|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
התפרעות פלשתינים בגבות עזה [צילום: וויסאם נאסר/פלאש 90]

הגיבורים הפלשתינים החדשים

מערכת התעמולה הפלשתינית מנסה ליצור "גיבורים" חדשים שנאבקים בישראל ולהפוך אותם למודל לחיקוי בחברה הפלשתינית. הפלשתינים מפיצים עשרות סירטוני וידאו קצרים מדי יום באינטרנט וברשתות החברתיות ומגיעים באמצעותם לדעת הקהל העולמית, ישראל צריכה להגיב בהתאם
27/12/2017  |   יוני בן-מנחם   |   מאמרים   |   תגובות

שלושה שבועות חלפו מאז הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל והארגונים הפלשתינים השונים מנסים להזרים דלק לאש המחאה שהציתו נגד ארה"ב וישראל. תנועת חמאס קראה לאינתיפאדה חדשה נגד ישראל, שלטון חמאס מאפשר למאות צעירים פלשתינים להגיע לגדר המערכת ברצועת עזה כדי להתעמת עם חיילי צה"ל ובמשך כשבועיים גם "עצם עין" כלפי ירי רקטות משטח הרצועה לעבר ישראל שבוצע ע"י ארגונים "סוררים" כדי לנסות ולחמם את השטח בגדה.

הרש"פ איננה מתלהבת מאינתיפאדה חדשה מחשש שהיא תערער את יציבותה ותחזק את חמאס בגדה, היא מאפשרת מחאה נגד ישראל אך "שומרת על גובה הלהבות" כדי שההפגנות נגד חיילי צה"ל לא יצאו מכלל שליטה. גל המחאה הפלשתיני על הכרזת הנשיא טראמפ איננו תופס גובה אך מערכת התעמולה הפלשתינית, שלה שותפים כל הארגונים הפלשתינים, מנסה לשפוך שמן על המדורה באמצעות הסתה באמצעי התקשורת הפלשתינים וברשתות החברתיות תוך שימת דגש על שני אלמנטים:

יצירת "גיבורים" פלשתינים חדשים שנאבקים ב"כיבוש" הישראלי:

מדובר ב"גיבורים" שהם בבחינת "אנדרדוג" כדי שימשכו את אהדת הציבור הפלשתיני, הערבי והבינלאומי. השיטה הזו נועדה להחיות מחדש את תקדים מוחמד א-דורה שהפך לסמל המאבק הפלשתיני ב"כיבוש" הישראלי במהלך האינתיפאדה השנייה.

מוחמד א-דורה בן ה-12 נקלע לקרב יריות בצפון רצועת עזה ובעקבות סרטון של ערוץ הטלוויזיה הצרפתית-2 FRANCE טענו הפלשתינים כי הוא נהרג מירי צה"ל. הפעם מדובר ב"גיבור" חדש, אברהים אבו תו'ריה בן 26 תושב רצועת עזה אשר מצא את מותו במהלך עימותים על גדר המערכת ברצועת עזה.

אבו ת'וריה נהרג ב-15 בדצמבר ולטענת הפלשתינים הוא נורה בראשו ע"י חיילי צה"ל, מדובר בצעיר פלשתיני קטוע רגלים, על כיסא גלגלים שעבד כשוטף מכוניות בעזה, שהגיע כדי להשתתף בהפגנות יום השישי נגד הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. בעקבות האירוע הפך אברהים אבו ת'וריה לגיבור פלשתיני לאומי חדש וקיבל את התואר "מוחמד א-דורה מספר 2". הוא הפך למרכז השיח ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת הפלשתינים. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס העניק לו את התואר "שהיד המהפכה הפלשתינית" והנחה לשלם למשפחתו קצבה חודשית מתקציב הנשיאות הפלשתינית.

צה"ל ערך תחקיר מקיף בנסיבות מותו של אברהים אבו ת'וריה ומתאם הפעולות בשטחים האלוף יואב(פולי) מרדכי הודיע כי מתחקיר צה"ל לא עלה כל מידע שמצביע על כך שאבו ת'וריה מת כתוצאה מירי חי של צה"ל וכי "לא נמצא כל ביסוס לדיווחים השקריים על כך שצלף ירה ופגע בו באופן ישיר ומכוון".
האלוף מרדכי הודיע כי פנה לראש הצלב האדום ז'ק דה מיו וביקש ממנו את כל הנתונים והממצאים הקיימים ובהם דוח האמבלונס שפינה את אבו ת'וריא, את דוחות וממצאי הרופאים בבתי החולים בעזה וכל נתון נוסף שקיים.

