|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

אפריל 2010: סדר יום חדש

כללי המשחק במדינה ישתנו, המציאות תהפוך למורכבת יותר ויהיה צורך-יתר לתמרן בין אינטרסים כלכלה ושווקים: הבזבוז נמשך, ההוצאות עולות וייתכן קונפליקט גדול וגם: האם קסמו של אובמה פג? תחזית לשבוע שבין 5.2.10-29.1.10
29/01/2010  |   טובה ספרא   |   מאמרים   |   תגובות
הסדר ישתנה

סאטורן בריבוע לפלוטו, בתאריך 31.1.2010, משפיע על מצב הרוח בגלל ההרגשה שהדברים אינם זזים, שאין מרחב ושהכל מוגבל. אלא שעליכם לזכור - זהו מצב זמני, ההשפעה תורגש עד לתאריך 8.2.2010. נסו לסיים את מה שאפשר בתחומים שכבר פועלים בתוך השגרה ובסדר היום שלכם. זה אחד המבנים שגורם לרעידת אדמה ולפעילות טרור על פני הגלובוס.

בימים אלה התחושה מחזקת את ההרגשה שהחלה בסוף אוקטובר 2009 ומחדדת את המתחים והקונפליקטים. אנו מנסים להשלים משימות, בכל תחום בחיים, מתוך אחריות אישית ויש נטייה להיכנס למאבקי כוח, או שמלווה אותנו תחושה שהכוח אישי שלנו מוגבל. המבנה הזה מצביע גם על קשיים כלכליים. לכן, במהלך התקופה הזו העדיפו את הגישה הקונסרבטיבית בהוצאות.

נסיגת המארס אינה מוסיפה למצב, האנרגיה חלשה יותר. מאידך-גיסא, אופיו של מארס בנסיגה גורם לכעסים פנימיים שאנחנו צוברים ומוסיפים מתח פנימי, שלא תמיד אפשר לשלוט בו ואותו אנו "רואים" בתאונות דרכים, או בתופעות של אלימות פיזית ומילולית. כוכב מארס גם מזהיר אותנו להיזהר בפעילות פיזית ומפציעות אפשריות.

הירח המלא שמתרחש בתאריך 30.1 יהיה על מעלה 10.15 במזל אריה, בדיוק על נקודת אמצע בין הירח וסאטורן במפה של מדינת ישראל. המבנה הזה, בצמידות לכוכב מארס שנמצא במזל אריה, במולות לכוכב ונוס, יקשה על מציאת פתרונות ויביא לחילוקי דעות וקושי לעלות על מסלול המו"מ עם הפלשתינים. הוונוס אומנם שומר על הרצון החזק, אך המארס בנסיגה אלים יותר ויש הרבה צרות עין בסביבה.

חודש פברואר צפוי להיות קל יותר יחסית, האווירה צפויה להיות אנושית ושמחה יותר ומלווה בהרגשת אמון. מצד שני, תהיה תחושה שקשה לפעול בתנופה ובזריזות, וההמלצה היא לא לפעול כדי לקדם אינטרסים שחשובים לכם, כיוון שכוכב מארס עדיין בנסיגה עד לתאריך 10.3. הצמידות בין כירון ונפטון ממשיכה במזל דלי, וממקדת את הצד ההומאני באופי, קיימת יותר מודעות לקיומו של הסבל בחייהם של אחרים ורצון לעזור להם. החמלה מתעוררת בסביבה האישית, ויש מגמה לפתור קשיים חברתיים שחווינו בטריטוריה האישית והחברתית. זהו זמן בו הפחדים שליוו אותנו מתמוססים.

