|   15:07:40
  צבי גיל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
יעקב אחימאיר [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

ותיקי הטלוויזיה הישראלית קוראים לשחרור החטופים

קוראים לממשלה לראות בהחזרת החטופים האינטרס העליון של המדינה חבורה זאת מתייצבת ואומרת את דברה, בקול צלול, בשפה ברורה ובעברית ראויה כל אימת שהנסיבות דורשות זאת
11/02/2024  |   צבי גיל   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

ותיקי הטלוויזיה הישראלית הוכיחו שגם במרום שנותיהם לא נס לֵחם ולא נדם קולם. הם עשו זאת ביום ד' האחרון ב-7 בפברואר בכיכר החטופים. ביוזמת דן רביב, טוביה סער, ואבי אנג'ל - המארגן והמארח את הקבוצה למפגשיה השונים. לאחר כמה דחיות בשל מזג האוויר, הם באו מרחבי הארץ כדי לקחת חלק באירוע ולומר בשפה שאינה משתמעת לשתי פנים כי שחרור החטופים הוא האינטרס העליון של המדינה בשעה זאת ואין בלתו. אביא אי-אלה דברים מאלה שנישאו באירוע ואלה שלאחר מכן בשולי המפגש.

פתח חיים יבין שתאר את האירוע המזעזע ב-7 באוקטובר והוסיף כי הוא מוצא את עצמו, את רעייתו ואת ילדיו במצב של חוסר אונים לנוכח המציאות הנוראה. דליה מזור אמרה כי אם המלחמה תופסק עם 132 חטופים בידי החמאס או עם הארונות של 132 חטופים הרי זאת תהיה הפעם הראשונה בתולדות המדינה שישראל הפסידה במלחמה. אסור שזה יקרה.

טוביה סער הזכיר כי כפסע היה בינו לבין היותו אחד החטופים כאשר ה-7 באוקטובר מצא אותו בממ"ד בקיבוץ בארי וחוליית טרור צרה על הבית, ורק כעבור זמן הוא שוחרר על-ידי סיירת מטכ"ל. לכן הוא רואה עצמו כחלק מהם.

יעקב אחימאיר הביע הזדהות מוחלטת עם כל הצעדים, המפגשים וההפגנות בארץ ובעולם להביא לשחרור החטופים. בסיום דבריו הוא פנה לאמצעי התקשורת, לעורכים, לכתבים, לפרשנים: "אתם הצלחתם במרכאות בדיווחים שלכם, להפוך כל עיתון סעודי - לניו-יורק טיימס, וכל בדל של ידיעה או השערה שנדפסו בכוויית הפכו לוושינגטון פוסט. כך סיייעו חלק מאמצעי התקשורת לנטיעת אשליות, כי הנה, מתקרבת לה השעה של פתיחת המשא-ומתן המקווה.

אנא, עלינו העיתונאים לנהוג באיפוק, להקפיד ושוב להקפיד, לבל נטעה את הציבור וביחוד את בני משפחות החטופים כי הנה, שני הצדדים מוכנים לפתוח במשא-ומתן שיפתח את שערי ההסגר על החטופים. אסור לנו לשגות באשליות. להנהגה שלנו, אני מציע לנהוג בדרך הפשרה ואולי באמצעים נוספים - שאינם ידועים לי כדי לקדם משא-ומתן. כאשר מדובר בחייהם של חפים מפשע, אזרחים-אחים שלנו, דומני כי אין גבול לכל צעד מועיל שיציל את החטופים מן המנהרות, מן החושך אל האור. ואיני מודע למין צעד שכזה. הלוואי, במהרה, יגיע איחוד המשפחות, הלוואי".

יאיר אלוני אמר משפט אחד שבו הוא ציטט את הסופר והמשורר וויליאם פוקנר שאמר בספרו, בתרגום עברי "הקול והזעם", כי הניצחון הוא אשליה של פילוסופים וטיפשים.

נחמן שי אמר כי גם כשמדברים על ביטחון ישראל אין התלבטות. החזרת החטופים היא מעשה מובהק של ביטחון ישראל/ בזכות מעשה זה יחזור לישראלים הביטחון בצבא שלהם ובמדינה שלהם. "האדם חשוב יותר מן האדמה, והחיים חשובים יותר מאשר כל הישג טריטוריאלי או אחר"' אמר.הוא קרא לממשלה לא להסס, לנוע קדימה. מיליוני ישראלים ילכו בעקבותיה ויכבדו את ההחלטה הזו, החלטה קשה, החלטה יחידה.

