|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

בנייה עד להקפאה -

התרגיל של ביבי לגביר אובמה

התנהלותו של נתניהו מסמנת את ישראל כפאסיבית אגרסיבית מדוע המדינה להוטה להעמיד לדין נערה שהלעיטה את אחיה בכדורים פסיכיאטרים ועוד הטור של ענבל בר-און (1)
09/09/2009  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   יומני בר-און   |   תגובות
רק אם יהיה שלום בישראל, יהיה שלום בשאר העולם? [צילום: פלאש 90]

למה זה קורה?
ענבל בר-און
בשבועות האחרונים נחשפה כאן השתלשלות חמורה של פרשת האשפוז הכפוי של הנער בן ה-13: חשד לאונס * הכיצד מקרי ההתעללות כלפי מאושפזים במוסדות פסיכיאטרים רבים כל כך? האם יש קשר לפגיעה המובנית באשפוז כפוי בריבונות האדם על גופו?
לרשימה המלאה

הפאסביות-אגרסיביות של ישראל
ענבל בר-און
השמאל טוען שישראל תוקפנית * הימין, תוך שימוש בהסבר ש'היהודי הפנים את הגלותיות ועל כן משחזר את הקורבניות כלפי הגויים', טוען שישראל רופסת ופאסיבית * האמנם ישראל קורבנית או תוקפנית?
לרשימה המלאה

אז מי באמת מסוכן לציבור?

ידיעה ב-Ynet מבשרת לנו כי נערה בת 17, אשר רצתה לנקום באחיה המלשין ולהשתיקו, הטמינה כדורים פסיכיאטרים במשקה שלו. עקב כך, הוא לקה בהתקף פסיכוטי, אושפז לחמישה ימים במחלקה פסיכיאטרית, עד שבדיקות הדם גילו שמקור הפסיכוזה אינו אלא הכדורים עצמם. המסקנה - ככה ייעשה למי שמלעיט את זולתו בכדורים פסיכיאטרים בניגוד להסכמתו (הנערה עומדת לדין פלילי על מעשיה ונעצרה עד תום ההליכים). אלא שמדינת ישראל עושה זאת באופן שגרתי ויומיומי כמעט, לכ-5,000 איש בשנה, אשר מאושפזים בכל שנה בניגוד לרצונם במוסדות סגורים (המספר לקוח מנתוני משרד הבריאות על אודות מספר האשפוזים הכפויים מדי שנה, אולם רבים האנשים אשר מסכימים להתאשפז מרצון תחת האיום של "אשפוז בכפייה", מה שהופך את אשפוזם הכפוי לאשפוז כפוי שאינו נכנס לסטטיסטיקות ואינו זוכה לביקורת שיפוטית וציבורית).

במוסדות פסיכיאטרים, כשגרה יומיומית, אנשים מולעטים בניגוד לרצונם בכדורים פסיכיאטרים, חרף התנגדותם וחרף הנזק אשר נגרם להם כתוצאה מן השימוש בכדורים, לעיתים, תוך שימוש בדרכים כוחניות וברוטליות לכפות עליהם את הכדורים, כגון קשירה למיטה בכדי להזריק להם בכוח את התרופות שהתנגדו ליטול מרצון, וכדומה. מדהים שהמדינה, אשר מבצעת את הפשע של חדירה לגופו של אדם בניגוד להסכמתו באופן יומיומי, מעלה על דוכן הנאשמים נערה אשר כל חטאה הוא - חיקוי התנהלות המדינה בנושא.

נכון שאשפוזם הכפוי של אנשים והחדירה בכוח לגופם ולנפשם נעשית לכאורה מכוח חוק, אך חוק שאינו חוקתי. אותה מדינה אשר מעמידה לדין ושולחת לכלא אנסים משום שהם פולשים בכוח לגופו של אחר בניגוד להסכמתו, אותה מדינה אשר העמידה לדין את חיים רמון אשר תחב בכוח לשונו לפיה של קצינה, בניגוד לרצונה, היא אותה מדינה אשר מפעילה מוסדות פסיכיאטרים סגורים שם תוחבים, והרבה, ובכוח, לגופם ולנפשם של אנשים, מכל הבא ליד: כדורים פסיכיאטרים, התערבות פסיכיאטרית כפויה ועוד. מדוע שהמדינה, באמצעות אכיפתה הפלילית, תלין על נערה שרק חיקתה את מעשיה?

