|   15:07:40
  דני בן-ישי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

לקח מצרים

מי מתאים יותר מאיתנו לומר למהגרים שבינינו: לכו לכם. אנו יודעים מה זה להיות עבדים בארץ זרה, ולכן איננו רוצים עבדים בארצנו. אין לכם חלק במפעלנו. אתם זרים כאן ותמיד תהיו. עם עם בארצו יחיה
21/01/2011  |   דני בן-ישי   |   מאמרים   |   תגובות
ביד חזקה ובזרוע נטויה

אנו זקוקים ומצווים לקיים מדינה יהודית שתהיה מלכות ישראל, ולא הכוכב החמישים ואחת בדגל האמריקני. מדינת יהודית שתהיה הכלי האקסקלוסיבי והאגואיסטי לגאולת העם היהודי, ולא מדינת-כל-אזרחיה-וזריה

היה מי שהתרעם על כך שבעודנו קוראים בפרשת שמות, יש יהודים אשר מטיפים ברוחו של פרעה להישמר מאוכלוסיית העובדים הזרים, "פן ירבו, והיה כי תקראנה מלחמה ונוספו גם הם על שונאינו". כך תירץ שליט מצרים את דיכוי ושיעבוד העברים, והנה כיום התהפכו היוצרות וצאצאי העבדים העבריים הם שמתאכזרים לכאורה לזרים שבקרבם, שהיגרו לארץ זו כדי לשבור שבר. "ואהבת את הגר", מצטטים בלהט צדקני מי שנועצים במקורות ישראל לעתים רחוקות אם בכלל. "כי גרים הייתם בארץ מצרים", הם מטיחים ביריביהם חובשי-הכיפות-לרוב, מרוצים מעצמם.

משמח כשיהודים שואבים עצה ולקח לימינו מן האוצרות הרוחניים של האומה, אך מצער שזה נעשה בשטחיות שכזו. אכן, עבדים היינו במצרים. וכשמשה התעמת עם פרעה, מה הוא דרש ממנו בשם אלוהי ישראל? האם שיוויון זכויות? שכר מינימום? דו-קיום? האם הביא עמו לארמון-פרעה ילדים נבחרים מקרב המתבוללים העבריים, כדי לנופף בהם ובבקיאותם בלשון-מצרים כעדות לאחדות בין שני העמים, וכרמז לעתיד מופלא של שעטנז לאומי? לא. "שלח את עמי" היה הצו האלוהי, היהודי והציוני.

משה לא הכחיש שהיינו זרים במצרים. שזו לא הייתה ארצנו, על-אף ארבע מאות ושלושים שנות שהותנו שם, על-אף תרומתנו לכלכלה ולתרבות ולמחשבה המצרית אותה מסמל יוסף, אשר העפיל משפל הצינוק לפיסגת השררה. בתור בני עמו של משה, ובתור צאצאי העבדים העברים שיצאו ממצרים בחיפזון - ובזאת אין אנו רואים אפילו טרגדיה אלא נס אותו אנו חוגגים מדי שנה - מי מתאים יותר מאיתנו לומר למהגרים שבינינו: לכו לכם. אנו יודעים מה זה להיות עבדים בארץ זרה, ולכן איננו רוצים עבדים בארצנו. אין לכם חלק במפעלנו. אתם זרים כאן ותמיד תהיו. עם עם בארצו יחיה, עם עם בארצו יתמודד ויצמח ויפרח.

הצרה היא - אכן, צרתנו מאז ועד הלום - שבתביעת חירות לעמו, משה לא דיבר בשם כל העם, אולי אף לא בשם רובו. שהרי העם לא רצה כלל גאולה, אלא לכל היותר הקלה. ודאי, נאנחו "בני ישראל מן העבודה, ויזעקו", אך בבוא משה להנהיגם אל החירות הלאומית, הם נזפו בו: "חדל ממנו, ונעבדה את-מצרים, כי טוב לנו עבוד את-מצריים, ממותנו במדבר". ולא בכדי אנו משננים מדי שנה: ביד חזקה ובזרוע נטויה הוציאנו אלוהים ממצרים. ממש בכוח, ממש בניגוד לרצונו נגאל עם העבדים החרד מחירותו ורודף את מושיעיו.

