|   15:07:40
  ערן גרף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מידות טובות? נאמנות? [צילום: פלאש 90]

חֶבֶר הַנֶּאֱמָנִים

נִסְתַּכֵּל בְּכֵנוּת / מִי נֶחְשָׁב "נֶאֱמָן" לְצָרְכֵי אֶזְרָחוּת בִּמְדִינָה אֲשֶׁר בָּהּ, מִין מִנְהָג מְהֻפָּךְ - / הַשִּׁלְטוֹן הוּא אֲשֶׁר בּוֹחֵר בָּאֶזְרָח! הָבָה נִיצוֹר מִין דְּיוֹקַן וִירְטוּאָלִי / שֶׁל זֶה הַנֶּחְשָׁב "נֶאֱמָן" אוֹפְּטִימָלִי
15/10/2010  |   ערן גרף   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות

כָּאן בְּאֶרֶץ חֶמְדַּת הָאָבוֹת - / בְּקָרוֹב, תִּתְגַּשֵּׁמְנָה כָּל הַתִּקְווֹת;
תִּקְווֹת שֶׁל מִי? תִּקְווֹת שֶׁל מַה? - / כְּמוֹ חַרְמָן שֶׁחָשַׁק בְּדוֹדִים שֶׁל עַלְמָה:
הֶעֱלָה הַצָּעָה מַתְאִימָה בְּאָזְנֶיהָ / וְהִמְתִּין בְּרֹב קֶשֶׁב - לִשְׁמוֹעַ דְּבָרֶיהָ.
הָעַלְמָה, לֹא פַּרְגִּית-שֶׁל-אָבִיב מְפֻנֶּקֶת, / אֶלָּא "בּוֹבֶּה-מְצִיאֶה" - בְּשֵׁלָה-מְתֻּחְזֶקֶת,
הִסְמִיקָה, הִשְׁפִּילָה מַבָּט בִּצְנִיעוּת / וְעָנְתָה בְּגִמְגּוּם - שֶׁנִּשְׁמָע דֵּי רָהוּט:
"תּוֹדָה לַאֲדוֹן עַל תְּשֻׂמָּה שֶׁל הַלֵּב, / אַךְ שָׁלֹשׁ לִי סִיבּוֹת, בִּגְלָלָן אֲסָרֵב:
אַחַת הִיא - כִּי אִמָּא תָּמוּת מִבּוּשָׁה / אִם תֵּדַע שֶׁיָּדְעוּ אֶת בִּתָּהּ כְּאִשָּׁה.
שֵׁנִית - דּוֹדַי טֶרֶם נָתַתִּי לְאִישׁ / וְכֵיצַד אֱעָתֵר לְדָבָר כֹּה מֵבִישׁ?
הַסִּבָּה הַשְּׁלִישִׁית שֶׁאֲנִי מְסָרֶבֶת - / אַחֲרֵי זֶה, תָּמִיד, לִי הַבֶּטֶן כּוֹאֶבֶת!"

אִם נָשׁוּב לַנִּמְשָׁל, אֲזַי שְׁנַיִם-צְדָדִים / מְקַיְּמִים מַגָּעִים כְּמוֹ עִלוּס קִפּוֹדִים:
לְאַט, בִּזְהִירוּת, מִכָּל פֶּגַע וּמִשְׁמָר, / וּבְחֹסֶר אֵמוּן בַּתּוֹצָר הַמֻּגְמָר.
צַד אֶחָד - יִשְׂרָאֵל, צַד שֵׁנִי - פלסטין / צַד אֶחָד לַשֵּׁנִי - כְּלוּם אֵינוֹ מַאֲמִין.
שֶׁכִּמְעַט מַגִּיעִים לְדַבֵּר עַל תַּכְלִית - / יֵשׁ צַד שֶׁנִּרְתַּע וּמְחַבֵּל בַּתָּכְנִית.
דֻּגְמָא: לְהַצְּנִיחַ דְּרִישָׁה יִחוּדִית / שֶׁאֶת שְׁאָר הַצְּדָדִים תְּקוֹמֵם מִיָּדִית:
"שֶׁיַּכִּירוּ כֻּלָּם: בִּמְדִינָה יְהוּדִית"!!! - / הִיא שׁוֹבֶסֶת שָׁבִיס? מְצֻיֶּצֶת צִיצִית?
מַה פֵּרוּשׁ הַדָּבָר וּלְמִי זֶה אִכְפַּת / מַה חַנָּה לוֹבֶשֶׁת בְּעֶרֶב שַׁבָּת?
וּבִלְבַד יְקֻיְּמוּ לְלֹא שׁוּם אַפְלָיָה / שִׁוְיוֹן שֶׁל זְכֻיּוֹת, בְּצַד עֲשָׂרָה-דִּבְּרַיָא.

