|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

מהומות השחורים בתל אביב

גם אני הייתי רוצה להביע את זעמי בראש חוצות על אלף תופעות מעוררות חימה ולהכות את כל מי שמרגיז אותי. אבל כדי לעשות זאת, אני צריך לעבור קודם כל שיזוף עמוק, ואז כל החושבים-נכונה המסיתים את האלימות יתנו לי את ההכשר לזה
15/05/2015  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
הפגנת האתיופים בתל אביב [צילום: בן קלמר/פלאש 90]

לפני שנים אמרה ראש ממשלת ישראל גולדה מאיר על ה"פנתרים השחורים" שהם לא נחמדים. אין אמירה שהוגחכה יותר לאורך השנים, אבל היה בה מרכיב אחד חשוב. לא הייתה בה שמץ של גזענות, או התייחסות לרמת הפיגמנט בעור הגלוי, או למבנה הגולגולת. הייתה בה אמירה על דפוס התנהגות, שאפשר בשיא העדינות להגדירו כלא נחמד, ובמציאות של האזרח התמים העובר ברחוב ונתקל בה - כאלימות משולחת רסן.

בשבוע האחרון, בעקבות אירוע של אלימות של שלושה שוטרים נגד בודד שצבע עורו מצביע על רמה גבוהה של פיגמנט, התקבצו אלפים רבים של אנשים שהמאחד אותם הוא רמת פיגמנט בעורם, והחליטו לצאת למסע של הרס ואלימות בירושלים ותל אביב. חזותית, אין ספק שזהו האירוע הגזעני ביותר בתולדות הישוב העברי. על סמך צבע עור משותף, החליטו כל אותם אנשים שיש להם סיבה משותפת לשבש את חייהם של כולם, ללא תלות בצבע עורם, מינם וגילם, ואם לא יצליחו לאתגר את המשטרה לכדי פעולות שיטור תקיפות - להעלות את רף האלימות עד כדי כך, שלשוטרים תישאר הבחירה בין הפקרת העיר לפורעים לבין שיטור תקיף שמטרתו לעצור את התדרדרות האלימות.

מנקודת המבט של המשטרה, אם אנשיה יעמדו מן הצד ויתירו לאלימות להשתולל, סביר שהנזק היה עצום, אבל המשטרה הייתה יוצאת נקייה מאשמת הגזענות. לעומת זאת, אם תפעיל כוח נגד השחורים מיד תואשם בגזענות. על-פי השיח החדש, אם יהודי מעוט-פיגמנטים ביהודה ושומרון מנקב את צמיגי הרכב המשטרתי המלווה פעולת הרס של בית ושדה, הרי הוא פושע נתעב המערער את יסודות הדמוקרטיה. אם עשיר-פיגמנט הופך ניידת ומנפץ ושורף עשרות כלי רכב פרטיים ובוזז חנויות ובתי עסק, הרי הוא מביע את דעתו הלגיטימית על האלימות המשטרתית והאפליה הגזעית. כך בפרגוסון, כך בלוס אנג'לס, כך בבולטימור, ומן השבוע שעבר - כך גם בירושלים ותל אביב. גוון העור היה לגורם חוצה גבולות וימים ומעניק לבעלי הגוונים הכהים את הזכות להתיר כל רסן ולשחרר את כל היצרים. גם אני הייתי רוצה להביע את זעמי בראש חוצות על אלף תופעות מעוררות חימה ולהכות את כל מי שמרגיז אותי. אבל כדי לעשות זאת, אני צריך לעבור קודם כל שיזוף עמוק, ואז כל החושבים-נכונה המסיתים את האלימות יתנו לי את ההכשר לזה.



אימא פולניה, אבל ממרוקו

היכרותי עם יוצאי אתיופיה כהורים לילדים שבהם אני מטפל מביאה אותי למסקנה שאין לגוון עורם שום קשר להתנהגותם. הם חלק מן האוכלוסייה הכללית, ותו לא. בשירותם הצבאי פגשו ילדי לא מעט בנים ובנות של העדה האתיופית, ומבחינתם הם חיילים כמו בני העדה הפולנית או המרוקנית. מהיכן מגיעה אם כך אותה הנהגה גזענית המקשרת בין אלימות ציבורית לבין גוון עור, בין גוון העור לבין הסובלנות להרס המרחב הציבורי?

