|   15:07:40
  שושנה ויג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

עמותת בראשית לשלום

עמותת בראשית לשלום הקימה קבוצת תיאטרון קהילתי רב תרבותי, משותף לצעירים מהגליל, שהעלתה מספר הפקות המצליחות ברחבי העולם ונושאות מסר לדיאלוג בין שונים על הפעילות בעמותה ועל תוכניות לעתיד
11/04/2007  |   שושנה ויג   |   מאמרים   |   תגובות
"אנה בשחקים"

בעוד אני עומדת בתור בשדה התעופה של מילאנו איטליה לבידוק הביטחוני לקראת השיבה לארץ עמדו לידי כמה נערים צעירים שעוררו את סקרנותי. ניכר היה שהייתה זו קבוצה של בני נוער שחוזרים משליחות בארץ זרה. פניתי אל אחד הנערים מתוך סקרנות ושאלתי אותו לפשר הקבוצה שהוא נלווה אליה. והוא בגאווה הסביר לי שהוא קשור לקבוצת תיאטרון שחוזרת מהופעות באיטליה. שאלתי אותו מי ארגן את המשלחת. והוא מיד צעק לאוויר "עדנה" ואישה קטנה בעלת פנים מחייכות ושמחות עמדה לידי ולחצה את ידי בשדה התעופה.

עוד הספיק הנער שהיה לידי לקרוא לאחד מחברי הקבוצה, נער גבה קומה בעל עיניים בצבע ירוק כחול מלוכסנות מעט והוא ביקש מהילד לומר כמה מילים. "את שמה לב למבטא" אמר לי הנער בגאווה, "את שמה לב למבטא הערבי שיש לנער הזה." לא הספקתי לפתח שיחה משמעותית עם הנער, ואיני זוכרת כעת את שמו אבל אני לא אשכח את חן הכריזמה שהפגין בהפעימו אותי בהציגו בגאווה את הקבוצה אליה הוא שייך ואת העומדים בראשה. תוך כדי הכנת הכתבה ביררתי את שמות שני הילדים שלכדו את תשומת ליבי הילד עם העניים הירוקות הוא סעיד מהכפר ג'יש והשני הוא אהד.

עדנה הצליחה לבנות גשר תרבותי שהוביל ליצירה משותפת

"שמי ד"ר עדנה קלו ליבנה" הציגה עצמה. "ואני ד"ר לספרות איטלקית, כתבתי על "חשיפתו של לואיג'י פירנדלו בישראל ויצירותיו ככלי לשינוי חברתי". הזמן החל להתאייד לנו בשדה התעופה. הספקתי לקלוט במהירות שעדנה יזמה פעילות חברתית מבורכת למען השלום באזורנו. היא ייסדה קבוצת תיאטרון יהודי ערבי של בני נוער, אשר זוכה להכרה ולתמיכה של רשויות ברומא. הקבוצה שלה יצאה בארבע השנים האחרונות מספר פעמים לשליחות שש בה קירוב לבבות. היא מצליחה להפגיש נערים ממוצא אתני שונה ומרקע חברתי שונה ואף הצליחה לבנות גשר תרבותי שהוביל ליצירה משותפת. הספקתי לבקש ממנה את כרטיס הביקור מבטיחה לרשום על בראשית לשלום עד כמה שידי משגת.

מברור מעמיק עם עדנה מתבררים הפרטים הבאים: עמותת בראשית לשלום הוקמה ע"י ד"ר עדנה קלו ליבנה ובעלה יהודה מקיבוץ סאסא. בשנת 2000 בשיא האינתיפאדה והמתיחות ששררה בין יהודים לערבים, הוזמנו עדנה ויהודה לארגן קייטנה לילדים נפגעי טרור, באיטליה. הקייטנה, בשיתוף עם הקהילה היהודית וביטוח לאומי הייתה הצלחה גדולה, וכל שנה העמותה מארגנת קייטנה וחופשה לילדים ממשפחות שנפגעו מהטרור.