הָיָה וְסֵרוּב הַקְפָּאָת הַבְּנִיָּה / יִתְקַבֵּל, לַמְרוֹת הַהִתְנַגְּדוּת הַצְּפוּיָה,
מְכִינִים קְבַרְנִיטֵי מְדִינָה נְבוֹנִים, / מַעֲנֶה שֶׁיִּסְכּוֹן לְאַחֲרִית הַיָּמִים,
אִם יוּגְשָּׁם: "יִנְהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִים"1 / אוֹ בְּאוֹנֵס תִּכַפֶּה שִׁיבָה שֶׁל פְּלִיטִים:

"אֵין אֶזְרָחוּת - לְלֹא נֶאֱמָנוּת."

הָבָה עַכְשָׁו נִסְתַּכֵּל בְּכֵנוּת / מִי נֶחְשָׁב "נֶאֱמָן" לְצָרְכֵי אֶזְרָחוּת
בִּמְדִינָה אֲשֶׁר בָּהּ, מִין מִנְהָג מְהֻפָּךְ - / הַשִּׁלְטוֹן הוּא אֲשֶׁר בּוֹחֵר בָּאֶזְרָח!
הָבָה נִיצוֹר מִין דְּיוֹקַן וִירְטוּאָלִי / שֶׁל זֶה הַנֶּחְשָׁב "נֶאֱמָן" אוֹפְּטִימָלִי:

מוּבָן, "נֶאֱמָן" - מָעֳדָף יְהוּדִי- / כַּשְׁרוּתוֹ נְתוּנָה לְשִׁפּוּט - לֹא בִּכְדִי -
שֶׁל אֶלִי יִשַׁי: "יַהֲדוּת הִיא הֲרֵי / דְּזַבִּין אִמּוֹ - בִּתְרֵי דַּדֵּי!"

לֹא תָּנוּ מֵעוֹלָם אַבַּיֵּי וְרָבָא / שֶׁחוֹבַת יְהוּדִי לְשָׁרֵת בַּצָּבָא.
אִם אָכֵן נֶאֱמַר: "לֹא תַּעַשׂ כָּל מְלָאכָה" / כַּוָּנָה - רַק בְּיוֹם הַשַּׁבָּת הַבְּרוּכָה.
אֵיךְ זַכַּאי לְכָל זְכוּת, כְּשֶׁפָּטוּר מֵחוֹבָה / הוּא "אֶזְרָח נֶאֱמָן" (אַף אִם סֵרַב הִשָּׁבַע)???:
נִלְחָמִים כְּאַרְיֵה הֵם בֵּינוֹת לִסְדִינִים / בְּיִצּוּר שֶׁגֶר רַב שֶׁל בָּנוֹת וּבָנִים -
שֶׁיִּהְיוּ חֲיָלִים בְּמֵרוֹץ דֶּמוֹגְרָפִי / וְיַכְרִיעוּ הַקְּרָב בְּמִלְחֶמֶת הַקַּלְפִי.
שְׂמֹאלָנִים? זֶה מִקְרֶה שֶׁל "כִּמְעַט תְּאוּנָה", / שַׂר-חִינוּך עִם הַזְּמַן, יְאַלְפֵם בְּבִינָה.
עֲרָבִים? אִם נוֹלְדוּ הֵם אֶצְלֵנוּ בָאֶרֶץ - / אֵין מָנוֹס, אַךְ "צָרִיךְ לְהַכְשִׁיר אֶת הַשֶּׁרֶץ".
כָּל פּוֹרֵעַ שֶׁל חוק בָּעוֹלָם הָרָחוֹק / לְהֵנָּה חָמַק כְּשֶׁפִּיו מַלֵּא שְׂחוֹק -
בִּזְכוּת אִמָּא שֶׁל סַבְתָּא שֶׁיִידִישׁ דִּבְּרָה, / הוּא זָכָה לְמִקְלָט מֵעָנְשָׁהּ שֶׁל שְׂרָרָה.
אִם סְכוּם כֶּסֶף גָּדוֹל בְּכִיסוֹ עוֹד נוֹתַר / כְּחָבֵר כְּנֶסֶת נִבְחָר הוּא, בְּהוֹד וְהַדָּר.

