|   15:07:40
  איציק סיבוש  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מתחברים לצד האומנותי: מסלולי לימוד יצירתיים שמשלבים בין אמנות וטכנולוגיה
כתיבת המומחים
מה כדאי לעשות כאשר נתקעים עם הרכב?

מעשיות אלף נכבה ונכבה

מדוע לא חששו ערביי כבאביר - בשנת 1948 - פן נאנוס, נבזוז, נשחט ונגרש אותם? התשובה פשוטה מאוד: לא הייתה להם סיבה לחשוב כך, כי הם עצמם לא תכננו ולא פינטזו לעשות כך ליהודים כי האחמדיים המתגוררים בכפר זה הם מוסלמים בני זרם השולל את הג'יהאד ודוגל בדו-קיום ללא אלימות
21/01/2011  |   איציק סיבוש   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
עריקאת. "מתון" [צילום: AP]

אם רק יואיל היו"ר אבו-מאזן לתת לנו פירוט מלא של היהודים שנרצחו ונטבחו בידי החמולה שלו בהתפלגות על-פי כלי הרצח שבהם השתמשו: מוטות ברזל, מקלות עץ, סכינים וגרזינים - נוכל לכבד את זכויות הפנסיה שלהם על-פי השתייכותם לאיגוד המקצועי המתאים: פועלי המתכת, עובדי העץ והקצבים...

במאמרו The Returning Issue of Palestine’sRefugees שפורסם בגארדיין הלונדוני מציב ד"ר סאיב עריקאת - המוצג בתקשורת העולמית (וגם בחלק ניכר של זו הישראלית) כאיש המחנה הפלשתיני המתון, "זה שמוכן לשאת ולתת עם ישראל" - את שיבתם של שבעה מיליוני ערבים - פליטים וצאצאיהם - כתנאי לכל הסכם שלום עם ישראל. הוא מבסס את נימוקיו לכך על החלטה 194 של העצרת הכללית של האו"ם ועל חוות דעתו ודרישתו לצדק של פולקה ברנדוט שעמד בראשות וועדה מטעמו. דרך אגב, אותו רוזן רודף צדק אהד בגלוי נאצים ואירח בארמונותיה של משפחת המלוכה השוודית את בכירי האס.אס. הנמלטים לאחר המלחמה, בעוד שארגון הצלב האדום שבראשו עמד מנפק להם אישורי מעבר ותעודות מזויפות לבריחתם ממשפטי נירנברג. עריקאת מגלה לקוראים הבריטיים, כי אותו אציל שוודי שילם בחייו על דרישתו לצדק, כאשר טרוריסטים יהודים רצחו אותו בפקודת מפקדם יצחק שמיר, שאחר כך כיהן כראש ממשלה באותה מדינה שנישלה וגירשה את ערבייהָ.

נימוק מוחץ נוסף לשיבה ולפיצוי הוא מביא מהתקדים של הסכם דייטון לסיום המלחמה בבוסניה. דין בוסניה כדין פלשתין, הוא קובע. לא בכדִי מבקש ד"ר עריקאת לגזור גזירה שווה בין בוסניה ובין ישראל, מאחר שכידוע, ממשיכים לשפוט את מנהיגי הסרבים על פשעי מלחמה בבית הדין הבינלאומי בהאג, דבר שאותו מבקשים ומנסים ללא הרף אותם פלשתינים "מתונים" לעשות למנהיגי ישראל ולאנשי צבאה. לד"ר הנ"ל ברור כי הוכח שהתוכנית לטיהור אתני של ערביי ישראל כבר הייתה קיימת אצל מנהיגי היהודים עוד לפני מלחמת 1948, וזאת במטרה להשתלט על אדמות ש-90 אחוז מהן היו בבעלות הערבים. התוכנית עלתה בידם, לדעתו, כאשר הצליחו לגרש כשלושה רבעים מתושביה ולהופכם לפליטים.

האמנם? ומה אם כן עלה בגורל אותם 25 אחוז הערבים הנותרים? מדוע הם לא נרצחו, נאנסו, נבזזו וגורשו במסגרת "התוכנית"? האם הייתה ב-48' התרשלות רבתי של מפקדי הצבא הישראלי בביצוע אותו "מבצע טיהור אתני"? האם אותן חטיבות מעטות שבמאמץ רב צוידו בנשק ובתחמושת דלים והוזזו ונוידו מחזית לחזית, האם לא מוזר שאותם מפקדים ולוחמים יתרשלו בחלק אחד של ה"משימה" בעוד הם מצטיינים בשלושת חלקיה האחרים?