על תרומתה של המדינה לאונס הקשישות
ומה עם כבוד האדם הקשיש? [AP]

ידיעה של איציק וולף באתר זה מדווחת לנו על מקרה מזעזע של אונס קשישות בידי עובד מוסד אשר היה אמון על "החלפת החיתולים שלהן". בשולי הטקסט ניתן לגלות גם את תרומת המדינה לאונס זה: נניח לרגע אחד שהוא לא היה אונס את הקשישות, אלא אך ורק "מחליף להן חיתולים", האם ניתן היה לומר כי "הכל בא על מקומו בשלום"? - לא. עצם העובדה שגבר מחליף לאישה קשישה חיתולים היא אונס כלשעצמו. לאדם יש את הזכות שלא להיחשף במערומיו בניגוד לרצונו לאדם מן המין הנגדי, גם אם הוא "קשיש סיעודי" שהמדינה לא תופסת כאדם, אלא כנטל. הסמן המובהק ביותר שלנו כבני אדם הוא רגש הבושה, הרצון להסתיר עניינים מסוימים (גופניים או נפשיים) מאחרים והיכולת להציב גבולות.

כאשר מוסד, אשר המדינה מפקחת עליו, מאפשר לגבר לסעוד נשים קשישות, הוא מבצע מעשה מגונה כפוי באותן נשים. כולנו נגיע ביום מן הימים לזיקנה ואולי אף לתלות באחרים. האם בכך נאבד את כבודנו האנושי? את רגש הבושה שלנו? את זכותנו לצנעת הפרט ולכבוד אנושי מינימלי?

ישראל פאסיבית אגרסיבית - גרסת הביבי
מחבואים עם הפריץ [פלאש 90]

לפני מספר שנים פרסמתי פה מאמר תחת הכותרת "הפאסיביות אגרסיביות של ישראל". טענתי שבניגוד לטענת השמאל, ישראל אינה רק תוקפנית, ובניגוד לטענת הימין, ישראל אינה רק קורבן. ישראל מקיימת עם העולם הסובב אותה, עם 'אומות העולם', יחסים של שולט ונשלט, פאסיבי ואגרסיבי. מחד-גיסא, ישראל מתרפסת באופן מביש כלפי מדינות אשר היא תופסת כבעלות כוח מדיני או צבאי עודף משלה (ארצות הברית, האיחוד האירופי).

מאידך-גיסא, ישראל רומסת את מי שהיא רואה כחלשים ממנה: הפלשתינים. סאגת יחידות הדיור המגוחכות מן הימים האחרונים הינה המחשה לאופי השולט-נשלט של ישראל (אופי לאומי שאינו אלא המשך מנטלי של גלות ארוכת שנים בה היהודים למדו לדרוס או להידרס, אך לא לדבר בגובה העיניים): ישראל בונה בהתנחלויות, תוך עיבוי הכיבוש ותוך רמיסה של זכותם של הפלשתינים לחיים נורמלים, ביתור הגדה לקנטונים, וחניקת כל יכולת נורמליזציה של חייהם. מאידך-גיסא, כמו שפוט האומר הן לאדונו, ישראל מסכימה להפסיק את הבנייה בגדה כי הגביר אובמה דרש.

העצוב מכל, הפתטי מכל, הוא ניסיון התחמון של ישראל בנוסח "אכול היום 500 המבורגרים כי מחר תתחיל בדיאטה מפי הדיאטנית אובמה" - התרגיל המביש של ישראל, של "לבנות היום כך וכך יחידות דיור" כי "מחר מתחילים דיאטה", הוא תרגיל פטתי המזכיר בנימתו את נימת ה"להערים על הגביר" של היהודים בגלות, תרגיל של פוליטיקאי קטן שמתנהל כאיש מכירות מרים אשר מנסה לעשות הנחה ללקוח, ולא להרגיז את הספקים - לו נתניהו היה מדינאי אמיתי, הוא היה עוצר את ההתנחלויות, לא מפני ש"אובמה דרש" (עילה אשר מציגה את ישראל כסמרטוט לרגלי ארצות הבית) אלא משום ש"לפלשתינים זכות להגדרה עצמית ונורמליזציה, בדיוק כמו לישראלים". אך אצל נתניהו החלטות מדיניות אינן פרי תפיסת עולם אמיצה (אם יש לו בכלל) אלא פרי פשרה פחדנית של תגרנים בשוק - אובמה יקבל ככה, בוגי יקבל ככה, מחמוד עבאס יקבל ככה, העיקר שאף לקוח לא ישוב וידרוש את כספו בחזרה (רים, כבר אמרנו?).