אכן אנו חוגגים את נס יציאת מצרים - אנו מצווים לעשות כן. ובכל זאת, ניכר שבלב פנימה, נותר דבר-מה מרוחו של העבד; העם שהציב דוגמה ומופת לגויים בשימור זיכרון, שימר גם מחלה נפשית שנותרה רדומה במעמקי התודעה של הלאום, שריד לקיום אבנורמלי תחת שוט של נוגש. יש מאיתנו אשר בעודם חוגגים את נס יציאת מצרים, מקללים אותו בליבם פנימה. מקללים את נטישת סיר הבשר. מצטערים על המרת הנוחות שבעבדות בתלאות העצמאות. מבכים את אובדן הטוהר המוסרי של הקורבן המוחלט בעבור הפריצות והמדון שכרוכים במלכות בשר ודם.

עבור יהודים אלה, פרעה אינו צורר משום ששלל מאיתנו את חירותנו, אלא להפך - זה משום שלבסוף גירש אותנו מעל פניו שהוא ראוי לגנאי. שכן הם מעריצים את מצרים, על הפאר והעושר החומרני שבה, על הקידמה ועל העוצמה ועל היותה שיא הצוויזליזציה. עזיבתה לא הייתה אידיאל, אלא כורח. הפתרון האידיאלי בעינם ל"בעיה העברית", וממילא לתחלואי האנושות, והלקח משהותנו במצרים, אינו מדינת הלאום, אלא שיוויון-חוצה-גבולות-ועמים, אם על דרך הסוציאליזם או הליברליזם. כיצד יהודים אלה, שכל מה אשר רצו זה להיות המצרים הטובים ביותר שבנמצא, ידחו עתה את הילד הכושי או מלוכסן העיניים, אשר דובר עברית תקינה והוא רק רוצה להיות הישראלי הטוב ביותר שניתן?

הגר הערבי

וכיצד הם לא יזדעזעו כאשר מתגלית הבדלה בין ערבים ויהודים במדינתנו? כך הזדעזעו לאחרונה אי-אלו ניצולי שואה, בעקבות קבוצת רבנים אשר גרסו מן ההלכה היהודית חרם נגד הערבים. הדבר העלה בזכרונם, הצהירו בפומבי, ימים אפלים של התנכלויות ורדיפות אשר חוו בגולה. דהיינו גם כאן התוכחה הנרגשת, "כי גרים הייתם בארץ מצרים" - כי נפרדים ונרדפים הייתם בארצות הפזורה...

אכן נרדפים היינו בארצות הפזורה. וכשבנימין זאב הרצל נועד עם מנהיגי העולם, בתור נציג ראשון לעם היהודי מזה אלפיים שנה, מה הוא דרש מהם בשם עם ישראל? האם שיאהבו אותנו? שיקבלו אותנו? האם תבע אימנסיפציה או ליברליזציה? לא. יציאת אירופה וכינון ריבונות יהודית היה חזונו של הרצל. "שלח את עמי", היה גם כאן הצו האלוהי, היהודי והציוני.

הרצל, והציונות, לא הכחישו שהיינו זרים בגולה. שפולין, אנגליה, תימן ומרוקו לא היו ארצותינו, על-אף עשרות, ומאות ולעתים אלפי שנות שהותנו שם, ועל-אף תרומתנו הרבה - תמיד ללא יחס לחלקנו המעזרי באוכלוסיה - לכלכלה, לתרבות ולמחשבה בארצות אלה. אם כן בתור ציונים, ובתור מי שיצאו את ארצות אלה - ובזאת אין אנו רואים אפילו טרגדיה כי אם נס שיבת ציון - מי מתאים יותר מאיתנו לומר לערבים שבארצנו: לכו לכם. אנו יודעים מה זה להיות מיעוט בארץ זרה, ומכבדים את שאיפתכם הטבעית להגשמה לאומית - בארצותיכם. אתם זרים כאן, ותמיד תהיו, כפי שאנו נותרנו תמיד זרים בגולה. מה גם שמעולם לא חשתם רגשות נאמנות או שייכות לארץ זו כפי שאנו חשנו לעתים תכופות ביחס לארצות גלותנו.

