תמצית העובדות העותרים - אזרח ישראלי ותושבת האיזור הגישו בקשה לאיחוד משפחות. הם ביקשו כי יוענק לבת הזוג תושבת האיזור רישיון לישיבת קבע בישראל (התבקש להאריך תוקפו של היתר שהייה קיים) ובהמשך אזרחות ישראלית. המשיבים סירבו לבקשה לאיחוד משפחות בשל "מניעה ביטחונית" (בשל מידע גלוי בדבר קשריה המשפחתיים של העותרת לפעילי חמאס ובשל מידע חסוי שהוצג בפנינו במעמד צד אחד בהסכמת העותרים). כנגד סירוב זה מופנית העתירה שלפנינו. זו נדונה בהתאם להוראות המעבר שבחוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), התשס"ג-2003.
העתירה נדחית נקבע - דחיית בקשה לאיחוד משפחות, כמו גם אי הארכת תוקפו של רישיון לישיבה בישראל או היתר לשהייה בישראל, בשל קיומה של "מניעה ביטחונית" פוגעת, ככלל, בזכויותיו של בן הזוג הישראלי, ובראשן הזכות לחיי משפחה, שהוכרה כזכות חוקתית, הנגזרת מכבוד האדם; זכות זו היא במעמד נורמטיבי גבוה יותר מן הזכויות המוענקות בדין הבינלאומי לבן הזוג הלא-ישראלי.
נקבע - על שר הפנים להפעיל את סמכותו זו על-פי עקרונות היסוד של המשפט המינהלי הישראלי. עליו להפעיל סמכויות המאפשרות לפגוע בזכויות יסוד חוקתיות על-פי אמות המידה הקבועות בפסקת ההגבלה שבחוקי היסוד בעניין זכויות אדם. קביעת שר הפנים מכוח סעיף 3ד לחוק צריכה לעמוד בדרישת המידתיות (על שלושת מבחני המשנה שלו).
נקבע - האמצעי של בדיקה פרטנית, אינדיבידואלית, של הנוגעים בדבר, שנועדה לאתר סכנה פוטנציאלית הצפויה מפלוני, הוא ללא ספק אמצעי ראוי ומידתי. סירוב למתן מעמד חוקי בישראל בשל "מניעה ביטחונית" הקשורה במבקש עצמו, אינו מעורר קושי, ובלבד שהסירוב מבוסס על תשתית עובדתית ראויה. במציאות הקיימת, נוכח הסכנות הביטחוניות הקשות עימן מתמודדת ישראל, גם סיכון ביטחוני הנשקף מבן משפחתו של תושב האיזור, עשוי להקים בסיס לדחיית בקשה למעמד חוקי בישראל, למרות הפגיעה הנוצרת מכך בבני הזוג החפים מכל פשע.
נקבע - הבדיקה האינדיבידואלית והערכת עוצמתו של הסיכון הביטחוני על בסיס חומר מודיעיני חסוי בבקשות לאיחוד משפחות, הוא הכרח בל יגונה.
נקבע - במקרה דנן דחיית בקשת העותרים לאיחוד משפחות מבוססת על תשתית ראייתית ראויה והיא עומדת באמות המידה הנדרשות. סירוב הבקשה לאיחוד משפחות עומד בשלושת מבחני המידתיות. לפיכך, לא נפל פגם בשיקול דעתו של שר הפנים בדחיית בקשתם של העותרים לאיחוד משפחות, באופן המצדיק את התערבותנו.
בג"צ 2028/05 חסן אמארה ואח' נ' שר הפנים ואח'
בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק
כבוד הנשיא א' ברק, כבוד השופטת ע' ארבל, כבוד השופט ס' ג'ובראן
מיום 10.7.2006