כוכב מארס ממשיך בנסיגה עד לתאריך 10.3. אלה כמה שבועות שהיקום נותן לכולנו פסק זמן מהדחף לפעול בחזית החיצונית וממריץ אותנו לבחון את עצמנו, לחדור פנימה ולגלות מה הן הפעולות שאנחנו באמת רוצים להשתתף בהן. ההמלצה היא להיזהר ולהימנע מפעולות חדשות ומהתחלות של פרויקטים חדשים. אנו חווים הזדמנויות לבחור במודע לאן אנו רוצים להפנות את האנרגיה שלנו ומה אנו רוצים ליצור, יש לנו הזדמנות נדירה להיות מודעים כיצד אנו משתלבים במערכות יחסים עם אחרים, למה אנו מצפים מהסובבים אותנו וממה אנחנו חוששים - האם אנחנו פועלים ממקום אמוציונאלי מדי, או מחפשים דרך כדי לשפר את הרגלי החיים שלנו?

על-מנת לזכות להצלחה מבורכת כדאי ורצוי לדחות התחלות חדשות עד אחרי אמצע חודש מרס. אבל אם אין אפשרות לדחות וצריך להקדים, היו בטוחים שאינכם פועלים מתוך אכפתיות אגואיסטית לרצונות האישיים שלכם, והקפידו לכלול בהיגיון ובהבנה שיתופי פעולה והתחשבות באחרים בתנועתכם קדימה.

רכילות

אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט הודיעו השבוע על פרידה. בתאריך 15.1.10 נכתב כאן במדור "כוכב ונוס צמוד לליקוי חמה יביא לכותרות תקשורתיות הקשורות לוונוס... כותרות על פרידות או גירושין של ידוענים...". ליקוי חמה משפיע לאורך זמן, וקיימת סבירות גבוהה לכך שנשמע על "סיפורים" נוספים ודומים.

אצלנו
יזכה לתמיכה. נתניהו [צילום: פלאש 90]

לאור כל הפרסומים המשלבים גם רכילות אישית, נשאלתי השבוע שוב על מצב הכוכבים של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בהורוסקופ האישי של נתניהו, כאדם פרטי, הכוכבים סאטורן ופלוטו משפיעים עליו בעת הזו ללא רחמים, כוכב סאטורן ממקד את התקופה עם לחץ, ולכן קשה לפתור באופן מיידי בעיות שצצות בזמן הזה. ההשפעה של הסאטורן תתחיל להתפוגג במהלך פברואר הקרוב. כוכב פלוטו נמצא על ציר 4-10, והשפעתו חזקה יותר לטווח הארוך, הוא נותן לו יציבות ויכולת להמשיך עם תמיכה כוללת מהסובבים אותו. הפלוטו ישפיע לאורך השנה הקרובה ותחושה של תמיכה ברמה האישית תלווה אותו לאורך השנה הקרובה עם כוכבים על ציר 5-11.

כראש ממשלה, השיפוט האסטרולוגי הנכון הוא מהמפה המשותפת (קומפוזייט) שלו עם מדינת ישראל. כאן אין סימן שאלה למעמדו היציב, כשהוא ממשיך לעבוד ולהתמקד במטרות ארוכות טווח, בתוך המציאות הישראלית התובענית. כישוריו באים לידי ביטוי בדרך מקצועית, כשעליו לתמרן בין מה שמצפים ממנו ובין מה שהוא חושב שנכון למדינה.

המפה המשותפת של הממשלה עם מדינת ישראל גם מחוזקת ויציבה בעזרת כוכב פלוטו על ציר 4-10. התמקדות במטרות ארוכות טווח, עם התחשבות בנורמות ובכללי המשחק המקובלים. הנושא הכלכלי ממשיך להיות חיובי, עם התפתחויות שבבסיסן פרויקטים והשקעות שיניבו פירות בעתיד, הדינאמיקה גבוהה.

אבל החל מחודש אפריל 2010, כללי המשחק משתנים, המציאות יותר מורכבת לפי מפת הממשלה ויהיה צורך לתמרן בין אינטרסים, או למען אינטרסים של המדינה. תהליך קבלת ההחלטות יהיה קשה יותר, כולל לחצים פוליטיים מבפנים ומבחוץ. בקיצור, מאפריל - סדר יום חדש, סביר להניח שהממשלה וראש הממשלה יצטרכו לקבל החלטות לא קלות עם הגדרות ברורות.