לא נלחמתם ולא נהרגתם למען ארץ זו, ולא יצרתם כאן שום בניין או תרבות כפי שאנו עשינו למען הארצות אותן עזבנו לבסוף. השיבה לערב, אפוא, תהיה אפילו קלה יותר מהמהפכה הדמוגרפית שאנו עברנו. בכל אופן, אין לכם חלק במפעלנו. זו אינה ארצכם. עם עם בארצו יחיה, עם עם בארצו יתמודד ויצמח ויפרח.

הצרה היא - ממצרים הפרעונית ועד אירופה המודרנית - שבתביעת עצמאות לעמו, הרצל לא דיבר בשם כל העם, אפילו לא בשם רובו. העם לא רצה כלל גאולה לאומית, ומאז לידתה, ההתנגדות לתנועה הציונית הייתה עזה, מצד סוציאליסטים, מצד מתבוללים, מצד חרדים: "חדל ממנו, ונעבדה את-מצריים, כי טוב לנו עבוד את-מצריים, ממותנו במדבר". כמעט שלא מרצונו, ובמחיר הנורא של ששת המיליון, התחדשה באיחור ריבונותו של העם היהודי, החרד עד מוות מייחודו ומייעודו.

היום, כמובן, כולנו כבר מתהדרים בתואר "ציונים". זה בקונצנזוס, וזה פוליטקלי קורקט, וזה נחמד ויפה. ובכל זאת, ניכר שבלב פנימה, נותר הרבה מרוח ההתבוללות. "ציונותם" של רבים מאיתנו היא הציונות-מכורח של המתבולל המאוכזב. עבורם האידיאל היה ונותר להיות ככל העמים, ולא רק במובן שבו כל עם יושב כריבון בארצו - במובן זה גם הציונות רצתה עבורנו נורמליזציה.

להיות ככל העמים - דהיינו לחדול להיות נבדלים, לחדול להיות יהודים (אלא במידה שהצלחנו להפוך את ה"יהדות" לליברליזם או הומניזם...). בגולה זה לא התאפשר, שכן על-אף המאמצים הכבירים ביותר האנטישמים טרחו תמיד להזכיר לנו את יהדותנו. נקים אפוא מדינה משל עצמנו, ושם נגשים את אשר נבצר מאיתנו בגולה: שיוויון, קידמה, דמוקרטיה בין-דתית ובינלאומית – אז יגור זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ.

יהודים אלה, אשר רק רצו להיות בני אדם נעדרי תגיות - אשר כאבו לא רק את העלבון או חילול הקודש שבאנטישמיות אלא גם את עצם הבדלתם וייחודם מן השאר - ציונים-מכורח אלו, מתרעמים כאשר מישהו מציע, למרבה הזעזוע, שבמדינה היהודית, תהיה הבדלה כלשהי בין יהודי לגוי. השאיפה לשלול מערבים או גויים אחרים את ההשפעה על חייו המדיניים והציבוריים של העם היהודי בארצו, מעלה בזכרונם, במידה מסוימת של צדק, את חוקי נירנברג הידועים לשימצה, אשר שללו מיהודי הרייך השלישי את אזרחותם ואסרו על ההתבוללות, כפי שעתה יש שמציעים לעשות ביחס לערבים.

אך כלום עלינו להירתע מהשוואה זו? בוודאי, ההקשר של חוקי נירנברג היה של רדיפה ודיכוי בדרך להשמדה, אך כשלעצמם, נודה בריש גלי, חוקי נירבנרג תואמים למדי את הציונות, שלא הכחישה את זרותנו בגולה, ואת היהדות, אשר שוללת בתוקף את ההתבוללות. בוודאי, האנטישמיות כביטוי לשנאה והתנשאות ובוז, היא התגלמות הרוע בהיסטוריה האנושית.

אך במידה שהאנטישמים טענו לזרותנו -בין-גויים ובמידה שהם גרסו שמצבנו הגלותי בא בסתירה עם הטבע וההיסטוריה - הם הרי צדקו. היהודים הינם זרים בכל מקום שאיננו ארץ ישראל, ובארץ ישראל זר הוא כל עם שאיננו היהודי. זוהי הציונות האמיתית והשלמה, העקבית והכנה.