מחוסר ברירה אני נאלץ להתבונן מערבה לארצות-הברית, שם מהומות השחורים הם כבר דבר שבשגרה. מי מסית את הצעירים לאלימות ומי מצדיק את האלימות? מתברר שזה אותו ממסד של חושבים נכונה, של מקדמי סדר-יום גזעני המפיל אשמה לכל חוליי החברה על מגזר אחד (זכרים לבנים), ומשחרר את כל המגזרים האחרים מאחריות למעשיהם. גם הקריאות של "אללה אכבר" לא נפקדו במהומות השחורים באמריקה. הנה ראש העיר בלטימור אומרת כי "למפגינים מגיע מרחב הרס"; "אנו עדים להתקוממות של צעירים נגד המשטרה כתוצאה מחוסר שוויון וזעם", מצדיק המארגן החברתי ווס מור את האירועים; "נוכחותם של השוטרים המצויידים להתפרעויות גרמה לביזה של קניון מונדוומין בידי הצעירים", טוען המגזין מות'ר ג'ונס; "הפתרון לבעיות החברתיות המהוות את הרקע לפרעות בולטימור מחייב את נוכחותם של פוליטיקאים שכבר אינם בנמצא", אומר עוד ביטאון ושוכח כי בולטימור מצויה תחת שלטון הדמוקרטים זה למעלה מ-50 שנה, וכי כל תלמיד בבולטימור (שהיא 65 אחוז שחורה) זוכה לתקצוב שנתי של 14 אלף דולר, בעוד שהתקצוב הממוצע בארה"ב הוא 10 אלפים דולר, וכי כמעט מחצית מן השוטרים בבולטימור הם עשירי-פיגמנט, כמו גם הפרקליטה הראשית מטעם התביעה הציבורית. הגדיל לעשות המגזין סאלון שכתב כי "הצתת רכבי-משטרה והרס של רכוש פרטי הם מהלך פוליטי מוצדק".

אמירות והיגדים קודמים של אותם מקורות מגלה כי זהו אותו ממסד המאשים את היהודים בכל הצרות, ואת ישראל - בחוסר הצדק של הנכבה. ואם לא די בממסד המצדיק מהומות של שחורים, הרי שהמהומות בבולטימור, כולל הפגיעה המאורגנת בשוטרים, הם בשיתוף פעולה פורה של כנופיות הפשע הבלדס והקריפס, וכן "אומת האיסלאם" הדוגלת בעליונות משופעי-הפיגמנט.

ובחזרה אלינו. מי הם ה"פעילים" שהצטרפו להפגנות והפכו אותן למהומות? דב חנין, סתיו שפיר ואיימן עודה שמבטיח לארכי-רוצח ברגותי כי יבוא היום שבו הם יסתובבו חופשיים בירושלים. הרשת מלאה בעדויות של מפגינים תמימים המספרים על-אודות אותם "פעילים" שדחקו בצעירים להעלות את רף האלימות.

ובזה נגמרת ההשוואה עם השחורים של ארה"ב. הללו הובאו כעבדים בעל כורחם, וסבלו מנידוי מערכתי כפוי לאורך 200 שנה. ואילו עשירי הפיגמנט שלנו באו לכאן מרצונם החפשי, או יותר נכון הועלו לכאן על-כנפי נשרים כמו יהדות בבל, יהדות תימן, יהדות מרוקו ושארית הפליטה של יהדות אירופה. כל עלייה ועלייה חוותה קשיי הסתגלות, חבלי התערות, תחושות קיפוח, הסתגרות עדתית והתעלקות של "פעילים חברתיים". הנה פרופ' אמיר חצרוני, מהגר יהדות אירופה, שלכאורה יש לו הכל, סובל קשות מנוכחותם של יוצאי מרוקו ואתיופיה, עד כדי כך שהוא מעדיף לברוח מכאן אל ארצות ההוּנים. אין עלייה או עדה שאינה סובלת משונותה מן הכלל הישראלי, שאינו אלא מיזוג בלתי ייאמן של אלפיים שנות גלויות. אין קשר כלל לחווית השחורים באמריקה, כמו שאין קשר בין צבע עורם של הנאצים ליחסם ליהודים מכל ריכוז פיגמנט בעורם.

הקשר היחיד בין בולטימור לתל אביב הוא התעלקות של הטפילים החברתיים, כל אותם גורמים וכוחות מן השמאל הממריד שונא-ישראל המוצאים בכל מקום את בשר התותחים הדרוש להם במלחמתם נגד מדינת היהודים, קיבוץ הגלויות והעצמת הלאום העברי בארץ ישראל. יסולקו אלה, ומחאת עולי אתיופיה היא כמו כל מחאה של עלייה ועדה שלא השלימו את תהליך ההתערות. עוד דור, עוד שניים, והם חלק מן הבלגן הכללי, דרך השירות הצבאי, דרך נישואין חוצי עדה, דרך סגנון דיבור וחשיבה של מדינת ההזנק מספר 1 בעולם.

פטריק אסרף ישב בחצר ביתו בלהבים וסיפר לכל המנחמים את המוצאות אותו בחפשו אחר בנו אור שנהרג במפולת סלעים נוראה בנפאל. הגאווה בעם שעשה את כל מה שצריך כדי לסייע בידו להביא את בנו לקבר ישראל בכבוד נטפה מכל מילה. איש אחד הגיע ואמר: אני אחיך, גם אני איבדתי בן בטיול אחרי צבא, בסין. הייתי חייב לבוא אליך ולחבק אותך, ומחר אני יוצא למסע לפולין. מדוע פולין? שאל פטריק. מה לעשות, הייתה לי אימא פולניה. גם אימא שלי פולניה, אמר אסרף, אבל ממרוקו. שני הגברים השכולים התחבקו.