מבנה ההורוסקופ של המדינה מצביע על שינויים, תפיסה חדשה המוליכה להחלטות שיש בהן שחרור מתפיסות העבר וכניסה לתקופה חדשה. יש תפיסה חדשה המוליכה להחלטות ולפעולות חדשות שיביאו לשגשוג, לרפורמות חדשות, גם מנהליות, ולליברליזציה. המדיניות תהיה יותר זורמת.

"למה נמשלו ישראל לגפן? מה גפן בתחילה היא נדרסת ברגל, ואחר כך עולה על שולחן מלכים - כך ישראל..." [ויקרא רבה לו]

השבוע...

29.1 הירח בטל משעה 06:48 עד שעה 16:10. אם חשבתם לצאת היום למסע קניות בקניון - שנו את תוכניותיכם. רכישות שתעשו היום יישארו בארון. העדיפו מפגש בבית קפה עם חבר/ה קרובים, ודברו על נושאים סתמיים כדי לא להיכנס לוויכוחים. הצורך במפגשים חברתיים קיים, לכן אל תוותרו עליו, אבל זיכרו שאתם רוצים סתם לכייף, ואל תיכנסו לפינות מטלטלות בשיחות האישיות. השפעת הכוכבים היום אינה מאפשרת להתקדם לשום מקום. יש נטייה להתלונן בלי הפוגה היום. בקיצור, לא יום נחמד.

30.1 הנטייה למתחים ממשיכה, אולי גם צורך להתווכח על בסיס רגשי וזה למעשה בזבוז של זמן. אבל אם אתם "במצב רוח להתווכח", תהיו מוכנים גם לתוצאה. מה שמתחיל היום גורם לחלומות להתפוגג. אכזבות מניעות את הרצון לשנות את המציאות, אך נסו לכוון את האנרגיה לכיוון שאתם רוצים להגיע אליו, נסו להתרכז בדרך בה אתם יכולים לשנות את המצב ותוכלו לממש את השינוי אחרי שכוכב מארס ישנה מגמה, לאחר התאריך 10.3.10.

31.1 הירח בטל משעה 08:25 עד לשעה 15:23. יש נטייה היום לשאול את עצמכם שאלות, לעבור תהליך של עיבוד רגשות, בכדי להבין למה אתם עושים כך או אחרת ולקבל אחריות על עצמכם. האמוציות כובשות כל טריטוריה בחייכם, אתם נעים כמו על גלים סוערים ויש רצון להשלים כל דבר בדרך הכי טובה. האתגרים מושכים אתכם, אבל אתם מוטרדים, דעתכם עלולה להיות מוסחת בקלות ולכן כדאי להיות זהירים מנפילות לא נחמדות או מתאונות דרכים. נסו לבדוק כל דבר פעמיים ושלוש לפני שאתם דוחפים קדימה.

1.2 היום יש איזון בין ההיגיון והרגש, הדרך בה אתם מסיקים מסקנות מאוזנת יותר, ולכן גם אתם רואים נכון את המציאות בה אתם פועלים. יש רעיונות מבוססים המעידים על תבונה וזהירות, אם כי אינכם יכולים להימנע מביקורת. הירח במזל בתולה ויש נטייה לרטון ולמצוא סיבות לחוסר שביעות רצון. מודעות עצמית תעזור לכם להביט על עצמכם, לתת צביטה קטנה בלחי, להמתין ולהאמין שהימים שיבואו יכולים להביא שמחה ונחמדות לחייכם.

