|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

ראש ממשלה בפרשת דרכים

ההתנפלות הפסיכולוגית על נתניהו היא הימור על חולשתו, לחלץ ממנו עוד לפני המו"מ את ירושלים ואת גבולות המדינה הפלשתינית
18/03/2010  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
רה"מ בנימין נתניהו. אנה יוליכנו? [צילום: AP]

מבלבל את נתניהו. אובמה [צילום: AP]

הבית הלבן הוא המייצג היום את העניין הערבי, פשוטו כמשמעו, והפרשה האחרונה שימשה לאובמה אך כתירוץ, כדי לפרוק מטען של שנאה שהצטבר אצלו מזה זמן רב, הרבה לפני ששמעו שם את השם "רמת שלמה"

ירושלים היא על ראש שמחתנו, שמחת חנוכת בית הכנסת "החורבה", אירוע בממדים היסטוריים. אך הטקס מרומם הנפש מתקיים כאשר ענן שחור רובץ מעליו, ההתנגשות החזיתית עם ארה"ב סביב שליטתנו בירושלים וזכותנו עליה. הגיע רגע האמת, שבו הזהות הגמורה של העמדה האמריקנית עם עמדת הערבים יצאה לאור וקיבלה ביטוי קשה, גס, בוטה ופוגעני.

עבדאללה תל, מפקד הלגיון הערבי הירדני, כובש העיר העתיקה בתש"ח, הורה לפוצץ את בניין בית כנסת "החורבה", מקדש-המעט הכי גדול והכי חשוב ליהודים בכל ארץ ישראל, והתפאר שלראשונה אחרי 1,000 שנים לא נותר בעיר העתיקה אפילו יהודי אחד. עכשיו, האמריקנים של אובמה רואים בהקמת בית הכנסת מחורבותיו - "כיבוש", המצדיק השתלחות פרועה ומעליבה בישראל ובראש ממשלתה. וזאת, בלשון שלא נשמעה כמותה מעולם בבית הלבן - גם נגד אירן וקוריאה הצפונית, וספק אם אפילו כלפי אל-קאעידה. דבריהם של סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, דובר משרד החוץ האמריקני, פיליפ קראולי, דובר הבית הלבן, רוברט גיבס ושרת החוץ, הילרי קלינטון - וכולם רק ביטאו את מה שהכתיב להם הנשיא ברק אובמה בעצמו - היו רצופים התנשאות, זלזול והעלבה, איומים ואפילו איבה. אי-אפשר היה שלא לחוש בכוונת מכוון ליצור קרע.

למשל, דייויד אקסלרוד, יועצו הקרוב של אובמה, האשים את ישראל במפורש בפרסום החלטת הוועדה המחוזית מתוך כוונה זדונית להכשיל את המו"מ. אנחנו אוהבים להאשים בכל דבר את עצמנו, אבל כאן הסיבה לקרע בולטת לעין: הבית הלבן הוא המייצג היום את העניין הערבי, פשוטו כמשמעו, והפרשה האחרונה שימשה לאובמה אך כתירוץ, כדי לפרוק מטען של שנאה שהצטבר אצלו מזה זמן רב, הרבה לפני ששמעו שם את השם "רמת שלמה".

המלחמה הפסיכולוגית לחילוץ ירושלים

נוסף על העלבונות היה בשיחת הנזיפה של קלינטון גם איום לפגוע בסיוע הביטחוני לישראל, והתקשורת הישראלית העוינת הוסיפה ורמזה, שאמריקה "תעניש" אותנו גם בחזית האירנית. האיומים האלה הם באקדח ריק. אילולא בנו על ההנחה בדבר אופיו הרופס של נתניהו, אילולא היו בטוחים שהוא יתקפל, כל התרגיל הזה, של הלם פסיכולוגי, לא היה עולה בכלל על דעתם. וכי מה רוצים לספר לנו, שלסעודיה, לנסיכויות המפרץ ולמצרים לפתע לא איכפת יותר שלמחמוד אחמדינג'אד תהיה פצצה אטומית, אך ורק מפני שהעליבו כאן כביכול את ביידן? ואמריקה תוותר על המשענת הצבאית הבטוחה היחידה שיש לה באזור - בגלל בנייה לחרדים ברמת שלמה?