מדינאי אמיתי מקבל החלטות אמיצות אשר מבטאות קו ברור ותפיסת עולם, תוך הסתכנות באי-פופולריות (לא היה אכפת לי אם נתניהו היה מציג אצבע משולשת לאובמה ומצהיר שהוא, ביבי, לא מתערב בבנייה באוקלהומה, וכך גם רצוי שיתנהג אובמה, זה לפחות היה מעיד על קו ברור), ואילו פוליטיקאי - ספק איש מכירות, ספק תגרן בשוק - מתחמק מהחלטות, מקיים מדיניות של 'חצי קפה וחצי תה', העיקר שכל הלקוחות (שכן העולם נתפס בעיניו דרך המסך של הבורסה ותנודות השוק) לא יגישו תביעות צרכניות ויהיה שקט תעשייתי. במקום לגבש מדיניות, ביבי נגרר. במקום לעצב את עתידה של ישראל הוא מתכופף מפני גורמים נוגדים (יעלון מפה, אובמה משם) בפזצטה מדינית, בכדי שהכדורים של המציאות ישרקו מעליו, העיקר לא להתמודד עם המציאות; בעולמו של ביבי מציאות מדינית אשר דורשת חוט שדרה אינה אלא תגרה בשוק אשר מאתגרת את הרוכל לשרוד ולשמור את כולם מרוצים.

מדונה, מדונה
תודה שהרעפת עלינו מנוכחותך [AP]

אף מנהיג המכבד את עצמו לא יפגוש זמרת פופ, למעט מי שמצוי בהלך רוח פאסיבי אגרסיבי של דריכה על מי שהוא רואה כנחותים ממנו (הפלשתינים) והתרפסות כלפי מי שהוא תופס שהם מעליו (האמריקנים), גם אם המחיר של זה הוא לבלות שעתיים בחברתה של זמרת פופ שאף מדינאי לא ממש נפגש איתה, חוץ ממדינאי של העם שכמה לאהבה ומרגיש כמו "הילד הדחוי בכיתה", שינהה ככלב עזוב אחרי כל סימן של אהבה.

בהופעתה אמרה מדונה כי "ישראל היא מרכז האנרגיה של העולם" וכי "אם ישרור שלום בישראל, ישרור שלום בעולם" - אמירה (אשר לא במתכוון) יש לה הקשר אנטישמי ברור: היהודים שולטים בעולם ומה שמתרחש בישראל משפיע על כל העולם, היהודים הביאו את המלחמה בעירק, את אחד עשר לספטמבר וכולי.

התוצאה הלא מכוונת של אמירתה של מדונה מחדדת את ההבדל הדק עד דק מאוד בין אנטישמיות ופילושמיות: אלו גם אלו סבורים כי ליהודים כוח רב, וכי כל מה שיעשו היהודים, ישפיע על שאר העולם. לידיעתך, מדונה: גם אם נפנה התנחלויות אירן תמשיך להתגרען, ובסודן מוסלמים ימשיכו לטבוח מוסלמים אחרים. עם זאת, לרשתות הטלווזיה הזרות כגון BBC יתפנו הרבה שעות שידור, שאולי תתבקשי (אם יהיה שלום) למלא בנשיקות לסביות ובריקודים ספורטיביים, בעודך חנוטה במחוך שחור. מה שבטוח, רשתות הטלוויזיה הללו לעולם לא תקדשנה זמן ראוי לאופן שבו מוסלמים מפרים את זכויות המוסלמים ברחבי העולם, אם וכאשר "תשרור פה הרמוניה".

תאריך:  09/09/2009   |   עודכן:  10/09/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התרגיל של ביבי לגביר אובמה
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באחריות מרופא
9/09/09 20:26
2
מטאטא
9/09/09 20:49
 
