|   15:07:40
  גל קסטל  
מנהל שיווק ארזים (ג.י.א)
בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
ביטחון לכל משפחה [צילום: אבי רוקח/פלאש 90]

מדינת ישראל, את עוד יכולה לתקן!

בימים אלה, בהם ישראל נדרשת לחשב מסלול מחדש בכל כך הרבה תחומי חיים, אני זועק אל מקבלי ההחלטות שלא להזניח את התחום הקריטי של ההתחדשות העירונית, חידוש המבנים הישנים ותוספת חדרי ממ"ד לדירות שאין בהן מיגון
18/03/2024  |   גל קסטל   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

מאז אירועי השבעה באוקטובר, מדינת ישראל מתמודדת עם השלכות המלחמה. מעבר לפגיעות האדירות בנפש ובגוף, אובדן החיים ואובדן תחושת הביטחון הבסיסית, נמצאים, גם היום, בעיצומה של הלחימה, מאות אלפי ישראלים ללא הגנה בסיסית של ממ"ד תקני. חלקם נאלצים לרוץ תחת האזעקות למקלט סמוך במקרה הטוב או מרוחק יותר במקרה הפחות טוב, חלקם מתחבאים בחדר המדרגות ואני מרשה לעצמי להניח שחלקם פשוט לא מסוגלים לעבור למקום בטוח מפאת הגיל או מצבם הרפואי, והם פשוט נותרים במקום ומתפללים שביתם אינו הכתובת של המטח הנוכחי.

במשך שנים זעקתי יחד עם קבלנים ויזמים רבים אחרים על הצורך בחיזוק מבנים, חידושם ותוספת הכרחית של חדרי ממ"ד לדירות בישראל. מדינה קטנה, מוקפת אויבים אינה יכולה להרשות לעצמה להישאר לא מוגנת, ואינה יכולה להרשות לעצמה להזניח או להפקיר את ביטחון אזרחיה בתוך ביתם.

אחרי זוועות השבעה באוקטובר, גילינו שהממ"דים לא שימשו רק כמחסה אל מול מטחי הטילים, אלא אף הצילו במקרים מסוימים את חייהן של משפחות כאשר מנעו את כניסתם של מחבלים פנימה.

בימים אלה, בהם ישראל נדרשת לחשב מסלול מחדש בכל כך הרבה תחומי חיים, אני זועק אל מקבלי ההחלטות שלא להזניח את התחום הקריטי של ההתחדשות העירונית, חידוש המבנים הישנים ותוספת חדרי ממ"ד לדירות שאין בהן מיגון.

הגיע הזמן שהמדינה תפקח את עיניה, תשלח את ידה לתפוח האדמה הלוהט שממנו התעלמה במשך שנים ותייצר סטנדרט אחיד שמעודד התחדשות עירונית, ויותר מזה - דורש אותה מהרשויות המקומיות ומחייב אותן לקדם את ההתחדשות העירונית בכל הכוח ובזמן קצר ובהתאמה להקצות את המשאבים לכך.

עוד היום, על המדינה להציב יעדי התחדשות עירונית בכל רשות מקומית, להקים מנגנון שמתמרץ יזמים ורשויות לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בפריפריה, גם אם הדבר מחייב טיפול בסוגיית הכדאיות הכלכלית של הפרויקטים, לקדם ציבורית ותודעתית את חשיבות חידוש המבנים ותוספת הממ"דים לכל דירה, ולדאוג - לפני הכל - לביטחון האזרחים בתוך ביתם פנימה.

ממשלת ישראל, לאורך שנים הותרתם את היזמים להילחם בעצמם אל מול רשויות התכנון כדי להצליח ולקדם פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית. בכל פרויקט מצאנו את עצמנו נאבקים על זכותם של האזרחים לבית מוגן יותר, לבניין שלא יקרוס ברעידת אדמה או חלילה מפגיעת רסיס של רקטה. רוב הפרויקטים הללו זוכים לצערנו לגרירת רגליים מצידן של חלק מהרשויות, והגיע הזמן לומר: די. עד כאן. פתרון ההתחדשות העירונית זמין, הוא נגיש ואפשרי ויזמים בכל רחבי הארץ יעשו כל שביכולתם כדי לקדם את הנושא, מהר ככל האפשר.

