|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?

הוא גם לא ידיד

אובמה נוקט בצעדים הטובים ביותר עבור ארצו, האם אנו עושים כמעשהו עבור ארצנו? אין מעמיד פנים גדול ממנו כלפי ישראל ישראל חייבת להוציא תוכנית מדינית אשר תפרט את כל תנאיה ליישוב הסכסוך באזורנו. ככל שנקדים להציג ולהבהיר התרופות המקובלות עלינו, כן ייטב
07/06/2009  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
פני אובמה - לאן? [צילום: AP]

אובמה אומנם נשא את נאומו במצרים, אך הנאום היה מיועד בראש ובראשונה לקיצוני האיסלאם ובראשם העם האירני והעם בלבנון. ישראל בהקשר הזה נדחקה לקרן זווית באשר אכן שם מקומה בכל האמור להסדרים בין ארה"ב לקיצונים האיסלאמיסטים

נכון, אובמה אינו אויב, אך אובמה גם אינו ידיד. הבה ונדייק יותר, העם האמריקני ברובו המכריע נשאר ידיד אמת לישראל ולעמה, ממשל אובמה הוא שאינו סופר את ישראל. המדריך את אובמה הינם האינטרסים של ארצות הברית, לא יותר ולא פחות. מבחינה זו הוא נוקט צעדים נאותים בעבור מדינתו ואין להאשימו בכך. אנו נוכל להאשים את ראש ממשלתנו במידה שהלה ינקוט צעדים הנוגדים את האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל.

האינטרס המדריך את המדיניות המזרח-תיכונית של ארצות הברית הוא להסיר את הלחץ ההולך ומתעצם של האיסלאם הקיצוני כנגדה בפרט וכנגד המערב בכלל. להוותנו, ישראל נתפסת בהקשר זה כנטל ולא כיתרון אסטרטגי לארצות הברית ובדין. אובמה נוקט בצעדים הטובים ביותר עבור ארצו, האם אנו עושים כמעשהו עבור ארצנו?

היו בינינו שהאשימוהו בכך שכרך את סבל העם היהודי בשואה עם "סבל" העם (?) הפלשתיני כיום, כמה לא יפה מצידו. עם כל הכבוד, אובמה ויועצין יודעים היטב כי הדבר מופרך ואף ילדותי, לא בכך העניין. שתי מערכות בחירות חשובות ביותר למערב עומדות לפנינו: הבחירות באירן והבחירות בלבנון הכרוכות בבחירות האירניות. במידה שאחמאדינג'אד ישמור על מקומו ונסראללה יעלה לשלטון בלבנון, הרי שתוכנית "השלום" האובמית (במידה שישנה כזו), מתה מוות נשיקה. גם הוא לא יוכל להצדיק בפני הקונגרס והסנאט האמריקנים הדרישה לפינוי מאחזים לנוכח איומים קיומיים על ישראל אשר יועצמו באורח אקספוננציאלי עקב אותו פינוי.

זאת גם זאת, בצד הפלשתיני אין פרטנר וגם, כך ניראה, לא יהיה משך זמן רב. היחסים אינם עומדים להפשיר בין החמאס לפת"ח, נהפוך הוא, הם נסוגים. ומכאן פינוי מסיבי מדי של כוחות צה"ל משטחים בגדה המערבית, שהוא הגורם המייצב הראשי בגדה כיום, ייצור חלל ריק באזורים המפונים אשר ייתפס ללא כל ספק על-ידי החמאס, אשר כדרכו בחול יפתח באש רקטות ומרגמות על מרכזי האוכלוסין בגוש דן ובירושלים המערבית. פעילות זו תגרור תגובה ישראלית קשה ביותר אשר אפשר שתצית את כל המזרח התיכון. בדיוק מה שארה"ב מנסה למנוע כעת, באשר התלקחות כזו פועלת כנגד האינטרסים המזרח-תיכוניים שלה עצמה (ראה מחירי הנפט המאמירים עקב כל סכסוך).