אתם חושבים שאם אור אסרף היה אור טסמה האירוע הזה היה שונה? פטריק היה אז אומר לו שאימא שלו אתיופית, אבל ממרוקו. אם לחצרוני, ווקסמן וחנין זה לא מספיק טוב, אין הם מבינים שום דבר, ולכן הם כה שוליים, כה עלובים, כה מגוחכים, כמו גם שאר הטפילים החברתיים שמנסים לפרק את אגודת הזרדים המוצלים מאש שהתאחדו כאן למדינה היחידה באזור שיש לה מים בשפע, ולא בחסדי הטבע.

ייתכן שאני מוטה. אצלי כל האתיופים הם נחמדים. מבחינתי, הקריטריון היחיד החשוב שהם מטפלים יפה בילדיהם ומגדלים אותם לתפארת מדינת ישראל.

תאריך:  15/05/2015   |   עודכן:  15/05/2015
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מהומות השחורים בתל אביב
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
15/05/15 22:55
2
ברווז
16/05/15 00:48
3
מסעודה משדרות
16/05/15 05:43
 
אהרון שחר
17/05/15 08:53
4
הזדהות
16/05/15 08:54
5
וינטר הניה
16/05/15 12:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הכנס החמישי של הפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות נפתח ב-12.5.2015 בירושלים. משרדי הממשלה שארגנו את האירוע הזמינו את הסגן הראשון של נשיא הנציבות של האיחוד האירופי, ההולנדי פרנץ טימרמנס, לדבר במושב הפתיחה. נוכח היחס המפלה כלפי ישראל שמגלים טימרמנס, מפלגת העבודה ההולנדית שאליה הוא משתייך והאיחוד האירופי, הצעתי היא שטימרמנס יכלול בנאומו את הדברים הבאים, על-מנת להבהיר את העניינים.
15/05/2015  |  מנפרד גרסטנפלד  |   מאמרים
מאז הקמתה של מדינת ישראל ב-1948 ממשיכה ההנהגה של הרשות הפלשתינית, כמו זו של מרבית מדינות ערב, להפיח בפלשתינים תקוות שווא בנושא "זכות השיבה" לכפריהם ולעריהם בישראל. זוהי גם הסיבה לכך שמיליוני פלשתינים ממשיכים להתגורר במחנות פליטים ביהודה ושומרון, ברצועת עזה, בלבנון, ירדן וסוריה. במקום לסייע לפליטים ולעודד אותם לשקם את חייהם ולבנות את עתידם, ממשיכים מנהיגים ערביים ופלשתינים לבקש מהם להישאר במחנות, כשהם מבטיחים להם שישובו לבתים של סביהם והורי סביהם בתוך ישראל.
15/05/2015  |  ח'אלד אבו-טועמה  |   מאמרים
לפני מספר שנים סער עולם התרבות בישראל (ובעקבותיו גם המערכת הפוליטית) סביב פרסום הספר "אחוזת דג'אני" מאת אלון חילו. הספר עוסק ביחסי העולים היהודיים לארץ ישראל עם תושביה הערביים על-רקע ימי העלייה הראשונה. ואף שהדמות הראשית בספר מבוססת על קורות חייה של דמות היסטורית ממשית והרקע ההיסטורי לעלילה אכן התקיים, הוגדר הספר על-ידי יוצרו כרומן בדיוני. מבקרי ספרות (וגם קוראים מן השורה) קָבלו על הנימה העולה מן הספר וקבעו שניתן לסכמה במשוואה פשטנית, דוגמת: הציונים הם קולוניאליסטים חסרי מוסר שבאו לנשל את הערבים התמימים מאדמתם. מבין הדפים והפיקציה, טענו, מצטייר המפעל הציוני בערך כפי שהיו מעדיפים לתאר אותו שונאי ישראל - אפל, שפל ומנצל. היו שהאשימו את חילו בשימוש ציני בחופש האמנות לקידום אג'נדה אנטי-ציונית.
15/05/2015  |  דורון בקל-איילון  |   מאמרים
כשהערב ירד והאוויר כאילו הסמיך יותר, נכנסתי הביתה, עדיין שוצף ורועש, מזיע ומלוכלך אך שמח, כמו עוד אלף ילדים אחרים.
15/05/2015  |  עודד שרון  |   מאמרים
העם אמר את דברו בבחירות האחרונות, הוא רוצה את שלטון הימין ואת בנימין נתניהו בראשו, סוף-סוף, לאחר שורה של פארסות מביכות עד הרגע האחרון, קמה ממשלה חדשה בראשותו של בנימין נתניהו עם 61 מנדטים.
15/05/2015  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
מי צריך ממשלה  /  יובל ברנדשטטר
לפתוח אופק מדיני  /  מנשה שאול
התרנגולת שקיבלה את הדין  /  קובי קמין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
שר הביטחון והמטכ"ל מפחידים את הציבור תוך שימוש פסול בתקשורת    כל התוכניות ההזויות שפרסם גלנט לניצחון ברצועה ולהקמת שלטון חדש ברצועה במקום חמאס, התפוגגו בלי שום הישג, וזה עדיין לא מ...
צבי גיל
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית    יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il