וכל זה, כאשר בנובמבר תתקיימנה בחירות לקונגרס ולסנאט, שבהן סיכויי הדמוקרטים של אובמה נראים רעים, ורק חסר לו להפסיד גם את הקול היהודי שניתן לו בלמעלה מ-70% בבחירות הכלליות, מול פחות מ-50% באוכלוסיה הכללית!

אמור מעתה, שכל ההתנפלות הפסיכולוגית הזאת היא הימור על חולשתו של נתניהו, לחלץ ממנו עוד לפני המו"מ את ירושלים, את גבולות המדינה הפלשתינית ואולי גם איזה בקשיש בצורת שחרור מאות או אלפי מחבלים כלואים.

התמודדות נתניהו מול עדת הכלבים
לנתניהו תדמית של מנהיג לחיץ [צילום: AP]

בהציגו תדמית של מתקפל סדרתי, הזמין במו ידיו את הסחיטה הבאה, אותה הפעילה עליו שרת החוץ קלינטון בנזיפה טלפונית בת 45 דקות. העיתוי האומלל של פרסום ישיבת הוועדה המחוזית, אמרה לו, כבר אינו עוד הבעיה, ולא ניתן לך לצאת מהעניין בזול עם התנצלות זו או אחרת. עכשיו אנחנו דורשים בשביל אבו מאזן את כל הסחורה, ועוד בטרם יחל המו"מ אתה תיתן בפועל מראש את כל מה שהפלשתינים דורשים לקבל בסוף

המזוכיסטים בתקשורת העוינת שלנו עטו בשקיקה על הזדמנות הפז הזאת להשתלח בבנימין נתניהו על ההחלקה, שאכן לא הייתה צריכה להתרחש וראוי היה להתנצל עליה, כפי שאכן עשו. אולם השדרנים העוינים, כמו האמריקנים, ידעו - והילרי קלינטון הודתה בכך - שנתניהו הופתע לחלוטין מן הדיון בוועדה המחוזית ומפרסומו. למרות זאת, נורו כל החיצים המורעלים במכוון היישר אל נתניהו. תומס פרידמן, כתבן החצר של הממשל האמריקני, במאמר ב"ניו-יורק טיימס", הרשה לעצמו לכנות את נתניהו "נהג שיכור" והתקשורת הישראלית מחאה לו כפיים - כמו שהקהל המטומטם באוניברסיטת תל אביב פרץ במחיאות כפיים בהמיות כאשר ביידן דרש לקרוע מאיתנו את ירושלים. פגיעה אישית מכוונת ביצע גם דובר משרד החוץ האמריקני, קראולי, כשכינה את ראש ממשלתנו "ביבי" נתניהו, ומשנשאל האם במכוון קרא לו כך, השיב: זו בחירת המילים שלי. כלומר, הזלזול מכוון.

מדוע בחרו בנתניהו? סימנים מוקדמים הופיעו בתקשורת הישראלית העוינת זה כמה זמן - רמזים עמומים על אכזבת שמעון פרס מנתניהו, על התקררות היחסים עם אהוד ברק, נימות לעגניות אצל כתבני השמאל. וכל זה למה? מפני שנתניהו כביכול "לא סיפק את הסחורה", לא מילא אחר הרמזים והקריצות שלו 'שעוד יופתעו לראות', עד כמה ירחיק לכת בוויתוריו ובנסיגותיו. בין אם אכן נתניהו כך הבטיח ובין אם רק נדמה להם - התסכול חילחל עד לממשל האמריקני, ושם החליטו ללכת על-פי הפרופיל הפסיכולוגי של נתניהו שהכינו לעצמם, לפיו האיש הוא לחיץ, חלש, נוטה לפאניקה ומתקפל. והכל, בתנאי שההתנפלות עליו תהיה אישית, דורסנית וברוטאלית ככל האפשר, ותאיים על שלטונו. ואכן, הילרי קלינטון בראיון ל-CNN לא היססה לומר זאת בפירוש: "מעמדו הפוליטי של ראש הממשלה בסכנה". ובמילים אחרות: אנחנו נסכן אותו!