מַה מְקוּבָּל פֹּה כ"נֶאֱמָנוּת": / וּמִי הַ"פִיגוּרוֹת" שֶׁדּוּגְמָא הֵן נוֹתְנוֹת?
יֵשׁ שַׂר נֶאֱמָן - שֶׁבִּשְׁמוֹ זֶה מוּכָּר - / כְּבָר נֶחְקַר, וְהַתִּיק - כַּיָּדוּעַ, נִסְגַר.
וְזֶה שֶׁהִפְקַדְנוּ הַכֹּל בְּיָדָיו, / הַדּוֹרֵשׁ אֱמוּנֵנוּ בְּכָל אוֹרְחוֹתָיו,
נְתַנְיָהוּ, עוֹד טֶרֶם מֻנָּה לָנוּ אַלּוּף - / הִתְוַדָּה קְבָל הָעָם, בְּאַשְׁמַת נַאֲפוּף.
יֵשׁ שַׂר הַחוּצוֹת, לוֹ כַּלָּה וְנֶחֱרָץ - / כָּל נִיצוֹץ לְשָׁלוֹם יִהְיֶה חִישׁ נִרְצַּץ,
מִסְתּוֹבֵב בָּעוֹלָם, הַוָזִיר הַבָּכִיר, /מַעֲלִיב כָּל עָמִית וְאֶת שְׁמֵנוּ מַשְׁחִיר.

לִיבִּי וּבִּיבִּי וְשַׂר נֶאֱמָן, / עַל מִדּוֹתֵיכֶם הַטּוֹבוֹת - כְּבָר עָמַדְנוּ מִזְּמַן.
הֲאַתֶּם שֶׁבָּאִים לְנֶאֱמָנוּת לְהַטִיף? / הָאֵינְכֶם מַדִּיפִים נִיחוֹחוֹ שֶׁל טָרְטִּיף?

