|   15:07:40
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?

גדעון לוי שוב אינו מדייק בנתונים

לוי טוען בלהט: עזה היא "בית כלא" ו"כמעט אין איש שיוצא ממנה" נתוני ממשלת חמאס מלמדים, כי מעבר רפיח למצרים פתוח באופן מלא, וכי מאז חודש יוני יצאו ובאו במעבר זה בלבד יותר מתשעים אלף איש בעלי מנהרות אף החלו מייצאים סחורות למצרים בעקבות הגידול הניכר בייבוא מישראל האם גדעון לוי יתנצל על השמצת השווא?
08/10/2010  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
לא מדייק. העיתונאי גדעון לוי

גדעון לוי מוחל וסולח לרוצח סדרתי
יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי ממשיך במוסר הכפול שלו * הוא מוחל וסולח לזכריא זביידי שאחראי לפשעי מלחמה ולרצח ישראלים, כולל בפיגועי התאבדות וסבור שזו ברכה לישראל שהוא חופשי ואינו עומד לדין על מעשיו * לעומת זאת, הוא תובע להעמיד לדין בהאג מנהיגים ישראלים, אשר לתפיסתו ביצעו פשעי מלחמה
לרשימה המלאה

שליחות "ההסברה" של גדעון לוי בקנדה
יהונתן דחוח-הלוי
בכיר עיתונאי הארץ, גדעון לוי, ערך סבב הרצאות ברחבי קנדה, בהן שטח את משנתו הביקורתית החריפה נגד מדיניות ישראל בסוגיה הפלשתינית וקרא לשילובו של חמאס בשיחות השלום * לוי קרא לממשלת קנדה לחדול מתמיכה בישראל ולא לחשוש מלבקר אותה.
לרשימה המלאה

גדעון לוי: "כמעט איש אינו יוצא מעזה שהינה בית הכלא הגדול בעולם"

גדעון לוי, עיתונאי בכיר בהארץ, התראיין (28.9.10) למהדורת החדשות היומית של democracynow.org ותקף את מדיניות ממשלת ישראל. בתחילת השיחה ביקשה המראיינת אמי גולדמן את תגובתו של גדעון לוי על הטענות של ממשלת ישראל, לפיהן אין מצור על עזה וכי המצור אינו אלא מיתוס. על כך השיב גדעון לוי באומרו:

"כן, התעמולה הישראלית יכולה להמציא עולם ומלואו, את יודעת. עזה נתונה במצור. עזה היא עדיין בית הכלא הגדול ביותר בעולם. עובדה היא שאין תנועה אל מחוץ לעזה. אין איש - כמעט אין איש שיכול לצאת את עזה. עובדה היא שסחורות אינן יכולות לצאת מחוץ לעזה. עזה תחת מצור. היא הייתה תחת מצור לפני כן, אך השומרים ישבו בפנים. לאחר הפינוי, השומרים, מטעמי נוחות שלהם, החליטו לצאת מהכלא, אך הוא עדיין נשאר בית הכלא הגדול ביותר בעולם. איש לא יכול לסתור זאת, אפילו לא התעמולה הישראלית".1

להלן נוסח דבריו של גדעון לוי כפי שתומללו על-ידי האתר democracynow.org:

GIDEON LEVY: Yeah, the Israeli propaganda can invent a whole world of itself, you know. Gaza is under siege. Gaza is still the biggest prison on earth. The fact is that there is no movement out of Gaza. No one—almost no one can get out of Gaza. The fact that no goods can be taken out of Gaza. Gaza is a siege. It was a siege before, but the guards were sitting inside. After the evacuation, the guards, for their own convenience, decided to get out of this prison, but it remains the biggest prison on earth. Nobody can contradict it, even not the Israeli propaganda.

ממשלת חמאס: מאז חודש יוני יצאו ובאו 90 אלף איש במעבר רפיח בלבד הפתוח ללא הפסקה

האומנם צודק גדעון לוי בטענתו שרצועת עזה היא "בית סוהר" ו"כמעט אין איש שיכול לצאת את עזה"? גדעון לוי אינו מאמין ל"תעמולה הישראלית", ועל כן יוצגו להלן הנתונים הרשמיים שמפרסמת באופן שוטף רשות המעברים והגבולות של ממשלת חמאס.