אבי אנג'ל המארגן המרכזי של האירוע ציין כי דברי החברים כולם חיממו את הלב אך הוסיף הערה, וזאת במסר הפנים קבוצתי, אך אני רואה לנכון לפרסם זאת כי יש בזה עניין ציבורי. הוא ציין שלצערו מטה החטופים לא הבין גם אחרי מספר רב של מסרים את חשיבות האירוע ואת הפוטנציאל שלו בדעת הקהל בארץ. לדעתו נראה כי עיקר המאמץ הוא במשלחות לחו"ל. הערה זאת של אבי אנג'ל היא במקומה. שכן עם כל הכבוד והיקר למשפחות, לנטל הכבד והנורא שהם נושאים ולמאמצים של אלה שאחראים על המערכה - כל ההזמנות לחו"ל, שבין היתר רושמות לישראל אי-אלה נקודות זכות, שהן נדירות בעת הזאת, אין בהן כדי לקבוע את גורל החטופים. גורלם ייקבע בעיקר כאן במולדתם. לכן יותר מכול יש חשיבות להפגנות ההזדהות ולעצרות בארץ ולנוכחות של נציגי משפחות של החטופים. אבי אנג'ל ראה לנכון לציין ואני רואה לנכון לשתף את הקוראים, כי הזמרת מיטל מור, שהצטרפה בלי תכנון באופן ספונטני לחלוטין למפגש הזה, בנתה אירוע מרגש ומוצלח בפתיחה ובסיום.

לסיכום, חבורה זאת מתייצבת ואומרת את דברה, בקול צלול, בשפה ברורה ובעברית ראויה כל אימת שהנסיבות דורשות זאת. ותיקי הטלוויזיה הישראלית השמיעו את קולם כאשר שר התקשורת ביקש לחסל את השידור הציבורי, כאשר הוגי "הרפורמה המשפטית" רצו לשים קץ למשטר הדמוקרטי וגם הפעם הם גייסו את הוותק שלהם כדי לומר את דבריהם בקול רם ומהדהד. עיתונאי אינו אמור להיות אדם אובייקטיבי. אין חיה כזאת. הוא חייב להיות מודע שהוא לא אובייקטיבי אך מעבר לחובה שלא לשאת פנים ולנהוג ביושרה, באמות מידה מקצועיות, במהימנות המידע ובמיומנות של השדרים, ותיקי הטלוויזיה הוכיחו שהם זן שכמעט נכחד. הם ביקשו והצליחו להדגיש שיש להם מצפון ויש ערכים שצריך להיאבק עליהם בנחישות ובהתמדה. זאת השעה ששום אזרח לא יכול להיות אדיש או להיות "ניטרלי". הם לא רק שורדי עיתונות טובה אלא גם עיתונאות ראויה. אני גאה להיות חלק מן החבורה הזאת.

תאריך:  11/02/2024   |   עודכן:  11/02/2024
צבי גיל
+כוחותינו תפסו 20 מחבלים שהתחבאו בבית חולים
22:19 11/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לוחמי צה״ל תפסו בבית החולים אל אמל כ-20 מחבלים שהתחבאו בתוכו, ללא פגיעה בתפקוד בית החולים  ▪  צה״ל באמצעות מנהלת התיאום והקישור לעזה של מתפ״ש איפשר הכנסה של עשרות בלוני חמצן שנתרמו מארגונים בינלאומיים
בית החולים אמל [צילום: דובר צה''ל]
+ארה"ב שוקלת להכריז על ההתנחלויות כנוגדות את הדין הבינלאומי
22:12 11/02/24  |  עידן יוסף
ממשל ביידן שוקל להגדיר את ההתנחלויות כנוגדות את החוק הבינלאומי. בשנת 2019 ביטל שר החוץ האמריקני דאז מייק פומפאו את המדיניות שכונתה "מסמך הנסל", שבמשך 40 שנה קבעה כי מבחינת הממשל האמריקני ההתנחלויות נוגדות החוק הבינלאומי. כעת, בין היתר בגלל השיח על הקמת התנחלויות בעזה, נבחן להפוך את החלטתו.