במקביל, החליטו להקים תיאטרון קהילתי רב תרבותי, משותף לצעירים מהגליל. הם הקימו קבוצת תיאטרון קהילתי לשינוי חברתי, בו יהודים וערבים, נוצרים ומוסלמים, דתיים וחילונים בני מושבים קיבוצים מצפים וכפרים נפגשו לפעילות והכרות דרך התיאטרון ככלי מחבר. הקבוצה, בהנחייתה של הבמאית ד"ר עדנה קלו ליבנה, הקימה מספר הפקות הנושאות מסר לדיאלוג בין שונים, בעזרת מוזיקה ותנועה - מחול תיאטרון המסר הינו אוניברסאלי.

השנה הוזמו להשתתף עם מופע "אנה בשחקים" קטעים מתוך יומנה של אנה פרנק, עם עיבוד המחבר את המסר של אנה פרנק, לכל הסבל של הילדים והצעירים בעולם. את ההפקה ערכו עם קבוצה של נערים בשנת שרות מהשומר הצעיר, אתגרים ועוד ארגונים חינוכיים. הקבוצה זכתה להצלחה רבה והמסר של נוער לנוער היה משמעותי לכל הצדדים. קבוצת התיאטרון הוזמנה כבר 10 פעמים לסיבובי הופעות בחו"ל ומשתתפת בארץ בפסטיבלים ובאירועים שונים.

בעקבות קשר עם המשרד ליוזמות לשלום של עיריית רומא, נוצר קשר עם רדיו "קול השלום" המשדר מראמללה ומירושלים, והם מפיקים תוכנית רדיו שבועית, בעברית ובערבית לנוער בנושאים שונים. מתארחים אותנו באולפן רדיו קול הגליל העליון (רדיו אזורי) ומקבלים עזרה בכל הצד המקצועי.

הפעילות במסגרת עמותת בראשית לשלום

עדנה ויהודה יוצאים מדי פעם להרצאות על ישראל ועל היוזמות החינוכיות שנעשות במסגרת העמותה, לפני שנה הקמנו קבוצת כדורגל משותפת לילדים יהודים וערבים מהאזור, והם נפגשים לאימונים ואף הספיקו להשתתף בטורניר בינלאומי באודינה שבאיטליה.

שאלתי את עדנה מנין מקורות המימון לפרויקט המרשים שלה ושל בעלה יהודה: "פתחנו את העמותה עם 5,000 אירו שקיבלתי לפרס ל"נשים המחנכות לשלום" באסיסי שבאיטליה, המשכנו עם 3,000 אירו של פרס נוסף שקיבלתי בסרדיניה. אני מסתובבת באיטליה ועושה הרצאות על חינוך לדיאלוג ולרב תרבותיות כל מה שאני מקבלת לתרומה הולך לעמותה. כל שנה (כבר 4 שנים) אנחנו נוסעים לסיבובי הופעות עם להקת ארקובלנו "קשת במרום. אנחנו מוזמנים על-ידי מועצות אזוריות, מרכזי תרבות, בתי ספר (לרוב לא יהודים) הם מממנים את כל הנסיעה (כרטיסי טיסה, כלכלה, נסיעות, תיאטרונים בילוים) ל-18 איש + מלווה עם נשק (כ-50 אלף אירו לכל נסיעה) ובנוסף כשנפרדים מאיתנו נותנים תרומה יפה שעוזרת לנו להתקיים לכמה חודשים (הסעות מהישובים לחוג השבועי, תלבושות, כתיבת טקסטים, אירועים מיוחדים)".

הבנתי שרוב הפעילות באזור הצפון. היש פעילויות במחוזות אחרים בכזו אינטסיביות? "כרגע לא, כי אנחנו עובדים בגליל. כשתהיה לנו קומונה של ש"ש נצליח להרחיב את הפעילות". ההופעה האחרונה בארץ של להקת התיאטרון הייתה בבית הגפן בחיפה, לפני כחודש ימים.

אלו הם החלקים העיקריים של הפעילות במסגרת עמותת בראשית לשלום. העמותה עומדת בפני רגע די קריטי בו יש המון אפשרויות לפעילות לטובת החברה הישראלית (יהודים ערבים) ולטובת ישראל בייצוג בחו"ל באירועים שונים, אך הם זקוקים להרחיב מעט את השורות ואת הבסיס הלוגיסטי של העמותה.