אוי לנו, אם הניתוח הזה נכון ואם נתניהו יתנהג כפי שהגורמים העוינים בבית הלבן ובתקשורת הישראלית מצפים ממנו. על התקשורת הנבזית הזאת מתבקש להעיר עוד, שבכל מדינה אחרת, ראש ממשלה המותקף בארסיות כזאת על-ידי מדינה זרה, היה זוכה לגיבוי חם מצד כלי התקשורת של ארצו, במיוחד כאשר ברור בעליל שהקורבן האמיתי בסיפור הזה אינו ביידן כי אם הוא, שלא עשה כל דבר רע והצרה הזאת פשוט נפלה עליו. תחת זאת, עדת הכלבים המקומית חברה ללהקת הזאבים הזרים שבאו לטרוף את ראש ממשלתה, ועל מה? על "פשע" שמירתו על בירת ישראל.

עם זאת, יש מקום לביקורת על נתניהו, אולם מן הכיוון ההפוך: הוא בעצמו הביא את הצרה הזאת על עצמו - ועלינו - על-ידי מעשיו ומחדליו. פעמיים חטא נגד האינטרס הלאומי ונגד בוחריו - באימוץ המדינה הפלשתינית ובהקפאת ההתיישבות ביהודה ובשומרון. לולא הקפיא את יו"ש, איש לא היה דורש ממנו להקפיא את ירושלים! יתרה מזאת, גם את המדינה הפלשתינית נתן וגם את היישובים הקפיא - כאתנן לאבו מאזן, לשדלו לבוא למו"מ על קריעת ארץ ישראל מן העם היהודי. אלא, שבהציגו תדמית של מתקפל סדרתי, הזמין במו ידיו את הסחיטה הבאה, אותה הפעילה עליו שרת החוץ קלינטון בנזיפה טלפונית בת 45 דקות. העיתוי האומלל של פרסום ישיבת הוועדה המחוזית, אמרה לו, כבר אינו עוד הבעיה, ולא ניתן לך לצאת מהעניין בזול עם התנצלות זו או אחרת. עכשיו אנחנו דורשים בשביל אבו מאזן את כל הסחורה, ועוד בטרם יחל המו"מ אתה תיתן בפועל מראש את כל מה שהפלשתינים דורשים לקבל בסוף. אבו מאזן ביקש לקבל ערבויות אמריקניות שיבטיחו לו את תוצאות המו"מ, ואנחנו נביא לו אותם חתומים על ידך:

א. הקפאה גמורה בירושלים כמו ביהודה ובשומרון, כולל, כמובן, ביטול ההליך של רמת שלמה.

ב. ההקפאה, גם בירושלים וגם ביו"ש, לא תהיה לזמן מוגבל, כי אם לכל תקופת המו"מ.

ג. נסיגה מן העמדה ש"שיחות הקרבה" יעסקו רק בנוהל וקבלת העמדה הערבית, שכל הנושאים המהותיים יעלו כבר בשיחות העקיפות: אתם תתחייבו על גבולות המדינה הפלשתינית ואם לא תגיעו להסכמה בעניין החזרת כל הפליטים או אופייה היהודי של ישראל, וכאלה - הם כבר יחזיקו בכיסם את הסכמתכם למדינה הפלשתינית וגם לגבולותיה (וממילא מגורשיה היהודים ויישוביה החרבים).