גורם אמריקני אמר כי "ארצות הברית אינה תומכת בכיבוש ישראלי של אזורים בעזה או הקמת התנחלויות חדשות ברצועה". במשרד החוץ האמריקני לא הכחישו את הדברים ואמרו כי "הרחבת ההתנחלויות פוגעת בפתרון שתי המדינות, גורמת למתיחות ופוגעת באמון בין שני הצדדים" (כאן חדשות).
+תיעוד ממצלמות גוף: מחבלי חמאס מילכדו בית
21:54 11/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פשיטות על תשתיות טרור וחיסול עשרות מחבלים - הלחימה של צוות הקרב של חטיבת הצנחנים ממצלמות הגוף של הלוחמים
לוחמי צה"ל [צילום: דובר צה''ל]
חיילים בפעילות [צילום: דובר צה''ל]
+דובר צה״ל חושף: כתב אל ג׳זירה ברצועה הוא בכיר במערך הנ״ט
21:42 11/02/24  |  עידן יוסף
כתב בבוקר ומחבל בערב. דובר צה"ל בערבית תא"ל אביחי אדרעי פרסם (11.2.24) את שמו של מוחמד וואשח מאל-בורייג' - כתב ברשת אלג'זירה המשמש גם כפעיל ביחידת הנ"ט של חמאס בעזה.


כתב לא תמים
+נסיון פיגוע שני הערב ליד ביתר עילית
21:40 11/02/24  |  עידן יוסף
נסיון פיגוע דקירה שני בשעה - מחבל נורה ונוטרל לאחר שניסה לדקור לוחם צה״ל שפעל להגנת צירים בסמוך לכפר חוסאן שבחטיבת עציון סמוך לבית״ר עילית. כוח לוחמי גדוד תבור חתר למגע ופתח באש לעבר המחבל, שנוטרל. אין נפגעים לכוחותינו.
+פצוע קל פיגוע דקירה בירושלים העתיקה
21:15 11/02/24  |  עידן יוסף
בצומת ההוספיס בעיר העתיקה בירושלים ניסה מחבל לדקור שוטרים. המחבל נוטרל ונפצע קשה. כתוצאה מהירי לנטרולו נפצע אזרח כבן 30 באורח קל מהנתז.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+החשכ"ל יטוס לחו"ל במאמץ לבלום הורדת דירוג מצד פיץ' ו-S&P
20:36 11/02/24  |  עידן יוסף
קרב בלימה למנוע הורדת דירוג נוספת: החשב הכללי באוצר יטוס לפגוש משקיעים מלונדון וצפוי לפגוש נציגים של סוכנויות הדירוג האחרות פיץ' ו-S&P, בתקווה למנוע הורדת דירוג נוספת. בצמרת הכלכלית אומרים: חשוב מאוד להעביר את התקציב בכנסת כמו שהוא - ומותחים ביקורת על המתקפה של סמוטריץ' נגד מודי'ס (חדשות 12).

הבורסה בת"א הגיבה באופן מתון מאוד להורדת דירוג האשראי, אך מדד הבנקים ירד כמעט ב-2%.
+הרמטכ"ל לשרים: חלופה אזרחית שלטונית ברצועה - תפנה גב לחמאס
19:55 11/02/24  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל לשרים: "אחת המכות הקשות ביותר שאפשר להכות בסינוואר היא הקמת אלטרנטיבה שלטונית אזרחית ברצועה, שתפנה גב לחמאס. זה מנוף משמעותי" (חדשות 12).
+שלושה מחבלים חוסלו במהלך הטענת מטען על אופנוע
19:51 11/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צוות הקרב של חטיבת גבעתי מעמיק את הפגיעה בגדוד מערב ח'אן יונס  ▪  חוליית מחבלים ביצעה ירי טיל נ"ט לעבר כלי הנדסי של כוח גבעתי וחוסלה בירי צלפים
[צילום: דובר צה''ל]
[צילום: דובר צה''ל]
+מצרים: מתנגדים באופן מוחלט לפעולה צבאית ברפיח
19:38 11/02/24  |  עידן יוסף
מצרים פרסמה הודעה רשמית: מתנגדים באופן מוחלט לפעולה צבאית ברפיח. בכך מכחישה כנראה קהיר את הדיווח לפיו הודיעה לחמאס שאם לא ימסור את תשובתו בתוך חודשיים, צה"ל ייכנס לרפיח.
+ביידן לנתניהו: אין להתקדם למבצע ללא תוכנית להבטחת שלום תושבי רפיח
19:23 11/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שיחתם הטלפונית נמשכה 45 דקות  ▪  נתניהו הגיב כי ישראל פועלת לפנות את התושבים משם, וכי צה״ל יפעל לפי הדין הבינלאומי  ▪  דיווח: התוכניות לכיבוש רפיח טרם הוצגו לראש הממשלה  ▪ 
נתניהו וביידן [צילום ארכיון: מרים אלסטר, פלאש 90]
+הליכוד: החמאס לא צריך תקשורת אם יש לו את חדשות 13
19:08 11/02/24  |  עידן יוסף
הודעת הליכוד: "בזמן שראש הממשלה נתניהו כבר שיחרר 110 מחטופינו ופועל למען שחרור כולם גם ברגעים אלה, גיל תמרי בחדשות 13 מעז לומר שראש הממשלה רוצה שהחטופים ימותו. החמאס לא צריך תקשורת אם יש לו את חדשות 13".
+נתניהו: המשפחות לא צריכות לשים עצמן במקומם של מקבלי ההחלטות
18:50 11/02/24  |  עידן יוסף
רה"מ נתניהו בראיון ל-ABC: "איש לא יכול לשים את עצמו במקום של משפחות החטופים, אבל המשפחות גם לא צריכות לשים את עצמן במקומם של מקבלי ההחלטות".
+חיזבאללה שידר שתי רקטות לעבר מרחב מנרה
18:12 11/02/24  |  עידן יוסף
לפני זמן קצר מחבלי חיזבאללה שיגרו שתי רקטות לעבר מרחב מנרה. דיווחים על נפילה בשטח לא מאוכלס, אין נפגעים.

