|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חזות הכל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

סאגת החטופים - משבר אמון ואנרכיה מושגית

המשבר החברתי הפנימי בישראל הוא תולדה של כשלון החוגים הספק-ציוניים לחזור להגמוניה שלטונית בדרך דמוקרטית אחרי מהפך 1977 הימין בהנהגת בנימין נתניהו מוביל למדינה יהודית ריבונית על כל שטח א"י המערבית
18/02/2024  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
שנאה פתולוגית
השגת מטרה של מדינה יהודית ריבונית על כל שטח א"י המערבית ייצבה לדעת החוגים הספק-ציוניים הגמוניה ימנית בישראל יהודית ודמוקרטית לאורך זמן. חוגים אלה מאמינים שרצח יצחק רבין מקדם זאת בפועל וכך ובדיעבד מחולל את השנאה הפתולוגית שהם משפיעים על נתניהו וכל מי שתומך בו. התביעה מהימין החרדי לשירות צבאי או לאומי, שאינה מופנית באותו תוקף לכלל האזרחים הישראלים ובמיוחד לערביי ישראל המוסלמים, מחזקת את היסודות השליליים של גישת תנועת האנרכיה.

נראה שנושא החטופים הפך בהשראת התקשורת המגויסת בישראל ובשירותם של גורמים מפוקפקים בנאמנותם כמעט לחזות הכל בניהול המלחמה. גורמים אלה הם בעיקר חמאס, מבקריה החריפים של ישראל בעולם הערבי ובראשם אירן וקטר והאנרכיה מבית החותרת להחלפת הממשל הדמוקרטי הנבחר כפי שעשתה עוד לפני השבת השחורה. הפעילות המתבצעת בנושא זה כוללת: דרישה נכונה וצודקת לשחרור החטופים בהקדם ולפחות בזמן רלוונטי לחילוצם בחיים. דרישה לשלם בעבור הישג זה "כל מחיר", לרבות תבוסה במלחמה, כשלון אסטרטגי המאיים על עתיד המדינה וסיכוי גבוה שאת מחיר הפזיזות ביישום מהלכים בלתי שקולים ישלמו אזרחים וחיילים בחייהם ובבריאותם. מחלוקת זו מאיימת על הסולידריות החברתית.

הדיון מתנהל בארבע רמות: א. דיון ציבורי פתוח וחופשי המשקף עמדות של "עמך" מהן כאלה הנגזרות מידיעה וחשיבה רציונלית, מהן שאובות מהבטן ואחרות נגזרות מפרשנות סלקטיבית של אימרות שפר ממקורות יהודיים ואחרים בשאלות של פדיון שבויים. על קבוצה זו נמנים לצערי קרובי החטופים וידידים המבקשים באמת ובתמים להביא לשחרורם. רוב הטיעונים המושמעים על ידם ללא השפעות זרות אינם צבועים בצהוב הבוגדני של מניפולטורים שאותם אנו מוצאים במינון שונה בכל אחת מהקבוצות האחרות. ב. דיון ברמה המדינית: קבינט, ממשלה, מתווכים, גורמים בינלאומיים ומערכות קשרים מסוגים שונים במרחב העשייה המדינית בעולם. ג. דיון ציבורי מאורגן, בו משמשת התקשורת זרז מביא ומוציא אינפורמציה, ברובה חלקית וסלקטיבית, והפצתה לציבור. כאן משחקת כבר הפוליטיקה תפקיד חשוב. חלק משלים הוא דיון "פרוץ" ברשתות החברתיות, שבו משמשות בערבוביה דעות, ידיעות, תחושות בטן ונטיות פוליטיות וגסות רוח. ד. פרסומים, מסעות הסברה, סימפוזיונים וראיונות "מומחים" שכולם יחד מייצגים תמהילי אינטרסים בחברה הישראלית כמו גם אצל "ידידינו" ויריבנו; תכליתם להניע תהליך משברי בכיוון הרצוי להם. מטרתם הבסיסית, שלה משעבדים הם כיום כמעט כל מהלך היא הדחת בנימין נתניהו והחלפת השלטון, ומכאן חוסר אמון רב בדבריהם.