הם רוצים לפתח מספר פרויקטים שיתנו מינוף משמעותי לפעילות העמותה, ולהרחיב את היכולות של הפעילויות המוצלחות. לדוגמה: הקמת קומונה של שנת שרות "בראשית לשלום" - בני נוער בוגרי כיתות יב', יהודים וערבים, שיהיו מוכנים להתנדב לשנת שרות והתנדבות בקהילה. הרחבת פעילות ותמיכה במערכות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי באזור. המשתתפים יהיו בוגרי מגמות אמנות שיוכלו להשתלב בתחום ולפתח פעילויות יחודיות בבתי הספר ובחוגים אחה"צ, בישובי האזור.

בשנים האחרונות, בעקבות הפעילות של עדנה ויהודה, נכלל שמה של ד"ר קלו ליבנה ברשימת המועמדות לקבלת פרס נובל לשלום. אין פלא בשנים האחרונות קוטפת עדנה פרסים רבים: 2003 - קבלת פרס בסרדיניה ל"נשים המחנכות לשלום" עם האמיתה הפלסטינאית סמר סהר; 2004 - קבלת פרס באסיסי "פרס לשלום בלשון נשי" עם העמיתה הפלסטינאית סמר סהר; 2006 - פרס בין לאומי "קרטאגו" לחינוך לשלום ולזכויות האדם.

שאלתי את עדנה לסיום כיצד ניתן לסייע לעמותה? "בהפצת הדברים שאנחנו עושים, בתקווה שאנחנו מעוררים בלב של מי שחלק מהתיאטרון, מי שצופה, מי שלא מאמין שאפשר לחיות ביחד ולכבד זה את זה למרות השוני בשפה, במסורת, בתרבות ובהשקפות הפוליטיות.אנחנו מתים להיפגש עם מישהו ממרכז פרס לשלום כי יש לנו כמה פרויקטים נהדרים."

מה החזון שלך לעתיד? "להעביר לכמה שיותר אנשים שאפשר לחיות ביחד למרות השוני, למרות חילוקי הדעות, שחייבים לכבד ולקבל מי שחושב אחר מאיתנו, שהחיים הם המתנה הגדולה שנתנה שנו ועלינו לשמור עליה. שאפשר לחלק את העולם בין כולם ושצריך לנקוט עמדה ברורה נגד הרוע, הטרור, הכוחנות וחוסר הסובלנות. דרך המוזיקה והתיאטרון אנחנו מצליחים להגיע ללבבות הסגורות ביותר."

הרי לפניכם שני פרויקטים עתידיים כפי שהציגו לי המייסדים עדנה ויהודה:

  • שנת שרות בעמותת בראשית לשלום - כדי להיות שגריר של שלום בעזרת הלב, החזון והאומנויות אנו רוצים להציע בזאת הקמה ויצירה של שנת שרות חדשה וייחודית, ושרות לאומי מיוחד: ומונה של צעירים בוגרי תיכון, לפני גיוס או לימודים גבוהים שבהנחיה וליווי מקצועי, יהפכו לצוות איכותי בתחום החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, בתחום החברתי ואנושי באזור. הקבוצה תהיה מורכבת מ-12 צעירים מסיימי יב' בגילאי 18 ומעלה, קבוצה מעורבת של בנים ובנות, יהודים וערבים, דרוזים, צ'רקסים, דתיים וחילונים.

  • מרכז אקולוגי לשלום באמצעות האומנויות - הקמת מרכז אקולוגי לשלום באמצעות האומנויות. הרעיון הכללי, להקים מרכז בו יוכלו להיפגש ולפעול בני נוער, צעירים ומבוגרים, לקידום ופיתוח דיאלוג לשלום בין שונים בעזרת תחומי אומנויות מגוונים. המרכז יהווה מקום מפגש לילדי האזור, לצעירים ומבוגרים מהגליל מישראל ומהעולם. המרכז ייתן מקום לבני אדם שונים מהעולם ליצור פרויקטים משותפים ולמצוא שפה משותפת בעזרת האומנויות. המבנה יכיל סדנאות אומנות, אולמות פעילות וכנסים, אזור מגורים ושהייה לצעירים ולמבוגרים בתנאי פנימייה וישלב תפיסת עולם אקולוגית סביבתית עם אמנות חברתית; השתלבות של האדם והסביבה תוך התחשבות מרבית; שילוב אומנויות שיקחו בחשבון את הסביבה בה אנו חיים וקיימים, כחלק מהותי של המרכז.

