בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
האנשים שמנסים ליצור לישראל חוקה, מעוניינים בעצם לכפות שינוי חוקתי, משום שלמעשה - חוקה כבר יש לנו
בניגוד לרושם שמנסים ליצור יוזמי החוקה לישראל, תוך שימוש בטענה שכל מדינה צריכה שתהיה לה חוקה, לישראל כבר יש חוקה. אעיר רק בהערת אגב, כי הטענה מלכתחילה אינה מדויקת. לדוגמה, לבריטניה אין חוקה. כאמור, לישראל כבר יש חוקה. החוקה נכתבה ונחתמה על-ידי מקימי המדינה ביום הקמתה והיא נקראת - מגילת העצמאות. אכן, מחוקקי החוקה סברו שבתוך זמן קצר יעלה בידם לנסח חוקה טובה ומקיפה יותר, אך משהתברר כי אין הדבר כך, יש לראות בחוקה הזמנית שנכתבה במגילת העצמאות את החוקה הקבועה. ואכן, בית המשפט העליון בעצמו עשה שימוש במגילת העצמאות כבחוקה בפסקי דין שלו, שהמפורסם שבהם הוא פסק הדין בעניין קול העם. אלא, שעקב השקפת העולם השמאלנית של מרבית שופטי העליון, בית המשפט השתמש במגילת העצמאות כחוקה באופן סלקטיבי, ורק כשהדבר הלם את האג'נדה שלו. גם אנחנו ומוסדות המדינה פועלים ומכוונים את מעשינו לפי החוקה - מגילת העצמאות. אנו עושים זאת כאשר אנחנו שוקדים על פיתוח הארץ, כאשר אנחנו שומרים על המקומות הקדושים לכול הדתות, וכאשר אנחנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, או כאשר אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב הישוב בעליה ובבנין, וכמובן כאשר אנחנו מקיימים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחינו בלי הבדל דת, גזע ומין. מגילת העצמאות אינה מושלמת, אך כמו שלחוקת ארצות הברית יש תיקונים "Amendments", כך גם לחוקה שלנו יש תיקונים, וקוראים להם "חוקי יסוד". כול מה שצריך לעשות הוא להכיר דה-יורה במצב הקיים דה-פאקטו ולקבוע באופן מוסדר כי מגילת העצמאות היא חוקת מדינת ישראל, וחוקי היסוד הם התיקונים שלה. אז למה יש מי שכול כך בוער לו להציע לישראל חוקה חדשה? יש סעיף אחד בחוקה הקיימת שמפריע להם והוא "מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל". אילו היו מציעים לשנות סעיף זה בחוקה הקיימת ההצעה הייתה נתקלת בהתנגדות גורפת. לכן עליהם לפעול בדרכי עורמה ובניסוחים מעורפלים כדי לעקר את הסעיף הזה מהחוקה החדשה שהם מציעים. זו הסיבה היחידה. לא מאמינים לי? נסו להכניס בחוקה שהם מציעים סעיפים המצהירים שישראל היא מדינת הלאום היהודי, או מעלים על נס את הקשר ההיסטורי והמסורתי עם המולדת העתיקה, חזונם של נביאי ישראל, או חלילה וחס סעיפים שמזכירים את צור ישראל, ותראו איך מיד הם מוותרים על כול הרעיון. לכן אני קורא: אל תתנו להם לעוות את מהות המדינה, אשררו את החוקה הקיימת.
|
תאריך:
|
08/12/2007
|
|
|
עודכן:
|
08/12/2007
|
|
קובי לירז
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
איתן
|
8/12/07 14:47
|
|
|
|
יהודית דימוקרטית
|
8/12/07 21:43
|
|
|
|
איתן
|
8/12/07 22:05
|
|
2
|
|
דבורה הנביאה
|
8/12/07 17:03
|
|
3
|
|
פץ קרשת
|
9/12/07 20:25
|
|
בעצם ימים אלו אישי ציבור רבים מצויים בשלב זה או אחר של ההליך הפלילי. ההליך הפלילי הינו ארוך, מורכב, דורש את הוכחת האשמה 'מעבר לכל ספק סביר' בטרם יורשע אדם. חוק סדר הדין הפלילי קובע פרוצדורה ארוכה ומסובכת, אשר נועדה להגן על זכויות הנאשם, וזאת כדי שלא יורשע בהרשעת שווא. ראיות שהושגו שלא כדין, בנסיבות מסוימות תיפסלנה, ובנסיבות אחרות - יופחת משקלן. שיטת המשפט שלנו מעדיפה שעשר נאשמים יצאו לחופשי, מאשר שחף מפשע אחד ישב בכלא.
|
|
|
מישהו כבר אמר בבדיחות הדעת, כי את כל החגים היהודיים אפשר לסכם במשפט אחד: הם (אויבינו) ניסו להשמיד אותנו, אבל אנחנו ניצחנו! יאללה בואו נאכל משהו. אולי יש בהומור זה קורטוב של אמת, כאשר רבים מתוכנו חוגגים חגים וברוב פאר, מבלי להבין את עומקו וגדלותו של החג.
|
|
|
גלעד כץ, כתב "מקור ראשון" בוועידת אנאפוליס, מדווח על תגובתו הנרגזת של אולמרט בתידרוך לעיתונאים, כלפי הארגונים היהודיים המרכזיים, ובראשם ועדת הנשיאים, שהביעו התנגדות נמרצת לחלוקת ירושלים. ראש ממשלת ישראל השיב: "אין לאף ארגון יהודי, חשוב ככל שיהיה, הזכות להכתיב למדינת ישראל, כיצד ועל מה לנהל מו"מ." גלעד כץ מספר עוד, כי מורטון קליין, יו"ר ארגון ציוני אמריקה, הציג סקר, לפיו למעלה מ-75% ממדגם מייצג של הקהילה היהודית באמריקה, מביעים התנגדות נמרצת למסירת חלקים מירושלים לידי הערבים.
|
|
|
זה לא נושא חדש, אבל זו בוודאי לא סיבה להתעלם מן המצב הבסיסי שנתונה בו מדינת ישראל מאז הקמתה. ישראל שוכנת בסביבה גיאו-פוליטית העויינת אותה מאוד. מדינה יהודית אחת בלב עולם ערבי-מוסלמי המשתרע מהאוקיאנוס האטלנטי ועד הודו, מדינה בעלת אופי מערבי בין עשרות מדינות איסלאמיות, קיצוניות יותר וקיצוניות פחות.
|
|
|
|
|
|
|