2.2 הירח בטל משעה 06:17 עד שעה 15:47. הירח עובר למזל מאזניים. לכאורה ההתפתחויות אמורות להיות חיוביות, אבל שעות אחר-הצהריים ילוו בתנודות במצב הרוח, בביקורתיות וברצון לשבור את הכלים. עוד יום עובר בניסיון להבין את הדינאמיקה המלווה את חייכם ולמעשה, זה דורש מכל אחד לקחת אחריות על חייו.

3.2 היום יש הזדמנות לקדם כמה תוכניות שמחכות להתפתחות. האווירה נוחה ואפילו אופטימית, יש הזדמנויות למפגשים חברתיים, ההרגשה שאתם נעים על גלגיליות ומתקדמים, גם אם יש מהמורות קטנות בדרך. אבל יתרונו של היום הוא הכוח לבצע את המעשים הנכונים בזמן הנכון ובאופן הנכון, מה שיביא לתמורה בנוגע לתוכניות העתידיות. לא נשכח שכוכב מארס עדיין בנסיגה, כך שלא פעם, למרות שהכל לכאורה בסדר, יש בעיה עם הקצב.

4.2 היום מתחיל עם מצב רוח נחמד, רצון לעשות משהו גדול בעל משמעות. ההומור חוזר ומלווה את ההתבטאויות שלכם. קיימות תחושות של שביעות רצון, שלוות נפש ומצב רוח עליז, כל אלו מדרבנות אתכם לקדם כמה נושאים לקראת הימים שיבואו. הירח בטל משעה 11:26 עד שעה 18:56 והיום מתאים יותר למפגשים חברתיים, לצאת לבלות ולהשתחרר מהמועקות של השבוע האחרון.

5.2 האווירה היום יותר אינטנסיבית. תחושו חוסר סבלנות בניסיון לשכנע את הסובבים אתכם במקוריות שלכם. המגמה לשכנע את הזולת מקבלת מאפיינים של עקשנות או כוחניות. הרגשות משפיעים יתר על המידה, מה שמקשה לראות משהו טוב אצל הזולת. אם מישהו נחמד אליכם, מותר לכם לבחון מה מסתתר מאחורי האדיבות שלו.

כלכלה ושווקים
מילים והבטחות. אובמה [צילום: AP]

הכותרת של התקופה הנוכחית תמשיך להיות בהשפעת הכוכבים סאטורן ופלוטו. ייתכן אירוע מדיני משמעותי בעולם, עם מעורבותו הכבדה של כוכב מארס, או שזה יכול גם קונפליקט גדול. המבנה של הכוכבים האלה מצביע גם על גירעונות ובעיות הנובעות מאלה. ייתכן שנשמע על ניסיונות חדשים לפתור את משבר האשראי במדינות שונות בעולם, אבל קשה להאמין שהניסיונות הללו הם אמינים. עם כוכב יופיטר (הגזמה) במזל דגים (פנטזיה), סביר להניח שיש יותר דיבורים קשים שילוו במעשים, שהם בדיוק ההפך מההבטחות ומהדיבור הקשוח. במילים אחרות, הבזבוז נמשך, ההוצאות עולות וכתוצאה מכך גם לקיחת סיכונים והימורים ספקולטיביים, מה שיביא להאשים אחרים בתוצאה. זו תקופה בה יהיה רצוי לבחון מחדש באופן ריאלי את התקציבים בכל המוסדות והממשלות.

ברק אובמה רמז על תוכניות כלכליות חדשות, בעיקר אחרי הכישלון בבחירות במסצ'וסטס, והשווקים "ענו לו"... למעשה, המערכות הפיננסיות פגיעות ומגיבות לכותרות שמנפיקים מנהיגים שונים. אלא שאובמה, עם כוכב נפטון בהורוסקופ האישי, בעיקר על ציר 2-8, עושה "שטויות" עם כסף ולכן כל תוכנית שלו היא גם כישלון. הוא אמן של מילים והבטחות אבל במציאות, כל ה"חבילות" הכלכליות שיזם ונועדו לשקם את הכלכלה בארה"ב, לא שיפרו את שוק העבודה והאווירה שם היא יותר של תקופת מיתון וחוסר תקווה.