יסודו של משבר זה הוא בשלושה גורמים בהיסטוריה הישראלית: המהפך הפוליטי בהגמוניה השלטונית משנת 1977, שהיה תוצאה של הכשלון החמור במלחמת יום הכיפורים. הסכם אוסלו (1993) שהוביל לרצח רבין (1995), וייצוב שלטון הימין בראשות בנימין נתניהו אחרי גירוש היהודים מרצועת עזה (2005) בהגמוניה שלטונית דמוקרטית שורדת, לצד שינויים בתמהיל הדמוגרפי ובדעת הקהל בישראל לעבר דמוקרטיה שמרנית ונגד דמוקרטיה פוסט-ציונית ורב לאומית המאיימת על יהדותה של מדינת ישראל. מטרת מחוללי המשבר היא להפוך את כיוון ההתפתחות הלאומית הישראלית ממדינה לאומית דמוקרטית ושמרנית מונחית יסודות תרבותיים והיסטוריים יהודיים, למדינה רב-לאומית פוסט-דמוקרטית, ו"מתקדמת" - בנוסח "סופר-ניו-יורק" ישראלית. משמעות מגמה זו היא הסתלקות בפועל מהעקרונות המנחים של מגילת העצמאות לעבר מדינה מזרח תיכונית חסרת זהות לאומית, שתהיה חיקוי לגישה המקובלת במערב הפוסט מודרני; דבר שישמיט את הצידוק היהודי מיסוד חידוש החיים הלאומיים בארץ-ישראל דווקא.

להערכתי מגמה זו מובילה בהכרח, במוקדם יותר מאשר במאוחר, להתפרקות ושקיעה של המדינה היהודית והחלפתה במדינה רב-לאומית בהנהגה מוסלמית. הניסיון ההיסטורי מלמד שמדינה יהודית אינה שורדת כאשר היא נוטשת את יסודות התרבות היהודית. תרבות יהודית משמע: אמונה, שפה, יצירות רוחניות, היסטוריה, אתוס לאומי מיתוסים וחזון "אחרית הימים". התוצאה אמורה להיות הומוגניות אזורית אבסולוטית כחלק מהישות המוסלמית ההולכת ומתהווה כאן על ברכי השינויים הגיאו-פוליטיים האזוריים. סיום הסאגה יהיה קרוב לוודאי במלחמה כוללת של הרוב הסוני בהנהגת סעודיה, מצרים וטורקיה נגד אירן ובעלות בריתה. התהליך האזורי משקף בצורה טובה את התפשטות האימפריאליזם המוסלמי לפי תאורו של הנטינגטון בספרו "התנגשות הציביליזציות" - מצד אחד ואת העיוורון הפוליטי של ארה"ב במאבקה חסר המעוף לשמר בעולם הגמוניה של המערב בראשותה, "במעשי מרכבה" חסרי מעוף נוסח הכשלים של הסכמי סייקס-פיקו בראשית המאה הקודמת; אין לכך סיכוי.

במאבקה של תנועת האנרכיה הישראלית להשגת הגמוניה, נחיתותה האידאולוגית והמספרית דוחפת אותה לבקש סעד אצל גורמי חוץ שברובם אינם ידידי העם היהודי. הדבר מוכיח שמנהיגיה לא למדו דבר מן ההיסטוריה ואינם מבינים שמחלוקות פנימיות יש לפתור ב"בית". כשאתה מזמין שותפים חיצוניים לעזור בכך, אתה מערב בתהליכים פנימיים אינטרסים זרים ומסכן את עצם הקיום הלאומי.

חובה על "שומרי אמוני ישראל" - חילונים, חרדים ודתיים לקבוצותיהם - שמאמינים ביעוד הציוני של מדינת ישראל כפי שהוגדר במגילת העצמאות: "...מדינה יהודית בארץ-ישראל (ש)היא מדינת ישראל" - לשמר את עקרון הזהות היהודית של המדינה בכל מחיר. להערכתי, כישלונות חינוכיים ואסטרטגיים (אי-ניצול הזדמנויות פז היסטוריות) הביאונו למצב בו די בכשני דורות של סטיה מהיסודות הציוניים בכדי ליצור איום קיומי חמור מבית על אושיותיה של מדינת היהודים. איום זה חמור בהרבה מהאיום הצבאי החיצוני או מקשיים זמניים שיוטלו על ישראל בשנים הקרובות בגלל נחישות לאומית.