לך, ממשלה יקרה, נותר רק להחליט ולדרוש. כדי שלא נצטרך לבכות על נפגעים נוספים, כדי שנוכל לישון בשקט, כדי שנוכל לוודא שלכל אזרח בישראל יש מרחב מוגן אישי נגיש, קרוב ונוח. רק ככה ננצח.

הכותב הוא המשנה למנכ"ל בחברת 'אורון נדל"ן' מקבוצת 'אורון אחזקות והשקעות'.
תאריך:  18/03/2024   |   עודכן:  18/03/2024
גל קסטל
+הרבנות הצבאית פקדה 592 קברים לבקשת מחילה
22:45 18/03/24  |  עידן יוסף
צוותי הזיהוי והקבורה בחיל הרבנות הצבאית פקדו את כל החלקות בהם נטמנו חללי צה"ל במלחמת חרבות ברזל לאמירת פרקי תהלים ובקשת מחילה, למעט מקומות שלא ניתן מבחינה ביטחונית. בפקידת הקברים לבקשת מחילה השתתפו גדוד בל"ק, ענף וחמל זיהוי וקבורה, ענפי מטה הרבנות הצבאית, רבנות פיקוד צפון ורבני יחידות מכלל הפיקודים.

בלוח השנה היהודי מצויין ז' באדר כיום החברה קדישא לציון חללים שמקום קבורתם לא נודע ובקשת מחילה מהנפטרים.
פקידת קבר חלל
+ביידן ונתניהו סיכמו: משלחת ישראלית תצא לוושינגטון לדון במבצע ברפיח
21:53 18/03/24  |  עידן יוסף
מבחינת נתניהו מנוי וגמור עימו להמשיך את המללחמה גם ברפיח, והפגישות שתקיים המשלחת כנראה נועדו לצורך הסברה.

אסמאעיל אלע'ול, כתב אלג'זירה שנעצר במתחם בית החולים שיפא, שוחרר לאחר 12 שעות מעצר יחד עם מספר עיתונאים נוספים.
+היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן מאשר: מרוואן עיסא חוסל
21:46 18/03/24  |  עידן יוסף
הדיווח מגיע כנראה על סמך המודיעין הישראלי.
+27 מדינות האיחוד האירופי יטילו עיצומם על "מתנחלים אלימים"
20:11 18/03/24  |  עידן יוסף
שר החוץ של ספרד חוזה מנואל אלברס הודיע כי שרי החוץ של האיחוד האירופי החליטו פה אחד להטיל עיצומים על מתנחלים ש"מטרידים פלסטינים בגדה המערבית". סיכומים בעניין הושגו בין 27 מדינות האיחוד אחרי שהונגריה הסירה את הווטו. במקביל, ככל הנראה תוכרז גם חבילת עיצומם נגד חמאס.
+צה"ל תקף מחבלים שזוהו נכנסים למבנה צבאי של חיזבאללה
18:28 18/03/24  |  עידן יוסף
כלי טיס זיהה מחבלים נכנסים למבנה צבאי של חיזבאללה במרחב מיס אל ג'בל. זמן קצר לאחד הזיהוי, מטוסי קרב תקפו את המבנה. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי ששימש את ארגון הטרור במרחב אל עדייסא.

צה״ל תקף מוקדם יותר היום עמדות תצפית במרחב כפר כילא.

זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר המרחבים יפתח, הר דב ומנרה, צה״ל תקף את מקורות הירי.
+ביידן שוחח עם נתניהו על רפיח ועל הסיוע ההומניטרי לעזה
18:05 18/03/24  |  עידן יוסף
הסתיימה שיחתם של נשיא ארה"ב וראש הממשלה, לאחר כחודש שבו השניים לא שוחחו. הבית הלבן מסר: ביידן שוחח עם נתניהו על רפיח ועל הצורך להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "דיברנו על ההתפתחויות האחרונות במלחמה, לרבות המחויבות של ישראל להשיג את כל מטרות המלחמה - חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל - תוך כדי מתן הסיוע ההומניטרי ההכרחי שמסייע להשיג את המטרות הללו".
+למעלה מ-20 מחבלים חוסלו בבית החולים שיפא
17:24 18/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גלנט: "עשינו צעד נוסף למיטוט החמאס. המקום שהיה הבטוח ביותר עבור המחבלים הפך למלכודת מוות  ▪  עשרות עצורים נלקחו לחקירה  ▪  בבית החולים אותרו כספי טרור שיועדו לחלוקה לפעילי טרור של חמאס ואמצעי לחימה
כספי טרור שחולטו בשיפא [צילום: דובר צה''ל]
+רה"מ נתניהו צפוי לשוחח היום עם נשיא ארה"ב ביידן
16:00 18/03/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו צפוי לקיים שיחה עם הנשיא ג'ו ביידן. השיחה תתקיים ברקע המתיחות עם ארה"ב והביקורת של ממשל ביידן על ממשלחת נתניהו.