בדוח של הרשות מה-4 באוקטובר 2010 (דוחות יומיים, שבועיים ועתיים פורסמו גם לפני הראיון שנערך עם גדעון לוי), נמסר כי בארבעת החודשים שבין ה-2 ביוני 2010 ועד ה-2 באוקטובר 2010 יצאו את רצועת עזה למצרים דרך מעבר רפיח 46,058 איש ונכנסו לרצועת עזה ממצרים דרך מעבר רפיח 48,517 איש. רשות המעברים והגבולות של ממשלת חמאס ציינה, כי היא "ערוכה להבטיח את נסיעת התושבים מסביב לשעון ומוכנה להקל על הנוסעים מפני הקשיים העומדים בפניהם".2 יש לציין, כי ממשלת מצרים פתחה את מעבר רפיח באופן רציף מאז חודש יוני השנה.

מיתוס המצור והכיבוש הישראלי של רצועת עזה

הנתונים הללו משקפים כאמור רק את התנועה היוצאת והנכנסת מרצועת עזה ואליה דרך מעבר רפיח המחבר את רצועת עזה עם מצרים. מעברי הגבול בין רצועת עזה למדינת ישראל פתוחים ודרכם עוברים אנשים וסחורות. נושא זה נסקר בהרחבה במסמך "מיתוס המצור על עזה" שסיכם את תמונת המצב של המצור ערב אירועי המשט (יוני 2010), ולהלן עיקרי ממצאיו3:

על-פי נתוני ממשלת חמאס, מעבר רפיח נפתח באופן רשמי על-ידי שלטונות מצרים 12 פעמים בשנת 2009, מתוכם 7 פעמים ולמשך 23 ימים ליציאת אזרחים. המעבר היה פתוח למעבר גם במרבית שאר ימי השנה "באופן חריג". דרך מעבר רפיח יצאו 31,431 פלשתינים תושבי רצועת עזה ונכנסו לרצועה 32,049 (סה"כ - 63,480). נתון זה כולל גם את היוצאים לעלייה לרגל למכה. יש לציין, כי מעבר רפיח נפתח לעיתים קרובות - מעבר ל-7 הפעמים הרשמיות - לצורך יציאה וכניסה של אנשי ממשל חמאס, כניסת משלחות בינלאומיות, חזרת חולים מטיפול רפואי בחו"ל ועוד.

התפלגות על-פי חודשים של מעבר אנשים מרצועת עזה ואליה דרך מעבר רפיח הייתה בשנת 2009 כדלהלן: ינואר (תקופת מבצע "עופרת יצוקה"): 3,247, פברואר - 3,589, מרס - 3,500, אפריל - 3,360, מאי - 3,385, יוני - 5,644, יולי - 1,305, אוגוסט - 11,910 (כולל 6,630 עולי רגל למכה), ספטמבר - 7,812, אוקטובר - 1,767, נובמבר - 8,606 וכן 2,191 עולי רגל למכה ("עומרה") ודצמבר - 6,707.

להלן נתונים על מעבר אנשים מרצועת עזה ואליה דרך מעבר רפיח בשנים 2008-2006:

  • ינואר - יוני 2006 (עד חטיפת החייל גלעד שליט) - 38,805 אנשים.

  • יולי 2006 - יוני 2007 (עד מועד ההפיכה הצבאית של חמאס ברצועת עזה) - 142,000 אנשים (75,000 יצאו ו-67,000 נכנסו).

  • יולי 2007 - יוני 2008 (עד כניסתה לתוקף של הפסקת האש בין ישראל לחמאס) - 5,537.

  • יולי 2008 - יוני 2009 - 31,900 אנשים.

  • סיכום שנת 2009 - 63,480 אנשים.

שערי רצועת עזה פתוחים ליציאה ולכניסה של תושבים פלשתינים, וזאת בכפוף לאישור ותיאום של שלטונות ישראל ומצרים. על-פי הנתונים הפלשתינים, ישראל ומצרים אישרו ב-2009 יותר מ-98% מכלל הבקשות של פלשתינים לקבל טיפול רפואי בתחומן.