כאשר פורטים את יסודות המשבר הפנימי למרכיביהם, מתברר ששני המוטיבים העמוקים ביותר הם: תחושת עליונות של חלקים בציבור שממנה נגזר הצורך האובססיבי בהגמוניה. ותחושת נקמה על כשלון יוזמת אוסלו ורצח רבין, שהביאו לחילופי שלטון יציבים יחסית במשך קרוב ל-18 שנים1:

התרשמותי מהתנהלות תנועת האנרכיה, במיוחד בשנת 2023 לפני השבת השחורה ובחודשים האחרונים בהם היא מתנהלת במקביל למלחמת "חרבות ברזל", היא שמרכיב תחושת הנקמה שנתניהו הפך למוקדה, אינו כפוף עוד לשכל הישר ומעביר את מנהיגי התנועה על דעתם. אין להם כמעט שום מעצורים בניסיונותיהם לאכוף את רצונם על הציבור גם במחיר של הכשלת ממשלת ישראל במטלותיה הלאומיות הכי רגישות ואת מדינת ישראל בצורך להכות את אויביה בכדי לשמר את שרידותה ההיסטורית.

לתחום ההזוי שייכים מסעות ההתרסה של התקשורת המגויסת, היחצ"נים ויועצי אחיתופל למיניהם ואחרים המנסים לעצור את הלחימה החיונית וההירואית בעזה ובצפון, במטרה לחולל משבר ממשלתי או להשחיר את פניה של ישראל בזירה הבינלאומית, ביודעם שכך הם פוגעים במאמץ המלחמתי ובמורל הלוחמים. בכל יום וכמעט במשך כל היום, מלעיטים הם אותנו בסיפורי זוועות על השבי ועל השובים כשהם מוליכים שולל את שומעיהם בטענה שחילוץ השבויים הוא חזות המוסר היהודי2.

המוסר היהודי מקדש שני עקרונות שאמורים להנחות כל דיון בסוגיה זו: קדושת החיים ושוויון הברואים - כל הברואים "נבראו בצלם"; משמע שווים!! מכאן יש לגזור את המסקנות האופרטיביות בכל מציאות בה עומדים עקרונות אלה למבחן מעשי.

קדושת חיי החיילים הנלחמים בעזה אינה נופלת כהוא זה מקדושת חיי החטופים. קדושת חייהם של אזרחים שעשויים להיפגע ממעשה או מחדל ממשלתיים כולל שחרור פושעי-טרור עם דם על ידיהם, אינה נופלת מזו של אזרחים אחרים. למדנו מהעבר ששחרור רוצחים הוא פגע מסוכן שתדיר עולה לציבור במחירים בלתי סבירים בעליל. התעלמות מכך במזיד היא פשע. הגנה על קדושת חייהם של האזרחים נמסרת בידי מוסדות המדינה (לא בידי רה"מ, שר הביטחון או הרמטכ"ל אישית); כשלון מוסדות המדינה הוא קולקטיבי. האחריות הופכת אישית בכל מקרה פרטי כאשר המוסדות המוסמכים קובעים בו אחריות אישית לפני מעשה, בהחלטה מפורשת שאינה מותירה מקום לספקות או אי-הבנות - זו המשמעות של האצלת סמכות ואחריות.

כל עוד לא מונתה ועדת חקירה ממלכתית ובדקה את אירועי השנים, החודשים והימים שקדמו לשבת השחורה ופרסמה מסקנות והמלצות, הציבור הבלתי-מעורב איננו מסוגל להעריך כראוי את תיפקודו של כל גורם מהשותפים לאחריות באירוע הטראומטי שעברנו. למסקנות הוועדה עשויות להיות השלכות אופרטיביות, חוקיות ואישיות משמעותיות שיחולו גם על רשימות המועמדים והבחירות עצמן. כ"כ, עצם העובדה שאנו בעיצומה של מלחמה נותנת גם היא שאין מקום לדבר עתה על בחירות חדשות. בחירות אינן "תרגיל בהבעת שביעות רצון של האופוזיציה מהממשלה". הן הליך דמוקרטי בסיסי שמעוגן בחוק וכך יש לנהלו. רק החלטה של הכנסת להתפזר, הצבעת אי-אמון בממשלה שאיננה "קונסטרוקטיבית", או ממצאי ועדת חקירה שיחייבו זאת מצדיקים קיצור הקדנציה של כנסת וממשלה נבחרות.

הערות

1. עם הפסקות קצרות של: – שרון, אולמרט, בנט ולפיד.
2. פדיון שבויים הוא אכן מצווה חשובה ביהדות, אבל הדיון השלם בסוגיה זו מורכב הרבה יותר מאמירה שדופה וסתמית לצורך ניגוח פוליטי.