אדל
10/09/09 01:36
3
מד' ליונה עיוורת
9/09/09 23:49
4
כנניהו המיסר
10/09/09 01:57
5
שמש לבנון
10/09/09 14:13
6
_אחד שאכפת לו
10/09/09 16:38
7
י.צ.
10/09/09 17:23
8
אזרח שומר חוק
10/09/09 18:23
9
דוד 34
10/09/09 22:43
10
d alit
11/09/09 04:11
11
היפה והחיה
11/09/09 11:13
12
צילה
13/09/09 22:29
13
ג.כ
14/09/09 12:26
14
רןרן
20/09/09 15:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על ראש הגנב בוער הכובע, עצם הצורך לכאורה של מר אולמרט להסביר את מניעי ההינתקות בעיניו, בוועדה אשר לא עוסקת כלל במניעי ההינתקות, מסביר לנו עד כמה האיש הזה לא התאים לתפקידיו כחבר כנסת, כשר, כראש עירייה ועל אחת כמה וכמה כראש ממשלה.
09/09/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
התלהטות הוויכוח סביב פרשת גלעד שליט ודבריו החריפים של שר הביטחון ברק כתשובה לשאלת תלמיד בבית הספר בו ביקר ב-1 בספטמבר, מעלים מחדש לסדר הציבורי את נושא "המחיר". הסוגייה מובנת וברורה, אך לדאבון הלב, הבעיה האמיתית איננה נידונה בשיח הציבורי: אובדן אמון הציבור במנהיגיו וטוהר פעילותם. "המחיר" הוא פונקציה של משתנים רבים, ובין היתר, מי הם המנהיגים המנהלים את המו"מ ומהי תפיסתם האידיאולוגית בסוגייה של שבויים ישראלים ושחרורם. אין משוואה מתמטית לפיה פועלים המנהיגים אלא זהו משא-ומתן הטומן בחובו את אותם מאפיינים של משאים-ומתנים בכל תחום אחר. נכון שיש היבטים מייחדים, אך בפועל, הכל מתנהל לפי תן וקח. מנהיגים לעולם חייבים להתעלות מעל לשיקולים פרטיקולאריים ולראות את התמונה הכוללת, את היתרונות והחסרונות שבמהלכים, ובסופו של תהליך הם נדרשים להחליט אם הם מוכנים "לשלם" עבור "העסקה" את אשר הצד השני דורש.
09/09/2009  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
יוסי שריד כתב לאחרונה על ירושלים. נשבר לו מהעיר שלי. הוא מציע שיחלקו אותה. שיחלקו אפילו לשלושה חלקים. בשבילו היא אבודה. זה הבון-טון של השמאל התל אביבי - ולא רק שלו - יריקה עונתית קטנה על ירושלים השסועה שלא חוברה לה יחדיו. לפעמים, במעין מתת חסד אצילית - מועלית גם הצעה לשיפורים. מרחוק - ובסתימת אף.
09/09/2009  |  חיים שיבי  |   מאמרים
ביום שלישי פרסם ארגון ה-OECD את דוח המדדים השנתי שלו בנושא החינוך. הדוח עוסק בשנת 2007 אמנם, אך הדבר אינו מפחית מחשיבותו, מאחר והוא מכיל מידע מרתק, מפורט ומקיף. ממש בלתי אפשרי להקיף את שפע המידע המצוי בו במאמר אחד. למרות זאת היו מי שדלו ממנו כמה "צימוקים" ועשו בהם שימוש מגמתי. אנסה,לפיכך, במאמר קצר זה להוסיף עוד כמה נתונים שאולי יציגו תמונה מלאה יותר, ולמי שעוסק בתחום אמליץ לעיין במקור.
09/09/2009  |  קובי לירז  |   מאמרים
אני רוצה לדווח על יהודי שהולך לאיבוד. קודם כל מפני ששיתוף הפעולה שלי עם השלטונות שהקימו מטה לאיתור הנעדרים חשובה לי עד למאד. עם מטה רב כוח כזה, שיש בידו תמונות של אנשים פרטיים והוא מפרסם את שמותיהם ויכול להיות שבידיו מצוי גם שמי ומצויים פרטים מזהים נוספים, לא משחקים. בעידן "האח הגדול", מוטב לו לכל בר דעת שיאמר מרצון מה הוא יודע שמא יאלץ לומר אותו דבר עצמו מאונס. שנית, כל אימת שאני רואה את הכיתוב LOST באותיות שחורות גדולות אני חושב על האמהות המסכנות שלא מצאו את הילד שלהן אחרי ביקור בלונה פארק ושום משטרה אינה יכולה לאתרם, ולפעמים לא מוצאים אותם לעולם ולפעמים הם מתגלים אחרי שהתעללו בהם. זה נורא. איך אפשר לעמוד מנגד? צריכים לשבח את האל על שנתן בלב המטה חוכמה להזדהות ברגישות גדולה כל כך עם בני המשפחה של ה-LOST האומלל, ועל כן מי שיש לו מידע - ימסור ומי שאין לו - יחפש. חובה. הומניטארית!
09/09/2009  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il