הטענות בדבר מצור הרמטי על רצועת עזה אינן עולות בקנה אחד עם הנתונים המשתקפים הן ממקורות ישראלים והן ממקורות פלשתינים. רצועת עזה תחת שלטון חמאס ממשיכה לקבל אספקה של סחורות דרך מעברי הגבול עם ישראל ודרך מערכת המנהרות עם מצרים, שהפכה לערוץ ייבוא ממוסד והמשלימה את פרטי הייבוא שאינם מגיעים מישראל בהיקף של מאות מיליוני דולרים בשנה. ממצאים נוספים שצוינו בסקירה מיוני 2010:

  • הגידול המתמשך בייבוא דרך מערכת המנהרות מספק תעסוקה לאלפי פלשתינים ומעשיר את אוצר ממשלת חמאס באמצעות גביית מיסים על הפעלת מנהרות ועל הסחורות העוברות בהן. סוגי הסחורות המיובאות דרך המנהרות נקבע לפי היצע וביקוש, ולעיתים קרובות יוצרים בעלי המנהרות מחסור מכוון כדי להגדיל את נתח הרווח.

  • ממשלת חמאס נהנית גם מתקציב המתקבל מהרשות הפלשתינית ברמאללה וממימון רכישת החשמל שמספקת ישראל, האיחוד האירופי שמימן רכישת דלק עבור תחנת הכוח וסיוע ממדינות ערביות.

  • מערכת המנהרות משמשת גם לצרכים צבאיים של חמאס, ובהם שליחת לוחמים לאימונים באירן ובסוריה, וייבוא מערכות נשק מתקדמות (נ"מ ונ"ט), חומרי נפץ ותחמושת.

  • הפעילות הפלילית במנהרות כוללת ייבוא של סמים ונערות צעירות לצורך עבודות שירותים ונישואין עם פלשתינים עשירים ומבוגרים.

  • עמדת ארגוני זכויות האדם, המציירים תמונה מופרזת ומוגזמת של השלכות "המצור", לוקה בסטנדרטים כפולים. מחד-גיסא, הם טוענים בתוקף שישראל היא עדיין כוח כובש ולכן היא חייבת לדאוג "לביטחונם ורווחתם של תושבי עזה", אך מאידך-גיסא הם מבקרים את ישראל רק על אי-דאגה לרווחת תושבי עזה ולא לביטחונם שנפגע קשות בשל שלטון חמאס המחיל בהדרגה את החוק האיסלאמי תוך דיכוי אלים של האופוזיציה.

  • יתרה מכך, ארגוני זכויות האדם אינם מציגים דרישה מישראל לסיים את "הכיבוש" של רצועת עזה, אלא אדרבה - להעמיקו באמצעות פתיחת הגבול באופן מלא. יש בעמדה זו משום פרדוקס, שכן אם ישראל תסיר את המצור על-פי דרישת ארגוני זכויות האדם, הכיבוש אמור להסתיים, ומכאן שלישראל לא תהיה עוד חובה לדאוג לאוכלוסיית עזה. אשר על כן, תמוהה העובדה שארגוני זכויות האדם מוסיפים לתבוע מישראל לדאוג לאוכלוסיית עזה גם לאחר הסרת המצור.

  • ארגוני זכויות האדם תובעים מישראל לפעול על-פי רף מוסרי גבוה שאינו נדרש ממדינות אחרות. על-פי ההיגיון של ארגונים אלה, לפיו ישראל חייבת לסייע ליישות אויב שתוקפת אותה, על ארה"ב ומדינות הקואליציה שכבשו את אפגניסטן להושיט סיוע לכפרים בהם שולטים לוחמי הטליבאן הנלחמים בכוחותיהם.

  • בניגוד לתביעה הנחרצת מישראל לפתוח את גבולותיה ליישות אויב, נמנעים ארגוני זכויות האדם (או משמיעים קול ענות חלושה) מלהציג תביעה תקיפה דומה לשלטונות מצרים, הגובלת מדרום ברצועת עזה ואשר אינה מגדירה את ממשלת חמאס ישות אויב.

  • מצרים, בדומה לארגוני זכויות האדם, "מאוהבת" בכיבוש הישראלי לכאורה של רצועת עזה. שנים תבעה מצרים מישראל לסגת מרצועת עזה כדי לאפשר את מימוש העצמאות הפלשתינית ומשנסוגה ישראל היא טוענת, שישראל נותרה עדיין "כוח כובש".

  • מצרים דוחה באגרסיביות רבה את הדרישה של חמאס ומדינות ערביות לפתוח את גבולה עם רצועת עזה ומתעקשת לשמר מצב של גבול סגור פורמלית, אך פתוח הלכה למעשה, על-מנת לטעון שהכיבוש הישראלי של רצועת עזה נמשך. השימוש במנוף הלחץ על הגבלת מעבר הסחורות והאנשים בגבול נועד לדרבן את חמאס לקבל את תנאי מצרים לפתיחת הגבול על בסיס הסכם המעברים מ-2005, אשר שומר, לשיטתה של קהיר, על מעמדה של ישראל ככוח כובש.