תאריך:  18/02/2024   |   עודכן:  18/02/2024
רפי לאופרט
+סוכם מתווה מענקים לחזרת תושבי שדרות והעוטף
21:31 18/02/24  |  עידן יוסף
בישיבה במשרד האוצר סוכם על מתווה ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ׳ לחזרת תושבי שדרות ויישובי העוטף. בהתאם ללוח זמנים שיאושר מול צה״ל, החזרה תתאפשר מה-1 במרס. מי שיבחרו להישאר בבתי המלון יוכלו לשהות בהם עד לתאריך 7.7.2024.

במסגרת המתווה ינתן מענק הסתגלות, לדוגמה:
  • יחיד יקבל 15,480,
  • זוג כ-30,960,
  • זוג עם ילד 38,700
  • וזוג+2 יקבל כ- 46,400.

בישיבה, שהתקיימה בנוכחות ראשי הרשויות, שר האוצר, מנכ"ל האוצר, מנכ"ל משרד רה"מ ומנכ"ל מנהלת תקומה, סוכם שבמסגרת מתווה המענק, ייקבע מדרג בהלימה למועד החזרה והצרכים הנובעים ממשך תקופת ההסתגלות. החלטת ממשלה מפורטת תוגש לאישור הממשלה בהקדם.
+נתניהו דוחה עמדת צה"ל שלא להגביל כניסת ערביי ישראל להר ברמדאן
21:28 18/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדיון בראשותו בנושא הגבלת כניסת מתפללים להר-הבית בחודש רמדאן טענו צה"ל ושב"כ כי יש לאפשר את כניסתם של ערביי ישראל להר-הבית ללא הגבלות  ▪  גורמי הביטחון אומרים שכל הגבלה תעניק לחמאס את מה שהוא מחפש - מלחמת דת  ▪  נתניהו טרם קיבל החלטה בנושא, גנץ: הגבלות - רק משיקולי ביטחון
הר-הבית. כלניות פורחות [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+בארגזי התרופות לחטופים שמצא צה"ל בבי"ח נאצר לא נעשה שימוש
19:33 18/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במסגרת פעילות כוחותינו בבית החולים, נמצאו ארגזי תרופות ועליהם שמות או תמונות של חטופים ישראלים  ▪  חבילות התרופות שאותרו היו סגורות ולא הועברו לחטופים  ▪  זאת בניגוד להבטחת המתווכת קטר  ▪  נעצרו מאות מחבלים וחשודים נוספים בטרור שהסתתרו בבית החולים
תרופות שלא נמסרו [צילום: דובר צה''ל]
תרופות שלא נמסרו [צילום: דובר צה''ל]
+ראשוני: סמוך לאלון מורה נוטרל מחבל
18:49 18/02/24  |  עידן יוסף
כוח צה"ל ניטרל מחבל שסיכן חיי לוחמים סמוך לאלון מורה. מחבל ירד מרכב ולא שעה לקריאות החיילים לעצור בעת שהתקרב לעמדה בה שהו. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד שבסופו נורה ונפגע.

+ועדה של משרד הבריאות בודקת את פינוי הנפגעים ב-7 באוקטובר
18:42 18/02/24  |  עידן יוסף
ועדת בקרה ואיכות מטעם משרד הבריאות בראשותו של הפרופסור נחמן אש, בודקת את פינוי הנפגעים והטיפול בהם בשבעה באוקטובר. הוועדה בוחנת את הפעלת כוחות הרפואה, מוכנותם, התיאום בין הכוחות, הפיקוד, השליטה והדיווח.

כמו כן נבחנים המענה הרפואי הראשוני בשטח, ויסות ראשוני של נפגעים לאתרי טיפול, דרכים ואמצעים לפינוי נפגעים, בטיחות הצוותים וביטחונם וכן ויסות שניוני של הנפגעים.

אזרחים המעוניינים לעדכן את הוועדה במידע או בפרטים כלשהם, יכולים ליצור קשר בדואר אלקטרוני לכתובת: healthqualitycommitt@moh.gov.il או בפקס מספר 02-5655962 עד לתאריך 29 בפברואר 2024.