+הלוי אישר מינוי 50 קצינים, בעיקר בדרגת אל"ם
15:55 18/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רוב המינויים בסבב השני מאז פרצה המלחמה - ביחידות הלוחמות שבקו הראשון, לצד מספר תפקידי מטה ותפקידים ביחידות שביהודה ושומרון
הלוי. בגיבוי ראש הממשלה [צילום: דובר צה"ל]
+"אם נשיג את מטרות המלחמה, ננחית מכה קשה על ציר הטרור האירני"
15:21 18/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הדגיש: זאת גם מלחמה להביא ניצחון לציר ישראל, ארה"ב והערבים המתונים - נגד אירן  ▪  על הביקורת של ביידן על ממשלת נתניהו אמר: "התמונה שמוצגת בארצות הברית שונה לחלוטין מזאת שתיארתי. הרוב הגדול תומכים במטרות שהציבה הממשלה"
[צילום: אוהד צוויגנברג/AP]
+סער: "לדשדוש יש השלכה ישירה על הארכת המערכה בגבול הצפון"
15:08 18/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סיעת "הימין הממלכתי" בראשות גדעון סער קיימה את ישיבתה הראשונה מאז הפיצול מהמחנה הממלכתי  ▪  הבהיר: הדדליין עומד על "ימים ספורים, לא נמרח את זה"
סער. לא מרוצה מהתקדמות המלחמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בפעילות בשיפא: חוסל ראש מנהלת המבצעים בביטחון הפנים של חמאס
14:14 18/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המחבל פאא׳ק מבחוח היה אחראי בין היתר על סנכרון מנגנוני חמאס ברצועה בשגרה ובלחימה  ▪  בחדר הסמוך למקום בו חוסל אותר אמל״ח רב.
בית חולים שיפא בעזה [צילום: דובר צה"ל]
+עין פקוחה מזרחה
13:47 18/03/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
למדנו בדרך הקשה ביותר, הכואבת ביותר, כי אל לנו להיות שאננים גם בגזרת הבקעה  ▪  בינתיים עיקר תשומת הלב ועיקר הפעילות נתונות לרצועת עזה ולדרום לבנון, כמו גם לסיכולים ברחבי יו"ש  ▪  בממלכת ירדן, שרוב אוכלוסייתה ממוצא פלשתיני, עלולים לצוץ המוני "משוגעים" מוסתים, שיקומו ויציתו אש גם מחזית זו
אישור מיוחד [צילום: משה שי/פלאש 90]
+הותר לפרסום: סמ״ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בבית החולים שיפא
12:14 18/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מתן נפל הבוקר בקרב במסגרת המבצע של צה״ל במרחב בית החולים שיפא  ▪  סמ״ר וינוגרדוב הינו החלל ה-250 בקרבות בעזה מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה.
סמ״ר מתן וינוגרדוב
+בורל תוקף את ישראל: "בעזה יש רעב, וישראל יוצרת אותו במכוון"
11:55 18/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל האשים את ישראל בכך שהיא משתמשת ברעב כנשק במלחמה  ▪  בתחילת השבוע הודיע נתניהו כי פעולה ברפיח תצא לפועל בתוך כמה שבועות ומתח ביקורת על הקהילה הבינלאומית וקרא לה להפעיל לחצים על חמאס ואירן
בורל. האשמות חריפות [צילום: פטר דיוויד ג'וסק/AP]
+מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב רמיה
10:18 18/03/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רמיה. אתמול הותקפה תשתית טרור נוספת של הארגון במרחב א-נקורה.
+מכתב גלוי לפרופסורית האנטי-ציונית
09:06 18/03/24  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
ישראל הותקפה ב-7.10 וחיסול כוחו הצבאי והשלטוני של חמאס הוא תנאי להישרדותה של ישראל  ▪  אם ישראל לא תחסל את החמאס הוא יחסל אותה - זאת מלחמת הישרדות
לא אחריות שלנו [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+בעקבות מידע מודיעיני: פשיטה לילית על בי"ח שיפא
07:45 18/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מהלך הכיתור של בית החולים נפתחה אש על-ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר הכוחות  ▪  הלוחמים השיבו בירי ופגעו במחבלים  ▪  דובר צה"ל: הפעילות הממוקדת שלנו היא לא רק הכרח מבצעי, היא חובה גלובלית
מידע מודיעיני מדויק. בית החולים שיפא [צילום: דובר צה"ל]
+כמו "מלון קליפורניה": אי-אפשר לעזוב
06:18 18/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ממשל ביידן קיווה לשים בצד את המזרח התיכון, אך 7 באוקטובר שינה הכל  ▪  וושינגטון פוסט מתאר את התרחבות הפעילות הצבאית של ארה"ב באיזורנו, הנושאת עימה סיכונים אפילו בהצנחת הסיוע בעזה
F-18 ממריא מאייזנהאואר להתקפה על החות'ים [צילום: ברנט ארמנגיו, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדינת ישראל, את עוד יכולה לתקן!
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
זהו אחד המראות המרהיבים בארצנו. לא כל אחד זוכה לראותם. נהר הירדן בסוף דרכו. מימיו של הנהר המפותל ביותר והמפורסם ביותר בעולם, חומים, עכורים, הזרם יחסית איתן, עושה פיתול אחרון, מתחתר באדמת החימר הרכה לפני ש"נאסף אל ים המוות" שמימיו בוהקים בשמש הקופחת.
הותר לפרסום: סמ״ר מתן וינוגרדוב, בן 20, מירושלים, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בצפון רצועת רצועת עזה.
18/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
"ישראל מעודדת רעב, ומשתמשת בו כנשק במלחמה בעזה" כך האשים את ישראל שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל בפתיחת ועידה לסיוע הומניטרי לעזה בבריסל. בורל הוסיף: "בעזה אנחנו כבר לא על סף רעב, אנחנו במצב של רעב, המשפיע על אלפי אנשים. זה לא מתקבל על הדעת שרעב משמש ככלי מלחמה. ישראל יוצרת במכוון רעב.
18/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ראשית כל, עלי להדגיש שאינני שייכת לימין. כל חיי הייתי שמאל ציוני ואני תומכת, למרות העובדות שגיליתי במחקרי על כך שהפלשתינים אינם אומרים אמת בנוגע לשאלה מתי הערבים הגיעו והתיישבו בארץ, בפתרון של שתי מדינות לאום. אני ממשיכה לתמוך בפתרון זה כי האוכלוסייה הערבית/פלשתינית היא כאן וזאת עובדה, ואם אנו רוצים מדינה יהודית זהו הפתרון היחיד. זה בתנאי שהפלשתינים ירדו מהסולם עליו טיפסו, יכירו בישראל כמדינה יהודית, יפסיקו את ההסתה במישור הבינלאומי וישכתבו את ספרי הלימוד.
כוחות צה"ל ושירות הביטחון הכללי פועלים (יום ב', 18.3.24) במבצע ממוקד בבית החולים שיפא בעזה. המבצע יצא לדרכו בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס בבית החולים, ועל שימוש בבית החולים לצורך ניהול פעילות טרור וביצועה.
18/03/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il