אך אולי יש לכך סיבה פשוטה והגיונית בהרבה. זו אכן קיימת ומתבססת על העובדה כי החל מ-1941 - שבה קיבל מנהיג ערביי ישראל המופתי אמין אלחוסייני את ההבטחה מהפיהרר, אשרמיד עם כיבוש הארץ זו תהיה "יודנריין" (טהורה מיהודים) - את המצב הזה בדיוק תכננו הערבים ליצור. האם ערביי ישראל נפלו קורבן לתאוות הרצח שלהם עצמם, בבואם לנחש ולהעריך את הצפוי להם מידי היהודים המנצחים, והעדיפו את המנוסה? סביר ביותר, כי כידוע, כל הפוסל במומו פוסל.

בדיוק על-פי אותו היגיון פעלו הגרמנים שחיו בארצות הסלאביות שנכבשו בידי הצבא הנאצי, והזדרזו להתנדב בדרך כלל ליחידות האס.אס.. הם לא רק ידעו היטב על ההשמדה המתוכננת גם לעמים הסלאביים (לאחר שתבוצע זו של היהודים), אלא השליכו כוונה זו על הסובייטים המתקדמים והמנצחים, ועל כן ברחו בהמוניהם, בהעדיפם את המנוסה על פני מוות ודאי, עד לאחרון בהם, שהיה צפוי להם בעיני רוחם.

כיצד לדוגמה ערביי הכפר כבאביר - השוכן במרומי הכרמל, החולש על הכניסה הדרומית לחיפה, ויכול היה לנתקה מתל אביב בקרבות תש"ח - לא ברחו ולא גורשו? מדוע, להבדיל מהשייח' מוחמד עלי אלגעברי מחברון, שהשמועה אומרת כי ציפה שהיהודים יוציאוהו להורג כנקמה על הטבח בתרפ"ט, לא חששו ערביי כבאביר פן ייאנסו, ייבָּזזו, יישָחטו ויגורשו על-ידי היהודים, כמיטב מעשיות אלף נכבה ונכבה? התשובה לכך פשוטה מאוד: לא הייתה להם סיבה לחשוב כך, כי היות שהם עצמם לא תכננו ולא פנטזו לעשות כך ליהודים, החשש ממעשה נורא שכזה לא עבר במוחם. למעשה, האחמדיים המתגוררים בכפר זה הם מוסלמים בני זרם השולל את הג'יהאד ודוגל בדו-קיום ללא אלימות. מקור האחמדייה הוא בהודו דאז (ופקיסטן היום), ודי להביט במסכת הרצח וההתעללות שהם סובלים שם משכניהם הסוניים, כדי ללמוד לא מעט על גורלם של שוחרי שלום חסרי מגן באזורנו.

הדמיון הוא חזות הכל

בשואת יהודי אירופה שני גורמים עיקריים, האחד חיצוני והשני פנימי, עמדו להם לרועץ וסייעו למבצע התרמית וההונאה שאיפשר השמדה בקנה מידה חסר אח ורע שכזה: החיצוני הוא התרבות הגרמנית שהייתה, כך או אחרת, מוכרת ליהודים ברמה שלא איפשרה להם להעלות על הדעת מפלצתיות כה הפוכה לה, והגורם השני, הפנימי, נעוץ בתרבות הפציפיסטית עד אותה עת של היהדות המסורתית. ניתן לקבוע, כי לו הייתה ביהודים רבע או אפילו עשירית הרצחנות של הערבים, הם היו מבינים כי זו קיימת ויכולה להיות מופעלת בשיטתיות נגדם. לא בטוח שהיו ניצלים, אך די ברור כי לא היו פוטרים בהינף יד כ"בלתי אפשרי" את השמועות, ומאוחר יותר את הידיעות, בדבר השמדתם של היהודים בבתי חרושת למוות.

ערביי ישראל לא נזקקו להרבה דמיון כדי לדעת רצחנות מהי. לא היה קרב שבו ניצחו ושבו לא ביצעו שחיטה רבתי, מלווה בביזה, בקטיעת איברים, בהתעללות בגוויות היהודים... ומוטב להפסיק כאן את התיאורים הפלסטיים שאינם מתאימים לא למגזין של ערב שבת ואפילו לא לתשעה באב. כך היה ביפו בתרפ"א, כך היה במוצא בתרפ"ט (הוריו של רמטכ"ל צה"ל לעתיד מקלף נרצחו שם), בחברון ובצפת, ושנה אחר כך נרצח אביו של הרמטכ"ל לסקוב - בחיפה. אפילו מתיישבי כפר עציון אשר נכנעו במסגרת הסכם עם הצלב האדום ועם הלגיון הירדני, נשחטו על-ידי הערבים כמעט עד אחרון שבהם לאחר שמסרו את נשקם. ואם בקרב גוש עציון אנו עוסקים, אולי זה המקום להזכיר במאמר מוסגר את מפקדיו: תא"ל יצחק יעקב (יאצה) יבדל"א, אשר לעת זקנתו אולץ לעמוד על נפשו נגד אישום בעבירה של "ריגול חמור", אלוף אברהם (אברשה) תמיר, וגם אחד מילדי הגוש שפונו ממנו במלחמת השחרור, חנן פורת הזקוק בימים אלה להרבה עוז רוח ולרחמי שמיים.

