|   15:07:40
  מנחם רבוי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הפרסומות ליכלכו את סל הקניות

צריך להתייחס בזהירות ובחשדנות לכל "פרסומי ההוזלות" קשה מאוד לבודד סל של 30-20 מוצרים ולהחליט שהם הם המייצגים האמיתיים של סל הקניות לחג יש גם הוזלות "על תנאי" סל הקניות האמיתי מורכב הרבה יותר המציאות היא שלא פעם המחירים בחנויות הפרטיות זולים מאלה שרשתות השיווק מתפארות בהם כדאי לבדוק
28/03/2010  |   מנחם רבוי   |   מאמרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

כל רשת מנסה לשכנע כי אצלה "סל הקניות" לחג זול יותר. הטכניקות שונות ומגוונות. מפרסמים מחירים של מוצרים שהוזלו, מפיצים קופונים של הנחות למוצרים מסוימים, יוצרים דמויות טלוויזיונית המשווקות לנו מוצרים בהוזלה, כמעט חינם, על-פי הפרסומות והתשדירים

"מי זה? אליהו?" - צועק קולה של השחקנית קרן מור (או מישהי אחרת) בפתיחת תשדיר לקידום מבצע מכירות לרגל הפסח. מתברר שזה לא אליהו הנביא שקפץ לבקר, אלא מבצע הוזלות ותכשירי איפור של רשת "ניו-פארם". משהו-משהו, לפי התשדיר, כמובן.

עוד לא התאוששנו מ"אכזבת" אליהו שלא הגיע, וכבר נובח עלינו קולה ההחלטי של פלונית על בעלה/בן זוגה המנסה למתן את קצב רכישותיה ב"משביר לצרכן", שם מתקיים מבצע מכירות, גם הוא משהו-משהו, לקראת הפסח. ועל כל אלה רוכבים תשדירי המלחמה וההשמצה של רשת "שופרסל דיל" נגד "מגה בול" ולהפך.

עיתוני סוף השבוע עבים יותר, גם שוקלים יותר. אבל לא היו בהם גילויים או כתבות יוצאות דופן. היו הרבה יותר מודעות על "מבצעים" ו"הוזלות"", ומחלקות השיווק והמודעות דרשו ממערכת התוכן עוד ועוד עמודי טקסט כדי לאזן במקצת את כמות המודעות. העיתונאים נדרשו לספק עוד ועוד חומרים. וכשאין משהו משמעותי לכתוב - אז "מחרטטים". התופעה אינה חדשה. היא חוזרת על עצמה כמעט בכל ערב חג. גם הפעם.

בימים אלה מובילות מודעות מבצעי המכירה לרגל חג הפסח. בולטות המודעות על הוזלת "סל המזון" ברשתות השיווק. כל רשת מנסה לשכנע כי אצלה "סל הקניות" לחג זול יותר. הטכניקות שונות ומגוונות. מפרסמים מחירים של מוצרים שהוזלו, מפיצים קופונים של הנחות למוצרים מסוימים, יוצרים דמויות טלוויזיונית המשווקות לנו מוצרים בהוזלה, כמעט חינם, על-פי הפרסומות והתשדירים.

זול או לא זול?

כל הרשתות מציינות בפרסומים רשימות של מוצרים זולים. אבל זהו רק מדגם של מוצרים. אף פעם אין זה פרסום המבוסס על מחירי כל המוצרים באותה רשת, גם אי-אפשר לדעת אם ההוזלה נמשכת יום או יומיים כדי לצאת ידי חובת הפרסום, או שהיא נמשכת לאורך תקופה מוגדרת

יש גם תרגיל נוסף. במבצעי ההוזלות כלולים גם מוצרים "מוזלים על תנאי". כלומר, אם תקנה מוצר אחד (במחיר מלא) תוכל לרכוש מוצר זהה נוסף בהנחה גדולה. אם תקנה שני מוצרים כאלה, תקבל את השלישי במתנה. ישנה גם וריאציה של הוזלה על תנאי זו. אם תקנה בסכום של כך וכך מאות שקלים, תוכל לקבל בהנחה גדולה מאוד / או אפילו חינם - מוצר מסוים "נחשב".

האם "הוזלות" כאלה הן הוזלות אמיתיות? לא בטוח. כי בתנאים רגילים הצרכן הממוצע לא היה רוכש יותר ממוצר אחד.

הפרסום המסיבי של "הוזלות לחג" הוא כמובן לגיטימי. הצד החיובי שבו - התחרות על כיסו וגם על ליבו של הצרכן. כל הרשתות מציינות בפרסומים רשימות של מוצרים זולים. אבל זהו רק מדגם של מוצרים. אף פעם אין זה פרסום המבוסס על מחירי כל המוצרים באותה רשת, גם אי-אפשר לדעת אם ההוזלה נמשכת יום או יומיים כדי לצאת ידי חובת הפרסום, או שהיא נמשכת לאורך תקופה מוגדרת.

הטכניקה של פרסומי ההוזלות לחג ראויה לבחינה. צריך לזכור, כי קשה מאוד לבודד סל של 30-20 מוצרים ולהחליט שהם הם המייצגים האמיתיים של סל הקניות לחג. המציאות הזו מחייבת את הצרכן בזהירות.

