|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

האם באמת אהוד ברח?

כאשר אדם נוטש את המערכה, יש לשאול מספר שאלות. האחת, האם באמת נטש אל מול פני האויב? השנייה, האם המערכה הייתה מוצדקת? והשלישית, מיהו האויב שנגדו נוהלה המערכה? רק לאחר מענה על שלוש אלו, יתאפשר הדיון בשאלה, האם אהוד שוב ברח, או אולי להפך
21/01/2011  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

אין דרך בדוקה לברק לזכות בהערצתם של התקשורת ושל שאר קובעי השיח הציבורי מאשר בעיטה בחבריו הנוכחיים לממשלה והתייצבות בראש הקוראים לפירוק הממשלה ולמסירת ארץ ישראל לפולש הערבי, ואין דרך בדוקה לזכות בתיעובם ובשנאתם מאשר חבירה לבנימין נתניהו, לאלי ישי ולאביגדור ליברמן

אהוד ברק, יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, שוב נטש את המערכה. במהלך מתואם היטב עם חבריו לסיירת מטכ”ל, נטש אהוד את הספינה הטובעת וזינק לעבר סירת הצלה שהוריד למענו בנימין נתניהו. ברק וחבריו ימשיכו בתפקידיהם בממשלה ואילו ספינת מפלגת העבודה המבוקעת תמשיך לטבוע, כפי שעשתה מאז כהונתו הקודמת של ברק כראש ממשלת ישראל.

כאשר אדם נוטש את המערכה, יש לשאול מספר שאלות. האחת, האם באמת נטש אל מול פני האויב, דהיינו בגד. השנייה, האם המערכה הייתה מוצדקת, שכן אם לא, אין מדובר בבגידה, והשלישית, מיהו האויב שנגדו נוהלה המערכה. רק לאחר מענה על שלוש אלו, יתאפשר הדיון בשאלה, האם אהוד שוב ברח, או אולי להיפך.

האמנם ברק נטש? יש רגליים לאמרה אהוד ברח. רא”ל אהוד ברח מאחריות על גורלם של הפצועים באסון צאלים, ולא משנה אם ועדת חקירה זו או אחרת ניקתה אותו. כולנו יודעים כי ועדות חקירה יורות את החיצים ולאחר מכן מסמנות את המטרה, וכי מסקנותיהן הן תוצר פוליטי ולא פרי של עובדות. הרושם הוא שאהוד ברח, ושהפצועים נותרו על הקרקע. שר הביטחון אהוד גם ברח מנטילת אחריות על חייל משמר הגבול מדחת יוסף, שדימם למוות במתחם קבר יוסף לפני עשור, בעוד שחצי צה”ל עומד במרחק של כמה מאות מטרים ממנו ואינו עושה דבר. אין ספק כי הפקרת צבא דרום לבנון במנוסה המבוהלת של ישראל מרצועת הביטחון הייתה בריחה לשמה, שהכשירה את הקרקע לחטיפות החיילים ולמערכת תמוז 2006. גם הבריחה שלו מהתמודדות עם תוצאות השיחות הכושלות בקמפ-דייויד והבריחה שלו מראשות הממשלה הן סימנים למנוסה מאחריות. אבל האם הפעם אהוד ברח? לא. הוא נשאר במקומו, בתפקידו, ביחד עם עוזריו. הוא רק השיל מעליו את אלו אשר מיררו את חייו הפוליטיים מאז שהחליט להצטרף לממשלת אחדות אל מול פני הסכנה.

התסריט הפוסט-ציוני שלא התממש

באשר לצדקת המערכה, השאלה היא באיזו מערכה מדובר. המערכה שבה עוסק ברק היא נגד מי שהגדירו את עצמם כאויבי ישראל, מחסלי ישראל, חמאס, חיזבאללה, אירן. האמת הזו זכתה לביטוי ברור במבצע "עופרת יצוקה" שבו הוכיח ברק כי צה”ל מסוגל להיכנס לקרב פנים אל פנים עם נבחרת הג’יהאד, ולנצח. לעומת זאת, המערכה שבה עסקו חבריו לשעבר למפלגת העבודה היא על חסדיה של התקשורת. הם הרי הבטיחו לתקשורת כי נוכחותה של מפלגתם בממשלה תביא את השלום, על אפו ועל חמתו של מחנה הציונות. אלא שבמציאות האמיתית, לא התקשורתית, קרה ההיפך. המהפכה הפוסט-ציונית - שעל-פי התסריט שלה מתפרקת מדינת ישראל מנכסיה לטובת עוד פיסת נייר - לא קרתה, יהודי ההר לא גורשו והאהדה הציבורית למחנה הימין אף גאתה. הרעיון, שעל צה”ל לירות ביהודים למען הערבים, נשאר הזייה של הפוסט-ציונות הקיצונית, והבריחה הצפויה על-פי הניסיון עם אהוד לא קרתה. את המערכה הזו, נגד הציונות ונגד יהודי מלח הארץ, שאותה ערכו ראשי העבודה, מבוז’י הרצוג המבייש את שם אביו ועד לאמרגן השביתות פרץ, מצווה היה לנטוש, ואהוד אכן נטש.