הוועדה תבחן את כל הפניות שיגיעו עד תאריך זה ותחליט עם מי מהפונים ליצור קשר נוסף. יתכן גם שהוועדה תזמין פונים להעיד בפניה, לפי שיקולה. ניתן להעביר פניה גם בעילום שם.
+סנטקום: 5 תקיפות באזורים הנשלטים בידי החות'ים
18:35 18/02/24  |  עידן יוסף
פיקוד המרכז האמריקני (סנקטום) הודיע שביצע 5 תקיפות לשם הגנה עצמית באזורים בתימן שנשלטים על ידי החות'ים.
+גלנט: החמאס מחפשים מחליף לסינוואר, יש מכרז
17:53 18/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון אומר כי לחמאס אין ארגון במפקדיו וההנהגה בחו"ל מחפשת תחליף להנהגה בעזה  ▪  "חטיבת ח'אן יונס הוכרעה ולא מתפקדת כגורם צבאי; הם אינם מקבלים סיוע בינלאומי"  ▪  על הכוונה להתקדם לרפיח: ״את ששת הגדודים הנותרים אנו נפרק"
גלנט בהערכת מצב בדרום [צילום: אריאל חרמוני]
+חיזבאללה השתלט על הרחפן של מועצת מטולה
17:43 18/02/24  |  עידן יוסף
מחבלי חיזבאללה השתלטו על הרחפן של מועצת מטולה. הרחפן, שנקנה עבור המועצה מכספי תורמים שימש את המועצה המקומית לזהות פגיעות בבתי התושבים מבלי לסכן את חברי כיתת הכוננות (ישראל היום).
+יראון: טיל נ"ט פגע במבנה תיירות
16:58 18/02/24  |  עידן יוסף
טיל נ"ט נורה לעבר יראון שבגליל העליון. מבנה תיירות בקיבוץ נפגע. לא דווח על נפגעים בגוף.
+נשיא ברזיל: ישראל עושה רצח עם כמו היטלר
16:45 18/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שגריר ברזיל בישראל זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ בעקבות דברי לולה  ▪  נתניהו "ההשוואה בין ישראל לשואת הנאצים ולהיטלר היא חציית קו אדום"  ▪  לפיד: "מעניין מה היה אומר לולה אם ארגון טרור היה פוגע כך בברזיל"
לולה דה סילבה בוועידת הליגה הערבית בקהיר [צילום: עמר גביל/AP]
+לפיד בתגובה לבקשת נתניהו לתמוך בהחלטת הממשלה בעניין מדינה פלשתינית: "ניסיון שקוף להסיט את הדיון"
16:26 18/02/24  |  עידן יוסף
מפלגת יש עתיד אומרת כי רה״מ נתניהו פנה לפני זמן קצר ליאיר לפיד כדי שיתמוך בהחלטת הממשלה בעניין ההכרה החד-צדדית במדינה פלשתינית. ראש האופוזיציה דחה את הבקשה ואמר: ״מדובר בניסיון שקוף להסיט את הדיון מהחזרת החטופים ומחוק ההשתמטות, לעניין עצמו - יש עתיד מתנגדת כל השנים לכל צעד חד-צדדי״.

+מסתערבים חיסלו מבוקש בטולכרם; לוחם נפצע קשה
15:00 18/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המבוקש - אחמד עופי היה מעורב בפיגועי ירי לעבר כוחות צה״ל ויישובים ישראלים, וכן חשוד כמעורב ברציחת תושבי טולכרם החשודים בשיתוף פעולה  ▪  במהלך חילופי האש נפצע לוחם מג"ב באורח קשה
[צילום: דובר צה"ל]
+מפקד פיקוד הצפון לרכזי הביטחון: ״אתם חלק בלתי נפרד מהמערך המגן שלנו״
14:12 18/02/24  |  מירב ארד
מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, נפגש במהלך סוף השבוע עם רכזי הביטחון של יישובי הצפון. אלוף גורדין ערך מספר מפגשים ביישובים במהלכם התקיים שיח פתוח עם הרכזים, בו הציג את עיקרי הערכת המצב ועשיית הפיקוד במהלך המלחמה, וכן את תהליכי האצת המוכנות להמשך הלחימה בגזרה הצפונית.