הויכוח על נסיבות מותו של אבו ת'וריה ימשך עוד זמן רב, השאלה היא מדוע אפשרה תנועת חמאס השולטת באזור הגבול עם ישראל ברצועת עזה לנכה קטוע רגליים על כיסא גלגלים להתקרב עד לגדר הגבול כדי להתעמת עם חיילי צה"ל, ברור כי מדובר בתרגיל תעמולה גס כדי לנגח את ישראל.

בשבוע שעבר הופצה ברשתות החברתיות תמונה של נכה פלשתיני נוסף על כיסא גלגלים שגם הוא הגיע לגדר המערכת ברצועה להשתתף בעימותים נגד צה"ל למרות מותו של אברהים אבו ת'וריה באותו האזור.

ה"גיבורה" הפלשתינית הנוספת הינה הנערה עהד אלתמימי בת ה-16 מהכפר נבי צאלח ליד רמאללה שתועדה בסרטון כשהיא מכה את חיילי צה"ל סמוך לביתה בכפר.
על-פי גורמים במערכת הביטחון בישראל,עהד אלתמימי הינה פרובוקטורית פלשתינית ותיקה שמגיל צעיר מאוד מתעמתת עם חיילי צה"ל לעיני המצלמות כדי להכפיש את מדינת ישראל.

משפחתה של עהד אלתמימי מנהלת סוכנות ידיעות בשם "תמימי פרס" שמתעדת בעיקר את ההפגנות השבועיות בכפר נבי סאלח. באסם תמימי, אביה של עהד, נעצר ע"י כוחות הביטחון של ישראל 9 פעמים, אמה נעצרה 5 פעמים ושניים מדודיה נהרגו מירי חיילי צה"ל.

ב-15 בדצמבר היא התעמתה עם חיילי צה"ל במהלך הפרות סדר שהיו בכפרה, ביחד עם בת דודתה נור תמימי היא תועדה בצילום כשהיא מכה ובועטת בשני חיילים ואף סטרה בפניו של אחד החיילים, לעומתה שמרו חיילי צה,ל על איפוק ולא הגיבו להתגרויות מצידה.

בעקבות הפצת הסרטון באינטרנט וברשתות החברתיות נעצרה עהד אלתמימי לחקירה וככל הנראה יוגש נגדה כתב אישום. במהלך הדיון בבית המשפט קרא אביה של עהד תמימי לעברה: "את גיבורה! את הסמל של הדור החדש של הפלשתינים שמחפשים את החופש-הדור שלנו סיים את תפקידו ואת נושאת את הדגל".

סירטוני תעמולה והסתה

ואכן, מערכת התעמולה הפלשתינית פועלת ברוח הזמן תוך שימוש נרחב באינטרנט וברשתות החברתיות שם היא מפיצה סרטונים קצרים בנושאים שונים ובהם מסרים קצרים וקליטים.

הסרטונים מופצים בעיקר ע"י סוכנויות ידיעות מקומיות בשטחים שמזוהות עם ארגונים שונים שתורמות את חלקן למערכת התעמולה הפלשתינית. גם סרטונים שמצולמים ע"י פלשתינים פרטיים, שנקלעו לאירועים בשטחים, באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי עושים את דרכם אל אותן סוכנויות ידיעות, עוברים עריכה ולעיתים אף מוצמדות להן כותרות בערבית כדי להעביר או להדגיש את המסר. הסרטונים בנושאים הפופולריים כמו העימות של עהד אלתמימי עם חיילי צה"ל או פינוי גופתו של אברהים אבו ת'וריה הופכים לויראלים ומגיעים גם למיליונים בעולם הערבי.

