קראתי את הפרסומים האחרונים שבהם התפארה הנהלת שדה התעופה בן-גוריון על שביעות הרצון כביכול שיש לציבור מרמת השרות שניתנת למשתמשים בשרותי הטרמינל ושדה התעופה בן-גוריון.
ברצוני לציין בתחילת דברי, כי אני אישית תקפתי את הגימור ואת העבודה הגרועה אשר נעשתה בבניית הטרמינל החדש בשדה התעופה בן-גוריון מספר רב של פעמים.
כתבתי מספר פעמים על העבודה הגרועה שנעשתה בטרמינל. את הגימור המתאים למדינות בעולם השלישי. ציינתי את התקרות האקוסטיות העקומות והמלוכלכות שהבטיחו להחליף ולתקן. ציינתי את הרצפות העקומות ואת הזוהמה שהושארה בכל פינות הטרמינל ועד היום לא נוקתה, אף שעברו מספר שנים מאז הושלם הטרמינל.
ציינתי את המנורות שמקיפות את המזרקה ומפל המים שתוכננו כך שאי אפשר להפעילם, כי המתכננים תכננו אותם כל כך נמוך שהן גרמו לכוויות רבות אצל הנוסעים והילדים. עד כדי כך התכנון שלהן היה כושל וחובבני שהנהלת הטרמינל החליטה לבטלן (את המנורות המקיפות את המזרקה) על אף השקעת הענק בהקמתן, ראה איזה פלא, המנורות עם חוטי החשמל ומערכות החשמל הפכו לעציצים היקרים ביותר בעולם. המפל והמזרקה מזמן הפסיקו לפעול.
לפחות בעשר הנסיעות האחרונות שלי בשלושת החודשים האחרונים לא ראיתי אותם פועלים ולו פעם אחת. ציינתי את הקירות העקומים. את הגימור הרע את העבודות שלא נעשו.
בשדה התעופה הזה, בטרמינל הזה, הושקעו מיליארדי שקלים שאני לא יודע היכן לאן הלכו, אך לבטח לא הלכו למען ביצוע עבודה שתהיה שווה את מחיר הקמת הטרמינל החדש בשדה התעופה בן-גוריון, כך לפחות לטעמי. מה שעורר את כעסי עוד יותר על הרשות החצופה הם דברי היוהרה על מקומו של שדה התעופה בן-גוריון בקרב הציבור שמשתמש בשדה התעופה, ושביעות הרצון מהשרות.
הרשות מפרסמת לה בכותרות ענק שנמל התעופה של ישראל הוא הטוב ביותר באירופה ובין הטובים בעולם. כל זאת כאשר היא מתבססת על דוח כביכול שהכינה חברה שוויצרית ובדקה עשרות שדות תעופה בעולם. הדוח כולל 280 מעמודים מפורטים. בסקר השתתפו רק 77 שדות תעופה מתוך יותר מ-1600 שדות תעופה הקיימים בעולם. להלן כמה עובדות שהרשות לא פרסמה וחשבה שהיא יכולה להעלים.
• ההתמצאות בשדה התעופה - אנו ממוקמים במקום 16.
• תחבורה ציבורית - אנו מצויים במקום 19.
• בתחום הקולינארי ובמזון אנו במקום 16.
• בתחום מרחק ההליכה שעל הנוסעים לעבור אנו במקום 66.
• המתנה ותורים לרישום לקבלת אישורי עלייה למטוס אנו במקום 18.
• זמן בידוק הביטחוני אנו תופסים מקום טוב באמצע, מקום 22.
• רמת חדרי ההמתנה ברמות העסקים והמחלקה הראשונה אנו נמצאים במקום 26.
את שאר הפרטים שהרשות פשוט שכחה לפרסם תוכלו לקרא ב
אתר החברה שכאילו עשתה את הבדיקות. מדוע אני אומר כאילו. מכיוון שרשות שדות התעופה היא זאת שהכינה את הדוח. הסקר והדוח שהוגשו לחברת dkma השוויצרית, איך לא? הוכנו כל ידי רשות שדות התעופה נמל תעופה בן-גוריון. מי ביצע לפי דעתכם את הסקר? לא ניחשתם? את הסקר ביצעו ומילאו עובדי רשות שדות התעופה בישראל. הם מילאו בנאמנות את הדוחות. עובדי רשות שדות התעופה מילאו את השאלונים. הם מילאו כל פרט בשאלונים של חברת dkma השוויצרית. מי לפי דעתכם שילם את כל הוצאות מילוי השאלונים והכנת הדוחות בארץ? כמובן, רשות שדות התעופה. כן היא שילמה סכום שנאמד בכ-20.000 דולר.
ראו איזה פלא, אף שעובדי הרשות הם אלו שמילאו את הדוחות בפקודת מנהלי הרשות יצאנו בכל זאת כל כך רע. נשאלת השאלה אם עובדי הרשות עשו את כל העבודה מה עשתה חברת dkma. היא רק ניתחה את הדוחות. ברצוני לציין שלפי דעתי במקום לבזבז עוד 20.000 דולר על דוחות שהרשות מכינה על עצמה, הרשות היתה עושה טוב יותר אם היתה מוציאה את הכספים הללו על שיפור השרות ועל דרישה מהקבלנים שביצעו גימור כל כך גרוע, השלמת העבודה ותיקון גימור בניית הטרמינל החדש שהגימור בו פשוט בושה לאינטליגנציה האנושית. כפי שאני מבין, ברשות מוציאים מיליארדים על בנייה רשלנית וגימור גרוע. בניית הטרמינל עלתה כארבעה מיליארד שקל וקיבלנו טיב עבודה שבעולם השלישי היו מכנים אותו חובבני. תכנון מלא שגיאות.
----------------------------------------------
להלן אתר החברה אשר ביצעה את ניתוח הדוחות שעובדי הרשות מילאו בקפידה ואשר הכנתם עלתה לאזרחי מדינת ישראל 20.000.
כדאי גם לעיין
באתר שמדרג ובודק את כל שדות התעופה למען הידע הכללי ושלא יעבדו עליכם בשנית ראשי רשות שדות התעופה.