"אם נגיע לצורך לצאת להתקפה, זה יהיה עם עוצמה גדולה", הצהיר אלוף גורדין, "ההגנה של כיתות הכוננות על היישובים שלכם, הן המפונים והן הלא מפונים, היא חלק מתפיסת ההגנה, אתם לא רק תושבים - אתם הכוח המגן וחלק בלתי נפרד מהמערך המגן שלנו"
+תיעוד מפעולות היחידות המיוחדות בשטח רצועת עזה
14:02 18/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוחמי יחידת הניוד 5515 מתמחים בניוד מהיר וחשאי בשטח האויב  ▪  לוחמי יחידה 669, מעניקים טיפול מהיר ומקצועי לפצועים
[צילום: דובר צה"ל]
+יועץ התקשורת רונן צור פורש מתפקידו במטה החטופים
13:15 18/02/24  |  מירב ארד
יועץ התקשורת רונן צור הודיע כי הוא פורש מתפקידו במטה החטופים.

בציוץ ברשת X כתב צור "במפגש משפחות החטופים שהתקיים הבוקר הובע חשש כבד של משפחות החטופים מפני תגובות של גורמים פוליטיים בקואליציה על מעורבותי בניהול המטה.

במפגש הובאו עדויות לכך שחלק מהמשפחות ספגו איומים בביקוריהם בכנסת ובמפגשים עם חברי קואליציה, אשר התנו את סיועם למשפחות החטופים בשינוי הרכב מובילי המטה".

צור הוסיף "ברגע הקשה והכואב הזה של המשפחות, אין בכוונתי לאפשר לאף גורם פוליטי לאיים במישרין או במרומז על משפחות החטופים ולהפוך אותן לבנות ערובה של גורמים פוליטיים חסרי מצפון ומוסר.

הוחלט בהסכמה מלאה שהחל מעכשיו יוביל צוות משפחות שייבחר על ידן את פעילות המטה, וצוות המתנדבים ייעץ למשפחות".
[צילום: יח"צ]
+מות האתיקה
11:57 18/02/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אני הייתי מקליט את ביבי ומכניס לשידור כל מה שמבטא בהגינות את עמדתו ותפישתו ותביעותיו הלגיטימיות ופולמוסו הראוי עם יריביו בלי להניח להשקפתי הפרטית עליו להשפיע כהוא זה על תוכן דבריו המשודרים
נתניהו. התחמק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב יארון
11:40 18/02/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב תקפו במהלך הבוקר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יארון.
בנוסף, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחב עלמא א-שעב ובמרחב א-דהירה.

+עשרות מחבלים חוסלו ביממה האחרונה בפעילות ברצועה
09:15 18/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 איתרו אמצעי לחימה וחיסלו ביממה האחרונה כ-20 מחבלים בעיר ח'אן יונס  ▪  במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל חיסל מעל עשרה מחבלים  ▪  מרכז האש של אוגדה 98 בשיתוף פעולה עם חיל-האוויר חיסול של כ-15 מחבלים
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סאגת החטופים - משבר אמון ואנרכיה מושגית
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר רון בריימן
18/02/24 13:48
2
באום
18/02/24 15:29
3
הירונימוס
18/02/24 17:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול במערב ח'אן יונס שבדרום הרצועה וביממה האחרונה פשטו על תשתיות טרור, חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה רבים במרחב.
18/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא לעיתונות הישראלית לקיים תחקירים, שיבררו מי עומד מאחורי מודעות בשווי עשרות מיליוני דולרים שנועדו לפלג את העם. הוא מתייחס למודעות נגדו ונגד ממשלת הימין בראשותו הקוראות לבחירות.
17/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת הליכוד הגיבה במוצאי השבת (17.2.24) לדברי יו"ר ההסתדרות, ומסרה: "בזמן מלחמות ישראל חברי ההסתדרות תמיד נרתמו יחד עם הממשלה למען העובדים והנפגעים. מביש שבעיצומה של מלחמה זו, כשכל העם משווע לאחדות, בחר יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לעסוק בפוליטיקה קטנה שמפלגת את העם ומחלישה את המאמץ המלחמתי".
17/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, מקשיח עמדות להשגת עסקה בין חמאס לישראל, ובאופן מעשי מסכל אפשרות להשגת עסקה בימים הקרובים. דבריו שנאמרו בקטר, שם הוא שוהה, שודרו ברשתות התקשורת הערביות (יום שבת, 17.02.24).
17/02/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
חוסל המחבל ששיגר הבוקר (יום שבת) רקטה לעבר אשקלון, וזאת תוך 30 דקות מעת השיגור. המחבל חוסל בירי מן האוויר במרחב אל-פורקאן על-ידי כלי טיס של חיל-האוויר.
17/02/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il