אור ליום חמישי האחרון, נאם אובמה שוב, כשהוא משנה את הסגנון, אבל כישרון הדיבור בזכות כוכב הנפטון הוא גם מקור חולשתו. הוא גם זה הגורם לכך ששוב הוא משתמש במילים ובהבטחות שאין ביכולתו להפוך אותן למעשים. מצב הכוכבים שלו מאז נובמבר 2009 עד אוגוסט 2010, אינו נחמד. מרבית השנה הקרובה מושפעת מכוכב נפטון על זנב דרקון, שמגביר את חולשתו, וגורם לכך שאובמה נתקל בלעג מאלה שמאזינים לו. האם הקסם פג? כוכב נפטון במיקום כזה גורם לו להיות חסר ביטחון ומעיד שחוש השיפוט שלו אינו במיטבו.

תאריך:  29/01/2010   |   עודכן:  29/01/2010
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גם בחלומותיה הפרועים ביותר לא העלתה בדעתה פרופסור עדנה נחשון, ממנהטן, ולו לרגע, כי השלכת הנעל לעברה של השופטת דורית ביניש תקפיץ לא רק את המערכת המשפטית משלוותה אלא גם את ה...רייטינג ל"בסט-סלר" שלה, "יהודים ונעליים".
29/01/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
"מרכז הטרור בימנו מצוי באירן. הטרור הוא הזרוע הצבאית של האמביציה הפוליטית של אירן. האירנים שואפים להשתלט על המזרח התיכון. הם פועלים לערער את המשטרים הקיימים". דברי הנשיא שמעון פרס בביקורו בגרמניה.
29/01/2010  |  בעז העצני  |   מאמרים
השבוע נזרקה נעל על נשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופטת דורית ביניש. הזורק המופרע היה תושב ירושלים פנחס כהן. מדוע השליך נעליו על אישה? על שופטת? על נשיאה? - את הדבר חקרו חוקרי המשדטרה והגישו נגדו כתב אישוום. הוא יועמד לדין וייענש. כבר עתה ברור לכל: זורק הנעליים הוא פיני כהן. אין ספק! הוא ורק הוא ולא איש מלבדו.
29/01/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
אחד פיני כהן זרק נעל ופגע בפניה של נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש. מובן שהאירוע גרם לזעזוע רב שתורגם לנחשול תוכחות וגינויים מבכירים במערכות השלטון והמשפט. צקצוקי לשון וספיקות כפיים ביטאו את תחושות הזעם והתסכול על ששד האלימות לא פסח גם על סמל שלטון החוק בישראל. אין ספק כי מדובר באירוע חמור וכי יש לנהוג בעבריין במלוא חומרת הדין.
29/01/2010  |  אלכס נחומסון  |   מאמרים
היעדר התייחסות לסכסוך הערבי-ישראלי - בנאום לאומה של הנשיא אובמה - משקף את סדר העדיפויות של ארה"ב ואולי אף מבטא את חששו של אובמה שמעורבותו בסכסוך איננה נכס - אלא נטל-פוליטי בזירה הפנים-אמריקנית. החלטת אובמה לא להתייחס לסכסוך מהווה הזדמנות לממשלת ישראל לפעול לצמצום מעורבות ארה"ב במו"מ הישראלי-ערבי/פלשתיני, כדי לצמצם מוקדי מתיחות עם המתווך הוושינגטוני ולשדרג את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם בעלת בריתנו האמריקנית.
29/01/2010  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
איתן לסרי
איתן לסרי
יש לשמור על עקרון ההדדיות בתגובות כדי שהצד השני המבין היטב את כללי המזרח התיכון ויבין גם שיש כאן מדינה ריבונית מפותחת וחזקה בכל ההיבטים היכולה להגיב בהתאם ולהשיב לו כגמולו
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il