מכאן היא הסיבה מדוע ארה"ב הניחה בצד את ישראל והאינטרסים שלה לנוכח הנושא החשוב יותר לטעמה (ואפשר שגם לטעמנו) - מי ישלוט בעולם השיעי בתוך כשבוע.

נתניהו יכול לחוש נבגד

אובמה אומנם נשא את נאומו במצרים, אך הנאום היה מיועד בראש ובראשונה לקיצוני האיסלאם ובראשם העם האירני והעם בלבנון. ישראל בהקשר הזה נדחקה לקרן זווית באשר אכן שם מקומה בכל האמור להסדרים בין ארה"ב לקיצונים האיסלאמיסטים. הנאום נועד אם כן, לטרפד את התקדמות "ציר הרשע" השיעי במזרח התיכון. הפן השני של הנאום היה בו בעת בדיוק בכיוון ההפוך דהיינו, לפתוך נתיב הבנות לציר השיעי גם אם יזכו בבחירות הקיצונים ביניהם. אכן, הנאום לא היה כה נעדר תיחכום.

מאידך-גיסא, הנאום אכן נישא במצרים מסיבה חיונית לכולנו והיא - להניח המסד לציר סוני שיכלול את מצרים-ערב הסעודית, ירדן ונסיכויות המפרץ אשר יהווה משקל נגד לציר השיעי הכולל את אירן, החיזבאללה וסוריה בכל האמור למזרח התיכון. כנגד ציר שיעי זה, יוצאת ארה"ב למען האינטרסים שלה עצמה, ישראל אינה נחשבת רבות בהקשר זה.

והיכן ישראל בכל הבוקה והמבולקה הזו? ישראל יוק, ישראל אינה קיימת עוד כיתרון אסטרטגי עבור ארה"ב, ישראל הפכה לנטל בעבור המדיניות הגלובלית האמריקנית לעת הזו. ישראל היא הכושי (?) שיעשה את שלו ויכול להיות מוזז הצידה עד שיבוא תורו להצדיק שוב קיומו, דהיינו, לעת אשר הפלשתינים יהיו כשירים לנהל את ענייניהם בעצמם וישראל תיקרא לשיחות שלום בנות משמעות עימם.

כאן הכשל הגדול של אובמה. הוא מיילל "כנות" ועל הצורך בה, אך אין מעמיד פנים גדול ממנו כלפי ישראל, חוסר הכנות כלפי ישראל הוא כולו שלו. כך לא מתנהלים למול ידידים. מבחינה זו זכאי מר נתניהו לחוש רע ואף נבגד. מה עוד כי החונטה הישראלית לשעבר, החשודה באוטו-אנטישמיות בולטת, מוסיפה לתחושה הרעה.

תסכים ישראל למתווה "שתי המדינות לשני עמים" כאשר...

מאידך-גיסא, בפוליטיקה העולמית הצודק הוא האוויל, החכם הוא המלך. העצה הטובה ביותר לנושא ונותן הנמצא בנחיתות, היא "תנוח היום, הילחם מחר". ישראל חייבת לראות ראש וראשון את האינטרסים החיונים שלה. עמידתו הנחרצת של מר בנימין נתניהו באשר לנושא שתי המדינות, יש לה שתי פנים. יהיו כאלו בינינו אשר יאמרו "תן לו לאובמה את מבוקשו, הרי ממילא נושא שתי המדינות לשני העמים הינו כה רחוק", הדבר יסיר את הלחץ מעל ישראל לעת הזו. אכן, יש היגיון בגישה זו.