סרטוני התעמולה וההסתה עוסקים במעצרים של כוחות הביטחון של ישראל,עימותים עם המשטרה וחיילי צה"ל, שירי הלל לאינתיפאדה החדשה, מעמדם וחשיבותם של ירושלים ומסגד אל-אקצה, רגעים מביכים של כוחות הביטחון של ישראל כמו פציעה או עימות כוחני עם מתפרעים ונושאים מיוחדים שיש לתת עליהם את הדעת, לדוגמה, בשבוע שעבר הופץ ברשתות החברתיות סרטון הדרכה שמתאר שיטות כיצד לחשוף מסתערבים ישראלים בתוך קהל מפגינים פלשתיני.

מערכת ההסברה הישראלית ניצבת בפני אתגר גדול להילחם במערכת התעמולה של הפלשתינים ובמיתוסים השקריים שהיא מנסה ליצור. ברור כי היא שמה דגש על עהד אלתמימי ועל אברהים אבו ת'וריה כדי ליצור "מודלים לחיקוי" וכדי לטפח את מיתוס ההתנגדות ל"כיבוש" הישראלי.

לכן, ראוי שגם משטרת ישראל וצה"ל יעשו בתקופה הזו שימוש מוגבר בצילומי שטח ככל שניתן כדי לתעד במדויק את העימותים עם הפלשתינים בכל מקום כדי שניתן יהיה במידת הצורך לחשוף את שקריה של מכונת התעמולה הפלשתינית.

יש חשיבות עצומה לשימוש בסרטוני הסברה שיהוו משקל נגד לסרטונים הפלשתינים המופצים באופן יומיומי ע"י סוכנויות הידיעות הפלשתיניות (בין 20-30 ביום) בנוסף לקריקטורות וכרזות ארסיות.

אין מדובר רק בעימות צבאי בשטח ובמערכה מדינית על מעמדה של ירושלים, מדובר בקרב על התודעה וישראל לייצג את עצמה ואת הנרטיב שלה בצורה ראויה ומכובדת.