וכל זה - על השולחן מיד, תמורת הפסקת ההתקפה הפרועה על נתניהו מכל העולם - מן הקוורטט, מטורקיה, מירדן, ממצרים, מן האיחוד האירופי - ממי לא? והכל מתוזמר מוושינגטון, ובמקביל גם המתקפה הנבזית מצד האופוזיציה, עם הגברת ציפי לבני בראש, כששאול מופז, "הג'נטלמן" שנתניהו כה משתוקק להחזירו לליכוד, מזנב אחריה.

צו השעה - יישמע או לא יישמע?

מישהו צריך לדבר ולהביא בפניהם את ה"קייס" שלנו! כי גם אם יש לך פוטנציאל של מחנה, הוא לא יקום אם לא יימצא מי שיאמר 'אחריי'! גם רוב רובו של העם בישראל, שבחירות אחר בחירות, סקר אחר סקר, מוכיח שהוא לאומי ופטריוטי, מחכה לאות, וכך גם מאות חברי קונגרס וסנאט בארה"ב שהיו עומדים לצידנו בגלוי, לו רק נתנו להם מכאן סימן כלשהו

לא נותר אלא לשאול איך יגיבו בליכוד, איך ימכור נתניהו לבני-את-בוגי מכירה כללית כזאת, והאם תחזיק הקואליציה שלו מעמד? הכל הגיעו לרגע האמת. נתניהו עם עצמו, הליכוד עם עצמו, וגם שס וישראל ביתנו והמפד"ל. מבחינה זאת, אולי מוטב כך, שסוף-סוף נשתחרר מן השקרים, הספינים, הטריקים והשטיקים.

אלא, שכאן פוגש אותנו מחדל אחר של נתניהו, שתיקתו התמוהה של הטוב שבנואמים שלנו. מפני שמרגע היבחרו של אובמה היה ברור שהתמודדות היא בלתי נמנעת ולא תיתכן כל פשרה, כי הערבים אינם יכולים לקבל פחות מהכל ואובמה הוא חותמת הגומי שלהם. לכן, מי שלא היה מוכן לוותר על ירושלים ולהחזיר את הפליטים ולהציב צבא בינלאומי על הקו הירוק שישלול מאיתנו את שארית הריבונות - היה חייב להיאבק בגלוי על האמת שלו: על אמת הזכות היהודית על ארץ ישראל, על תוקף זכותנו ההיסטורית לירושלים, על זכויות האדם של למעלה מ-600,000 יהודים שהשטח שהיה כבוש על-ידי ירדן 19 שנים קצרות הוא היום הבית שלהם.

יש לישראל המון ידידים באמריקה (כמעט 70% מן הגויים הביעו בסקר את תמיכתם בישראל, לעומת פחות מ-10% שצידדו בערבים ובאוהדיהם). גם יהודי אמריקה לא כולם "שלום עכשיו" ו"ג'יי סטריט" [j street] (שכבר הספיקה להצדיק את המסע האמריקני נגדנו), וגם באירופה יש לנו ידידים, יהודים ולא-יהודים. בארה"ב בלבד, ידידינו הנוצרים האוונגליקנים מונים עשרות מיליונים!

אבל אל כל אלה - מישהו צריך לדבר ולהביא בפניהם את ה"קייס" שלנו! כי גם אם יש לך פוטנציאל של מחנה, הוא לא יקום אם לא יימצא מי שיאמר 'אחריי'! גם רוב רובו של העם בישראל, שבחירות אחר בחירות, סקר אחר סקר, מוכיח שהוא לאומי ופטריוטי, מחכה לאות, וכך גם מאות חברי קונגרס וסנאט בארה"ב שהיו עומדים לצידנו בגלוי, לו רק נתנו להם מכאן סימן כלשהו. נוכח השתיקה מירושלים כבר נאמר שם, שהם אינם יכולים להיות יותר קתולים מן האפיפיור.

ונתניהו, דווקא הוא, יודע מה ואיך צריך לומר יותר טוב מכל אדם אחר בתוכנו, ויעיד על כך ספרו "מקום תחת השמש", בו כתוב - הכל.