הגישה השנייה, הגיונית אף היא, גורסת כי "במשא-ומתן תנאי הפתיחה הם חזות הכל". דהיינו, ככל שישראל תוותר כעת, הרי הדבר לא ייחשב לטובתה ביום פקודה והיא תיאלץ לוותר שוב ושוב ללא תלות בוויתורים הקודמים בבחינת "שטח (פלשתיני) משוחרר, לא יוחזר". בפוליטיקה העולמית, העיקשות לעיתים משתלמת. בפוליטיקה הזו תסמונת "הכלב המשוגע" פועלת כקסם. ראה אינטרסיהן הפורחים של צפון קוריאה, אירן, סוריה, חיזבאללה, סודאן ועוד רבים אחרים. האם בושה להיות בחברה כזו? אפשר שכן. האם הריח הרע העולה מחברה שכזו שקול כנגד נושאי קיום ישראל? אפשר בהחלט שכן. מה גם שלנוכח הדעה הציבורית העולמית, השמה את ישראל כסכנה לשלום העולם, השנייה אך לאירן, הרי שמאיגרא עמיקתא ניתן אך לעלות, הלא כן?

ישראל צריכה לשחק את משחקו של אובמה עד הגבול של צרכי בטחונה ולא צעד אחד נוסף. נראה כי הזמנים בהם ראו ישראל וארה"ב את צרכי הביטחון שלנו עין בעין, חלפו למשך זמן מסוים ואפשר שלמשך כל משך הקדנציה של חוסיין אובמה, עלינו להשלים ולהסתגל לכך. במידה שישראל לא תעמוד על צרכי בטחונה, עם או בלי אובמה, הרי שהיא גומזת במו ידיה את בסיסי קיומה ועם כך אין להשלים.

באם ניתן להשיא עצה כאן (בכל הערבון המוגבל והצניעות האפשרית), הרי שישראל יכולה לשחרר ההצהרה כי לכשיתמלאו כל תנאיה (ולא נפרטם כאן) הרי שבסוף הדרך, לכשנחזה בחמורו של משיח, תסכים למתווה שתי המדינות בהתאם למתווה "מפת הדרכים" המוסכמת ממילא על מר נתניהו. אך זאת לאחר משא-ומתן אשר יביא בחשבון את כלל צורכי בטחונה של ישראל, עד האחרון שבהם ואשר יפורטו על ידה. דומה כי מר נתניהו יוכל לשכנע את הקואליציה שלו במתווה זה.

"יתנו - יקבלו"

ישראל חייבת להוציא תוכנית מדינית אשר תפרט את כל תנאיה ליישוב הסכסוך באזורנו, כולם עד אחד. ככל שנקדים להתנות התנאים, לפרסמם בכתובים ברחבי העולם ובין אומות העולם, כן יופנמו אלו, ולנו, לכן, ייטב. חשוב לפרט ולהתעקש על דרישות מקסימליות אשר השמים גבולן...

יתר על כן, אובמה, הפעם באורח למצער ילדותי משהו, מקושש זרדים למדורת שני העמים בעודו מודע היטב לחוסר התוחלת העכשווי של דרישה זו. מצד שני, מילה לא נאמרה באשר לתרופות שתדרוש או תקבל ישראל במידה שמדיניותו של אובמה נכשלה וישראל תמצא עצמה בפני שוקת ביטחונית וקיומית שבורה. מי ישא אז בכשלי אובמה, אובמה ומדינתו? הפלשתינים? הציר הסוני? מי? האם רק ישראל תישא בתוצאות? ומכאן, כי יותר מאשר חשובה התוכנית המדינית לקראת מתווה השלום, חשובה יותר תוכנית התרופות שייפסקו לטובת ישראל במידה שמתווה זה ייכשל. ככל שנקדים להציג ולהבהיר התרופות המקובלות עלינו, כן ייטב. על כך במאמר ניפרד.

והאמור מכך, יש לנצל את דיצתו רווית השקיקה של אובמה לעבר העולם האיסלאמי על-מנת לנצל את כוח הכבידה שנוצר עקב כך ולהוציא המיטב עבור ישראל. כמו שאמר האומר "יתנו יקבלו", הלא כן?

מיטשל מועד לכישלון

ובאשר לג'ורג' מיטשל, הוא בוודאי ייכשל בחתרנות כלפי מדינת ישראל בזמן שהותו אצלנו תוך שהוא קושר קשרים נסתרים עם גורמים במדינת ישראל, קל יהיה להוכיח זאת... ולדרוש מיד את סילוקו או שהתהליך ייפסק באחת. הפרסום השלילי שייגרם, ירכך באחת את גישת האמריקנים, גם את מחליפו.

