|   15:07:40
  רחלי נטע  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

בעד ונגד מועדון לקוחות

יש עסקים שישקיעו מיליוני שקלים בהקמת מועדון לקוחות, אבל העסק הממוצע ישקיע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים בחודש, ואולי אפילו יגיע לעשרת אלפים עד עשרים אלף בחודש - וזה עדיין יהיה ריאלי
17/11/2010  |   רחלי נטע   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: AP]

במידה והסכומים לעיל נראים מרתיעים, זכרו שמועדון לקוחות מנוהל היטב מניב לעסק רווחים גדולים בהרבה מההוצאות. מועדון לקוחות הוא אחד מפעולות השיווק המשתלמות והרווחיות ביותר לעסקים וחשוב להשקיע בו.

ככל שזה קשור לעלויות, המוטו שלי בניהול השיווק הוא "עלות-תועלת". אני מוצאת שהמוטו הזה ממצה ומסכם כל קונפליקט. במאמר הבא אנסה לשרטט קווים לתכנון תקציב הקמה וניהול של מועדוני לקוחות, לעסקים קטנים עד בינוניים.

עקרונות מפתח

להלן העקרונות החשובים ביותר להקמה וניהול של מועדוני לקוחות. ניתן להרחיב עליהם ולהוסיף סעיפים על-פי טווח התקציב שעומד לרשותכם, אולם ממומלץ לא לסגת מהם:

1. המטרה הראשית של מועדון היא לייצר זיכרון ארגוני. כל לקוח שבאתם עמו במגע צריך להיות מתועד. כדי לעודד את תיעוד הלקוחות מקובל לתת תמריצים או לייצר דרכים אחרות לזכור אותם. מועדון שלא שומר על מאגר לקוחות תקין ועדכני נידון לעלות לכם יותר מכפי שהייתם אמורים לשלם מלכתחילה.

2. כאשר ברשותכם מאגר נתונים תקין ועדכני, יש לפלח אותו. הדבר מאפשר לכם לבדל את הלקוח האחד מחברו ולהציע לו הצעות שיקסמו לו. סיפור אמיתי - בתור חובבת קולנוע מושבעת, שמרתי בקנאות על כרטיס מועדון מסוים שהציע לי הנחות על כניסה לאולם קולנוע במרכז הארץ. מצד שני, עלעול בעלוני מבצעים של מועדונים אחרים בדרך כלל זכה ממני לחוסר עניין. אולי אני שייכת לקבוצה יוצאת מן הכלל? אם לא תעשו סקר, לא תדעו מי הלקוחות שלכם ומה הם באמת רוצים. אתם עלולים למצוא את עצמכם שופכים כסף על פרסומים ועל הטבות שלא ממש פוגעות במטרה. לכן, העיקרון השני הוא סקרים. את הסקרים ניתן לבצע במספר דרכים, המומלצת ביותר לעסק הקטן והבינוני היא השיטה הטלפונית - תתקשרו ותשאלו!

3. לאחר שסרקתם את המאגר ופילחתם את הציבור הרחב לקבוצות בעלות עניין משותף, ניתן להתחיל להניע אותם לפעולה. ניתן לפעול בשני מישורים: הכי פשוט יהיה להוציא בכל פעם דיוור אחד לכל המאגר ובו מספר מבצעים, שכל אחד פונה לפלח אחר. יותר מורכב יהיה להוציא לכל פילוח דיוור שמותאם עבורם באופן אישי. פנייה במייל היא הזולה ביותר. פנייה בדואר הרבה יותר יקרה ומחייבת השקעה בקופירייטינג, גרפיקה, הדפסה ועיטוף בנוסף לעלויות הביול. אפשר לשלב ולשלוח במייל למי שאפשר ובדואר לכל היתר.

4. אל תהיו מופתעים כאשר חלק מהמיילים ודברי הדואר חוזרים. 10% זה סביר לחלוטין. כל דבר מעבר לכך מעיד שהמאגר שלכם לא מטויב כהלכה. כעת מתחילים במלאכת ניהול מועדון הלקוחות - או ניהול המאגר, היינו הך. יש להתקשר לכל אלה שלא הצלחנו לשלוח להם את המסר ולברר מה אמצעי הפנייה התקין. ניתן לנצל את השיחה כדי לבצע עליהם סקר נוסף. טיוב המאגר הוא פעולה בלתי פוסקת, כאשר מדי חודש מתווספים למאגר שמותיהם של לקוחות חדשים וכך המאגר מתרחב.