עולה השאלה - האם המחיר הנמוך של אותם 30-20 מוצרים שהוזלו ומוצגים בפרסומים, אינו אלא כיסוי למחירים גבוהים ויקרים של מוצרים אחרים הכלולים בסל לחג אך לא בפרסום? סל הקניות האמיתי מורכב הרבה יותר. הוא שונה ממשפחה למשפחה, משכבה חברתית אחת לרעותה. תרבות החיים והדיור אף היא משפיעה בכיוון של חוסר אחידות.

מכל ה"רעש" הזה, מי שיוצא פגוע במיוחד הם הסוחרים הפרטיים. סקטור זה של המסחר אינו מצויד עדיין במערכת השיווקית פרסומית שתאפשר לו להשתלב ב"משחקי חג" אלה. חשוב עם זאת להזכיר כי המציאות היא, שלא פעם המחירים בחנויות הפרטיות זולים מאלה שרשתות השיווק מתפארות בהם. כדאי לבדוק.

חג שמח!

כבדהו וחשדהו

על-סמך הממצאים קובעת רשת אחת, כי היא "הזולה ביותר בסל המוצרים לחג". רשת אחרת, מתחרה, תקבע במודעה משלה כי דווקא אצלה נמכרים המוצרים הזולים ביותר לקראת הפסח. לראיה יצטטו סקר כלשהו או ידיעה באחד העיתונים. אבל לא תמיד ברור מי יזם את פרסומה של אותה ידיעה/כתבה

בנוסף לפרסום האגרסיבי של מודעות בתשלום על מבצעי הוזלה, עם או בלי מירכאות, והפקת דפי מידע המחולקים למבקרים בסניפי הרשתות - ישנה מערכת פרסום המבוססת על סקרי שוק אובייקטיביים, עם או בלי מירכאות.

על-סמך הממצאים קובעת רשת אחת, כי היא "הזולה ביותר בסל המוצרים לחג". רשת אחרת, מתחרה, תקבע במודעה משלה כי דווקא אצלה נמכרים המוצרים הזולים ביותר לקראת הפסח. לראיה יצטטו סקר כלשהו או ידיעה באחד העיתונים. אבל לא תמיד ברור מי יזם את פרסומה של אותה ידיעה/כתבה - הפרסומאי שתכנן להשתמש בה כמודעה בתשלום, או מערכת התוכן שבמקרה שיחקה לידי הפרסומאי בממצאיה.

מבצעי ההוזלות לרגל החגים אינם מסתיימים אף פעם למחרת החג הראשון, למרות שחלקם מודיעים על כך מלכתחילה. בדרך כלל, "פרסומי ההוזלות והמבצעים" נמשכים גם לאחר מכן. העיקר שיבואו ויקנו.

כך או אחרת, צריך להתייחס בזהירות ובחשדנות לכל "פרסומי ההוזלות" הללו. מסתבר שההוזלות הן בעירבון מוגבל. לעיתים מוגבל מאוד. מורידים מחירים בשורת מוצרים, עד לביצוע סקר המחירים המיוחד המוזמן, ומיד לאחר הפרסום, כעבור מספר ימים, מעלים את המחיר. כך מנסים לאחוז בחבל משני הקצוות. גם להוזיל מחירים, לבדוק באמצעות סקר מטעם גורם חיצוני שאכן כך הדבר, לפרסם זאת באופן מסיבי, ולאחר זמן קצר, בשקט-בשקט, לחזור ולהעלות את המחיר. היה ולא היה.

תאריך:  28/03/2010   |   עודכן:  28/03/2010
מנחם רבוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפרסומות ליכלכו את סל הקניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הכפר עיזבת אל-טביב הוקם לפני תשעים שנה בשנת 1920 ממזרח לקלקיליה. אחרי תשעים שנה שהכפר קיים, חיים בו אנשים, היוצאים כל בוקר לעבודה חקלאית בשדות. חלקם מוצאים את פרנסתם בעבודות בניין בהתנחלויות. מראהו החיצוני של הכפר משדר דלות, אבל בהחלט לא עליבות. והנה מדינת ישראל מתכוננת להרוס כמעט את כל הכפר בכוונה לצרף את הכפר ושטחי האדמה המעובדים כבר תשעים שנה להתנחלות אלפי מנשה הסמוכה.
28/03/2010  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
חג פסח שמח ושבוע טוב לכם. השבוע עומד בסימן יציאה מעבדות לחירות אישית, מדינית, ומי ייתן שגם ישובו בנים לגבולם.
28/03/2010  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
עונת המעבר, הנושאת בחובה אבקנים המחוללים אלרגיה בקרב הרגישים, ידועה כעונה הדורשת מצדם תשומת לב מיוחדת בכל הקשור לקשיי נשימה. מצבם של הסובלים מאלרגיה (כ-15% מהאוכלוסיה) - מחמיר במיוחד בתקופות של אובך וזיהום אוויר.
28/03/2010  |  פרופ' יצחק כץ  |   מאמרים
תוכניות בידור וסאטירה הינן מרכיב חשוב במערכת הדמוקרטית ובחופש הביטוי במדינה.
28/03/2010  |  מיכל מנין  |   מאמרים
בתיק וע' [ועדת זכאות] 132/05 צרפתי ועוד 22 תיקים אחרים נ' ועדת הזכאות לפי חוק יישום תוכנית ההינתקות תשס"ה - 2005 אשר נדון בבית משפט השלום בירושלים, שופט: מ' סובל, עירערו מתנתקים מגוש קטיף על החלטת הוועדה לגבי זכאותם, והתעוררה סוגייה של אופן חישוב שטחים וחישוב סכומי הזכאות. פסק הדין פורסם במאגר lawdata.
28/03/2010  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il