בצפת במאורעות תרפ"ט נרצחו ונפצעו כמאה יהודים, ובמזל רב ניצלו השאר מגורל יהודי חברון, עקב הפעלה מסוימת של המשטרה הבריטית. יהודי צפת ברובם, כידוע, אינם "מתנחלים", או מהגרים או "מתיישבים ציוניים", כי אם תושביה מקדמת דנא: הרבה לפני הכיבוש הערבי (השני) של סלאח א-דין, לפני הכיבוש הערבי הראשון של ארץ ישראל, והרבה לפני הולדת האיסלאם במאה השביעית. זוהי העיר אשר עליה מלין ד"ר עריקאת במאמרו כי ממנה גורש ב-48' יחד עם בני משפחתו הנער בן ה-13 מחמוד עבאס, הלא הוא ד"ר אבו-מאזן, "מתון" נוסף שאחד מתחביביו הוא הכחשת שואה. ואנו שואלים: היעלה על הדעת כי הישוב הישן בצפת, שהכיר כל תושב ערבי בה הכר היטב, לא רק אותו כי אם גם את חמורו, היה כה כפוי טובה כלפי "צדיקים ומצילי יהודים" ממשפחת עבאס?...ואם אכן בטעות מדובר, אדרבא שיוכיח, וזו תתוקן, וגם אם באיחור, ואין ספק כי בנֶיה יפוצו ויוכרו כחסידי אומות העולם.

שאלה אחרת נוגעת לפיצויים - דרישה שהיא נוספת לדרישה להשבתם של צאצאי הפליטים - שאותם מבקש ד"ר עריקאת, למען הצדק כמובן. אם פיצויים, אז תפדל: הבה נלך עד הסוף ונדבר אפילו על זכויות פנסיה, כי מה חשוב מהן? והכוונה לזכויות שכמובן היו יכולות להצטבר (אלמלא הנכבה), אם רק יואיל היו"ר אבו-מאזן לתת לנו פירוט מלא של היהודים שנרצחו ונטבחו בידי החמולה שלו בהתפלגות על-פי כלי הרצח שבהם השתמשו: מוטות ברזל, מקלות עץ, סכינים וגרזינים - נדע לרשום ולשייך אותם לאיגוד המקצועי המתאים: פועלי המתכת, עובדי העץ והקצבים... כי בחישובי פנסיה וזכויות מצטברות, זאת כל ילד יודע, לא מספיק "הצדק" ונדרשים גם סדר ורשימות!

אנו מצידנו נבקש בתמורה רק דבר אחד: שיחזירו למשפחותינו את כל יקיריהם שנרצחו על מזבח המאבק הפלשתיני המזוין: בחברון, בצפת, בבתי הזיקוק, במכוניות התופת של בית סולל בונה והסוכנות, בכפר שפיר, בנחל עוז, באנטבה, בנהריה, במסעדת מצא, בדיסקוטק הדולפינריום, בקפה מומנט, באוטובוס נרצחי חמולת שחקן הבימה בכרי, ועוד ועוד ועוד. כי אצלנו, בניגוד לקורבנותיהם שלהם, אין מדובר בשאהידים אשר אללה מושיבם לימינו, כל אחד ואחד עם 70 יפהפיות, כי אם במשפחות אשר כבו, שארים שבליבם נפערה תהום שחורה לכל החיים.

