בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
על ישראל לשנות גישה בעניין רג'ר - להציב במקום הראשון את האינטרס של תושבי המקום ● מוותרים על 2,000 תושבי כפר רג'ר?
|
|
|
|
|
|
|
הכפר רג'ר: בעיה ופתרונה
|
גיורא איילנד
|
כיצד הגענו למצב בו אנשים הרואים עצמם סורים ועם זאת, נושאים תעודת זהות ישראלית, ייאלצו לגור בלבנון? על הכפר ההיברידי רג'ר, כפר שחציו בישראל וחציו בלבנון
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
לפני יותר משלושים שנה, במהלך השנים 1978 ו-1979, ניהלה ישראל משא-ומתן עם הממשל המצרי על הסכם השלום. שני הצדדים דבקו בתוואי של קו הגבול הבינלאומי בתקופת המנדט הבריטי והתעלמו מן המציאות שבשטח, מקיומם של אנשים חיים משני צדי הגבול. ב-1948 הייתה רפיח עיירה פלשתינית קטנה, בקצה הדרומי של רצועת עזה. קו הגבול הבינלאומי עבר מדרום לעיירה. במהלך מלחמת העצמאות נמלטו ערבים רבים אל תחום הרצועה, וחלק ניכר מהם התמקם ברפיח. שם גם קם אחד ממחנות הפליטים הגדולים שברצועת עזה. מאז, במשך 30 שנים, כל עוד שלטה מצרים ברצועה, ולאחר מכן - תחת שלטון הממשל הצבאי של ישראל, לא הייתה משמעות לקו הגבול המנדטורי. העיירה - על פליטיה - גדלה, התרחבה והתפשטה גם אל תחום שטח סיני, מעבר לגבול הבינלאומי הישן. והנה, במהלך המו"מ, לא התעניינו מנחם בגין, מחד-גיסא, ואנואר סאדאת, מאידך-גיסא, בגורל העיירה ותושביה. עמידתם העיקשת על קו הגבול הבינלאומי הביאה לחציית העיר בין שתי רשויות פוליטיות שונות, וכך נולד הפלונטר הגדול של חלוקת התושבים בין הטריטוריה המצרית לבין שטח הרצועה. כך נולדו ההברחות, וכך נולדה מסורת המנהרות בין שני חלקי רפיח. אנו עומדים לחזור בימים אלה על אותה גישה משפטית-פורמליסטית בשנית, תוך התעלמות מוחלטת מגורל התושבים שבמקום. כוונתי לכוונה הישראלית - כתוצאה מלחצים מדיניים - להסתלק מחלקו הצפוני של הכפר העלאווי רג'ר, כפר המצוי במפגש הגבול הסורי-ישראלי-לבנוני שבאזור הר דוב. זהו כפר קטן המונה קצת יותר מ-2,000 תושבים. מזה כמעט 20 שנים - בעקבות סיפוח רמת-הגולן - הפכו כל תושבי הכפר לאזרחי ישראל, והם נהנים מזכויות האזרח שלנו (ביטוח לאומי, שירותי בריאות וכיו"ב). תוכנית ישראל לצאת מחלקו הצפוני של הכפר והעברת חלק זה לשליטת יוניפיל מבטיחה צרות צרורות לתושבים, לכפר ולישראל. תושבי החלק הצפוני יאבדו את אזרחותם הישראלית ואת הזכויות המוקנות להם היום. יוניפיל איננו בנוי לשאת באחריות ניהולית של תושבים, ואילו חציית הכפר תהפוך את המקום למוקד הברחות אידיאלי בין שני חלקי הכפר, ובפועל בין שטח לבנון לישראל. אין זה מאוחר מדי. על ישראל לשנות גישה בעניין רג'ר - עלינו לאמץ קו המציב במקום הראשון את האינטרס של תושבי המקום. על הכפר, יחד עם כל תושביו, להישאר מאוחד - או שיימצא כולו בשטח ישראל, או שיעבור ויימצא כולו בשטח לבנון. אכן, אפשר שסיכום זה לא יהיה סופי. עדיין מחכים לנו המו"מ ועתידו ומאפייניו של ההסכם בינינו לבין הסורים. אם יסוכם עתה כי הכפר יישאר כולו בידינו, יחזור הכפר בעתיד ככל הנראה לידי הסורים. ומאידך-גיסא, אם יועבר עתה הכפר כולו לידי שליטה לבנונית, או אז, כאשר יסוכם המו"מ בינינו לבין הסורים, וכשיוחלט כי האזור יוחזר לשליטת דמשק, נשאיר זאת לסורים שינהלו מו"מ ויסכמו את גורל הכפר במגעיהם עם בירות. בכל מצב - היום ובעתיד אל נחצה את הכפר לשניים. ועוד הערה: עלינו להזדרז בעניין זה. עלינו לסכם את גורל הכפר קודם שיאושר בכנסת חוק משאל העם בכל מקרה של כוונה לוותר על חלק משטחה הריבוני של ישראל. יהא זה מגוחך להביא את שבעת המיליונים של אזרחי ישראל לקלפיות לצורך הכרעה על ויתור על 2,000 תושבי רג'ר.