יש לציין, כי היקף הסחורות העוברות דרך מערכת המנהרות ברפיח הצטמצם מאז חודש יוני השנה, לאור הגידול בייצוא הישראלי לרצועת עזה. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת בתחילת חודש אוקטובר 2010, כי בעלי מנהרות ברפיח החלו מייצאים סחורות למצרים דרך 20-15 מנהרות שבכל אחת מהן עובדים לפחות 12 עובדים. הסחורות לייצוא כוללות, על-פי עדותו של אחד הפועלים, אלומיניום, נחושת, פסולת ברזל, גרוטאות למחזור, ביצים, עופות וברווזים.4

סימוכין

תאריך:  08/10/2010   |   עודכן:  08/10/2010
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גדעון לוי שוב אינו מדייק בנתונים
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
julia
8/10/10 10:40
2
אליק א.
8/10/10 10:54
3
אלישמע
8/10/10 13:06
4
חפטליהו
8/10/10 14:12
5
שמואלאופן
8/10/10 15:24
6
יחיל
8/10/10 21:23
7
קורןנאוה טבריה
9/10/10 04:19
 
אליו.אשם העיתון !
9/10/10 22:00
8
קורןנאוה טבריה
9/10/10 04:27
 
ע.ג4
9/10/10 10:17
9
אורי פ
9/10/10 10:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"נָרָטִיב (סִפֵּר), הוא מושג בעל מספר משמעויות שונות ומשתנות, בעיקר הודות לפופולריות הגואה שלו בשנים האחרונות. מקור המילה נרטיב בלטינית, והיא הגיעה לאנגלית דרך הצרפתית. סיפר הוא פרשנות של היבט מסוים של העולם, המעוצבת דרך נקודת מבט תרבותית או אישית. בשנים האחרונות משמעות מונח זה הורחבה, ומשתמע ממנו גם בניית סיפור דרך זווית ראייה מסוימת. תאוריות פוסט-מודרניות רבות משתמשות במונח זה לתיאור האופן שבו אנו מביטים על היסטוריה, על תאוריות ואף על מחלות" (מתוך ויקיפדיה).
07/10/2010  |  דניאל חזון  |   מאמרים
ממשלת ישראל מושכת בכתפיה בכל הקשור לזרם המסתננים החודרים לישראל מגבולנו עם מצרים, מאחר שהיא הקצתה תקציב להקמת גדר מערכת, ועד שזו לא תוקם אין לכאורה דרך להילחם בתופעה.
07/10/2010  |  קובי לירז  |   מאמרים
פרשתנו מתחילה בעונש כבד שנגזר על בני אנוש, המבול, בו טובעת רוב האנושות תחת הממטרים הכבדים שהמטיר עליהם הקב"ה. ורק נח ומשפחתו ניצלים, והפלא ופלא, באותה פרשה עצמה, שנים לא רבות לאחר מכן, צאצאיהם של הניצולים, לא רק לא רק שלא מודים לשם על העובדה שהם חיים, אלא מתגרים בשם, בונים עיר מבוצרת, ומגדל שראשו בשמיים במרכזה, ומצרפים למעשה מחשבת רהב שאין הם סומכים עוד על השם שיושיעם, כפי שהושיע את אבותיהם, אלא, הם סומכים על כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי.
07/10/2010  |  מני ישי  |   מאמרים
הודעת דובר צה"ל בדבר מדיניות 'עד הזית האחרון' צריכה לדעתי להרגיז כל ישראלי שעתיד המדינה חשוב לו.
07/10/2010  |  אסף גולן  |   מאמרים
חכמינו קבעו, כי הצרות האחרונות משכיחות את הראשונות. ולא לחינם, כי במציאות היום יומית אנחנו לא פעם מתגעגעים לימים הקודמים שהיו נראים אז די נוראיים, אבל בהשוואה להיום, ובכן מי ייתן ונשוב לאתמול. נגיף רודף נגיף ואין סוף לדבר. ככל שהקדמה שולטת ונדמה לנו בני האדם כי אין בלתנו, מגיע ריבונו של עולם ומזכיר לנו, כי יש דברים קטנים בלתי נראים לעין, שיכולים להפוך אותנו לחסרי ישע.
07/10/2010  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il