערב. לכן מוצא עצמי פעמים רבות כמעשן סמוי של ברברת אולפנים.
מהיכן מגיעה הרוח הנושבת בעורפי הלוחמים להפסיק את הקרבות בטרם הושגו היעדים? "הפסדנו" הם מכריזים באוזני העולם, בעוד לוחמינו מפרקים את מוצבי האויב ואת יכולותיו. "לחיות עם ההפסד" קורא פרשן בכיר שראה דבר או שניים בחייו ועכשיו מתאמץ לזרוע בנו מורך. כמה ימים לאחר תחילת התמרון כתב כי "למרבה הצער, אין באופק ניצחון". אחרי עסקת החטופים כתב: "המלחמה תיעצר, חיילי המילואים לא ירצו לחזור להילחם אחריה".
21/01/2024  |  דרור אידר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il