תאריך:  11/04/2007   |   עודכן:  11/04/2007
שושנה ויג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עמותת בראשית לשלום
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מד' ליונה עיוורת
12/04/07 06:49
2
שושנה ויג
12/04/07 09:16
3
עדנה קלו ליבנה
12/04/07 10:30
 
אם קיים אדם כזה
12/04/07 16:09
 
זכה להיכנס לתגובה
12/04/07 20:07
 
עדנה קלו ליבנה
12/04/07 21:38
 
עדנה קלו ליבנה
12/04/07 22:44
 
מיהודי של ממש
13/04/07 06:32
 
עדנה קלו ליבנה
13/04/07 13:34
 
מהיהודי ההוא
13/04/07 22:09
 
מד' ליונה עיוורת
12/04/07 22:23
 
מד' ליונה עיוורת
12/04/07 22:32
4
עדנה קלו ליבנה
12/04/07 23:02
 
מד' ליונה עיוורת
13/04/07 07:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחרונה אנו עדים לפרסומות מאירות עיניים ולמסרים מגרים מצד הגורמים הממנים משכנתאות: "משכנתא FREE", "משכנתא מתחשבת", "משכנתא בטוחה", "רצים בשבילך", "משכנתה הפוכה" ועוד. כולן מתיימרות להעניק ללווה יתרון כלשהו- בין אם בסילוקן המוקדם ובין אם באופן הצמדתן או בנוחות ביצוען.
אקסודוס, סטרומה, סנט לואיס וכד', הן שמות אוניות מעפילים, אשר כל קיומן כמו נועד להמחיש את האומללות והבדידות של העם היהודי. אוניות מעפילים אלו אספו פליטים מאירופה הכבושה של לפני או אחרי המלחמה (והשואה, למי ששכח, והרבה בעולם שכחו) ונדחו שוב ושוב על סף יבשות העולם. הספינה סנט לואיס, לדוגמא, נדדה מחוף לחוף ובכל מקום נדחתה, עד שפליטיה הושבו לאירופה, שם נרצחו. קורות ספינות אלו ממחישות, יותר מכל, את גורל העם היהודי ללא מדינה משלו.
11/04/2007  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
בשעתו נדהמתי לגלות כי אנשים שעברו כמותי את מסלול ההשכלה בישראל, החל מבית הספר היסודי ועד להענקת התואר הראשון או השני באוניברסיטה, אינם יודעים לומר מי היה המלך הראשון של ישראל או מה היה מקצועו של ז'בוטינסקי. הבורות היחסית הזו התגלתה בזמנו גם בסקר שנערך בסמינר הקיבוצים, היכן שמכשירים את מורי העתיד.
11/04/2007  |  אלי אליהו  |   מאמרים
בקרוב, כך מדווח בתקשורת, עשויה להיסגר עסקה לשחרורו של גלעד שליט. ניתן להניח כי יהיה זה שידור חוזר של עסקת ג'יבריל, בה שחררה ישראל 1,150 מחבלים תמורת שלושה חיילים חטופים. בעסקה ההיא נפרצו כל גבולות הסבירות ביחס להחלפת שבויים. למרבה הצער, העסקה הנוכחית, המנוהלת על-ידי הממשלה הכושלת בתולדות המדינה, צפויה להיות גרועה עוד יותר.
11/04/2007  |  שלמה אנגל  |   מאמרים
אתמול (10.4.07) הותר לפרסום דבר מעצרם בידי השב"כ של 19 פעילי חמאס, שניסו לבצע פיגוע הרג המוני במרכז הארץ באמצעות רכב תופת שנשא 100 ק"ג חומר נפץ. המחבל המתאבד, בעל תעודת זהות ישראלית שקיבל במסגרת איחוד משפחות, כבר היה בתוך ישראל עם רכב התופת, אך חזר לקלקיליה מסיבה שטרם הובררה.
10/04/2007  |  י. דחוח-הלוי   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il