אבל נתניהו שותק. הערבים מפיצים יומם וליל את השקרים והזיופים ההיסטוריים שלהם, וישראל הרשמית - שותקת. הם טוענים ל"זכות" ואנחנו משיבים ב"ביטחון". גרוע מזה - ברגע שראש הממשלה הסכים להקים בארץ ישראל מדינה פלשתינית, עצם ההסכמה ניטרלה את תביעת הזכות היהודית, כי איזה עם מקים לעם זר מדינה בארצו שלו? הם - שעמם מלאכותי ותביעתם מצוצה מן האצבע, תובעים את "זכותם" בקולי קולות, ונתניהו לעומתם - מתפתל, מתחמק, מתחכם ובעיקר שותק, כאילו באמת הם הינם בעלי הזכות ואנחנו גזלנו אותה מהם - כגנבים בלילה. בשנות ה-40' פרסם הסופר ארתור קסטלר את הרומן "Thieves in the Night" - "גנבים בלילה", בו תיאר את הוויכוח בתוך היישוב היהודי, כיצד צריך היהודי לשוב אל ביתו - "קוממיות" או "כגנבים בלילה". אצל אנשי האצ"ל - אבותיו הרוחניים של הליכוד, מפלגתו של נתניהו - ראה קסטלר את גישת הקוממיות.

עכשיו, מול הסחיטה-באיומים האמריקנית, נתניהו ייאלץ לבחור, להחליט, לצאת מתוך אזור הדמדומים. אם להיכנע, אז עד הסוף - ואם לא, אין מנוס מלעמוד במלוא הקומה, קומתנו, מפני שגנבים בלילה אין יכולים לקרוא למחנה, לקבצו ולהובילו. אם חלילה גם לעת הזאת, כשלא נותר אפילו סנטימטר רווח להתחמק, נתניהו לא ייענה לצו השעה - סימן שאינו מנהיג.

הגורל מתדפק על דלתו - האם ייענה?

תאריך:  18/03/2010   |   עודכן:  19/03/2010
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראש ממשלה בפרשת דרכים
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
18/03/10 12:18
2
אלישמע
18/03/10 12:36
3
ספינר
18/03/10 13:07
4
מטאטא
18/03/10 13:39
 
