בדמוקרטיה חפצת חיים יש מספר כללי יסוד ואחד מהם הוא רציפות השלטון דהיינו החלטות שמתקבלות מינויים שנעשים שינויי ארגון ועוד נמשכים גם כאשר יש חילופי שלטון כתוצאה מבחירות חדשות או נפילת הממשלה והקמת ממשלה חלופית.
לאחרונה היינו עדים לנפילת הממשלה אחרי שנתיים לכינונה והליכה לבחירות חדשות ופרק זמן נוסף עד כינונה של קואליציה חדשה של כ-45 יום. באותו פרק זמן הופסקה למעשה פעולה משמעותית כלשהי והממשלה והכנסת היו משותקות מפעילות מעשית.
המפכ"ל סיים את תפקידו וכן השר לביטחון הפנים ושני מינויים כמו מינוי מפכל חדש ומפקד שבס חדש נדחו עד עצם היום הזה כאשר ארגון כמו המשטרה שהוא מאבני היסוד של חברה דמוקרטית עבר זעזועים גדולים ביותר שמאז קום המדינה לא עמד בהם. ניצבים פרשו תת ניצב התאבד תתי ניצבים הופרשו ולא ניתן למנות חדשים תחתיהם כי מחכים למפכל ולשר החדשים.
רמטכ"ל חדש נכנס לתפקידו אולם כאן נשמרה הרציפות גם השר המשיך וגם ההחלטה על מינוי רמטכ"ל חדש נעשתה בזמן. זכור לנו הזמן בו נוהלו שיחות שלום בטאבה על-ידי
אהוד ברק אולם ממשלתו נפלה כי
ש"ס שהתחיבה לתת לו גיבוי מהאופוזיציה לא עמדה במילתה (כרגיל) והיו צריכים חוות דעת של היועץ המשפטי בנדון מובן שרציפות לא הייתה כאן.
והדוגמאות רבות אולם איש לא נותן על כך את הדעת ולא משנה את חוקי המשפט. אין שום סיבה לא לחוקק חוק שיסדיר את עבודת הממשלה והכנסת בתקופת בין השמשות בו יאמר מפורשות מה מותר ומה אסור לעשות בתקופה זו. .וברור לי שמינויים מקצועיים חשוב שיעשו כמו מינוי מפכ"ל אלא אם מישהו סבור שאלו הם מינויים פוליטיים במהותם ואז אנה אנחנו באים.
שערורייה בפני עצמה הינה התנהלות הכנסת בתקופה זו. סוגרים אותה מפעילות וחברי הכנסת יוצאים לחופשה ארוכה גם אחרי שהבחירות מתקיימות הכנסת דה פקטו שובתת משום שחברי הכנסת מושבעים, אולם אין ועדות אין מליאה כי אין קואליציה ויור הכנסת צריך לאיים על הסיעות ולדרוש מהן מינוי חברים לועדות.
ולכן צריך לבטל אחת ולתמיד את פגרות הכנסת ולהתאימן למספר ימי החופשה במשק (הח"כים מקבלים שכר גבוה מאוד על לא לעשות), מדוע מה שתקף לגבי השרים לא יהיה תקף גם גם לגבי חברי הכנסת. הכנסת תמשיך לעבוד גם בתקופת הבחירות ואולי שבועיים לפני היא תצא לפגרה. את הקמת הקואליציה יש לקדם ואחד הצעדים צריך להיות הכרזת ראש הרשימה שקבלה הכי הרבה קולות כראש הממשלה ואז יש רציפות שלטון.
מאחר שהתפקידים המובאים בפני הממשלה הם מקצועיים בעיקרם כי אז אין מקום להמתין עם זה וצריך להוציאם מהכח אל הפועל אסור שיהיה ואקום שלטוני כתוצאה מתאריך כזה או אחר. צריכה להיות הרבה יותר גמישות בפעילות הממשלה והכנסת. תפקידי אמון אישי כמו מנכ"לים צריך כלל כי עם מינויה של הממשלה החדשה המנכ"לים יניחו את המפתחות לשרים החדשים ורק אם יתבקשו להמשיך בתפקידם ימשיכו בכך. אולם אין ספק כי דרוש שידוד מערכות כללי וצריך להקים ועדת לוקר לנושא הזה.