+שני קצינים ולוחם נפצעו באורח קשה ברצועה
18:10 11/02/24  |  עידן יוסף
קצין בגדוד ההנדסה 603, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפצע אתמול (שבת) באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, קצין ולוחם מסיירת צנחנים נפצעו שלשום (ו') באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.
+בכירים ביטחוניים: רמדאן הוא לא מגבלה מבחינת פעולה ברפיח
17:46 11/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מצרים מכחישה את הדיווח לפיו צה"ל ייכנס לרפיח אם בתוך שבועיים לא יהיה הסכם  ▪  זאת לכאורה בעקבות איום חמאס לפוצץ את המגעים אם ייכנס צה"ל לרפיח  ▪  חמאס בתגובה: כניסה לרפיח תביא את המלחמה ליד גבולה של מצרים
כוחותינו ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+נעצרה חוליית מחבלים שתכננה פריצה לבסיס צבאי
17:25 11/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שלושה אחים פלשתינים נעצרו בדרום בשעת מעשה בחשד לגניבת נשק וציוד צבאי  ▪  המשטרה מוסרת כי מנעה פעולת טרור שעלולה הייתה לסכן חיים
הנשק שהועמס [צילום: דוברות המשטרה]
+ביידן צפוי לשוחח היום עם נתניהו
16:34 11/02/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפויים לשוחח היום על המלחמה בעזה. מוקדם יותר אמר נתניהו בראיון ל"פוקס ניוז": "לא שוחחתי עם ביידן מאז שהוא אמר שהתגובה הצבאית של ישראל בעזה מוגזמת".
+דיווח ערבי: שני מחבלים חוסלו בעיירה שיחין בדרום לבנון
16:27 11/02/24  |  עידן יוסף
דיווח ערבי: שני מחבלים חוסלו בעיירה שיחין בדרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, במרחב הכפר מרווחין הותקפו תשתיות טרור ועמדת שיגור של הארגון.

בנוסף, צה"ל תקף עמדה צבאית, מבנה צבאי ותשתית טרור נוספת ששימשו את ארגון הטרור במרחב הכפרים רמיה, יארון ושיחין שבדרום לבנון. כמו-כן, מוקדם יותר היום (א'), בוצע ירי לעבר זיהוי חשוד במרחב הכפר כילא.