תאריך:  27/12/2017   |   עודכן:  27/12/2017
יוני בן-מנחם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגיבורים הפלשתינים החדשים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יאיר4
27/12/17 23:04
2
עובד 1
27/12/17 23:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כל מי שמעוניין להפיל את ממשלת נתניהו יכול לעשות זאת בקלות אם יפסיק לעסוק בדברים של מה בכך כמו שחיתת ושוחד שבהם כולנו עוסקים מדי יום ביומו כעניין של שגרה, ויתחיל לעסוק בנושאים חשובים באמת, כמו חקיקת חוק יסוד חדש שייקרא "משפט עברי" ושכמותו טרם נחקק. החוק הזה צריך לטפל בשני תחומים. האחד: ביטול כל החוקים - שמקורותיהם עות'מנים או בריטים - שעל פיהם דנים שופטי ישראל. השני: החלתם בישראל של כל חוקי התורה כפי שהם באים לידי ביטוי בפרשת מִשְׁפָּטִים ובמקומות אחרים בתורה. על-פי המסורת העברית, בהמשך למעמד הר סיני, אלוהים מסר למשה רשימה ארוכה של מצוות ודינים כדי שבני ישראל יחיו על פיהם. המצוות האלה ברובן עוסקות, בדינים ובהלכות הנוגעים ליחסים המשפטיים בין אדם לחברו.
27/12/2017  |  עמי דור-און  |   מאמרים
לפני ימים ספורים דנה וגם הצביעה עצרת האו"ם בעד הצעת ההחלטה שנתקבלה במועצת הביטחון ונדחתה אז על-ידי וטו אמריקני. ההצבעה דחתה את הצהרת טראמפ על הזיקה שבין ירושלים ומדינת ישראל, ונתקבלה ברוב גדול.
26/12/2017  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - טייסת, רפורמה, נכה, הקצבות הביטחון, עמית או אויב ומתחסדים
26/12/2017  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
קטע זה הלקוח מתוך הסליחות לעשרה בטבת בא לציין את קביעת חכמנו ז"ל שיום התשעה בטבת, יום פטירתם של עזרא הסופר ונחמיה בן חכליה שהעלו את ישראל מבבל הוא סיום תקופת הנבואה. יום התשעה הוא אחד משלושת הפורענויות שאירעו לעם ישראל בסמיכות בחודש טבת.
26/12/2017  |  חנינא פורת  |   מאמרים
יום ראשון, 24 לדצמבר 2017, היה יום שעת הפרובוקציה של "ועד הכנסת לקידום מעמד האישה". עוד פונקציה של פרובוקאטורים "לשם שמים". חבורה של חברות וחברי הוועדה, בצירוף הרפורמים, שעטה לכיוון שכונת רמת בית שמש ב', בעיר בית שמש, כי להוכיח נוכחות אלימה ולהשפיל שוב את תושבי השכונה החרדים, כדי שהאחרונים לא יקיימו את אורח החיים שלהם, בו הם חיים בארץ הקודש יותר ממניין דורות. מה שהרגיז את יושבי מזנון הפרלמנט הישראלי ואת יושבי בתי הקפה העלובים של קיצוני החילונים, היו שלטי הצניעות שמוקמו בעיר בית שמש. אבל הפעם היה חידוש קטן, בפרובוקציה הזו. בראש הפרובוקציה עמדה ה"כוכבת העולה" (רק בעיני עצמה...) של עולם ההזויות במלחמת "מעמד הנשים בישראל": ח"כ עאידה תומא-סלימן, מ"הרשימה הערבית המשותפת", ממפלגת חד"ש שברשימה. כנראה שלגב' תומא-סלימן נגמרו כבר כל המאבקים האפשריים על מעמדו של האזרח הערבי בישראל, והנה היא כבר יכולה ומזומנת לעבור צד, והפעם להופיע בראש חנית "קונצנזואלית" לדיכוי מיעוט אחר ששמו ה"חרדים". השיטה הזו - שלבוא בכוחניות ולהוכיח לציבור של מיעוט כי הוא אינו השליט אלא אלה הם "חוקי המדינה הציונית האליטיסטית" שמכתיבים את התנאים לכל חי, נרשמה כשיטתם של שני זרמים בציונות: הכהניזם ושיטת מר"צ. לבוא, כבריון לאור יום, ולהראות למיעוט, בביתו של האחרון, כי גם שם זה אינו ביתו, זו הייתה השיטה של מאיר כהנא לגבי תושבי אום אל-פחם בפרט והציבור הערבי בישראל בכלל, ושאותה הוריש למפלגות הבת שלו כ"עוצמה לישראל" ו"יחד". אך השיטה הזו גם אומצה על-ידי בריוני מר"צ, שהחלו להגיע שוב ושוב לשכונת "מאה שערים" כדי להגן, כביכול, על "כבוד האישה החרדית" שמעולם לא ביקשה מהם עזרה ורק התנגדה לעזרה הזו. אבל למעשה גם כהנא וגם מר"צ לא המציאו את גלגל הבריונות הזה - שמטרתו להשפיל בכוח את החלש והמיטוט בביתו. כבר בשנות השלושים של המאה העשרים זה החל להתרחש במדינה מרכזית באירופה, שם פלוגות סער החלו לתקוף יהודים בבתי הכנסת שלהם וברחובותיהם, עד לתוך ביתם. מה צמח מכל הבריונות הזו אנו למדנו די והותר בהיסטוריה הקרובה שלנו. והנה גב' תומא סלימן - זו שהחלה את הקדנציה שלה בפרלמנט כמי שמיללת על היותה קרבן לאומי לשיטה הבריונית הזו הפכה בן יום ליו"ר של אלה שמפעילים את השיטה הזו על יהודים חרדים בשכונתם. וגב' תומא-סלימן לא מצאה על מי לשפוך את חמתה המעוותת אלא דווקא על אלה מבין החרדים שמתנגדים בקיצוניות הכי גדולה לגזענות נגד הערבים, ואף מניפים את דגל פלשתין! אחד מראשי הציבור הערבי אמר לי השבוע כי "מלחמתה המזויפת והעקומה של תומא -סלימן על מעמד האישה המדומה שלה הביא אותה למצב שבו היא כבר איננה יודעת מה טוב ומה רע, במיוחד לציבור הערבי - ששלח אותה לייצג אותו כמיעוט ולא כעוף דורס, שיביא את תרבות הבאושים שלה גם למגזר הערבי.
26/12/2017  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il