5. ניהול המועדון חייב לכלול הנעה לפעולה - ולשם כך מנהל המועדון יצטרך להפעיל את הדמיון ואולי אף לכתת את רגליו בניסיון למצוא דברים מקוריים, מעניינים ומשתלמים עבור לקוחותיו. עם זאת, בניסיון למצוא דברים מקוריים אנו עלולים להתעלם מפעולות קודמות שהצליחו, ולזנוח אותן ללא סיבה מוצדקת. לכן, העיקרון החשוב הבא הוא לעולם לא לזנוח פעולות מוצלחות ולנהל רישום מדויק של כל הפעולות שבוצעו ומה הייתה התוצאה שלהן. בדרך זו, אם חס וחלילה תהיה צניחה בתגובות, תוכלו לשחזר אחורנית מה היו הפעולות שנזנחו ולשקם אותן.

האם לקחת מנהל חיצוני או לשכור עובד שיבצע את העבודה?

אין ספק שעובד משלכם תמיד יהיה עדיף. הוא זמין ונאמנותו שייכת רק לכם. עם זאת, במידה ומדובר באדם שמעולם לא ביצע פעולה כזאת או שיודע רק איך לנהל אותה אבל לא מסוגל להתמודד עם ביצוע הפעולות האפורות יותר ומחפש שיהיו לו סגנים - אתם עלולים להפסיד ובגדול. לטעמי, במקרים כאלה עדיף ללכת לספק חיצוני, שינהל את המועדון עבורכם.

כאשר אתם באים לבחור ספק ומצלצלים ללקוחותיו כדי לקבל המלצות, מומלץ לברר עד כמה הספק שקוף עם הלקוח - האם הוא נותן דין וחשבון למעשיו? אחרי הכול, מדובר בתקציב שלכם.

לסיכום, מועדון לקוחות הוא השקעה לטווח ארוך ושכרה בצידה. קחו אוויר, עשו את הפעולות הנכונות, ועקבו בשבע עיניים אחרי גרף המכירות העולה או היורד כדי לשפר את הפעילות כל הזמן.

הכותבת היא מנכ"ל חברת פרומו מקבוצת קומליין. לפרומו ניסיון מעשי בניהול מועדונים עסקיים עם עשרות אלפי לקוחות, בהצלחה ניכרת. פרומו מנהלת פרויקטים בשיווק עבור עסקים.
תאריך:  17/11/2010   |   עודכן:  17/11/2010
רחלי נטע
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בעד ונגד מועדון לקוחות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע.
18/11/10 13:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ההתנגדות הקולנית של יזמי חיפושי הנפט והגז להמלצות הביניים של ועדת ששינסקי לעניין מיסוי מגזר הנפט והגז, היא בבואה נאמנה להתנהלות צפויה בישראל. האם מישהו יכול לתאר לעצמו מצב בו היזמים היו אומרים הן להמלצות, אפילו היו מתונות יותר לשיטתם? אין מצב כזה. אצלנו קודם מומלץ לזעוק בקולי קולות ולראות מה ילד יום - כפי שנוהגים בשיטת מצליח. לפני כשמונה שנים זה עלה בידם ומדוע לא לנסות גם עכשיו?
17/11/2010  |  בצלאל לביא  |   מאמרים
שלמה המלך, החכם מכל האדם, כבר יעץ בספרו קהלת: "טוֹב אֲשֶׁר לֹא תִדֹּר מִשֶּׁתִּדּוֹר". החטא הכרוך בהתחייבויות מתחיל עם ההתחייבות עצמה. רק כסיל אינו לוקח בחשבון את העובדה הניצחת כי נדר שנודרים אותו במציאות של היום צריכים לשלמו במציאות של מחר, ומהיום למחר המציאות מתהווה ומשתנה והנדר שוב אי-אפשר לשלמו ומה שנשאר הוא שהנודר מפר אמונים, מתגלה בציבור כמי שמילה שלו אינה מילה וגרוע מזה - כמי שמרוקן את המעשה אשר החליט לעשות מתוכנו המוסרי. על-פי התורה, הדורשת קיום נדרים, הנודר מלכתחילה מתחייב בקרבן חטאת. לא רק שלא טוב לנדור, אלא שיש אפילו צל איסור על הנדר.
17/11/2010  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
למאמרו של שלמה אבינרי "פשיזם? הצחקתם אותי" (הארץ, 15.11.10) - הקלק כאן
17/11/2010  |  עידן סובול  |   מאמרים
אם יאשר הקבינט הביטחוני את נייר ההבנות שהשיג ראש הממשלה נתניהו עם ממשל אובמה על הקפאת הבנייה בהתנחלויות ל-90 יום בתמורה לתמיכה מדינית וביטחונית בישראל ייאלץ הממשל האמריקני לעמוד בהבטחותיו כבר בעתיד הקרוב לעין.
17/11/2010  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
מחיר דירה מורכב מעלות המגרש, מעלות הבנייה ומרווח יזמי. כאשר מנגנון השוק כושל, נכנסת למשוואה שלעיל גם הציפייה לרווח הון ספקולטיבי של עליית מחירים, שמשמעותה הימנעות משיווק דירות ו/או התחלת בניית דירות חדשות מתוך ציפייה לעליית המחיר.
17/11/2010  |  אראלה גולן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il