|
|
הכותב הינו אלוף (במיל.), בעבר ראש אמ"ן.
|
|
תאריך:
|
12/01/2010
|
|
|
עודכן:
|
12/01/2010
|
|
שלמה גזית
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ירון זכאי
|
12/01/10 15:10
|
|
ארבע שנים חלפו מאז קרס, ורבים מתגעגעים. רובם אפילו לא יודעים, שהגעגוע לאיש הרע הזה, הושתל בתודעתם על-ידי מעצבי דעת קהל עם שנאה למתנחלים. המאמץ הזה לשתול בתודעתנו הערכה, הערצה וגעגועים לאיש, מכיל בתוכו תודה עמוקה. מגיע לו, לקבלן הביצוע של השמאל האימפוטנט, על שמימש בעבורם את שתי הפנטזיות האולטימטיביות: עקירת ישובים וריסוק הליכוד.
|
|
|
ספרי השירה של אורי צבי גרינברג ראו אור ביידיש ובעברית במהלך שבעה עשורים של המאה העשרים. שירתו הגיבה תמיד למאורעות זמנה, מימי שירותו כחייל בחזית הסרבית במלחמת העולם הראשונה, דרך תקופת היותו אמן אוונגרדיסט בוורשה ובברלין בשנות העשרים ועד להצטרפותו למפעל הציוני בסוף שנת 1923 כמשורר-חלוץ בן העלייה השלישית. בניגוד למוסכמה הרגילה הרואה באורי צבי גרינברג משורר אקספרסיוניסט מובהק - איש המהפכה של המודרניזם האירופאי באירופה - מבקש מחקרו של פרופ' אבידֹב ליפסקר לשרטט מחדש את התפניות שעברה כתיבתו של גרינברג ולהאיר את 'אזורי ההיסוס' הפואטיים והאידיאולוגיים שלה, את ה'התחלות' המפתיעות המתגלות בה דווקא על רקע המוסכמות המקובלות שהציעו לה פואטיקות ואידאולוגיות בנות זמנה.
|
|
|
שירות SaaS מציע לנו לקחת את כל המידע הארגוני, החל מתעבורת הדואר, דרך מערך קשרי הלקוחות ועד הניהול השוטף של העסק, ובמקום לשמור אותו אצלנו, בשרת הארגוני, פשוט לשים אותו באינטרנט. מי יסכים לקחת את כל המידע על הלקוחות שלו, ופשוט לשים באינטרנט? זה נוגד כל הגיון, זה מידע סודי בהחלט!!!
|
|
|
אין ספק שעל ישראל להגיב בחומרה על ה"זובור" שראש ממשלת טורקיה מעביר לנו. גם המניעים הידועים והאפשריים של טורקיה למסע השיטנה הזה (כפי שפירטתי במאמרי "תסמונת העם המופתע") אינם מצדיקים השתלחות חסרת-תקדים וחסרת-רסן כזאת.
|
|
|
אתמול (ב', 11.1.10) פורסם כי השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, הצהיר כי ארה"ב עלולה לפגוע בערבויות הכלכליות הניתנות לישראל כדי לאלצה להתקדם בתהליך המדיני.
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
ע"פ 336/61, אדולף אייכמן נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, שמעון אגרנט, משה זילברג, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 במאי 1962
|
|
|
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
|
|
|
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה" חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
|
|
|
גדי חיטמן
מחאות נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה לגיטימיות בשני תנאי יסוד: האחד, שהמוחים מבינים על מה הם מפגינים סרטונים שהתפרסמו בשבוע האחרון העידו על הבורות בקרב מרבית המפגינים שאין להם מושג מ...
|
|
|
תרצה הכטר
האופרמנים אינו מחדש הרבה בנוגע לאירועים ההיסטוריים עצמם מאז ינואר 1933 אבל סגנון הכתיבה הייחודי והמושך של הרומן מחייה את התקופה הידועה לשמצה בהיסטוריה היהודית
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|