ועכשיו לשאלה, מיהו האויב שנגדו מתנהלת המערכה. בעוד שבעיני שמונת חברי מפלגת העבודה שנותרו על משמרתם, האויב הוא בנימין נתניהו וברק חוסיין אובמה הוא ידיד, אבו-מאזן הוא עמית לשיחות שלום ואיסמאעיל הנייה הוא האיש שיש לשאת איתו על גלעד שליט ולתת לו את מאוויו והידיד הטוב ביותר של ח"כ עמיר פרץ הוא ח"כ ראלב מג’אדלה, לא מכיוון שיש הבדל יסודי בין מג’אדלה לבין אבו-מאזן, אלא מכיוון שמג’אדלה יכול לספק מתפקדים מלוא הארגז. ואילו לדידו של ברק, האויב הוא זה שיורה עלינו. אמנם, כל עוד ניסה לשמור על מסגרת העבודה, נהג ברק לומר דברים סתומים בנושא השלום, המדיניות, התהליך, ושאר ירקות של זריית חול באזני ערלי השכל. אבל המוקד נשאר ללא שינוי: אירן, ג’יהאד והניסיונות הבלתי פסוקים להשמדת העם היהודי, מבית מדרשו של האיסלאמו-נאציזם.

שתי מערכות מתנהלות בארץ הקודש. האחת היא המערכה הגשמית על הישרדות היהודים מול האיסלאמו-נאציזם שאינו בוחל בשום אמצעי - מן האשה ההרה חגוּרת אפוד נפץ ועד לפצצת אטום הנבנית בננתאז. המערכה השנייה, הקשה יותר, היא על נפש האומה היהודית המתגבשת בציון, בין המחנה הציוני ובין המחנה הפוסט-ציוני. בעבר הייתה מפלגת העבודה ציונית, מיישבת, אמונה על תקומת העם והארץ. אך מזה כרבע מאה, שינתה המפלגה את פניה וסיגלה לעצמה את השיח הפוסט-ציוני, המצדיק את כל התוקפים והמכפיש את כל הבונים. אם לצטט את אחד מאשיות מפלגת העבודה, אלוף במיל. רחבעם זאבי: הוא נשאר במקומו, המפלגה זזה ממנו. איני חושב לרגע כי אהוד ברק הוא אידיאולוג סוציאל-דמוקרטי, אבל ייתכן שהוא גם חש כי הכיוון הפוסט-ציוני שאליו נסחפת מפלגת העבודה הופך אותה לאבודה. לא אהוד ברק הוא הבוגד במפלגת העבודה. דווקא מפלגת העבודה, ובשמה החדש "מפלגת האבודה", היא הבוגדת בכל העקרונות של הציונות, שתחת חסותה קמה והתימרה להנהיג את מדינת היהודים.

בפני ברק עמדו שתי ברירות. אחת שהייתה מזכה אותו בהערצת העילית והתקשורת, והשנייה - בתיעובן. אין דרך בדוקה לזכות בתיעוב ובשנאה של קובעי השיח מאשר חבירה לבנימין נתניהו, לאלי ישי ולאביגדור ליברמן. אין דרך בדוקה לזכות בהערצת התקשורת מאשר בעיטה בחבריו הנוכחיים לממשלה והתייצבות בראש הקוראים לפירוק הממשלה ולמסירת ארץ ישראל לידי הפולש הערבי. דא עקא שאהבת התקשורת אינה תורמת דבר וחצי דבר להתמודדות עם האתגר העצום העומד בפני מדינת ישראל: איום ההשמדה מצד התוקף המוסלמי, שהצליח לגייס לצידו את האומות שהיו אחראיות גם על שואת יהודי אירופה, מבריטניה שמנעה את עלייתם לארץ ועד רוסיה שהפקירה את יהודי אוקראינה לצורר הנאצי, ממדינות דרום אמריקה שנתנו מחסה לאלפי פושעים נאצים, ועד גרמניה ה”חדשה” שהיא הסוחרת העיקרית עם אירן. ברק בחר לשרת בממשלה שתצטרך להתמודד עם התוקף ממש בימים, בשבועות, בחדשים אלו. הוא מבקש להיות בראש מערכת הביטחון כאשר זו תאחוז את השור בקרניו ותפיל אותו ארצה, ואולי לא.

בפעם הזאת אהוד לא בורח. בהצלחה.