אתמול פורסם כי צה״ל חצה את קו ה-3,500 תקיפות יעדי טרור של חיזבאללה בלבנון. בשבוע האחרון נהרגו 10 פעילי חיזבאללה ומתחילת המערכה נהרגו יותר מ-215 פעילי חיזבאללה.
+בג"ץ דחה עתירת אב שכול לשינוי שם שייכתב על מצבת בנו
15:43 11/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סרן דור שדה, שנהרג בכפר עזה, שינה את שם משפחתו; אביו ביקש שהשם הקודם ייכתב בסוגריים, אך אמו התנגדה  ▪  מינץ: התקנות מחייבות הסכמה של כל הקרובים להוספת שם קודם
"הסוגייה קשה וכואבת" [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו נחלץ לעזרתו של ביידן: "לא ראיתי בעיות מנטליות"
15:27 11/02/24  |  איתמר לוין, וושינגטון   |   לרשימה המלאה
אומר לרשת ABC, בעקבות דבריו של התובע המיוחד בפרשת המסמכים לפיהם יש לביידן בעיות זיכרון משמעותיות: שוחחנו פעמים רבות, הוא ביקר בארץ ולא ראיתי סימנים לכך
שוחחו במקביל לתשאול בידי התובע המיוחד [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+שליחת האו"ם באמירה מקוממת: "הנרצחים ב-7/10 - בגלל הדיכוי"
14:05 11/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השליחה המיוחדת לשטחים הפלשתינים מטעם מועצת האו"ם לזכויות האדם, פרנצ'סקה אלבנזה, טענהב ציוץ שכתבה לנשיא עמנואל מקרון כי "הטבח אינו לא בגלל יהדותם, אלא בתגובה לדיכוי הישראלי"
פרנצ'סקה אלבנזה. פרסמה הבהרה לדבריה [צילום: AP]
+בדם לבם
13:57 11/02/24  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