לאתר מגזין מראה
איציק סיבוש הוא מוסמך בבקרת תהליכים ובמנהל עסקים, העוסק בניתוח מערכות.
תאריך:  21/01/2011   |   עודכן:  21/01/2011
איציק סיבוש
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעשיות אלף נכבה ונכבה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
22/01/11 20:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ממשלת תוניסיה החדשה בראשותם של מוחמד ר'נושי והנשיא הזמני פואד מבאזה פועלים להרגעת הרוחות בקרב מפגינים ואנשי האופוזיציה למשטרו של הנשיא המודח אל-אעבדין בן עלי באמצעות מחוות שמטרתן העיקרית היא להוכיח כי מסתמן שינוי שנועד להוביל לתוניסיה דמוקרטית, הנלחמת בשחיתות ובעריצות השלטון. הממשלה הכריזה על הקמת ועדות חקירה לאומיות לאמוד את היקף הגניבה של הנשיא המודח ושל משפחתו המורחבת וכן ועדה שתציע רפורמות בשיטת הממשל. כצעד ראשון במיגור השחיתות, נעצרו בשבוע החולף 38 מבני משפחתו של בן עלי בחשד לביצוע "פשעים נגד תוניסיה".
21/01/2011  |  נחמן פביאן  |   מאמרים
בתחילת שנות ה-90, לאחר פטירתו של אבא בנדויד, יועץ הלשון הראשי של רשות השידור, ולאחר פטירתם של יריביו שתקפו אותו בעיקר בעיתונות הכתובה, נכנסה העברית המשודרת לתקופה חדשה. לקראת המאה ה-21 התחילו השדרים הוותיקים לפרוש והשורות נתמלאו בשדרים חדשים שבאו ממערכת חינוך חלושה, שלא לומר פושטת רגל, שלא יכלו להבין הערות לשון המתבססות על המקרא או על לשון החכמים. כישלונם של בתי הספר להעמיד את המקורות הספרותיים של העברית מול עיניהם של התלמידים, הביאו לכך שגם כתבי סופרים המתבססים על המקורות הללו, ביאליק למשל, נראים לשדרים החדשים קשים, ארכאיים וכמעט פרימורדיאליים. על הוויכוח הישן סביב השאלה מה רצוי יותר "המלך חוסיין" או "חוסיין המלך" (על דרך "דוד המלך") יכולים השדרים החדשים להגיב רק במבטים מתרוצצים ובמחשבה איך מסתלקים במהירות מן החדר.
21/01/2011  |  עמוס גורן  |   מאמרים
במחשבה על השחקנים השונים הפועלים בזירה המשפטית, אפשר לראות את הצדדים לדיון כלקוחותיהם של באי-כוחם, דבר ברור כשמש, וגם כלקוחותיו של בית המשפט, דבר פחות ברור ממבט ראשון.
21/01/2011  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
הדפסה חדשה של הכרך "תור הפלאות" (הוצאת כינרת זמרה-ביתן 2011) - מהטובים בין ספריו של אהרן אפלפלד - אשר הופיע לראשונה ב-1978 בהוצאת הקיבוץ המאוחד, מוכיח כי כבר בשנות ה-70' גמלה אצל אפלפלד ההחלטה להקיף ביצירתו את תולדות העם היהודי במאה ה-20, ולסמן במאה השנים הללו ארבע תקופות: את קורות העם היהודי מראשית המאה ועד פרוץ מלחמת העולם השנייה, את הגורל שפקד את יהודי אירופה בשנות השואה, את המאמצים של ניצולי המחנות להשתקם על אדמת אירופה בסיום המלחמה ואת קשייהם של הניצולים להשתלב במגמתה של החברה הישראלית הריבונית לכונן חיים תוססים ונורמליים באמצעות הדחקתו של פרק השואה מתודעתה.
21/01/2011  |  יוסף אורן  |   מאמרים
אהוד ברק, יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, שוב נטש את המערכה. במהלך מתואם היטב עם חבריו לסיירת מטכ”ל, נטש אהוד את הספינה הטובעת וזינק לעבר סירת הצלה שהוריד למענו בנימין נתניהו. ברק וחבריו ימשיכו בתפקידיהם בממשלה ואילו ספינת מפלגת העבודה המבוקעת תמשיך לטבוע, כפי שעשתה מאז כהונתו הקודמת של ברק כראש ממשלת ישראל.
21/01/2011  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
המגפה שהשמידה את קיפודי הים באילת התפשטה לאוקיינוס ההודי ומאיימת להשמיד אוכלוסיות קיפודי הים בכל העולם    קיפודי הים נחשבים ל"שומרים" של שוניות האלמוגי. החוקרים מתריעים: מדובר במגפה...
איתמר לוין
איתמר לוין
קיים קשר ישיר בין הבקשה להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט לבין "הרפורמה המשפטית"    כיצד נתניהו נותן לסינוואר את המטרה האסטרטגית לשמה יצא למלחמה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מלחמת "חרבות ברזל" הוכיחה קיומו של תהליך ריקבון מטריד בחברה הישראלית המקיף את רוב תחומי הקיום הלאומיים שלנו, למן רמת הביטחון הלאומי ועד לאופיו ואיכותו של המשק, השירות הציבורי ומערכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il