ועצה אחרונה למאמר זה. האמריקנים יתכחשו גם לנשיאם הראשון, ג'ורג' וושינגטון, במידה שעניין זה יהיה תואם את האינטרסים שלהם כיום. אנשי המשא-ומתן שלנו עם האמריקנים... אנא, קבלו כל סיכום, אפילו חסוי, בכתב ובחתימת הנשיא (כולל עדים) עם העתקים בתפוצת נאט"ו. כל שלא נכתב ונחתם, מעולם לא נאמר (שאלו את הגברת קלינטון).

תאריך:  07/06/2009   |   עודכן:  07/06/2009
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בחודש יולי בשנת 1798 נחת הצבא הצרפתי בחופי מצרים. בראשותו של הכוח עמד נפוליאון בונפארטה. עם נחיתתו פנה נפוליאון לשליטים המקומיים, באמצעות איגרת בערבית, בירך אותם בברכת שהאהדה (שנאמרה בצורה חלקית וגרמה לכעס רב וזלזול), תיאר בפניהם את הכבוד הרב שהוא רוחש לתרבותם המפוארת, תקופת הפרעונים, שעל-פי האיסלאם, אז והיום, נחשבה לתקופה שאסור לעסוק בה או ללמדה, תקופת הג'אהליה (תקופת הבערות לפני הופעת האיסלאם) וממשיך בדבריו וטוען, שאין לאללה בן או שותף בממלכתו - דברים אלו הינם כפירה ופגיעה בכבודו של הנביא מוחמד.
07/06/2009  |  יואב לוי  |   מאמרים
הם זה בעצם אתם. גם אתה, כמעט בוודאות, קורא שורות אלו, נמצא בין הפחדנים. השווקים הפיננסים הפנו גבם למשקיעים ואלו מצידם, אלו עם הידיים "החלשות", אתם/אתה, ברחו מכל מה שמריח שוק הון/בורסה/השקעות. וראו זה פלא, השווקים חזרו להציג תשואות נאות ומרבית קופות הגמל ומכשירים פיננסים אחרים, הנחשבים סולידיים, חזרו להציג תשואות חיוביות ונאות מתחילת שנת 2009 עת השווקים הפיננסים הלו לרשום עליות שערים. כמובן שבעלי 'עיטור הגבורה' שהשקיעו ממש בניירות ערך רשמו תשואות פנטסטיות בחמשת החודשים האחרונים.
07/06/2009  |  גיא חזן  |   מאמרים
אם ישנה איזו משמעות למשפט "כל העולם במה וכל האנשים שחקנים" הרי שהאיש הזה הלך עם זה עד הסוף והוכיח לכולם בצורה המשכנעת האפשרית, "שתרבות הרייטינג" והריאליטי הטלוויזיונית זו ההתגשמות המלאה והנחרצת של האימרה המוטרפת הזאת.
07/06/2009  |  גד גזית  |   מאמרים
לאור חריפות הסנקציה הפלילית, עיקרון החוקיות דורש כי לא ייענש אדם אלא על-פי עבירה מוגדרת בחוק ("אין עבירה ואין עונש עליה, אלא לפי חוק או על פיו", קובע סעיף 1 לחוק העונשין, התשל"ז - 1977, שאינו אלא כל תורת עיקרון החוקיות על רגל אחת). זאת ועוד, עיקרון החוקיות דורש גם כי העבירה תהא מוגדרת וספציפית, משימה קשה בעולם משפטי מודרני. בעולם העתיק החקיקה הייתה קזאיסטית, קרי, מונחת "קייסים": כל סעיף בחוק התייחס למקרה ספציפי, ואליו בלבד (ספר שמות מלא כרימון בדוגמאות לחוקים 'קזואיסטים').
07/06/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
רדיקאלים חופשיים
07/06/2009  |  ד"ר אלון דהן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il