לשחרר את החטופים [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+משלת הגנגסטרים
13:49 11/02/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הגיעה העת להבהיר כי הממשלה בראשותו של ביבי אינה רק גרועה אלא הפכה מתחילת מלחמת עזה לבלתי לגיטימית
[צילום: יריב כץ]
+צר העולם מהכיל
13:39 11/02/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
נראה את רצועת עזה: בית עבדים ענק שבו השתעבדה האוכלוסייה לא לטובתה ולרווחת ילדיה, אלא למען השמדת ישראל.
לבער את הרע הזה מהעולם [צילום: אטיה מוחמד/פלאש 90]
+קיר הברזל אקטואלי מתמיד
13:24 11/02/24  |  זאב בן-יוסף   |   לרשימה המלאה
אפשר בהחלט להקים גם היום את "קיר הברזל" בדיוק לפי העקרונות שטבע זאב ז'בוטינסקי במאמרו המפורסם, המתגלה היום כמוצדק אפילו יותר משהיה לפני מאה שנים
ז'בוטינסקי. עקרונות קיר הברזל [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+למרות התבוסתנים, עד הניצחון
13:06 11/02/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אל מול הרוחות של החזית והעורף, רוח הגבורה, רוח המנצחים, ניצבת רוח אחרת, רוח זרה, רוח של נמיכות רוח, של החלשה, של רפיון, רוח של מורך לב, רוח של תבוסתנות
אריות האומה [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
+להציל את הבית הלאומי השלישי מחורבן
12:23 11/02/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מתן האפשרות להון ב-2024 להשתולל בהאמרת מחירים מטורפת מצרפו לקנאות המשיחית באחריות לתוצאה ההרסנית, שאנחנו עלולים לא להצליח לרדת מהשרטון, העושה דרכו לעבר חורבן ביתנו הלאומי השלישי.
מוצרי יסוד [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+ח'אן יונס: כלי טיס חיסל מחבלים שהעמיסו אמל"ח על אופנוע
12:19 11/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסלו כ-100 מחבלים בהיתקלויות, ירי פגזי טנקים, מארבי צלפים ותקיפות אוויריות
[צילום: דובר צה"ל]
+כלי טיס תקף מחבלים ירו טילי נ"ט לעבר הכוחות במרכז הרצועה
09:25 11/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במערב ח'אן יונס, לוחמי צוות הקרב של חטיבת צנחנים ולוחמי יחידת אגוז חיסלו מחבלים, ופשטו על יעדי טרור בהם איתרו אמצעי לחימה
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+מי מפחד מקלישאות
09:15 11/02/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
הניצחון תלוי באחדותנו, בהבנה שאנחנו תלויים האחד בשני, שאיננו יכולים להתקדם כיחידים בגיא צלמוות של ההיסטוריה, אלא רק כעם אחד
כוחנו באחדות [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+לא ניתן לבצע רפורמות בצה"ל כי האלופים, שהם "הדיפּ-סטייט" החזק, יכשילו אותה
08:57 11/02/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון של דיון עומק בהנחייתי, על הצורך החיוני לבצע רפורמה בצה"ל, בהשתתפות צוות מומחים. בדיון טען אביתר בן צדף, ש"לא ניתן לבצע רפורמות בצה"ל כי רבי האלופים והאלופים, בקבע, מיל' ובדימוס, שהם "הדיפּ-סטיט" החזק, יכשילו אותה"
[צילום: חיים צח/לע"מ]
+נתניהו לרשת ABC: "נפעל ברפיח תוך כדי מעבר בטוח של אזרחים עזתים"
08:45 11/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הדגיש כי "אלו שאומרים שאסור לנו בשום פנים ואופן להיכנס לרפיח - בעצם אומרים לנו להפסיד במלחמה"
נתניהו. "נגיע לגדודי חמאס האחרונים" [צילום: לע"מ]
+אירן היא שמרתיעה את ארה"ב משינוי מדיניותה
08:36 11/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ארה"ב גם רוצה לצאת מן המזרח התיכון וגם משאירה בו חיילים, והתוצאה היא כשלון מוחלט בהרתעתה של אירן - טוען אקונומיסט  ▪ הדרך היחידה היא מאמץ מלחמתי ממושך, בו ביידן אינו מעוניין
שגרירות ארה"ב לשעבר בטהרן [צילום: וחיד סאלמי, AP]
+רק לא מלחמת דתות
08:35 11/02/24  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
אנו לוחמים נגד ארגוני טרור. לא נגד האיסלאם וגם לא נגד כל דת אחרת. מלחמת דתות תעמיד מולנו כמיליארד וחצי או שני מיליארד מוסלמים  ▪  צה"ל טעה קשות כאשר אִפְשֵׁר להציב חנוכיה, סמל דתי יהודי, בלב כיכר פלשתין בעזה
רק דגל [צילום: מיכל גלעדי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ותיקי הטלוויזיה הישראלית קוראים לשחרור החטופים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ציני
12/02/24 12:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
כוחות אוגדה 98 ממשיכים לחסל מחבלים ולטהר מרחבים מתשתיות טרור במערב ח'אן יונס במקביל לפשיטות של אוגדה 162 במרכז ובצפון הרצועה. לוחמי זרוע הים תקפו מספר מטרות טרור כחלק מהסיוע לכוחות המתמרנים.
11/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
הניצחון תלוי באחדותנו, בהבנה שאנחנו תלויים האחד בשני, שאיננו יכולים להתקדם כיחידים בגיא צלמוות של ההיסטוריה, אלא רק כעם אחד
11/02/2024  |  דרור אידר  |   יומני בלוגרים
חלק ראשון של דיון עומק בהנחייתי על הצורך החיוני לבצע רפורמה בצה"ל, בהשתתפות צוות מומחים: יוסי בלום הלוי, ירון שחר, יואב נצר ואביתר בן צדף. בדיון טען אביתר בן צדף, עורך לשעבר של כתב העת של צה"ל "מערכות", ש"לא ניתן לבצע רפורמות בצה"ל כי רבי האלופים והאלופים, בקבע, מיל' ובדימוס, שהם "הדיפּ-סטיט" החזק, יכשילו אותה". יוסי בלום הלוי קבע ש"צה"ל היום אינו מתאים להגן על ישראל וניסח את השינויים החיוניים". אלכסנדר פפקוב טען שאם מחלקת המחקר של מס הכנסה תחקור לעומק את אנשי הצבא הבכירים, הממצאים יחלישו מאוד את יכולתם להכשיל רפורמה.
11/02/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בראיון לרשת ABC האמריקנית כי "ישראל מגבשת תוכנית להרחקת אזרחים מרפיח - בהסכמת האמריקנים". לדבריו, "אנחנו נגיע לגדודי חמאס האחרונים שנמצאים ברפיח, ונעשה את זה - תוך שנבטיח מעבר בטוח לאוכלוסייה האזרחית".
11/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
הרתעה היא עיקרון פשוט: שימוש באיום להשתמש בכוח כדי למנוע מהאויב לעשות דבר-מה. על הנייר, לארה"ב לא צריכה להיות בעיה להרתיע את אירן, בשל הפער העצום בכוחן. אבל בפועל, קשה מאוד להרתיע את אירן. קשה לחסל מחבלים בהתקפות אוויריות; מטרתם היא להציק ולשרוד, לא לנהל ממשל מסודר, והם מוכנים לספוג אבידות. פלישה מלאה היא הדרך היחידה להרתיע אותם, וההיסטוריה מלאה בדוגמאות של פלישות כושלות – מציין אקונומיסט.
11/02/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il