הלקח האמיתי

אכן, גרים היינו במצרים ונרדפים ומדוכאים היינו בגולה, ולכן נאהב את הגר שבארצנו ונכבד את זכויותיו הטבעיות. אך רק במידה שגר אכן יהיה, דהיינו זר, שיחסיו עם היהודי מביאים לידי ביטוי את בכורתו של האחרון בארץ זו - זה הצד השני של מטבע היהדות אשר המצטטים הסלקטיביים נוטים להשמיט מטיעונם. הגר לא יוזמן לקחת חלק שווה בעיצוב תוכנה ומהותה של מדינתנו - לא היה זה החלום הציוני שעם ישראל ייאלץ להיוועץ בזרים בעת בחירת מנהיגיו וחקיקת חוקיו.

זהו לקח מצרים האמיתי, יברברו מה שיברברו הדרשנים-בשקל. זהו לקח הגולה והשואה. אנו זקוקים ומצווים לקיים מדינה יהודית שתהיה מלכות ישראל, ולא הכוכב החמישים ואחת בדגל האמריקני. מדינת יהודית שתהיה הכלי האקסקלוסיבי והאגואיסטי לגאולת העם היהודי, ולא מדינת-כל-אזרחיה-וזריה שבאה להכיר למזרח התיכון את נפלאות הליברליזם, וכל מה שהיא מגשימה בפועל זה תסביכים פנימיים של נפש סכיזופרנית, שפלות רוחנית, חוסר ביטחון פיזי והתדרדרות עקבית לעבר שואה של ממש. וכאשר נשיג סוף סוף את החפיפה המושלמת בין המדינה והארץ והעם - מה שהעבדים-ברוחם מכנים "כיבוש" ו"גזענות" - הציונות תבוא לידי הגשמה מלאה ואנו נזכה לגאולה השלמה.

לבלוג של דני בן-ישי
תאריך:  21/01/2011   |   עודכן:  22/01/2011
דני בן-ישי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרשת השבוע - פרשת יתרו - היא הפרשה החמישית שלנו בספר שמות . אנחנו מלווים את משה ויתרו בפגישתם המחודשת , המתרחשת שנים מספר לאחר פגישתם הראשונה . הפגישה הראשונה הייתה בין יתרו כהן המדבר ובין משה הפליט הנמלט המבקש מקלט פוליטי , כי סכנת מוות מרחפת על ראשו . הפגישה הראשונה בין משה ובין יתרו הייתה כאשר משה נס מאימת החוק הדורשת את מותו באותה מדינה ביבשת אפריקה - במצרים.
21/01/2011  |  איתן קלינסקי   |   מאמרים
מתגנב חשד שאהוד ברק בחר את גלנט לרמטכ"ל בגלל הבית שלו.
21/01/2011  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
התיתכן מדינה יהודית, בעלת בתי משפט שלא על-פי ההלכה?, הרהורי אלה עלו בעקבות מחקר מדיניות מס' 83 שכתב יצחק ברנד - ערכאות של גויים במדינת היהודים, בהנחיית ידידה צ' שטרן, המכון הישראלי לדמוקרטיה,יולי 2010
21/01/2011  |   יוסי ברנע  |   מאמרים
פורשי העבודה שעזבו עם ברק למפלגת העצמאות, בגדו במורשת החברתית של מפלגתם והשאירו מפלגה פצועה ומדממת, כאשר המניעה היחידי שלהם הוא מניעה אינטרסנטי. אותם חברי כנסת אופורטוניסטיים, שבחרו לפרק את מפלגת העבודה, ספקו תירוצים עלובים רבים לעזיבתם, כאשר שיא החוצפה שלהם הייתה ההאשמה שלהם שחברי העבודה האחרים הפכו לשמאלנים סוציאליסטים אנטי ציוניים. החברים המושחתים הללו, כשבראשם עומד ברק, שכחו שהמפלגה הסוציאליסטית "האנטי ציונית" הזאת, שבה חברים אלפי אזרחים ערכיים מכל הארץ, היא המפלגה שבנתה את המדינה, והיא זאת שהעניקה להם את המנדט להיות בכנסת ובממשלה. מפלגת העבודה היא בהחלט מפלגת שמאל מרכז במובן הזה שהמטרה שלה היא לקדם פיתרון מדיני, אבל ההאשמה של ברק וחבריו שמדובר באנשים אנטי ציוניים היא פשוט האשמה מגוחכת ופופוליסטית, מבית מדרשו של ליברמן, שהוא בן בריתם החדש בממשלה.
21/01/2011  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
ובכן מה היה לנו.
21/01/2011  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il