אלישמע
18/03/10 14:14
5
בפרשת דרכים
18/03/10 15:38
6
אליהו חיים
19/03/10 12:31
7
ירון זכאי
19/03/10 12:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אֲשֶׁר נָשִׂיא יֶחֱטָא וְעָשָׂה אַחַת מִכָּל מִצְוֹת יְהוה אֱלֹהָיו אֲשֶׁר לֹא תֵעָשֶׂינָה בִּשְׁגָגָה וְאָשֵׁם: אוֹ הוֹדַע אֵלָיו חַטָּאתוֹ אֲשֶׁר חָטָא בָּהּ וְהֵבִיא אֶת קָרְבָּנוֹ שְׂעִיר עִזִּים זָכָר תָּמִים"
18/03/2010  |  מני ישי  |   מאמרים
התקשורת, על כל גווניה, מכונה "המעצמה השביעית". כוחה אדיר-השפעה על כל התהליכים המתרחשים בעולם הדמוקרטי (בעולם הדיקטטורי לא קיימת בעיה - כי בו כמובן אין תקשורת במובן המקובל של המילה). משום כך - שליחיה של מעצמה זו - העיתונאים, הם הם קובעים סדר יום, כלומר: ברצונם יהללו וימליכו, וברצונם ישפילו ויורידו ממשלות. הליך זה הוא למרבה הצער לא דמוקרטי בעליל - באשר אינו מייצג גוף או פרטים נבחרים. אבל זה המחיר אותו משלמים האזרחים ע"מ לְשָמר את חופש הביטוי - וטוב שכך. הבעיה היא שלאותם גופי תקשורת ענקיים, כמו גם לשלוּחיהֶם, אין כל אחריות מעשית לגורל מדינה ותושביה. במילים אחרות: מעל כל בימה, יכול כל עיתונאי לבקר, לנזוף, לשלול, לתת עצות, להתחזות כבעל מידע סמוי ואמין (שברגיל נמסר לו על-ידי בעלי עניין), לעתים גם להשתמש בכינויי גנאי - וכל זאת מבלי לתת אחריות, מלבד למולך "הרייטינג".
18/03/2010  |  רמי הלפרין  |   מאמרים
בגין הטמטום
18/03/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
תולדותיו של המושג 'טמא' מלמדות על סיפורה של החשיבה האתית היהודית מראשיתה. המצורע שבגופו נתגלה נגע מנודה אל מחוץ למחנה, בגדיו פרומים וראשו פרוע, והוא קורא "טמא! טמא!". כך, הסכנה במגע עם המצורע הופכת באחת, אי שם מחוץ למחנה, לסכנה לחברה. המצורע מוכתם ערכית. ומה נאמר על מעמדה של האשה, המסומנת כנשאית קבועה של טומאה היוצאת מגופה? אך האם ניתן בכלל להפריד בין אי הנחת שלנו ממצב גופני מסויים אליו נקלע אדם ובין ייחוסם של ערכים דתיים ומוסריים למצב זה? גלגולו של המונח 'טמא', המצוי בשדה שבין הגועל והדחייה ובין ההאשמה, מגלם את ההתמודדות עם בעיה קיומית זו. ספר 'ויקרא' מציין את רשימת בעלי החיים הנחשבים לטמאים. הספר מפרט גם את המצבים הגופניים ההופכים אדם לטמא. המחנה מאורגן סביב למשכן, מקום שכינת האל, והמיפוי המדויק של סוגי הטומאה מיועד כל כולו להגן על הקודש ועל נוכחות האל. מאחר שהטומאה שבמחנה מטמאת את המשכן מרחוק, נדרש טקס ניקוי שנתי ביום כיפור, 'וכן יעשה לאוהל מועד השוכן איתם בתוך טומאתם' (ויקרא טז, 16). אם כן, אותה טומאה פיזית, שהיא טבעית ובלתי נמנעת - נידה, יולדת, מת וזב - מרחיקה את האל. היא דוחה אותו. זוהי מערכת אקולוגית ששורשיה קדם מקראיים והם מתייחסים למאבקים בין כוחות קוסמיים ודמוניים. עקבותיהם ניכרים, למשל, בטקס שילוח השעיר לעזזאל (שאלוהותו טושטשה בנוסח המסורה, שם הפך לעזאזל) ביום הכיפורים אל הטומאה השוכנת בעולם התחתון. במערכת זו גם החטאים מהווים סכנה: הם יוצרים טומאה המאיימת על המקדש ומרחיקה את השכינה: 'ולא תטמא את הארץ אשר אתם יושבים בה אשר אני שוכן בתוכה' (במדבר לה, 34).
18/03/2010  |  יאיר פורסטנברג  |   מאמרים
יסוד מעניין בתורת הקורבנות, הנפתחת בפרשת השבוע, הוא היותה מסורה במידה רבה ליושרו של האדם. חלק ניכר מן הקורבנות מובאים על חטאים שרק החוטא עצמו יודע על קיומם. קחו לדוגמה את החטאת: מי שחילל שבת בשוגג, למשל, הוא שצריך להביא קורבן זה. לעיתים קרובות העבירה תיעשה בפרטיות ובלא עדים; רק ליבו של החוטא, הנוקפו על חטאו, יגרום לו להביא את הקורבן.
18/03/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
עבדאללה: "ישראל מרוקנת את ירושלים מערבים"  /  מחלקה ראשונה
"להמשיך בביקורת נגד ישראל"  /  איציק וולף
דיווח: מתחדשות השיחות העקיפות בין ישראל לסוריה  /  עידן יוסף
העכשוויזם של אמריקה מול ההיסטוריה שלנו  /  עפר דרורי
העיתוי והמהות  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
המשבר עם ארה"ב - על הבנייה?  /  יעקב איציקוביץ
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il