עד לעת האחרונה, משרדי הפרסום שימשו כתובת יחידה עבור הגופים שנזקקו לאמצעי אפקטיבי להעברת מסר לקהל המטרה שלהם. האופן שבו זה עבד היה פשוט ובדר"כ נראה כך:
1. המפרסם מחליט על תקציב שאותו הוא מעוניין להקצות לטובת העברת המסר לצרכן.
2. התקציבאי מטעם משרד הפרסום מעביר למחלקה הקריאטיבית את הבריף.
3. המחלקה הנ"ל מגבשת קונספט לתוצרים הפרסומיים הדרושים\הרצויים.
4. בעזרת מחלקת הארט, הקונספטים הקריאטיביים מקבלים צורה וצבע.
5. הלקוח מאשר והחומרים עוברים לייצור (צילום, הדפסה וכד').
6. מדיה נרכשת (עיתונות, ספוט בטלוויזיה וכיו"ב).
7. מסע הפרסום עולה לאוויר.
להלן, השתלשלות תהליך שעתיד להביא לחלופה אפשרית:
תוך שימוש ביכולות המתפתחות של רשת האינטרנט, סוכנות הפרסום TBWA השיקה מיזם חדשני המהווה סנונית ראשונה לתהליך שעתיד לשנות לעד את מבנה עולם הפרסום והשיווק.
המיזם, מושתת על מגמה אינטרנטית עולמית המכונה "תוכן מבוסס גולשים" (דוגמא לאתר תוכן מבוסס גולשים -
www.youtube.com), ורותם את המון הגולשים לשם מתן פתרון יצירתי - לצרכים אמיתיים של לקוחות אמיתיים. בכך ובניגוד לשיטה הקלאסית, בה נסמכת סוכנות הפרסום על המחלקה הקריאטיבית שלה - עושה סוכנות הפרסום שימוש ברעיונות המגיעים מהמון הגולשים, ומתגמלת את הגולש שקלע בצורה המיטבית לצרכי הלקוח.
חברת נייק וחברות נוספות כמו יצרנית מוצרי הטיפוח DOVE, לקחו את הנושא צעד אחד קדימה - והחלו לפנות ישירות אל קהל הלקוחות שלהם. חברות כמו וירג'ין מקבלות כבר היום רעיונות חדשניים היישר ממוחם של הלקוחות שלהם וזאת - ללא תיווך משרדי הפרסום!
www.beinspiredbytime.com מומחים טוענים שאחת הפרסומות הטובות ביותר של חברת סוני בשנת 2006, נוצרה ע"י לקוח.
יעילות ההשפעה של המדיה הקונבנציונאלית (טלוויזיה, רדיו ועיתונות) על הצרכנים, שנויה במחלוקת. ראיה מעשית לכך ניתן למצוא במגמה החדשה לפיה החברות המובילות בעולם פונות ישירות אל הצרכנים הגולשים באתרי תוכן ייעודיים לגיל, לסגנון חיים ולתחומי עניין ייחודיים - ומבקשות מהם להכין פרסומות "עשה זאת בעצמך" (למשל חברת נייק באתר חברת קונברס השייכת לה), תמורת תגמול כספי נאה.
עפ"י המתרחש בתקופה האחרונה, נראה שבאמצעות שימוש מושכל ברשת האינטרנט, יש לנו - הצרכנים, את היכולת לשנות את פני עולם הפרסום\שיווק, כפי שהוא מוכר כיום.