אתר מגזין "מראה"
פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
תאריך:  21/01/2011   |   עודכן:  21/01/2011
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם באמת אהוד ברח?
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גבי בן
21/01/11 23:08
2
חכם בלילה
22/01/11 00:26
3
יוסף הצדיק
22/01/11 09:22
4
בקבלת החלטות
22/01/11 09:23
 
אליהו חיים
22/01/11 15:30
5
אליהו חיים
22/01/11 10:02
 
נחום שחף
22/01/11 18:07
6
רונן גולדשטיין
22/01/11 10:18
7
הניה
22/01/11 21:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלשום נודענו כולנו על אודות הטרגדיה שפקדה את האזרח מס' אחת בישראל. סוניה פרס הלכה לעולמה, לצערנו הרב. על-אף שמדובר באדם שנחבא אל הכלים מאז ומעולם, ששמו לא נקשר בשום פרשיית שחיתות או הטרדה מינית, נדמה כי סוניה פרס נגעה בכולנו. האבידה הגדולה הזו, היא אינה אבידה רק למשפחת פרס, כי אם לכל אזרחי ישראל ואם נהיה ריאליים עד כדי אדישים לרגע - איך זה שאדם כה צנוע, ענו, המסתגר מפני אורות הזרקורים מצליח לגעת בכולנו?
21/01/2011  |  מיקי פרי  |   מאמרים
מרבית מדינות ערב היו, והן עדיין, דיקטטורות במידה שונה של חריפות. לבד מלבנון (עד לאחרונה), אין מדינה ערבית אחת שבה קיים מנגנון חוקי ולגיטימי להחלפת השלטון. ברובן, יושב-ראש המדינה על כסאו תקופה ארוכה ללא מגבלת זמן, עד נשימתו האחרונה, וגם אז עובר השלטון לבנו או לחברו. כך מנציח השלטון את עצמו, ומפתח שכבה עבה של קרובים ומקורבים החיים מזלילת רכוש העם, מנצלים את כלכלת המדינה לטובתם האישית והמשפחתית, ודוחקים את המוני העם לשוליים הכלכליים והפוליטיים. הכנסות המושחתים מוחבאות בחשבונות ממוספרים בשוויץ, בוודוז ובאיי קיימן, ואינם מושקעים במדינה בהקמת מפעלים ומקומות עבודה ולכן אינם יוצרים תעסוקה להמונים הרעבים ללחם. סטודנטים המסיימים את לימודיהם במקצועות אקדמיים אינם מוצאים תעסוקה המתאימה להשכלתם ונאלצים לצאת ולעבוד למחייתם במקצועות לא אקדמיים ולהיות סוחרים, פועלי כפיים ועובדי דחק. המצב מכעיס אותם באופן קיצוני, שכן בעוד שהם השקיעו במשך שנות הלימודים כסף, זמן ומאמץ, במטרה לקבל עבודה שיש עמה כבוד והכנסה ראויה, הם מוצאים את עצמם עובדים ומשתכרים כמו חבריהם הלא משכילים, המוצאים את פרנסתם בעבודות דחק והכנסת לחץ.
21/01/2011  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
היה מי שהתרעם על כך שבעודנו קוראים בפרשת שמות, יש יהודים אשר מטיפים ברוחו של פרעה להישמר מאוכלוסיית העובדים הזרים, "פן ירבו, והיה כי תקראנה מלחמה ונוספו גם הם על שונאינו". כך תירץ שליט מצרים את דיכוי ושיעבוד העברים, והנה כיום התהפכו היוצרות וצאצאי העבדים העבריים הם שמתאכזרים לכאורה לזרים שבקרבם, שהיגרו לארץ זו כדי לשבור שבר. "ואהבת את הגר", מצטטים בלהט צדקני מי שנועצים במקורות ישראל לעתים רחוקות אם בכלל. "כי גרים הייתם בארץ מצרים", הם מטיחים ביריביהם חובשי-הכיפות-לרוב, מרוצים מעצמם.
21/01/2011  |  דני בן-ישי  |   מאמרים
פרשת השבוע - פרשת יתרו - היא הפרשה החמישית שלנו בספר שמות . אנחנו מלווים את משה ויתרו בפגישתם המחודשת , המתרחשת שנים מספר לאחר פגישתם הראשונה . הפגישה הראשונה הייתה בין יתרו כהן המדבר ובין משה הפליט הנמלט המבקש מקלט פוליטי , כי סכנת מוות מרחפת על ראשו . הפגישה הראשונה בין משה ובין יתרו הייתה כאשר משה נס מאימת החוק הדורשת את מותו באותה מדינה ביבשת אפריקה - במצרים.
21/01/2011  |  איתן קלינסקי   |   מאמרים
מתגנב חשד שאהוד ברק בחר את גלנט לרמטכ"ל בגלל הבית שלו.
21/01/2011  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il