1. חזון ישעיהו, ישעיהו פרק ב'
תאריך:  15/10/2010   |   עודכן:  15/10/2010
ערן גרף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חֶבֶר הַנֶּאֱמָנִים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איש עצוב
15/10/10 11:53
2
נייר הלקמוס
15/10/10 18:10
3
Private Eye
11/11/10 17:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבת הזאת היא השלישית אחרי שמחת תורה, החג בו סימנו מחזור שנתי של קריאה בתורה, ובה אנחנו קוראים על אברהם אבינו וחיים את קורותיו. בפרשה זו גם מתחיל מהלך יצירתו ועיצובו של עם ישראל, וזה כמובן עניין עיקרי עבורנו. בפרשה הראשונה קראנו על בריאת העולם וקלקולו, השחתתו בידי הנבראים עד כדי החלטה של הבורא יתברך למחוק הכל ולהתחיל מחדש. בפרשה השנייה קראנו על מחיקת העולם הישן במבול ועל התחלה של עולם חדש מצאצאיו של נח. אבל גם הפעם, כמסופר בסוף הפרשה, הם פונים לדרך בלתי רצויה, בחרו כיוון הפוך מזה שהורה להם הבורא יתברך ובכך הוכיחו כי אינם נאמנים למלא את השליחות שהועיד בורא עולם למין האנושי.
15/10/2010  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
ההתנגדות שמעוררת הכוונה להרחיב את שטח השיפוט של העיר החרדית העתידית חריש, התנגדות בעיקר בקרב קיבוצי הסביבה והיישובים הערביים, היא ביטוי נוסף של גזענות אנטי דתית שמלווה את הציונות בכל השנים, והיא נועדה לצמצם את משקלם של שומרי התורה והמצוות ולעצב עם חדש. זה הרציונאל העומד מאחורי הדיבורים על "הסכנה הדמוגרפית החרדית".
15/10/2010  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
פרשת השבוע, פרשת "לך לך", היא המשכה הישיר של קודמתה, פרשת "נח", המסיימת בסיפורו של אבי אברהם, תרח, שיזם את עזיבתו מאור כשדים "ללכת ארצה כנען". ברם, "נתקע" בחרן, פיזית ורוחנית. בתחילת פרשתנו, אברהם (ושרה, שהרי "הייתה שקולה לאברהם", על-פי "מדרש גם") מצווה על-ידי האל: "לך לך מארצך, וממולדתך, ומבית אביך אל הארץ אשר אראך. ואעשך לגוי גדול, ואברכך, ואגדלה שמך, והיה ברכה...". מכאן אנו למדים שאברהם ושרה לא היו הראשונים שיזמו את עזיבתם מבית אבא ואימא, מארץ המולדת ומכור המחצבת "ללכת" אל יעד לא ידוע וברור. אלא, היה זה תרח אביהם שעשה זאת. ואף על-פי כן, הוא אינו זוכה להיקרא "אביה ומייסדה של האומה העברית", אלא, היו דווקא אברהם ושרה אשר "קנו את עולמם" ונכנסו לפנתיאון השמות והדמויות הנצחיות של העולם היהודי לדורותיו ונשאו בהדר ובגאון תואר נכסף זה שאף אחד מנביאי ישראל הידועים [ישעיה נ"א, ב'] "מפרגן" בגדול ומציע: "הביטו אל אברהם אביכם ואל שרה תחוללכם". ואין זאת, אלא משום שאברהם ושרה, יחד וכל אחד לחוד, חוללו את "המהפך ההיסטורי", בענווה וללא שום היסטריה, אשר שינה את פני העולם העתיק מהשקפת עולם פוליתיאיסטית, אמונה באלים רבים לאמונה מונותיאיסטית, אמונה באלוהים אחד ויחיד. אלוה גדול שמאז שברא את העולם בחוכמה מופלאה והרמונית, הוא מכוונו ומנתבו על-פי רצונו וחשקו. הם התחילו עוד בהיותם באור כשדים, המשיכו בדרכם במעלה נהר פרת, בדרך המובילה לחרן ובתוככי העיר עצמה ואף שהייתה באותם ימים "עיר של מרכז מדיני חשוב ובעיקר מרכז פולחני אלילי פגאני" וגם בהמשך נדודיהם ב"מעלה בית אל" (תרתי משמע), בנדודיהם אל ארץ כנען הלא היא ארץ ישראל.
15/10/2010  |  ד"ר מוטי גולן  |   מאמרים
כיצד מידע הפנים הורס את הבורסה מה מוציא את החשק לנסוע ברכבת את מי מזניחה עיריית תל אביב מה לא למדו בארץ ממיקרוסופט
15/10/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
יש בארץ הזאת מעט מאוד מסעדות סולידיות, שקהל-סועדיהן אינו רק שוחר קולינריה לשמה, אלא גם זה שמחפש בהן מפלט מאימתה של מוזיקת-רקע מחרישת-אוזניים, הבוקעת מרמקול עוצמתי מדי.
15/10/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
"מנסים לטשטש הקשר בין העם היהודי למדינה"  /  איציק וולף
גולדה: מצבנו בתעלה הורע או שופר?  /  איציק וולף
ידלין: טילים משלוש חזיתות מכוונים על גוש דן  /  איציק וולף
אין כניסה לערבים ולגזענים  /  עופר כסיף
הבטחות אובמה כתובות על קרח  /  יורם אטינגר
להקים את העיר חריש (ב')  /  איתן קלינסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il